Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadat ampiaiset hyökkäsi Jennyn kimppuun luontopolulla

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, toi on kaikista suurin pelkoni. 

Vierailija
2/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Jenny ehti laskea ne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesät yleensä kuulee. Mutta ei kannata kahlailla tuntemattomassa heinikossa. Siellä voi olla muitakin epämieluisia pesijöitä.

Vierailija
4/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin osaa lukea?

Vierailija
5/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nehän voi laskea pistojäljistä.

Vierailija
6/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa kun luonnossa tapahtuu. Pitäiskö Jennyn olla vaan siellä vuokrabunkkerissa sisällä kesät.

Vierailija
7/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa kun luonnossa tapahtuu. Pitäiskö Jennyn olla vaan siellä vuokrabunkkerissa sisällä kesät.

No onhan se nyt hyvä että ihmisiä varoitetaan alueella olevan maa-ampiaisten pesiä.

Vierailija
8/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisia pääsee pakoon juoksemalla mutta kun on idioottti ja jää paikalle huitomaan niin käy näin.

Vierailija
9/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maa ampiaiset pistä ilman syytä.

Vierailija
10/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitetaan??? Jos on oikeasti noin älykäs niin ihan hyvä että pisti, jos vaikka oppisi jotain.🙄

Vierailija
11/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli uutta tossa jutussa se, että tollaisissa tilanteissa selviää vähemmällä, jos ampiainen EI ole pistänyt aiemmin.

Luulin, että on just toisin päin, että olisi jotenkin tottunut, jos pistänyt aiemmin

Vierailija
12/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran metsuri kuoli ampiaisenpistoihin kun ei huomannut ajoissa että koko parvi oli hyökännyt päälle.

Vierailija
13/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ei kuullut niitä? Minun kotini pihassa on ampiais pesä jonka annan olla ihan rauhassa, mutta siitä lähtee todella kova melu, joka kuuluu monien metrien päähän.

Vierailija
14/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli uutta tossa jutussa se, että tollaisissa tilanteissa selviää vähemmällä, jos ampiainen EI ole pistänyt aiemmin.

Luulin, että on just toisin päin, että olisi jotenkin tottunut, jos pistänyt aiemmin

Samaa minäkin ihmettelen. Minua on elämäni aikana monta kertaa pistäneet ampiaiset, eikä koskaan ole tullut mitään oireita tai jälkiä, joten mitä minulle kävisi jos pesällinen ampiaisia pistäisi?

Vierailija
15/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus lukeneeni, että millekään ei voi olla allerginen ensimmäisellä kerralla, vaan allergian syntyminen vaatii aiemman altistuksen. Voin myös olla väärässä, mutta se selittäisi tämän.

Vierailija
16/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ihmettelen. Minua on elämäni aikana monta kertaa pistäneet ampiaiset, eikä koskaan ole tullut mitään oireita tai jälkiä, joten mitä minulle kävisi jos pesällinen ampiaisia pistäisi?

"eikä koskaan ole tullut mitään oireita tai jälkiä" Täh? En usko tuota.

Vierailija
17/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ampiaisia on ollut tuhansia. Syyskesällä kun niitä voi hyvinkin olla 10 000 yhdessä pesässä.

Vierailija
18/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maa ampiaiset pistä ilman syytä.

Kaikki ampiaiset pistävät, jos niiden pesää häiritään.

Vierailija
19/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joskus lukeneeni, että millekään ei voi olla allerginen ensimmäisellä kerralla, vaan allergian syntyminen vaatii aiemman altistuksen. Voin myös olla väärässä, mutta se selittäisi tämän.

Olet oikeassa. Poikkeuksena sellainen kohde, jonka allergia-antigeeni muistuttaa jotain toista, jolloin kehittyy ristireaktio. Eli voit saada allergiaoireet, vaikka et juuri tälle kohteelle olisi milloinkaan altistunut.

Vierailija
20/48 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa ampiaiset on täysin normaali asia luonnossa, ja ne käyvät myös eläinten kimppuun. Mutta ilmeisesti tulee aina uutena ihmeenä nämä asiat joillekin kun ollaan vieraannuttu luonnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän