Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosottoon tuloverojen takia

Vierailija
20.07.2024 |

Onko kukaan joutunut ulosottoon maksamattomien tuloverojen takia? 

Ei vaan pysty maksamaan valtavia veroja, jos haluaa elää suht normaalisti, ja tuntuu tosi epäoikeudenmukaiselta laittaa kaikki vähänkin ylimääräiset menot pois, sellaiset mitkä työttömillekin kuitenkin annetaan. Tuntuu vain väärältä, kun tosiaan toimeentulotukikin olisi isompi kuin mitä meillä jää käteen töistä. 

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä, AP, sitten käytät meidän perheen maksamia veroja?

No sepä se vielä, kun en käytä juuri mihinkään, ja tähän mennessä olen maksanut kaiken sen jo moneen kertaan. Ymmärrän jonkin vähimmäismäärän, mutta en sitä, että se ei ole sama kaikille ja silti uhataan pistää ulosottoon epäreilusti.

Jos sulla on kuusi lasta, niin aika paljon teidän perheenne on käyttänyt verovaroin tuotettuja palveluja. Plus saatte aika paljon lapsilisiä joka kuukausi.

Lasketko maksetut ja käytetyt verot minulle minusta vai mun lapsista? Jokainen lapsi saa samat palvelut.

Teinkö siis sinusta jotakin väärin? Sainko jotakin liikaa? 

Enkö voisi

Lapsikin ymmärtää, että se on väärin. Miksi näin on vaatiikin sitten kaikenlaista selittelyä. 

Vierailija
82/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin teidän rahat sit menee, jos ei tuollaisilla tuloilla pärjää?

Veroihin menee ylivoimaisesti eniten. 

Mitä se sen jälkeen sulle kuuluu? Enkö sanonut, että Kelasta saa enemmän. Mitäs luulet, että vähimmäiselämiseen on laskettu? 

Pitääkö mun tehdä sulle tiliä itse hankkimistani rahoista? Mihin sä käytät mun veroja? Eikö se ole oikeutetumpi kysymys.? 

Lapset käyvät koulua, joskus käytetään terveydenhuoltoa, tieverkkos käytetään, mitä näitä verovaroilla tuotettuja palveluja nyt on. Tukia en saa.

Jos kelasta saa enemmän kuin tulosi on nyt, niin sitten varmaan olet myös oikeutettu niihin tukiin. Että sen kun haet.

Yrittäjänäpä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko joku täällä myös ihan oikeasti, että meille ei pitäisikään jäädä mitään plussaa täyspäiväisistä töistä*verrattuna työttömien perheeseen?? 

Voiko joku olla tuota mieltä? Onko tämä nyt sitten oikein, että se tulovero onkin jopa työttömien hyväksi? 

*(ja hei mun miehellä ei esimerkiksi ole ollut kuuteen vuoteen päivääkään kesälomaa tai mitään muutakaan lomaa ja työviikot on meillä molemmilla 40+, no miehellä enemmän, mutta yht. laskettuna yli 90tuntia/vko.., ehkä vähän vaikea laskea, kun minä voin tehdä työt kotona.)

noilla spekseillä kannattaa lopettaa se yritystoiminta / tehdä radikaaleja muutoksia siihen. Eräs yrittäjä sanoi mulle joskus että ei kannata perustaa yritystä jos et pysty pitämään normaaleja lomia ja maksamaan vähintään samanlaista eläkettä kuin palkkatöissä. 

annan esimerkin: mikäli miehesi tekee vaikkapa 50 tuntisia työviikkoja, niin hänen kannattaa nostaa hintojaan. 20% nosto hintoihin, mikäli tämän seurauksena hommat vähenee, niin lopputuloksena on suurinpiirtein sama laskutus, mutta vähäisemmillä työtunneilla. Mikäli hintoja ei voi nostaa, niin työ pitää tehdä tehokkaammin (nopeammin). Edellyttääkö se sitten esimerkiksi työkalujen päivittämistä, tai järkevämpää toteutustapaa itse työsuoritteeseen, niin sitä en tiedä. Meneekö ajasta kuinka paljon johonkin muuhun kuin varsinaiseen tuottavaan tekemiseen? Taloushallintoon, mainostamiseen, yms.. muuhun sälään, jonka joku muu voi tehdä ja näin voi itse keskittyä siihen varsinaiseen tienaamisen.

Vierailija
84/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lopettaa firma ja alkaa vaikka työttömäksi. Firmasi ei vaikuta järkevältä bisnekseltä, kun sillä ei elätä itseään säällisesti.

Meinaat, että mieluummin lähden kerjäämään?

Firma on kuitenkin hyvä ja toimiva ja työ pääosin palkitsevaa, mutta nämä verot. 

Miten voi verot olla kaikista suurin menoerä? Vielä lapsiperheessä, missä tänkin maan tulevaisuus on kiinni? 

firmat maksavat veroa tuloksesta, veron määrä on 20%. 

Alv on puhtaasti läpilaskutusta valtiolle, eikä se ole yrityksen tuloa, vaan yritykset keräävät sen kuluttajilta ja tilittävät valtiolle.

Nostetusta palkasta maksetaan taas tuloveroa, sen prosentit määräytyy nostetun palkan mukaan. 

Vierailija
85/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 40 vuotta pienyrittäjänä takana ja tiedän mitä se yrittäminen on.

Ap puhuu asiasta joka on yksityisen sektorin ja julkisen sektorin epätasapainosta johtuva ongelma. Yrittäjä on se hullu joka maksaa yhteiskunnan pyörittämisen,  välillisesti työllistämällä ja suoraan veroilla valtiolle josta se käytetään julkisen menoihin. 

Kun aloitin yrittämisen 80 luvun lopulla niin julkisen puolen menot oli alle 50% BKTsta, nyt ne on 60%. Se alkaa olla mahdoton yhtälö.

Ap, lopeta se tuntien laskeminen, yrittäjä tekee niin monta tuntia duunia kun on tarpeen että kirjanpito näyttää tulosta. Sinä samalla kun painaa töitä niin pitää miettiä miten sen ajan käyttäis tehokkaammin. 

Vierailija
86/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarinassa ei nyt täsmää. Jos tulot ovat niin pienet, että jää käyttöön alle toimeentulotuen verran, ei veroa mene paljon. Toiseksi silloin voi hakea toimeentulotukea.

Oletko ryssätrolli, joka ei tunne suomalaista verotusta ja sosiaaliturvaa? Täällä on progressiivinen verotus, jos ymmärrät, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
87/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sen jälkeen sulle kuuluu? Enkö sanonut, että Kelasta saa enemmän. Mitäs luulet, että vähimmäiselämiseen on laskettu? 

Pitääkö mun tehdä sulle tiliä itse hankkimistani rahoista? Mihin sä käytät mun veroja? Eikö se ole oikeutetumpi kysymys.? 

Lapset käyvät koulua, joskus käytetään terveydenhuoltoa, tieverkkos käytetään, mitä näitä verovaroilla tuotettuja palveluja nyt on. Tukia en saa.

Jos kelasta saa enemmän kuin tulosi on nyt, niin sitten varmaan olet myös oikeutettu niihin tukiin. Että sen kun haet.

Yrittäjänäpä

Kannattaako olla yrittäjä, jos homma ei tuota mitään?

Vierailija
88/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että se on asiakas, joka maksaa ALV:n. Se on läpikulkuerä, ei sinun tulostasi maksettavaa veroa.

Ei yritys voi olla hyvä eikä ainakaan kannattava, jos siitä jää vähemmän kuin toimeentulotuki. Hevostalli vai maatila?

Vierailija
89/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamattomien verojen vuoksi joutuu ulosottoon hyvin helposti. Verot vanhentuvat 5 vuodessa, mutta ulosmittaus ei vanhene, jos verojen vuoksi on ulosmitattu omaisuutta.

Ei aloittajalla voi olla tuloveroa, jos yrityksen tuottoa on niin vähän, että jää vähemmän kuin toimeentulotuki. Arvonlisäveroa ehkä, mutta sehän on peritty asiakkailta.

Vierailija
90/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minimituki muka on 60000 vuodessa?

Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.

Jos minimituet olisivat 60 000/vuodessa, kuukaudessa olisi sitten 5000e. Sehän on huikea summa. Minimituki siis????

Olis kiinnostavaa tietää, millä laskelmalla tuollaiseen minimitukeen pääsee.

Ilmoittautukaa te, jotka tuollaista minimitukea saatte 😂

Vierailija
91/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.

Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.

No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista. 

Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi? 

Ymmärräthän, että sinäkin saat yhtä paljon toimeentulotukea kuin kuka tahansa muukin. Sopii mennä kokeilemaan! 

