Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!
Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!
Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Samoin minä käyn kaupassa kerran viikossa, joskus jopa kahdessa. Todellakin katson päiväyksiä ja ostan sen mukaan että säilyvät. Kaikkea ei voi/kannata/viitsi pakkaseenkaan laittaa odottamaan.
Ja kaikilla ei ole pakastinta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Samaa mieltä. Itse ainakin etsin AINA tuoreimman - ja pitemmällä päiväyksellä olevan tuotteen.Se on kauppiaan vastuulla jonkun tuotteen hävikki, ei jonkun kassasutturan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Koska jos tiedät käyttäväsi tuotteen ennen kuin se menee vanhaksi, niin on kohteliasta jättää pidemmällä säilyvyydellä olevat niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Pöljähän sinä olet 🤓 tottakai minä otan tuoreimman tuotteen ja juuri siksi koska sen tarvitsen ja jätän ne vanhemmat tuotteet niille jotka niitä tarvitsevat. Kaikkihan menee siis juuri kuin käsikirjoituksen mukaan.
Kyllähän se järkevää on ottaa hitaasti kuluvat tuotteet pitkällä päivämäärällä. Meillä esim. kuluu maito hitaasti, siksi otan mahdollisimman pitkällä päiväyksellä olevan purkin. Lihan myös haluan mahdollisimman tuoreena. Leipäpaketti meillä sen sijaan kuluu yhdessä illassa ja ostan yleensä kerralla useamman paketin pakastettavaksi, joten leivän päivämäärää harvemmin tulee katsottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee jee Puppa pippalot 🤪🥳💥
Meinaatko pilata joka ketjun, sitten ihmetellään miksi ketjuja poistetaan.
Mene Puppa-hullu pois, Puppa kuuluu ketjuun jokaiseen, myös Mumma aamuun ja iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos tiedät käyttäväsi tuotteen ennen kuin se menee vanhaksi, niin on kohteliasta jättää pidemmällä säilyvyydellä olevat niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Äläpä hölötä paskaa!
Älä tuo varastosta tuoreempaa hyllyyn ennen kuin vanhemman on ostettu.
Jos kauppasi on VALINTAmyymälä, niin asiakkaana valitsen itse sen tuotteen, jonka haluan maksaa.
Miksi tähänkin trolliin pitää ihmisten langeta joka kerta?
Ei noilla hinnoilla osteta kuin mahdollisimman tuoretta.. jätän myöskin laputetut hyllyyn varsinkin kanatuotteet, ei kestä vatsa.
Mä otan tuoreemman, ja ne ovat takana. Edessä on usein jopa vanhaksi menneitä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Älä laita hyllyyyn tuoreita tuotteita eli täytä hyllyt vasta sitten, kun vanhat on myyty.
Voi jösses, meidän kauppias harrastaa tätä. Ymmärrän kyllä, että hävikkiä on tarkoitus pienentää, mutta kun tuotteen käyttöpäivä on sama päivä tai seuraava päivä (Huom.ei edes alennukseen laitettu), niin kyllä käännyn kannoillani ja menen toiseen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sanot juuri tuon asian ytimen. Joskus tietää olevansa menossa esim reissuun 5 päiväksi, vaikkapa. Ja toivoo, että se avattu ruokapaketti on syötävää vielä palatessa. Ja ennen lähtöä on kuitenkin oltava lapsille ruokatarpeita. Tai jotakin tällaista. Jokin syy, miksi toivoo, että ruoka kestäisi tietyn ajan eikä menisi vanhaksi vaikka 2 pv päästä. Itse joskus suunnittelen asian näin. Näin ei ole aina, aina en tarvitse ruokaa joka säilyy kauan, joskus on ok että menee vanhaksi vaikka samana päivänä, silloi ostan mielelään punalapullisen. Mutta kas, olet nähnyht yhden hetken ja luulet että ihminen toimii aina noin? Miksi? Ehkä siksi että on oman elämänsä prinsessa? Ehkä siksi, että on niponenä? Ehkä siksi, että on milleniaali tai buumeri? Sinä voit täyttää tyhjät kohdat. Mutta voi olla ihan todellisiakin, järkeviä syitä.
Käytän maitoa todella vähän se ei säily kovin kauan. Siksi otan takaa mahdollisimman kaukaisella olevan päiväyksen jotta kotona ei tarvitse heittää pois maitoa jossa päiväys on pian.
Sen jälkeen kun olin kaupassa töissä olen aina ottanut tuotteen hyllyn takaa. Kuka sitä nyt vanhempia ottaa jos pitää maksaakin - mitä tuoreempi niin sen parempi.
Näillä hinnoilla en todellakaan osta vanhempia tuotteita! Joko -60% tai sitten täysi hinta tuoreesta tuotteesta.
Jos myyjää ärsyttää, se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tosi monesti se tuote menee samana tai seuraavana päivänä vanhaksi ja jos tiedän etten sitä heti syö, niin todellakin otan sen paremmalla päiväyksellä olevan. Muutenkaan en tykkää ostaa esim. lihatuotteita jossa viimeinen käyttöpäivä on ihan parin päivän sisällä vaikka samana päivänä siitä ruokaa laittaisinkin.
Miksi maksaisin täyden hinnan lähellä viimeistä käyttöpäivää olevasta tuotteesta, jos samalla rahalla saa tuorettakin tavaraa.
Ihme nillitystä työntekijältä. Kauppiaan vielä voisin ymmärtää, mutta silti kaivaisin aina tuoreinta mahdollista.
Miksi vihastuttaa? Olin ennen kaupan myyjä ja tiedän, että uudet tuotteet hyllytetään taakse. Antaa niiden asiakkaiden ottaa siitä edestä, jotka eivät ole olleet töissä kaupassa.