Köyhä, miksi äänestät ökyrikkaiden etua ajavaa kokoomusta (tai muita oikeistopuolueita)?
Rikkaat ei ole Suomessa enemmistö, joten miksi kokoomuksen kannatus on noin suurta? Köyhät ja keskituloiset äänestävät nyt omaa etuaan vastaan. Toki, jos välttämättä haluat tehdä enemmän töitä huonommalla palkalla ja paskemmilla työehdoilla, niin sitten. Kokoomus ei ole koskaan ajanut palkansaajan oikeuksia, vaan pyrkinyt vain vastustamaan niitä, mikä nyt tälläkin hallituskaudella on nähty. Työväenpuolueiden ansiosta meillä on mm. viisipäiväinen työviikko, edes jonkinlaiset loma-ajat jne. Kuten nyt on nähty, niin työntekijöiden saavuttamat edut voidaan ottaa myös pois. Ei siis pidetä näitä jäljellä olevia etuja itsestäänselvinä, vaan äänestetään seuraavissa ja kaikissa muissakin vaaleissa työväen etua ajavia työväenpuolueita. Persut ei ole sellainen.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Äänestän jo perussuomalaisia. Syyt sille nyt on varmaan aika ilmeiset, mutta en haluaisi silti, että tarvitsemistani tuista leikataan. Vaan haluaisin nähdä perussuomalaiset enemmän koko suomalaisen kansan puolueena.
Siinäpähän äänestät persuja. Teillehän näyttää kelpaavan, vaikka itseltä leikataan kaikki, kunhan nee***ltä viedään vielä enemmän. Todellakin ihmettelin vuosi sitten, kun pienieläkkeiset sukulaiset riemusta kiljuen kannustivat hallitusta. Nyt on riemu hiljentynyt, kun alkaa politiikka näkyä omassa ja läheisten kukkarossa.
Mies on mies,nainen on nainen,liikennemerkit kelpasi aiemmin sellasenaan,musta on kohta liian hallitseva väri,siksi ei Vihervasemmistoa,kiitos.Rahanjaon osaa idiootitkin.
"Suomen sosiaaliturvamenoista 33 miljardia menee eläkeläisiin."
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan töihin enkä lokkeilla velkarahalla lasten piikkiin.
No mikset mene töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi vasemmistolla äänestäjiä, jos kaikki rikastuisi. Äänestän kokoomusta.
Hermanni 5v ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän jo perussuomalaisia. Syyt sille nyt on varmaan aika ilmeiset, mutta en haluaisi silti, että tarvitsemistani tuista leikataan. Vaan haluaisin nähdä perussuomalaiset enemmän koko suomalaisen kansan puolueena.
Siinäpähän äänestät persuja. Teillehän näyttää kelpaavan, vaikka itseltä leikataan kaikki, kunhan nee***ltä viedään vielä enemmän. Todellakin ihmettelin vuosi sitten, kun pienieläkkeiset sukulaiset riemusta kiljuen kannustivat hallitusta. Nyt on riemu hiljentynyt, kun alkaa politiikka näkyä omassa ja läheisten kukkarossa.
Ja persut haluavat pitää kynsin hampain kiinni täällä maleksivasta turva llisuusuhasta, rys sistä.
Ne siat ovat suurempi tur vallisuusu hka kuin nee***it.
"Eläkkeitä maksetaan 38 miljardia."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse keskituloinen ja äänestän Kokoomusta. Olen myös varsin isänmaallinen, joten en pysty äänestämään vasemmistoa, siellä kun on niin paljon sitä neuvostoajan meininkiä kannattavaa väkeä ja kommunistejakin. Ei siis todellakaan mun juttuni vaikka en hyvätuloinen olekaan.
Eli äänestätte mutuTUNTEELLA itseäsi vastaan.
Keskusta olisi porvaripuolue ja sivistyspiolue, jolla on myös sosiaalinen omatunto.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas mitä kommentteja täällä.. Itse olen yrittäjä ja olen ollut myös lapsieni totaaliyh, eli ilmeistä pohjasakkaa. Olen aina äänestänyt demareita, koska olen paitsi ollut työntekijä myös työnantaja ja ainakin omalla alallani haluan maksaa työntekijöille hyvää palkkaa, koska hyvä työntekijä voidaan houkutella paremmin eduin toisaalle. Kannatan myös ay-liikkeitä, olenhan itsekin kuulunut sellaiseen. Yksittäisen työntekijän on aivan mahdoton neuvotella työnsä ehdoista, työntekijä on aina se heikompi osapuoli muutamia harvoja aloja lukuunottamatta.
Hyvinvointivaltion merkitys korostuu siinä, että jos elämä heittelee, niin sinut kannatellaan pahimman yli. Olen saanut mielestäni paljon, ilmaisen neuvolan ja synnytykset, lapsilisät ja elatustuet aikoinaan, koulutuksen ja työttömyyskorvaustakin 90-luvun lamassa. Ei ole tarvinnut lähteä epätoivoisiin tekoihin perheensä elättääkseen. Ehkäpä juuri näiden tukimuotojen ansios
Onhan täällä kerrankin joku järkevä kirjoitus. Hyvä sinä 👍
Vierailija kirjoitti:
"Suomen sosiaaliturvamenoista 33 miljardia menee eläkeläisiin."
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
No mitä ehdotat? Eläkkeen maksaminen lopetetaan kokonaan vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa ottaa enää isoa velkaa, kun voidaan irtisanoa helposti eikä ole ansiosidonnaista turvana.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kuka vattu ostaa perikuntien asuntoja?
Ei kukaan järkevä.
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa eläkemaksuilla."
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 % , jos on 53- vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta eli kun teet töitä 30 vuotta 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto -verot.
Takuueläke on 970 netto, ei mene veroa ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240 000 leskeneläkettä.
Pienistä palkoista ei ole eläkkeen saamiseen hyötyä, kun takuueläkettä ja asumistukea saa yhtä paljon.
Mutta sa tietysti sitten töissä käydessä palkkaa.
"1000 euron eläkkeestä ei mene veroa."
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
2400 brutto palkalla eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa eli noin 2000 vuodessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Sais tolla 2000 eurolla etelän matkan.
Vierailija kirjoitti:
Kun saamme köyhiltä tuet pois, voimme laittaa heidät mihin tahansa työhön muutamalla eurolla. Suomi nousuun.
kyllä.ja minusta tulee entistä varakkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni köyhä kuvittelee että äänestämällä Kokoomusta oma imagokin kirkastuu. KOK ajaa ainoastaan isojen yritysten ja varakkaiden asiaa.
No, kohta saa irtisanoa helposti.
Ansiosidonnaiset on leikattu eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa.
Ulosottovirastolle lisää hommia.
huomenta jankuttaja hullu.pistät vähän aamu jankutusta kehiin.
Eihän SDP ole pitkään aikaan ollut mikään työväenpuolue eli ajanut pieni - ja keskituloisten palkansaajien etua
Kela leikkaa noita nyt sinne maaliskuun loppuun asti.
Ja tammikuussa tukee asumistukeen varallisuusraja eli sitä ei saa, jos on 10000 säästössä rahaa esim. omistusasuntoa varten.