Vuokraan annettava tuki esimerkiksi lasketaan annetun laskennallisen vuokran mukaan (tervemenoa Helsingissä etsimään asuntoa tuolla porukalla, sillä kunnon perheasuntoa ette sillä 1366 eurolla saa - ylimenevää osaa ei makseta, se on otettava perusosasta). Silmälaseja ei kustanneta joka kuukausi tai edes vuosi, eikä lainkaan, jos sulla sellaiset jo on. Sitten jos niihin joskus myönnetään tukea, sekin on minimi, et voi valita kuin tietyistä halvimmista kehyksistä, eikä makseta laseihin mitään herkkuja, kuten vaikka ohennuksia. Montakohan kymppiä niihin nykyään annetaan? Muistithan muuten, että vain reseptilääkkeet korvataan? 

Sanon uudestaan, että kukaan ei saa toimeentulotuesta yhtään penniä enempää, kuin mitä itse saat, jos lähdet hakemaan tukea. Tee hakemus, voit yllättyä! Tulet sitten tänne kertomaan, miten leveä leipä on, kun lopulta älysitte molemmat siirtyä toimeentulotuelle 😂 

Provoissa ei kannata valehdella sellaisia asioita, jotka kuka tahansa voi helposti tarkistaa.

Muuten, laskurissa on lasten ikäryhmät alle 10 ja 10-17, ei 7-15. Harvinaisen sikiävää sorttia  olet kuuden lapsesi kanssa. Lapsilisät ovat sitten myös tuloja, muista ottaa ne huomioon, kun käytät laskuria.

Ei muuta kuin heittäydyt toimeentulotuelle, jos se houkuttaa. Sinulla on siihen oikeus. 

Vierailija
92/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lopettaa firma ja alkaa vaikka työttömäksi. Firmasi ei vaikuta järkevältä bisnekseltä, kun sillä ei elätä itseään säällisesti.

Meinaat, että mieluummin lähden kerjäämään?

Firma on kuitenkin hyvä ja toimiva ja työ pääosin palkitsevaa, mutta nämä verot. 

Miten voi verot olla kaikista suurin menoerä? Vielä lapsiperheessä, missä tänkin maan tulevaisuus on kiinni? 

firmat maksavat veroa tuloksesta, veron määrä on 20%. 

Alv on puhtaasti läpilaskutusta valtiolle, eikä se ole yrityksen tuloa, vaan yritykset keräävät sen kuluttajilta ja tilittävät valtiolle.

Nostetusta palkasta maksetaan taas tuloveroa, sen prosentit määräytyy nostetun palkan mukaan. 

Ei se ole pelkkää läpilaskutusta. Se on ihan oikeita työtunteja ja joka euro hinnassa pitää yrittäjän saada myytyä asiakkaalle. 

Asia olisi täysin eri jos sun pitäisi itse tilitellä ostoistasi alvit valtiolle. Ottaisit itse riskin verojen maksusta, nyt voit kyykyttää pikkufirmoja ja huijata itse ilman mitään riskiä, toisten yrittäessä selvitä vaan elämästä. Minäkin oikeasti työkyvytön pikkuyrittäjä, jolla ei mitään mahdollisuutta mennä toiselle töihin. Suurin osa meistä pieniä ja pienituloisia. 

Vierailija
93/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tarinassa ei nyt täsmää. Jos tulot ovat niin pienet, että jää käyttöön alle toimeentulotuen verran, ei veroa mene paljon. Toiseksi silloin voi hakea toimeentulotukea.

Oletko ryssätrolli, joka ei tunne suomalaista verotusta ja sosiaaliturvaa? Täällä on progressiivinen verotus, jos ymmärrät, mitä se tarkoittaa.

Sinä et täsmää, koska olet päättänyt niin. Miksi lisäilet AP:n tarinaan sellaista mitä siellä ei ole? Laske itse, äläkä tuomitse omien luulojesi perusteella.

Rautalankaa:

AP ei ole pienituloinen, vaan hänellä on isot menot. 

Toimeentulotuki tulee perheen koon mukaan eli kela tietää nämä isot menot. Verottaja ei välitä kenenkään isoista menoista, vaan ottaa isot verot. 

AP ei halua hakea tt-tukea, jos se olisi hänelle edes oikeasti mahdollista. 

Vierailija
94/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamattomien verojen vuoksi joutuu ulosottoon hyvin helposti. Verot vanhentuvat 5 vuodessa, mutta ulosmittaus ei vanhene, jos verojen vuoksi on ulosmitattu omaisuutta.

Ei aloittajalla voi olla tuloveroa, jos yrityksen tuottoa on niin vähän, että jää vähemmän kuin toimeentulotuki. Arvonlisäveroa ehkä, mutta sehän on peritty asiakkailta.

Mitä sinäkin myyt, kun lesoat yhtään minkään maksamisesta.. 

Vierailija
95/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis yrittäjä, joka joutuu itse huolehtimaan tuloverojen maksamisesta vai  miten tuo tilanteesi on muutoin selitettävissä? - Itseäni tuntityöläisenä, nollatuntisopparilla lähinnä rasittaa työtuntien ennakointi. Olet tavallaan pienessä löyhässä hirressä kokoajan. Mutta en silti kadehdi heitä, jotka ovat "kokoaikaisia työttömiä"

No en minäkään kadehdi, enkä sellaiseksi halua enkä suostu, mutta miten voi saada enemmän kuin töissäkäymällä? 

Miten voi saada niin - paljon - enemmän?  Piti vielä kirjoittaa. Jos nyt maksaisin täysimääräistä yeliä, niin ero työttömän tukiin olisi hänen hyväkseen huomioiden vain laskurin ilmoittamat tuet toistakymmentä tonnia vuodessa. 

Tiedän, että saavat myös muita tu

Niin ja kun et maksa Yelia niin kuin kuuluisi kuulut siihen pohjasakkaan, joka saa Kelasta kansaneläkettä aikanaan. Olet myös ensimmäisenä huutamassa kun saat vain minimin sairauspäivärahaa jos satut sairastumaan. 

Kannattaisi lopettaa tuo ns yrittäminen kun et sitä selvästikään osaa. Mene töihin.

Vierailija
96/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.

No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista. 

Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi? 

No luuletko, että AP valitsee kalliimmista kehyksistä, jos hänellä on vähemmän rahaa käytössä kuin työttömällä? 

Meidän taloyhtiössä on paljon näitä isoja lapsiperheitä, joissa ei kukaan tee töitä. Kyllä ne saa ihan kaiken, ja palvelijoitakin käy perheissä viikoittain. Taitaa olla aika helppoa tuo lapsilla rahan kiristäminen. Voi uhkailla epätasa-arvon tunteilla. 

Vierailija
97/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 6 lasta, niin sinun verorahasi ei riitä heidän päivähoitoon, koulutukseen, terveydenhoitoon yms kattamiseen. Lisäksi käytätte teitä ym. yleishyödyllisiä verokohteita.

Vierailija
98/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tee maksusuunnitelmaa verohallitukselle kanssa niin sitten menee ulosottoon. Palkasta voidaan ottaa 1/3 tai maksimissaan puolet, riippuen paljonko tienaat. Itselläni on mennyt ulosottoon verot koska oli liian pieni veroprosentti kun vaihdoin työnantajaa. Ei riittänyt että veroprosentti nostettiin loppuvuodeksi vaan tuli mätkyt jotka ovat nyt ulosotossa.

Vierailija
99/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on 6 lasta, niin sinun verorahasi ei riitä heidän päivähoitoon, koulutukseen, terveydenhoitoon yms kattamiseen. Lisäksi käytätte teitä ym. yleishyödyllisiä verokohteita.

Höpöhöpö. Lapsia tarvitaan Suomessa ja joku työteliäs suurperhe on taatusti kaikilla mittareilla taloudellisin tapa saada uusia veronmaksajia. Turhaan yrität sheimata heitä.

Varsinkin, jos et itse kannata esim. sosiaaliturvan pienentämistä (mikään muu erä valtion budjetissa ei ole merkittävä, vaikka luettelisit koko päivän), niin kuin vassut yleensä ei kannata, niin mitä sulla on sanottavaa tähän asiaan?

Kannatatko tukien pienentämistä? Sillähän ne aloittajankin verot saa helposti alaspäin ja varsinkin ilmeisesti isompi asia eli koettu epäreiluus häviää. 

Vierailija
100/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tee maksusuunnitelmaa verohallitukselle kanssa niin sitten menee ulosottoon. Palkasta voidaan ottaa 1/3 tai maksimissaan puolet, riippuen paljonko tienaat. Itselläni on mennyt ulosottoon verot koska oli liian pieni veroprosentti kun vaihdoin työnantajaa. Ei riittänyt että veroprosentti nostettiin loppuvuodeksi vaan tuli mätkyt jotka ovat nyt ulosotossa.

Mitäpä luulet, että otetaan henkilöltä ulosoton kautta jonka tulot on perustoimeentulotukea pienemmät?