Paras sähkökitarabiisi minkä olet koskaan kuullut?
Saa olla joko instrumentaali tai vokaalien kera. Aloitetaan!
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksatko kuunnella Pink Floydin Echoes-biisin kokonaan?
- n68v -
Todellakin jaksan. Pompeijin Echoes-videotallenteelta 1970-luvun alkupuolelta voi lisäksi ihailla nuorta David Gilmouria, joka soittaa sähkökitaraa yläkroppa paljaana...
Rory Gallagher - Shadow play
On hyvän kitaristin hyvä biisi.
Minulle tämä, ihan sama mitä muut on mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä, ihan sama mitä muut on mieltä.
No tottakai tämä! Miten saatoin edes unohtaa.
- n68v -
Vierailija kirjoitti:
Jimi Hendrixin All along the watchtower. Ja kyllä, tiedän, että on cover, mutta nimenomaan Henkan versiointi.
Tätä ehdotan itsekin.
Hanoi Rocks: Up around the bend
Deep Purple - Sometimes I Feel Like Screaming
Vierailija kirjoitti:
Matti & Seppo - Tepon takana on sähkökitara
Matti & Teppo - Kaiken takana on Seppo
Vierailija kirjoitti:
Pink Floydin Comfortably Numb -biisin liveversio Pulse-konsertista vuodelta 1994. Esitys löytyy YouTubesta. Uskomattoman hieno, pitkä ja emotionaalinen sähkökitara soolo, lisäksi upea valosuunnittelu. Ainoa kitarasoolo, joka on saanut minut itkemään.
Gilmourilla on noita eeppisiä klassikoita pitkä lista.
The Allman Brothers Band: Statesboro Blues (1971)
Vaikea sanoa. Joku Malmsteenin Ynkän lurittelu varmaan sopii. Valitse itse mieleisesi. En shokeeraa teitä bläkiksellä, vaikka sieltä ne khooleimmat riffit löytyy minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti & Seppo - Tepon takana on sähkökitara
Matti & Teppo - Kaiken takana on Seppo
Matti &Teppo - Matin takana on Teppo
Vierailija kirjoitti:
Pink Floydin Comfortably Numb -biisin liveversio Pulse-konsertista vuodelta 1994. Esitys löytyy YouTubesta. Uskomattoman hieno, pitkä ja emotionaalinen sähkökitara soolo, lisäksi upea valosuunnittelu. Ainoa kitarasoolo, joka on saanut minut itkemään.
Tässä vielä linkki kyseiseen live-esitykseen. Sähkökitarasoolon pituus on noin puolet videon kestosta!