Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!
Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!
Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!
Kommentit (208)
Haha, mä olen juuri tuollainen asiakas. Jos kohta umpeutuva tuote ei ole alessa niin miksi maksaisin siitä täyden hinnan.
Itse siirrän vanhemmat tuotteet aina taakse, jotta ihmiset saisivat enemmän -60% alennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Haha, mä olen juuri tuollainen asiakas. Jos kohta umpeutuva tuote ei ole alessa niin miksi maksaisin siitä täyden hinnan.
Mielestäni voitte kysyä sitä alennusta?
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa liikaa niitä!
Toivotko siis tilannetta, missä osa tuotteista on kaupoissa jatkuvasti loppu? Järjen käyttö tässäkin on sallittua, joten miksi ottaa tuorein mahdollinen, jos tiedät käyttäväsi tuotteen tänään?
Jos käyn kaupassa kerran viikossa-parissa ja mun kotonani tuotteiden kuluminen on suht hidasta (vaikkapa jotain maitoa menee enimmillään litra viikossa, yleensä vähemmän ja samoin se pieni neljän palasen ruisleipäpussi kestää viikon), niin totta helkkarissa ostan sen, jossa on pitkä päiväys ellei kyse ole tuotteesta, jonka aion käyttää saman tien, tällöin ei tietenkään ole väliä.
Pakastimeen mahtuu lähinnä annosrasioissa ylijäänyt ruoka ja ne vähäiset marjat ja sienet, mitä syksyllä tulee poimittua ja joita en halua laittaa kuivuriin. Loppukeväästä pakastimessa on vähän enemmän tilaa.
Asiakas saa valita minkä tuotteen haluaa ostaa, otan joskus takaa tuotteen.
Meidän lähi-hypermarket on ratkaissut tuon ongelman siten, että laputtavat ne vanhat -30% lapuilla ja uudemmat myydään normaalihintaan. Joskus saa leikkeleitä jopa kolmen neljän päivän myyntiajalla. Valitsen sen mukaan, miten tiedän niiden kuluvan. Enää ei saa noista lisäalea tietyn kellonajan jälkeen.
Olet väärässä. Ei asiakkaan kuulu ottaa mitään, vaan asiakkaalla on oikeus ottaa juuri se tuote jonka hän haluaa ostaa. Ei ole mitään järkeä ostaa kaappeihinsa tuotteita jotka pilaantuvat ennen kuin kuluttaja ehtii käyttää ne. Osta itsellesi ne vanhentumassa olevat tuotteet. En minä mene kauppaan kauppiaan hävikkiä optimoimaan vaan saadakseni sitä mitä haluan ja tarvitsen.
Kannattaa höllätä pipoa tai vaihtaa työpaikkaa.
Ärsyttää minuakin siivoojana monen asiakkaan asiakkaan tekemiset, mutta ei niitä kannata sen enempää miettiä.
Kaikkihan noin tekevät, paitsi ehkä jotkut miehet.
Jos ei halua myydä tuoretta niin laittaa ne hyllyyn vasta kun vanhat on loppu. Ei se sen kummempaa ole. Itse kyllä kauppiaana pitäisin huolen että myös tuoretta on aina saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Päiväysvanha - varsinkin punalappuinen - raikastuu kotipakastimessa. Kysy asiaa vaikka palstan gourmet-kokeilta.
Eilen oli ensimmäinen kerta kun en ottanut tuotteita taaempaa. Nappasin kiireessä edestä. Nyt on sitten 1,75 litran maito minkä parasta ennen on tänään.
Jos tuote on myytävänä, asiakas saa sen ostaa. Se onko tuote vanhenemassa ylihuomenna vai ensi viikolla ei ole tässä millään tavalla olennaista. Kauppias itse päättää, paljonko ostaa tuote-eriä myyntiin. Jos tulee hävikkiä, se ei ole minun ongelmani. Jos ei ole tuotetta, jossa päiväys ei ole riittävän kaukana, jätän tuotteen sitten ostamatta jollen saa sitä pakastettua tai käytettyä välittömästi.
Yhden ihmisen taloudessa tuotteet ei muutenkaan kulu niin nopeasti, joten päiväystä pitää olla jotta ei tarvitse heittää kotona ruokaa roskiin vanhenemisen vuoksi. Hävikkiä sekin olisi. Lisäksi tuore on aina tuoretta ja kun itse satun jotain tietämään elintarvikkeiden säilyvyydestä, niin valitsen aina sen mikä on pakattu lähimpänä ostopäivääni. Mikään elintarvike ei ole steriili, ne mikrobit kasvavat siellä niissäkin tuotteissa missä päiväys on vasta tulossa.
Asiakas ostaa mitä haluaa. Jos ei passaa niin vaihda alaa.
Muista ap seuraavan kerran kun täytät hedelmähyllyt, että otat ensin vanhat pois ja uudet tilalle! Kuka oikeasti haluaa tuoreita hedelmiä ottaa, kun vanhat mätänee niiden alla?!
niihin mainitsemiisi saa kyllä punaiset laput ja menee takuulla kaupaksi kunhan aktiivisesti teette työnne, ei tule hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Hän puhui hävikistä, menikö ohi?
Punaiset laput takaa ettei hävikkiä tule.
Itse kun olin kaupan myyjä niin mulle ainakin oli ihan yksi ja sama minkä tuotteen asiakas ottaa kunhan siististi sieltä hyllystä ottaa eikä kaatele ja pudottele niitä muita tuotteita taakse kurkottaessaan.
Hän puhui hävikistä, menikö ohi?