Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalainen puoliso ja pyytää nyt muuttamaan kotimaahansa. Lähtisittekö?

Vierailija
20.07.2024 |

Mies joutuu muuttamaan kotimaahansa elokuun lopulla ja luonnollisesti haluaa minut mukaansa, mutta minulla on täällä vakituinen työ. Vaihtoehtoina on joko ottaa loparit ja muuttaa hetkellisesti kotirouvaksi miehen kotimaahan tai elää kaukosuhteessa. Tilanne tuli eteemme nopeasti, joten ei olla ehditty tekemään kunnollisia suunnitelmia. Minulla ei ole vakituista työtä hankittuna miehen kotimaassa ei ainakaan toistaiseksi hakeminen ole tuottanut tuloksia. Mies on sanonut, että voisi vaikka loppuelämänsä ajan elättää minua ja talous ei kaadu siihen, mutta haluaisin olla muutakin kuin kotirouva ja pitää seuraa miehen vanhemmille. Lapsia ei ole ja naimisissa on oltu jo yli kuuden vuoden ajan.

Ihan tiedoksi, että mies ei ole rahan perässä oleva 75v. amerikkalainen sotaveteraani.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

No entä sun vanhemmat? Ei se raha ole aina kaikkein tärkeintä. Itse en lähtisi. 

Vierailija
22/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maa on esim. Irak tai Nigeria tai Sveitsi tai Kanada niin voi olla eri mielipiteitä.

Ei ole kehitysmaa vaan sivistysvaltio. En mainitse ettei tunnisteta.

Koko ketjun idea katoaa kun et kerro maata.

En kerro muuta kuin sen, että ei ole kehitysmaa, Irak/Iran eikä sijaitse Euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku Turkki kun ei maata sanota.

Vierailija
24/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä usko hetkeäkään että mies on 75 vuotias sotaveteraani. Varmasti huijaa sinua!! 

Vierailija
25/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos maa on esim. Irak tai Nigeria tai Sveitsi tai Kanada niin voi olla eri mielipiteitä.

Mutta kuitenkin sellainen maa, mistä ei ole Suomessa melkein ketään, koska tunnistamisriski.

Vierailija
26/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä EU-maa, Australia tai Kanada niin voisin muuttaa. Ei missään nimessä huivius konnon maahan. Olen itse asunut Ruotsissa, Englannissa ja Kanadassa.

sen neuvon eronneena keski-ikäisenä naisena annan, että älä IKINÄ jää miehen lompakon varaan ja kotirouvaksi. Pidä huoli että sinulla on omat rahat, omat säästöt ja oma palkkatyö. Puolet liitoista päättyy eroon (minun ex mies jätti minut ja lapsemme toisen naisen vuoksi kun omin 45v). Sun täytyy pystyä kriisitilanteessa olemaan itsenäinen ja elättämään itsesi ja lapset.

Lisäksi muista, että jos saatte lapsia niin vaikka heillä olisi myös Suomen passi, mutta he ovat eläneet koko ajan siellä miehen kotimaassa, niin et saa lapsia erossa mukaasi Suomeen kuin miehen suostumuksella. Tämä perustuu lakiin, missä lapsen eduksi katsotaan että hän jää vakituiseen asuinmaahansa, jos hänellä on sen maan kansalaisuus. Eli joutunet jäämään sinne lasten vuoksi, ei ne miehet yleensä päästä lapsia pois.

Hanki siis pikimmiten oma vakityö jos muutat miehen kotimaahan. 

Vierailija
27/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi sanoa mikä maa?

Vierailija
28/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen maa on kyseessä?

Ihana unelmien rikas öljyprinssi Dubaista,, jolla on rahaa mä takaan sen. Ooxä kade??? Ex-kalsonkimallilentäjäkirurgia komeampi. Ah! Oon vuoden päivät opiskellut hebreaa ja Arabicaa miellyttääkseni miestä.

Vierailija
29/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku Turkki kun ei maata sanota.

En kerro maata muttei ole Turkki.

Vierailija
30/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei. 

Vierailija
31/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan haista paska aloitus kun maata ei kerrota.

Vierailija
32/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä tällaiset aloitukset, niin turhia, kun ei edes mainita mistä maasta on kyse. Vaikea silloin kommentoida mitään. Mutta ilmeisesti siellä ei paljon ole suomalaisia, koska tunnistamisvaara? Sillä perusteella sanoisin, että ei kannata lähteä. Tuskin kyseessä mikään Norja tai Sveitsi tai Yhdysvallat, kun ap edes kyselee täällä...

Vierailija
33/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä EU-maa, Australia tai Kanada niin voisin muuttaa. Ei missään nimessä huivius konnon maahan. Olen itse asunut Ruotsissa, Englannissa ja Kanadassa.

sen neuvon eronneena keski-ikäisenä naisena annan, että älä IKINÄ jää miehen lompakon varaan ja kotirouvaksi. Pidä huoli että sinulla on omat rahat, omat säästöt ja oma palkkatyö. Puolet liitoista päättyy eroon (minun ex mies jätti minut ja lapsemme toisen naisen vuoksi kun omin 45v). Sun täytyy pystyä kriisitilanteessa olemaan itsenäinen ja elättämään itsesi ja lapset.

Lisäksi muista, että jos saatte lapsia niin vaikka heillä olisi myös Suomen passi, mutta he ovat eläneet koko ajan siellä miehen kotimaassa, niin et saa lapsia erossa mukaasi Suomeen kuin miehen suostumuksella. Tämä perustuu lakiin, missä lapsen eduksi katsotaan että hän jää vakituiseen asuinmaahansa, jos hänellä on sen maan kansalaisuus. Eli joutunet jäämään sinne lasten vuoksi, ei ne miehet yleensä päästä lapsia pois.

Hanki siis pikimmiten oma vakityö jos muutat miehen kotimaahan. 

Tässä olikin tosi hyvin pohdittu kaikki, myös nuo mahdolliset tulevat lapset ja just toi, että mitäs sitten, jos tuleekin avioero siellä.

Hyvät neuvot. Olen samaa mieltä.

Vierailija
34/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et maata kerro niin siinä maassa on varmaan jotain todella pahasti vialla. Pelkäät että se heti lytättäisiin, jos paljastaisit maan.

Vierailija
35/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei uskalla mainita maata tunnistautumisen pelossa. 

Ja ei oo Eurooppa eikä Turkkikaan.

Silloin pakko olla joku sellainen just, missä ei oo paljoo suomalaisia. Jotenkin tuli Uusi-Seelanti mieleen. Tai joku Aasian harvinaisempi maa. Voitko ap sanoo ees maanosan?

Ehkä jopa Afrikka?

Vierailija
36/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä?

Vierailija
37/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietää maa ja sen kulttuuri, että osaisi antaa neuvoja tai kertoa miten itse ehkä toimisi. Samoin sinun koulutus ja ammatti kiinnostaa, samoin työnäkymät uudessa kotimaassa. Länsimainen aidosti demokraattinen maa, siis läntinen eu-maa, UK, Norja, USA, Kanada, Australia: lähtisin jos rakastaisin miestä, mutta tekisin sopimuksen sen varalta että joutuisin kotirouvaksi. Muissa tapauksissa pitäisi kyllä hyvin tarkkaan harkita ja varmistaa oma tulevaisuus kaikissa tilanteissa.

Vierailija
38/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa elättää. Joo.  Olet aika lailla miehen armoilla. En edes ajattelisi. Joutui muuttamaan eli karkotettiin vai ei saa työtä enää täällä?  Se amerikkalainen jos menisi naimisiin kanssasi olisi parempi juttu. 

Miestäni ei ole karkotettu maasta ja on korkeasti koulutettu mies, mutta kotimaassaan tienaa huomattavasti paremmin kuin täällä, joten ei ole järkeä jäädä Suomeen. Lisäksi iäkkäät vanhemmat toivovat miestä ja minua miehen kotimaahan.

Kenties Dubai?

Jos olet sh saat heti töitä sieltä tai opettaja.

Mutta naisten asema on siellä niin ja näin. Mielestäni koita neuvotella vuoden palkaton loma töistä ja kokeilet ensin ennen kuin päätät jää pysyvästi..

Vierailija
39/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suostuisin ja antaisin hänen muuttaa kotimaahansa. Hölmö kysymys.

Vierailija
40/92 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjun idea katoaa kun et kerro maata.

Millä mantereella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän