Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalainen puoliso ja pyytää nyt muuttamaan kotimaahansa. Lähtisittekö?

Vierailija
20.07.2024 |

Mies joutuu muuttamaan kotimaahansa elokuun lopulla ja luonnollisesti haluaa minut mukaansa, mutta minulla on täällä vakituinen työ. Vaihtoehtoina on joko ottaa loparit ja muuttaa hetkellisesti kotirouvaksi miehen kotimaahan tai elää kaukosuhteessa. Tilanne tuli eteemme nopeasti, joten ei olla ehditty tekemään kunnollisia suunnitelmia. Minulla ei ole vakituista työtä hankittuna miehen kotimaassa ei ainakaan toistaiseksi hakeminen ole tuottanut tuloksia. Mies on sanonut, että voisi vaikka loppuelämänsä ajan elättää minua ja talous ei kaadu siihen, mutta haluaisin olla muutakin kuin kotirouva ja pitää seuraa miehen vanhemmille. Lapsia ei ole ja naimisissa on oltu jo yli kuuden vuoden ajan.

Ihan tiedoksi, että mies ei ole rahan perässä oleva 75v. amerikkalainen sotaveteraani.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

Kenties Dubai?

Jos olet sh saat heti töitä sieltä tai opettaja.

Mutta naisten asema on siellä niin ja näin. Mielestäni koita neuvotella vuoden palkaton loma töistä ja kokeilet ensin ennen kuin päätät jää pysyvästi..

Ihanaa!!!!!!!! Ap pääsee muutt

Lähihoitaja pääsee Dubaissa kotiapulaiseksi. 

Vierailija
82/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaa tutkia miehen kotimaan avioerolainsäädäntö etukäteen, jos aiotte mennä siellä naimisiin. Esim Australiassa ei omaisuutta jaeta 50/50 kuten Suomessa vaan omaisuus jaetaan sen mukaan mitä puolisot tienanneet avioliitossa.

Jos olet kotirouva Ausseissa ja mies töissä niin et saa erossa mitään. Tai ehkä päälläsi olevat vaatteet. Muista siis tehdä avioehto ja pitää huoli että et jää osituksessa tyhjin käsin.

Olen mieheni kanssa ihan virallisesti naimisissa ja meillä on voimassaoleva avioehto, tiedämme myös kumpikin miten asiat menevät. Järkevinä aikuisina ihmisinä solmimme avioliiton sillä ajatuksella kunnes kuolema erottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä?

Ei, koska on kuulemma sivistysvaltio kyseessä. .. 

Vierailija
84/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on jo vanhus, niin millä elät sen jälkeen kun hänestä aika jättää? Saatko jäädä maahan vielä silloin vai joudutko lähtemään? En tekisi mitään nopeaa ratkaisua.

Mieheni ei ole vanhus, kun vähän aikaa sitten täytti 37 vuotta.

Vierailija
85/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan riippuu maasta. Minulla on myös ulkomaalainen mies ja hänellä kaksi kansalaisuutta. Hänen synnyinmaahan en ikinä muuttaisi, on paljon rikollisuutta siellä. Ei kuitenkaan muslimimaa. Vanhemmat on kuitenkin ihan eurooppalaisia ja hänellä myös tämän Euroopan maan kansalaisuus ja siellä myös asunut. Sinne voisin muuttaa. Maita en minäkään kerro, mutta toinen oli toisen siirtomaa. 

Argentiina?

Iso-isä muutti sinne

Vierailija
86/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tosiaan riippuu maasta. Minulla on myös ulkomaalainen mies ja hänellä kaksi kansalaisuutta. Hänen synnyinmaahan en ikinä muuttaisi, on paljon rikollisuutta siellä. Ei kuitenkaan muslimimaa. Vanhemmat on kuitenkin ihan eurooppalaisia ja hänellä myös tämän Euroopan maan kansalaisuus ja siellä myös asunut. Sinne voisin muuttaa. Maita en minäkään kerro, mutta toinen oli toisen siirtomaa. 

Marokko ja ranska.

Marokko on muslimimaa. Veikkaan Espanja ja joku Etelä-Amerikan maa. Siirtomaa historiasta ja väkivaltaisuudesta tulee mieleen.

Vierailija
87/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maa on esim. Irak tai Nigeria tai Sveitsi tai Kanada niin voi olla eri mielipiteitä.

Ei ole kehitysmaa vaan sivistysvaltio. En mainitse ettei tunnisteta.

Mutta kuitenkin sellainen maa, mistä ei ole Suomessa melkein ketään, koska tunnistamisriski.

Miksi tuli mieleen harvinainen maa kuten Pohjois-Korea, Australia tai Kazakstan, ompa salaista aloittajan elämä. Onko mies tunnettu?

No nyt selvisi, tämä ap:n mies on se pohjois-korealainen yrittäjä, joka välillä esiintyy täällä palstalla. Ihan typerä muuten kysyä neuvoa, jos ei kerro maata.

Vierailija
88/92 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulle on oikeasti aika mahdotonta vastata. Ymmärrän kyllä, että et halua kyseistä maata sanoa, mutta ymmärräthän sinä myös sitten sen, että vaikeata on kysymykseesi vastata. Kuten jo niin moni on täällä kirjoittanut, niin kysymykseesi olisi paljon helpompaa vastata kun tietäisi mistä maasta on kyse. Jos kyse Ruotsista, Saksasta, Kanadasta, Norjasta jne niin ainakin minun vastaukseni on täysin erilainen kuin jos kyse on jostakin Afrikan valtiosta, köyhästä Aasian maasta tai uskonnollisesti jostakin "äärivaltiosta". 

Tee siis itse ratkaisusi, sinähän elämääsi elät ja aikuisena ihmisenä päätöksistäsi vastaat itsellesi.

Vierailija
89/92 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt palstalla. Miten kukaan voi tietää tunteitasi ja samaistua tilanteeseesi. Oma henkilökohtainen päätöksesi. 

Vierailija
90/92 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkomaalainen". Uskomatonta. W t -ilmaus, kun ei kerro edes maata.

Vierailija
91/92 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

Ei tuo nyt kuulosta siltä, että mies joutuu muuttamaan, vaan haluaa muuttaa. Se tuleeko pirkko mukana näyttää näillä tiedoilla aikalailla sivuseikalta. 

-eri 

Vierailija
92/92 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta. Uran kannalta muutto olisi haasteellinen Britanniaa ja Yhdysvaltojen rannikkoja lukuunottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi