Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalainen puoliso ja pyytää nyt muuttamaan kotimaahansa. Lähtisittekö?

Vierailija
20.07.2024 |

Mies joutuu muuttamaan kotimaahansa elokuun lopulla ja luonnollisesti haluaa minut mukaansa, mutta minulla on täällä vakituinen työ. Vaihtoehtoina on joko ottaa loparit ja muuttaa hetkellisesti kotirouvaksi miehen kotimaahan tai elää kaukosuhteessa. Tilanne tuli eteemme nopeasti, joten ei olla ehditty tekemään kunnollisia suunnitelmia. Minulla ei ole vakituista työtä hankittuna miehen kotimaassa ei ainakaan toistaiseksi hakeminen ole tuottanut tuloksia. Mies on sanonut, että voisi vaikka loppuelämänsä ajan elättää minua ja talous ei kaadu siihen, mutta haluaisin olla muutakin kuin kotirouva ja pitää seuraa miehen vanhemmille. Lapsia ei ole ja naimisissa on oltu jo yli kuuden vuoden ajan.

Ihan tiedoksi, että mies ei ole rahan perässä oleva 75v. amerikkalainen sotaveteraani.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei. Jos työstä saisi vapaata, vaikka ensi kuussa. Jos ei, pitäisi miettiä saako työtä jos on välillä työttömänä uudessa maassa.

Suhde voi aina loppua. Voisitko jäädä uuteen maahan vaikka loppuisi? Jos et, mieti varasuunnitelma.

Kaikki päättyy aikanaan, mutta emme ole eroamassa. Yritän saada työn miehen kotimaasta ja mieskin yrittää siinä sivussa auttaa, minkä vaan pystyy ja kerkeää. Kysyin nykyiseltä pomolta olisiko mahdollista tehdä kokonaan etätöitä, mutta ei kuulemma ole ja firmalla ei ole toimipistettä miehen kotimaassa, mutta naapurimaassa on. Ei houkuta asua kahden maan välillä.

Vierailija
62/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

No entä sun vanhemmat? Ei se raha ole aina kaikkein tärkeintä. Itse en lähtisi. 

Vanhempani tukevat minua kaikessa mihin päätän ryhtyä eikä heille ole ongelma jos muutan miehen kotimaahan. Mies halusi käydä keskustelun vanhempieni kanssa, koska on perinteinen ja kunnioittaa vanhempiani. Omat vanhemmat ja mieheni tulevat myös hyvin toimeen keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maa on esim. Irak tai Nigeria tai Sveitsi tai Kanada niin voi olla eri mielipiteitä.

Ei ole kehitysmaa vaan sivistysvaltio. En mainitse ettei tunnisteta.

Et ole lumihiutale. Anna tulla, kerro maa.

En olekaan, mutta mieheni pyynnöstä en kerro maata.

Vierailija
64/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei lahtisi? elalama on lyhyt ja tylsaa arkea elavan elama on ... tylsaa.

Itse lahdin miehen kotimaahan englantiin, missa hanella on paljon paremmat ansiot ja tyomahdollisuudet. Omistamme talomme puoliksi ja mahdollisessa erossa saan oman puoleni, kuin Suomessakin. Taalla sitapaitsi leskena nainen saa loppuelamansa miehen koko elakkeen, jottei siinakaan olisi ongelmaa.

Osaan kielta sujuvasti, olen terveydenhuoltoalalla ja toita riittaisi, jos viitsisin tehda.

Nykyaan olen lahes tayspaivaisesti kaytannon elainsuojelutoiminnassa mukana.

Olin nuorensa sairaanhoitajana toissa vanhustenosastolla, heidan kanssaan juteltiin menneista. Yksikaan naista, silloin vuosisadan alussa syntyneista, useimminnaisista, ei katunut mitaan elamassa tekemaansa. Katuivat vain niita asioita joita eivat olleet kyenneet/uskaltaneet aikanaan tehda.

Eikö sinun tietokoneeseen saa ää ja ööt? Sen kielen voi vaihtaa ja ihan sama mitä itse näppäimistössä on. 

Vierailija
65/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä?

EI! Eikä ole Ukraina.

Vierailija
66/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta. Tuskin minä mihinkään Jemeniin lähtisin.

Vierailija
67/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Nyt on hyvä työ ja kiva koti. 

Vierailija
68/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa?

Koulutuksesi/ ammattisi?

Kielitaitosi?

Itse muutin aikoinani "vauhdilla" miehen kotimaahan tavattuamme sitä ennen vain muutaman kerran. Opettelin kielen pikapikaa ja sain töitä heti. (Töihin minunkaan ei olisi tarvinnut mennä) Täällä edelleen ja superonnellisena.

Vierailija
69/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin. Olisi ihan parasta päästä pois Suomesta ja vielä niin, että puoliso on paikallinen ja osaa neuvoa aivan kaikessa mikä uudessa maassa on erilaista.

Kyllä pääsee eikä siihen puolisia tarvita kai sulla on silmät itselläkin.

Vierailija
70/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan riippuu maasta. Minulla on myös ulkomaalainen mies ja hänellä kaksi kansalaisuutta. Hänen synnyinmaahan en ikinä muuttaisi, on paljon rikollisuutta siellä. Ei kuitenkaan muslimimaa. Vanhemmat on kuitenkin ihan eurooppalaisia ja hänellä myös tämän Euroopan maan kansalaisuus ja siellä myös asunut. Sinne voisin muuttaa. Maita en minäkään kerro, mutta toinen oli toisen siirtomaa. 

Marokko ja ranska.

Vierailija
71/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maa on esim. Irak tai Nigeria tai Sveitsi tai Kanada niin voi olla eri mielipiteitä.

Mutta kuitenkin sellainen maa, mistä ei ole Suomessa melkein ketään, koska tunnistamisriski.

Miksi tuli mieleen harvinainen maa kuten Pohjois-Korea, Australia tai Kazakstan, ompa salaista aloittajan elämä. Onko mies tunnettu?

Vierailija
72/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole lumihiutale. Anna tulla, kerro maa.

En olekaan, mutta mieheni pyynnöstä en kerro maata.

Mitä miehesi piileskelee? 

Vierailija
73/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

Kenties Dubai?

Jos olet sh saat heti töitä sieltä tai opettaja.

Mutta naisten asema on siellä niin ja näin. Mielestäni koita neuvotella vuoden palkaton loma töistä ja kokeilet ensin ennen kuin päätät jää pysyvästi..

Ihanaa!!!!!!!! Ap pääsee muuttamaan dubaihin sillä välin tänne tulee syksy ja kylmä talvi niin ap makaa hirmuhelteissä hunnutettuna uima altaalla mäkin haluun tollasen rikkaan äijän . OON niin kade!!! minkä värinen huntu kantsii olla??? saaKo lähihoitaja duunii dubaista??

Vierailija
74/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat muuttaa, muuta ihmeessä. Kysehän on siitä, haluatko sinä itse. Ilmeisesti sellaista mahdollisuutta ei ole, että mies muuttaisi takaisin Suomeen?

Vierailija
75/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei mennyt naimisiin suomalaisen miehen kanssa ? Siinähän nyt pähkäilet mutta kusessa olet jos tulee ero uudessa kotimaassa.

Vierailija
76/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap älä usko hetkeäkään että mies on 75 vuotias sotaveteraani. Varmasti huijaa sinua!! 

Todellisuudessa on kuitenkin alle 18 vuotias joka saapui maahan vuonna 2015-2018 mutta näyttää ikäistään vanhemmalta koska on elänyt raskaissa sotaoloissa..tai jotain..tai olisi voinut..no niin no.. mutta kyllä te tiedätte..

Todellisuudessa on kuitenkin yli 40 vuotias rasvaletti ja työtön Porvoosta. Ap on hesalainen ja häpeää työtöntä lusmumiestä.

Vierailija
77/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on sivistysvaltio, onko omasta mielestäsi todennäköistä, että voisit oppia maan kieltä ja saada sieltä töitä? Jos on, niin lähtisin. Pääseehän sieltä sitten pois, jos ei onnistu. 

Vierailija
78/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vitussa lähtis835

Vierailija
79/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei. Jos työstä saisi vapaata, vaikka ensi kuussa. Jos ei, pitäisi miettiä saako työtä jos on välillä työttömänä uudessa maassa.

Suhde voi aina loppua. Voisitko jäädä uuteen maahan vaikka loppuisi? Jos et, mieti varasuunnitelma.

Kaikki päättyy aikanaan, mutta emme ole eroamassa. Yritän saada työn miehen kotimaasta ja mieskin yrittää siinä sivussa auttaa, minkä vaan pystyy ja kerkeää. Kysyin nykyiseltä pomolta olisiko mahdollista tehdä kokonaan etätöitä, mutta ei kuulemma ole ja firmalla ei ole toimipistettä miehen kotimaassa, mutta naapurimaassa on. Ei houkuta asua kahden maan välillä.

Jos työpaikan saaminen miehen kotimaasta tuntuu hankalalta, niin tuli vaan mieleen, että yksi vaihtoehto voisi ehkä myös olla että etsit Suomesta sellaisen työn, jota saat tehdä kokonaan etänä. 

Vierailija
80/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta deittailuasteella mutta myös ulkkari toiselta puolelta maapalloa ja olen laskeskellut että lomapäiväni riittävät hyvin etäsuhteen ylläpitoon jos molemmat pitävät lomansa eri aikaan ja ollaan aina sen luona joka ei ole lomalla tai joskus voisi yhdistääkin ja käydä jossain puolimatkan kohteessa tai muualla, lentäähän ne koneet edes takas.

Ikääkin jo sen verran ettei perheen perustaminen ole kummankaan näköpiirissä enää vaan enemmän halutaan keskittyä matkailuun, kulttuuriin, hyvään ruokaan jne. Mies on tosi tykästynyt Suomeen, haluaa kaikkea eräjuttuja kokea.

Itsellä vakituinen työpaikka joka todennäköisimmin tulee kestämään kaikki tuulet ja tuiskut niin olen miettinyt eläkkeelle jäätyä voisi joku maaseudun tukikohta olla täällä ja sitten muuten elää siellä tai toisinpäin. Hän mua muutaman vuoden vanhempi mutta varmaan jatkaa työskentelyä vielä pitään (oma yritys)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi