Vältän menemästä samaan kassa jonoon yli 50v. perään koska ne maksaa aina jollain pikku kolikoilla
Ja tämähän sit kestää. Normi pankki kortti olisi varmaan toimivin tuon ikäisille...
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vanhoille ihmisille tulee usein yllätyksenä, että ostokset täytyy maksaa. Sitä maksuvälinettä kun aletaan yleensä etsiä vasta sitten, kun myyjä on jo ilmoittanut loppusumman.
Ei ole lakia että kortti tai rahat pitää olla saman tien kourassa. Pysy pois kaupoista jos et voi paria minuuttia odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Yli 80 v. vanhempani eivät käytä käteistä, jos vaan kortti kelpaa.
Juuri noin! Olen minäkin yli 80-vuotias ja käytän aina korttia maksaessani, olen käyttänyt sitä aina korttimaksutavan yleistymisestä lähtien. Maksukortti on puhelimen kotelossa ja puhelin taskussa. Nopea vetäisy esille ja se on siinä. Ihan yhtä nopeaa kuin kuusikymmentä vuotta nuoremmillakin.
työ kiireiset ootte sairaita katkeria trolleja tai nuoria adhd ja oikeasti ootte tosissanne? Toivon mukaan ei koska silloin luottoni suomeen on loppu. Lopullisesti.
häiritseekö todella massiivinen 5 sentin kolikkosäkkiset?
Taidat muuten meluta siellä jonon perässä liian pahalle, tipu. Anteeksi että tipu on olemassa? ja tuliko nyt sulkasato?
Mulla on aina mukana muutama kilo kolikoita niin maksan niillä kun seuraavana on joku urpo nuori Persu m 35
Yli 50 vuotiaat ovat kehittäneet pankkikorttisysteemin.
On se hienoa, kun te nuoret olette opetelleet niitä käyttämään. WAU!
Viime aikoina on käynyt useamman kerran niin, että kassa on pyytänyt minua maksamaan kolikoilla pankkikortin sijaan, kun on nähnyt kolikkokukkaroni. On ilmeisesti vaihtorahasta puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhoille ihmisille tulee usein yllätyksenä, että ostokset täytyy maksaa. Sitä maksuvälinettä kun aletaan yleensä etsiä vasta sitten, kun myyjä on jo ilmoittanut loppusumman.
Ei ole lakia että kortti tai rahat pitää olla saman tien kourassa. Pysy pois kaupoista jos et voi paria minuuttia odottaa.
Ehkä olisi parempi, että te vanhat, joilla ei järki enää pelaa, tilaatte jatkossa ostoksenne kotiin.
Kummastelin ettei kassahenkilöä näkynyt, selvisi että hän kävi punnitsemassa useita hedelmiä ja vihanneksia. Toinenkin tuli mukana. 50+ pariskunta oli töpännyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kortsua ja pillukniikkaa ennen kuin sä olet edes syntynyt.
Täytettyäni 50, aloin maksaa perheen ostokset alle euron kolikoilla. On kyllä raskasta ensin hankkia kolikot prismaostoksiin ja sitten kanniskella niitä mukana muovikassissa. Hyvänä puolena on se, etteivät teinit koskaan pyydä äidiltä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Mä käytän itsepalvelukassaa. Se on nopeampaa.
54v.
Minä työllistän mielummin sen kassaneidin ja laitan kaikki tavarat kassahihnalle hänen laskettaviksi, sillä ostan yleensä kerralla varsin paljon tavaraa. Maksan aina käteisellä ja sopivan kokoisilla seteleillä. Käytän kolikoita vain jos summa on tyyliin 72,50 €, jolloin maksan 50 euron ja 20 euron seteleillä ja noin 3 eurolla, jotta en saisi turhan paljon kolikoita takaisin tai että saan 10 euron tai 20 euron setelin takaisin vaihdossa riippuen loppusummasta.
Vierailija kirjoitti:
Missähän takahikiällä tai Romania-maassa elät? En ole vuosikausiin nähnyt yli 50-v maksavan kolikoilla tai edes seteleillä. En ole vuosiin itsekään maksanut kuin kortilla.
T. 69N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi parempi, että te vanhat, joilla ei järki enää pelaa, tilaatte jatkossa ostoksenne kotiin.
Älä lässytä.
Käytän vain itsepalvelukassaa, jos sellainen löytyy. 60 v.
Missä tuppukylässä kolikoilla ostokset maksetaan ?
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli. Mä käytän itsepalvelukassaa. Se on nopeampaa.
54v.
Niin mäkin .
70v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voisit toivoa, että et itse ikinä tulisi vanhaksi. Vai mitä?
Voisin opettaa nuorisolaisia asioimaan nopeammin missä tahansa. n56
Tarkotit varmaan yli 80v. Me viiskymppiset ollaan vielä nuoria ja tykätään käyttää korttia :)