Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!
Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!
Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Älä laita hyllyyyn tuoreita tuotteita eli täytä hyllyt vasta sitten, kun vanhat on myyty.
Tuilla tyylillä käy niin, että osa vaihtaa kauppaa. Ei kaikilla mahdollisuutta käydä monta kertaa viikossa kaupassa.
Monet salaattisekoitukset ovat pilalla jo pari päivää ennen Parasta ennen -päivää joten todellakin kaivan sen tuoreimman hyllystä. Ärsyttää heittää niitä avaamattomina roskiin kun ne on ihan puolimätiä jo vaikka päiväys ei ole mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa tarkka olla kaupassa. Monesti ensimmäisenä leikkeleetkin jossa päiväys samana päivänä tai seuraavana, eikä alelappua päällä. Enkä osta leipää,jonka parasta ennen päiväys on seuraava päivä. Meillä kun se leipä kestää joskus neljäkin päivää kunnes vika pala syöty. Ja jos maanantaina ostan ruuat torstaille asti, pitää niissä lihoissakin olla päiväystä jäljellä. Ne harvat kerrat kun vain otat etkä katso,niin potuttaa torstaina katsoa,et jauhelihan päiväys meni jo tiistaina.
Kyllä. Vanhentuva tuote kuuluu jo melkein omaan hyllyynsä erikseen ja eri hinta. Kallista on nyt. Sinkkujen on pakko ottaa tuoretta myös, koska kaikkea ei syödä heti ja painava kantaa.
Lälläspieru, todellakin kaivelen tuoreimman 😊
Miksi sinä stressaat palkollisena siitä mikä ei ole laitonta?
Joskus on ostettava ruokaa seuraavien viikkojen tarpeisiin. Hävikki vähenee punalapuilla joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Koska jos tiedät käyttäväsi tuotteen ennen kuin se menee vanhaksi, niin on kohteliasta jättää pidemmällä säilyvyydellä olevat niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Kun tietää ettei käytä tuotetta heti, se on hyvä ottaa tuoreempi ja pidempään säilyvä sieltä takaa,
Usein ne etualalla olevat ovat myös viallisia, monta kertaa nähty. Lisäksi etualalla olevat ovat monen ihmisen käsissä käyneet, kun ihmiset tutkivat tuotetta ja miettivät ostavatko.
Vierailija kirjoitti:
Älä laita hyllyyyn tuoreita tuotteita eli täytä hyllyt vasta sitten, kun vanhat on myyty.
Asiakkaat siirtyy kauppaan jossa on tuoreempia tuotteita.
Käyn kaupassa kerran tai kaksi viikossa. Asun yksin.
Mitä ihmettä teen esimerkiksi leipäpaketilla joka menee seuraavana päivänä vanhaksi, ruokarasioilla joita joutuisin syömään viikon edestä kahdessa päivässä jne? Tai tomaateilla joista menee sormi läpi jo kaupassa.
Huvittavinta tässä avauksessa on se, että esimerkiksi Prismoissa on aamuisin n. 20 keräilijää, mutta ketään ei kiinnosta että hyllyissä on tuotteita joiden viimeinen käyttöpäivä meni jo 3 päivää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Monet salaattisekoitukset ovat pilalla jo pari päivää ennen Parasta ennen -päivää joten todellakin kaivan sen tuoreimman hyllystä. Ärsyttää heittää niitä avaamattomina roskiin kun ne on iha
Kannattaa laittaa palautetta suoraan valmistajalle ja myös kaupalle. Salaattien päiväyksiä pitää aikaistaa. Valmistaja voi tehdä sen saatuaan palautetta.
Nämä on näitä "Periaatteessa oikein, mutta jos tekee toisin, onko niin kamala rike."
Tietenkin järkevä ja tunnollinen kuluttaja ottaa huomioon oman kulutuksen eli sen tuleeko tuote käytettyä kuitenkin ennen päiväystä ja ottaa sen, eikä tuoreempaa.
Mutta jos en ole varma tuleeko käytettyä ja otan tuoreemman, en koe tekeväni kuluttajana kovin väärin.
Jos varmasti käytän jonkun tuotteen samana päivänä en ota tuoreempaa välttänättä.
Leivät ja leivonmaiset valitettavasti poikkeus. Niissä kun yleensä se tuorein on vaan parasta ja varsinkin leivistä on vaikea sanoa, mikä on menekki.
Ap:n kaltaiset tikustakin asiaa tekevät vasta raivostuttavia ovat. Eikö teillä ole omaa elämää?
Jos minä syöpäsairaana edes joskus kykenen kauppaan, tosi harvoin, niin minun on todellakin kaivettava sieltä takaa tuotteet että edes hieman saan tuoreempaa ruokaa.
Minä kaivan aina takaa tuoreimmat tuotteet tai sitten ostan ne -60% ilta-alesta.
Tuli mieleen kun vuosia sitten lähikaupan kassa avoimesti syyllisti mua siitä, että olin ottanut vihreenkeltasia banaaneja enkä niitä jotka oli jo kypsiä ja laitettu siihen etummaiseksi valittavaksi 💁
Vierailija kirjoitti:
Jos minä syöpäsairaana edes joskus kykenen kauppaan, tosi harvoin, niin minun on todellakin kaivettava sieltä takaa tuotteet että edes hieman saan tuoreempaa ruokaa.
Ei tuohon syöpäsairautta tarvita. Itse otan terveenä hyvällä omalla tunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin täyden hinnan vanhentuvasta tuotteesta jos samaan hintaan saan tuoreemman tuotteen?
Samaa mieltä. Itse ainakin etsin AINA tuoreimman - ja pitemmällä päiväyksellä olevan tuotteen.Se on kauppiaan vastuulla jonkun tuotteen hävikki, ei jonkun kassasutturan.
Kassasuttura, mitä ihmettä. Miten joku voi olla noin epäkohtelias . Ai niin ,asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat siirtyy kauppaan jossa on tuoreempia tuotteita.
Laita ale laputettuna ne pian vanhaksi menevät, äläkä myy niitä täydellä hinnalla toivoen, että joku ei huomaa vilkaista päiväystä.
Hinnat on nousseet niin paljon, ettei niillä mitään sekundaa ostella.
En puristele mitään, mutta aion vimmaisesti etsiä tuoreita, kuten agentti. Viimeksi appelsiinihyllyllä käsi osui homeisiin, jouduin kaupassa kysymään apua sen vuoksi myyjältä, oli pesuallas. t. tampare