Köyhä, miksi äänestät ökyrikkaiden etua ajavaa kokoomusta (tai muita oikeistopuolueita)?
Rikkaat ei ole Suomessa enemmistö, joten miksi kokoomuksen kannatus on noin suurta? Köyhät ja keskituloiset äänestävät nyt omaa etuaan vastaan. Toki, jos välttämättä haluat tehdä enemmän töitä huonommalla palkalla ja paskemmilla työehdoilla, niin sitten. Kokoomus ei ole koskaan ajanut palkansaajan oikeuksia, vaan pyrkinyt vain vastustamaan niitä, mikä nyt tälläkin hallituskaudella on nähty. Työväenpuolueiden ansiosta meillä on mm. viisipäiväinen työviikko, edes jonkinlaiset loma-ajat jne. Kuten nyt on nähty, niin työntekijöiden saavuttamat edut voidaan ottaa myös pois. Ei siis pidetä näitä jäljellä olevia etuja itsestäänselvinä, vaan äänestetään seuraavissa ja kaikissa muissakin vaaleissa työväen etua ajavia työväenpuolueita. Persut ei ole sellainen.
Kommentit (208)
Näinhän se on, mutta yllättävän moni ajattelee itsekin olevansa ns. parempaa väkeä sitten kun äänestää Kokoomusta. Äänestetään sitä mitä haluttaisiin olla, vaikka sitten vastoin omaa etua.
Sen takia, että kokoomus edes yrittää saada valtion taloutta ojennukseen.
Sitä kautta myös meille pienempi palkkaisille jossain vaiheessa koittaa paremmat ajat.
Minulla ymmärrys riittää siihen, että tällä hetkellä velkaa on liikaa ja sitä on pakko saada tulevaisuudessa pienennettyä.
Jos olis vaan kaksi puoluetta , oikeisto vasemmisto, niin tietysti oikeisto. Olen aika keskellä mutta silti puolueeton. Olen äänestänyt eniten oikeisto/ keskusta.
Ei nappaa vasemmiston ajama woketus ja interseksuaalinen feminismi.
Miksi köyhä äänestäisi vasemmistopuolueita kun ne nostaa vain veroja joka johtaa hintojen nousuun?
Köyhä, miksi äänestät köyhäksitekeviä vasemmistolaisia. Yhdessäkään vasemmistomaassa missäänpäin planeettaa ei ole kansalla ollut kivaa. Ei venezuelassa, ei cuubassa. Eikä myös suomessakaan.
Eli miksi äänestit Sannaa tai Liiitä. Kun ne petti sut ennenkun äänet kilahti boxiin.
Varmaan haluaa lapsilleen jonkinlaisen tulevaisuuden. Vihervasemmisto ei halua, vaan haluaa Suomen ulkomaalaisille.
Kun katsoo Ruotsia, voi tulla mieleen, että sosiaalidemokratia on tuhonnut Ruotsin. Miksi kukaan järkevä köyhä haluaisi Suomesta Ruotsia?
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että kokoomus edes yrittää saada valtion taloutta ojennukseen.
Sitä kautta myös meille pienempi palkkaisille jossain vaiheessa koittaa paremmat ajat.
Minulla ymmärrys riittää siihen, että tällä hetkellä velkaa on liikaa ja sitä on pakko saada tulevaisuudessa pienennettyä.
Kokoomus ottaa jälleen ennätysvelat!!!
Kenenkään, joka tienaa alle 10000 kuussa, ei kannattaisi äänestää Kokoomusta.
Ei politiikassa ole aina kyse rikkaista ja köyhistä.
Toisekseen, mainitsemasi entisaikojen vasemmisto sai kyllä suomeen viisipäiväisen työviikon, kiitos siitä. Se on jo. Nykyinen vasemmisto ja entisaikojen vasemmisto eroavat toisistaan kovastikin. Varmaan jokainen huomannut mitä asioita nykyinen vasemmisto suomessa ja maailmallakin ajaa. Siinä ei ensimmäisenä kyllä tule mieleen työläisen oikeudet. Vaan ihan muut asiat niissä puheissa toistuvat.
Oikeiston ja rahan suhde. Maalaiset edustaa pitkälti oikeistoa. Siellä oli arvossa omalla työllä itsensä ja perheensä elättäminen. Sama myös jenkkilässä, maaseutu äänestää oikeistoa, rannikot vasemmistoa. Raha on niissä rikkaissa rannikko-osavaltioissa.
Olemme insinööri-sairaanhoitaja-pariskunta. Kuvittelemme olevamme vähän ns. parempia ihmisiä.
Äänestäessäni minulle merkitsee vain ja ainoastaan se jos ihminen on kaunis, nuori ja julkkis, millään muulla ei ole mitään väliä.
Jos ensin todetaan se tosiasia että mikään poliittinen puolue ei aja Suomen ja suomalaisten etuja vaan ainoastaan maailman rikkaan eliitin etuja saamiensa käskyjen mukaan (EU, WEF) niin ollaan aika lähellä totuutta... jokainen näkee tämän katsoessaan esim. oman ostovoimansa romahtamista 2020-2024...
ja sitten se että 90% ihmisistä uskoo silti että maailman rikas eliitti ajaa heidän etujaan, aivan sulaa hulluutta...
Äänestäessä minulle merkitsee vain ja ainoastaan köyhien kyykyttäminen, tukien poisottaminen ja rikkaiden verojen alentaminen. Siksi oikeisto.
Luulen kuuluvani eliittiin kun äänestän kokoomusta. Unohdan luun kurkussa.
Sosialistit ovat köyhien tukieläjien puolue. Työväestö äänestää Persuja ja Kokoomusta.
Yleensä ne suomalaiset, miljoona, joilla on pörssiosakkeita äänestävät Kokoomusta.
Koska haluan töihin enkä lokkeilla velkarahalla lasten piikkiin.
Siks ku me ollaan ihan aivottomia iditantteja.