Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadat ampiaiset hyökkäsi Jennyn kimppuun luontopolulla

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ampiaisten ääntä kuule aina vaikkei pesä olisi maassa. Esim.mustikassa käydessä on mahdotonta tietää joka neliömetri etukäteen, siellä niitä pesiä tulee vastaan. Usein huomaa vasta hyvin lähellä pesää. Tänäkin kesänä aika moneen pesään olen törmännyt. Sellaista se luonnossa liikkuminen on. Huonoa tuuria lähinnä.

Vierailija
42/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan koskaan miettinyt miten tuossa tilanteessa kannattaisi reagoida. sohaisin joskus marjapoimurilla maa-ampiaispesään, ja näin miten kolon suuaukosta lähti ampiaisia minua kohti. Puimurit ja ämpäri tippui käsistä samantien, käännyin vain ympäri ja peitin kasvot käsilläni. Olin hyttysten takia jo peittävissä vaatteissa. Surina oli korvia huumaava, mutta yksikään ei pistänyt. Surinan loputtua meinasin kaatua kun polvet olivat niin vetelät pelosta. Yhhhyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi niin minun kammotus. Tykkään kulkea metsässä ja marjassa, mutta pelkään ampiaisia. Yritän kyllä katsoa tarkasti mihin astun. 

Vierailija
44/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää poiketko siitä polusta tai kulkutiestä, niin todennäköisyys saada esim punkki tai joutua ampiaisten hyökkäyksen kohteeksi on huomattavan pieni. Uskomattomia aaseja tämä maa päällään kantaa.

Vierailija
45/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa ampiaiset on täysin normaali asia luonnossa, ja ne käyvät myös eläinten kimppuun. Mutta ilmeisesti tulee aina uutena ihmeenä nämä asiat joillekin kun ollaan vieraannuttu luonnosta.

Koko ikäni olen metsissä lumunnut, eikä ole koskaan vastaan tullut.

Vierailija
46/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää poiketko siitä polusta tai kulkutiestä, niin todennäköisyys saada esim punkki tai joutua ampiaisten hyökkäyksen kohteeksi on huomattavan pieni. Uskomattomia aaseja tämä maa päällään kantaa.

Melko pitkät kädet saa sitten olla marja- ja sienimetsillä. Onkohan aaseillakaan niin pitkiä raajoja?

Vierailija
47/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilijoille tämä on käypä neuvo mutta parhaat marja- ja sienipaikat löytyvät usein vähän syvemmältä metsästä. Ne ihan pururadan vieressä olevat on usein kaluttu tyhjiin hyvissä ajoin. Tai sitten niihin ei haluta koskea koirien merkkailun takia.

Vierailija
48/48 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä polulta? Siellä kaupunkimetsissä usein onkin hyviä polkuja, mutta useimmiten minä ainakin kuljen koirien kanssa ihan oikeassa kunnon metsässä, missä ei ole minkäänlaisia polkuja tai tallaumia ja metsäautotieltä toiselle on kilometrien matka. Se on ihan tuurista kiinni, osuuko matkalle ampiaispesä vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän