Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vältän menemästä samaan kassa jonoon yli 50v. perään koska ne maksaa aina jollain pikku kolikoilla

Vierailija
20.07.2024 |

Ja tämähän sit kestää. Normi pankki kortti olisi varmaan toimivin tuon ikäisille...

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoille ihmisille tulee usein yllätyksenä, että ostokset täytyy maksaa. Sitä maksuvälinettä kun aletaan yleensä etsiä vasta sitten, kun myyjä on jo ilmoittanut loppusumman. 

Landellako sä asut? Täällä ollaan pankkikortti valmiina kädessä. 

54v.

Vierailija
42/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

häiritseekö todella massiivinen 5 sentin kolikkosäkkiset?

Taidat muuten meluta siellä jonon perässä liian pahalle, tipu. Anteeksi että tipu on olemassa? ja tuliko nyt sulkasato?

Minä laitan lompakossa olevat 5 sentin, 10 sentin ja 20 sentin kolikot kotona olevaan jalkapallon muotoiseen säästölippaaseen ja kun se täyttyy käyn tallettamassa ne rahat tilille. Kolikoista 50 sentin, 1 euron ja 2 euron kolikot ovat joskus hyödyllisiä, etenkin jos haluaa maksaa tasarahalla ja paikallisbussin yksittäisen matkan hinta klo 10-14 välisenä on aikana on tasan 2 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51-vuotias tuttuni työskentelee it-alalla. En ole koskaan nähnyt hänellä kolikoita. Kännykällä makselee.

Vierailija
44/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos vaan, booomerit rupesi pätemään...

Vierailija
45/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhoille ihmisille tulee usein yllätyksenä, että ostokset täytyy maksaa. Sitä maksuvälinettä kun aletaan yleensä etsiä vasta sitten, kun myyjä on jo ilmoittanut loppusumman. 

Ei ole lakia että kortti tai rahat pitää olla saman tien kourassa. Pysy pois kaupoista jos et voi paria minuuttia odottaa.

Olen samaa  mieltä. Mikä kiire sitä on päästä eroon omista rahoista? Samalla sitä antaa vähän aikaa sille edellä olleelle asiakkaalle pakata omia tavaroitaan siellä kassahihnan loppupäässä. Minusta tympeämpää käytöstä on se jos ei ota edes katsekontaktia kassahenkilöön vaan muka tärkeänä näköisenä höpöttää jatkuvasti kännykkään.

Vierailija
46/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kassajono on yhdyssana

sinulla on vielä paljon oppimista

Vierailija
47/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuppukylässä tuo AP mahtaa elellä?

Vierailija
48/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne yli 50-vuotiaat on myös rasittavia yhdyssanojen kyttääjiä....

Kuuluu yleissivistykseen osata ne.

Niinhän se kuuluu. Huomaa, kyllä, että suomalaisten, kuten muidenkin pohjoismaalaisten, älykkyysosamäärä on tasaisesti laskenut 90-luvun puolivälistä saakka. Eräänlainen käänteinen Flynnin ilmiö.

Vierailija
49/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Mä käytän itsepalvelukassaa. Se on nopeampaa.

54v.

Sama. Skanneria niissä kaupoissa missä on. Täytän kolmen viikon päästä 60. Pihakirpparilla maksoin kuukausi sitten käteisellä jotain. 

Vierailija
50/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 

Vierailija
51/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuppukylässä tuo AP mahtaa elellä?

Sitä minäkin ihmettelen. Ehkä jä kirjoittelee aikakoneen kautta 90-luvulta. En edes muista aikaa milloin ei minulla ole ollut pankkikorttia. Mobilepaytä käytän myös. N melkein 60. 

Vierailija
52/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 84- vuotias maksaa kortilla. Minä 52 vuotias maksan kortilla tai puhelimella, en kolikoilla.

Vierailija
53/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän menemästä aina jonkun millenaalin jälkeen. Millenaali ei tajua, että pitäisi maksaa. Millennaali vaan tuijottaa kännykkää siihen asti, että kasahenkilö nykäisee hihasta.

Vierailija
54/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 on itseasiassa melko nuori, kyllä ongelmat on yleensä jossain 70v hujakoilla. En minä täällä näe viiskymppisten sekoilevan kassoilla, kyllä ne on lähinnä jotain eläkeläisiä lähempänä 70-80v.

Vierailija
55/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 on itseasiassa melko nuori, kyllä ongelmat on yleensä jossain 70v hujakoilla. En minä täällä näe viiskymppisten sekoilevan kassoilla, kyllä ne on lähinnä jotain eläkeläisiä lähempänä 70-80v.

Ap on itse teini ja luulee, että 50 vuotias on vanha ja eläkkeellä. Lisäksi ap:lla on paljon kokemusta kassajonoista, koska monta kertaa päivässä pitää käydä kaupassa hakemassa energiajuomaa ja paistopisteestä pullaa. Siinä alkaa ärsyttämään kaikki, jotka käyvät kerran viikossa hakemassa koko perheen ruoat.

Vierailija
56/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, selvisin nippanappa olen 49 joten voit tulla jonottamaan perääni, kun maksan kolikoilla.

Vierailija
57/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos vaan, booomerit rupesi pätemään...

Puolustautumaan, dorka.

Vierailija
58/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pankkikortin käytön 1982, olitko syntynyt vielä silloin?

Vierailija
59/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Mä käytän itsepalvelukassaa. Se on nopeampaa.

54v.

Jos käytät itsepalvelukassaa säästät aikaa kassavirkailijoiden työstä, koska tuhlaat omaa aikaa tekemällä heidän työtä.

Vierailija
60/98 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta kognitiiviset taidot ei heikentyisi, niin kaikkien kannattaisi laskea kolikoita ja seteleitä eli maksaa käteisellä. Olen joutunut huomaamaan, että suurin osa kassoista on nykyään erittin hitaita antamaan rahasta takaisin, eivätkä osaa itse laskea kuinka paljon rahasta tulee antaa takaisin. Itse lasken salamannopeasti miten paljon rahaa pitää tulla takaisin, samaan aikaan kassa vielä takeltelee ja siirtelee setelleitä ja kolikoita edestakas,että tuliko nyt oikea määrä rahaa otettua kassasta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi