Köyhä, miksi äänestät ökyrikkaiden etua ajavaa kokoomusta (tai muita oikeistopuolueita)?
Rikkaat ei ole Suomessa enemmistö, joten miksi kokoomuksen kannatus on noin suurta? Köyhät ja keskituloiset äänestävät nyt omaa etuaan vastaan. Toki, jos välttämättä haluat tehdä enemmän töitä huonommalla palkalla ja paskemmilla työehdoilla, niin sitten. Kokoomus ei ole koskaan ajanut palkansaajan oikeuksia, vaan pyrkinyt vain vastustamaan niitä, mikä nyt tälläkin hallituskaudella on nähty. Työväenpuolueiden ansiosta meillä on mm. viisipäiväinen työviikko, edes jonkinlaiset loma-ajat jne. Kuten nyt on nähty, niin työntekijöiden saavuttamat edut voidaan ottaa myös pois. Ei siis pidetä näitä jäljellä olevia etuja itsestäänselvinä, vaan äänestetään seuraavissa ja kaikissa muissakin vaaleissa työväen etua ajavia työväenpuolueita. Persut ei ole sellainen.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Moni köyhä kuvittelee että äänestämällä Kokoomusta oma imagokin kirkastuu. KOK ajaa ainoastaan isojen yritysten ja varakkaiden asiaa.
No, kohta saa irtisanoa helposti.
Ansiosidonnaiset on leikattu eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa.
Ulosottovirastolle lisää hommia.
"Luottotietoyhtiö ennustaa yli 250 hotellin ja ravintolan menevän konkurssiin tänä vuonna."
Vierailija kirjoitti:
"Luottotietoyhtiö ennustaa yli 250 hotellin ja ravintolan menevän konkurssiin tänä vuonna."
Osa-aikatyöllä ei saa enää ansiosidonnaista, kun lapsikorotukset lähti huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnainen porrastetaan.
Voi jestas mitä kommentteja täällä.. Itse olen yrittäjä ja olen ollut myös lapsieni totaaliyh, eli ilmeistä pohjasakkaa. Olen aina äänestänyt demareita, koska olen paitsi ollut työntekijä myös työnantaja ja ainakin omalla alallani haluan maksaa työntekijöille hyvää palkkaa, koska hyvä työntekijä voidaan houkutella paremmin eduin toisaalle. Kannatan myös ay-liikkeitä, olenhan itsekin kuulunut sellaiseen. Yksittäisen työntekijän on aivan mahdoton neuvotella työnsä ehdoista, työntekijä on aina se heikompi osapuoli muutamia harvoja aloja lukuunottamatta.
Hyvinvointivaltion merkitys korostuu siinä, että jos elämä heittelee, niin sinut kannatellaan pahimman yli. Olen saanut mielestäni paljon, ilmaisen neuvolan ja synnytykset, lapsilisät ja elatustuet aikoinaan, koulutuksen ja työttömyyskorvaustakin 90-luvun lamassa. Ei ole tarvinnut lähteä epätoivoisiin tekoihin perheensä elättääkseen. Ehkäpä juuri näiden tukimuotojen ansiosta olen päässyt tähän pisteeseen, jossa nyt olen ja maksan kuukaudessa enemmän veroja kuin olen aikoinani saanut palkkaa ja teen sen mielelläni. En koe tarvitsevani yhtään enempää vaan antavani takaisin yhteiskunnalle, jotta voin auttaa niitä, jotka kenties ovat samassa tilanteessa kuin itsekin aikoinani. Se mielestäni luo hyvinvointia ja vaurautta.
Ja niin, olen lisäksi osakesijoittaja ja maksan osingoistanikin veroa, eikä sekään minua haittaa yhtään.
Koska muut vaihtoehdot ovat vielä huonompia.
Äänestän jo perussuomalaisia. Syyt sille nyt on varmaan aika ilmeiset, mutta en haluaisi silti, että tarvitsemistani tuista leikataan. Vaan haluaisin nähdä perussuomalaiset enemmän koko suomalaisen kansan puolueena.
Vierailija kirjoitti:
No, Suomen on kyllä aika laskea kunnolla asuntojen hintaa ja se saadaan tehtyä sillä, että kaikilla on ikuinen koeaika eikä saa sairaslomapalkkaa eka päivästä, jos on migreeni.
Kaunedenhoitoalalla ja lehtimyynnissä ensimmäinen sairaspäivä on ensi vuonna palkaton, samoin jos on töissä kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Suomen on kyllä aika laskea kunnolla asuntojen hintaa ja se saadaan tehtyä sillä, että kaikilla on ikuinen koeaika eikä saa sairaslomapalkkaa eka päivästä, jos on migreeni.
Suomen? Tarkoitat varmaan suomen islamistisen kalifaatin?
Kuka uskaltaa ottaa enää isoa velkaa, kun voidaan irtisanoa helposti eikä ole ansiosidonnaista turvana.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kuka vattu ostaa perikuntien asuntoja?
Röh röh 💰🐷 Missä muruseni on? Ei kai kukaan köyhä vienyt? 🐖
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa ottaa enää isoa velkaa, kun voidaan irtisanoa helposti eikä ole ansiosidonnaista turvana.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Kuka vattu ostaa perikuntien asuntoja?
Ihmiset tykkää, kun heidän perinnöksi saamaa asuntoa ei osta kukaan. Monelle tulee toinen asunto remontteineen ja lämmityskuluineen.
Ei olisi vasemmistolla äänestäjiä, jos kaikki rikastuisi. Äänestän kokoomusta.
Suomalaiset keski ja pienipalkkaiset ovat masokisteja kun äänestävät persuja tai Kokoomusta. Kumpikin puolue on vain kurjistanut työläisten elämän laatua ja ostovoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi vasemmistolla äänestäjiä, jos kaikki rikastuisi. Äänestän kokoomusta.
Leikkaukset ja irtisanomissuojan heikennykset on vasta tulossa voimaan.
Vassarin itkupotkuraivari ketju..🤣
300 euron ansiotulovähennys poistui asumistuesta huhtikuussa, mutta asumistuki lähtee monella vasta vuositarkistuksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
300 euron ansiotulovähennys poistui asumistuesta huhtikuussa, mutta asumistuki lähtee monella vasta vuositarkistuksen yhteydessä.
Eli osalla vasta ensi vuonna.
Tuttu sai asumistukea ennen 400 ja nyt 38 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että kokoomus edes yrittää saada valtion taloutta ojennukseen.
Sitä kautta myös meille pienempi palkkaisille jossain vaiheessa koittaa paremmat ajat.
Minulla ymmärrys riittää siihen, että tällä hetkellä velkaa on liikaa ja sitä on pakko saada tulevaisuudessa pienennettyä.
Kokoomus ottaa jälleen ennätysvelat!!!
Vassareiden takia...
Moni köyhä kuvittelee että äänestämällä Kokoomusta oma imagokin kirkastuu. KOK ajaa ainoastaan isojen yritysten ja varakkaiden asiaa.