Ulosottoon tuloverojen takia
Onko kukaan joutunut ulosottoon maksamattomien tuloverojen takia?
Ei vaan pysty maksamaan valtavia veroja, jos haluaa elää suht normaalisti, ja tuntuu tosi epäoikeudenmukaiselta laittaa kaikki vähänkin ylimääräiset menot pois, sellaiset mitkä työttömillekin kuitenkin annetaan. Tuntuu vain väärältä, kun tosiaan toimeentulotukikin olisi isompi kuin mitä meillä jää käteen töistä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä minimituki muka on 60000 vuodessa?
Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.
Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.
No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista.
Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi?
No tuskin niitä silmälasikuluja tai terkkarikulujakaan joka kuukausi tulee, niin ei nyt niitä ainakaan voi tuohon minimiin laskea.
Vierailija kirjoitti:
Liikevaihtonne olisi perusasia tietää, jotta tuota asiaa voisi mitenkään ulkopuolinen arvioida. Ymmärrän kyllä tuon pointtisi, mutta vastaavaa valittaa toki moni muukin työllinen suhteuttaessaan työnsä vaivoja ja tulojaan siihen, mitä ajattelee vain tukien ja etuuksien varassa elävien saavan. Ja kyllä, maksamattomat ennakkoverot ja YEL-maksut ovat ulosotossa monella yrittäjällä. Hanki hyvä kirjanpitäjä, joka pitää asiat ajan tasalla koko verovuoden ajan ja asioikaa verottajan kanssa aktiivisesti pitkin vuotta.
En kyllä aidosti ymmärrä mitä lukuja sulta puuttuu laskelmasta. Liikevaihdon määrä on alle 200t, välillä on ollut työntekijääkin mukana.
Verotettavaa tuloa 100t lähettyvillä.
Oletko sinä nyt sitten saanut saman tuloksen sieltä tt-laskurista?
Vierailija kirjoitti:
aika sekavaa sepustusta ei veroja voi mennä enempää kuin on tienattu. luokitteleeko ap lasten teon yritys toiminnaksi.
En tiedä mitä et ymmärrä, koska en ole väittänyt mitään mitä esität.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä, AP, sitten käytät meidän perheen maksamia veroja?
No sepä se vielä, kun en käytä juuri mihinkään, ja tähän mennessä olen maksanut kaiken sen jo moneen kertaan. Ymmärrän jonkin vähimmäismäärän, mutta en sitä, että se ei ole sama kaikille ja silti uhataan pistää ulosottoon epäreilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.
Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.
No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista.
Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi?
Teitkö sen laskurin?
Saako joku sitten eri tuloksen sieltä laskurista. Olen kokeillut eri päivinä kaksi kertaa. Uskoisin, että osaan sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin työtulosta verot maksetaan, vaikka on myös monta lasta.
Sitä mä olen ruvennut ihmettelemään, että mikä menee ns. pieleen. En tiedä olevani ainut ns. suurperheellinen. Onko vaan paljon isommat tulot vielä sitten? Taloudellisia verkkoja? Perittyä omaisuutta? Omavaraisuutta? Jotain mitä en tule ajatelleeksi.
Tai askeettinen elämäntyyli?
Siis kyllähän mekin eletään kuitenkin ja jos lapset joutuu lopettamaan harrastukset, niin eletään senkin jälkeen, mutta mä nyt kuitenkin sitten tiedän, että nää harrastukset joillekin muille mahdollistetaan kelasta, niin miten se selitetään? Miten se voi olla oikein? Jos oltais edes reilusti köyhä kansa.
ole huoleti lomien jälkeen kunta määrää sinulle virka holhoojan.
Miten tämä verojen maksu, perheen koko ja toimeentulotuki nyt liittyvät toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookoo, en tiedä mistä sä saat kämpän 1300€? (200€ vesi+sähkö). Ei kaikki edes suostu vuokraamaan 8 ihmiselle neliötä?
Meillä on 2000€ asuinkustannukset. Ja kela selvästi hyväksyy sen, kerran itse saan laskurista yli 5000€.
Silti tuolla sunkin luvulla Kelasta saa enemmän. Ja edelleen ilman töitä. Onko se Ok sun mielestä kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minimituet olisivat 60 000/vuodessa, kuukaudessa olisi sitten 5000e. Sehän on huikea summa. Minimituki siis????
Tuntui niin uskomattomalta, että kävin kokeilemassa laskurilla myös. Koska en tiedä ap:n lasten ikiä, en asuinpaikkaa, vuokraa yms, arvioin ne. Laskurin antama arvio toimeentulotuesta oli noin 5700 e/kk. Uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä verojen maksu, perheen koko ja toimeentulotuki nyt liittyvät toisiinsa?
Verojen maksu liittyy tuloihin.
Perheen koko kuluihin ja köyhyysrajaan ja tukiin.
Luin joskus, että 10prosentin parhaiten tienaavien joukossa oleva voi elää köyhyysrajalla. Meillähän on juuri niin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä se vielä, kun en käytä juuri mihinkään, ja tähän mennessä olen maksanut kaiken sen jo moneen kertaan. Ymmärrän jonkin vähimmäismäärän, mutta en sitä, että se ei ole sama kaikille ja silti uhataan pistää ulosottoon epäreilusti.
Jos sulla on kuusi lasta, niin aika paljon teidän perheenne on käyttänyt verovaroin tuotettuja palveluja. Plus saatte aika paljon lapsilisiä joka kuukausi.
-Vierailia-
Kannattaisi lopettaa firma ja alkaa vaikka työttömäksi. Firmasi ei vaikuta järkevältä bisnekseltä, kun sillä ei elätä itseään säällisesti.
Meinaat, että mieluummin lähden kerjäämään?
Firma on kuitenkin hyvä ja toimiva ja työ pääosin palkitsevaa, mutta nämä verot.
Miten voi verot olla kaikista suurin menoerä? Vielä lapsiperheessä, missä tänkin maan tulevaisuus on kiinni?On aika vaikea uskoa että tuli yllätyksenä.
Ap, olet oikeutettu toimeentulotukeen, vaikka käyt työssä. Tee hakemus.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuloverot pidätetään palkasta jo ennakkoon, joten kuvaamaasi asiaa ei tapahdu. Keksi parempia.
Ei se noin mene.
Jos tulee niitä lisäverojen maksuja, ne on maksettava. Jos ei maksa, ne peritään ulosoton kautta.
Joillakin on ollut liian pieni ennakkoveron pidätys tuloihin nähden, joten silloin tulee lopullisessa verotuksessa mätkyt.
Ja jos om kesken vuotta parempi palkkaiseen työhön, eikä ole vastaavaasti nostanut omaa ennakonpidätys prosenttiaan.
Huomaa, ettei komentoija ja häntä peukuttaneet, ole työmarkkinoilla.
Ovatko edes milloin olleet missään töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on kuusi lasta, niin aika paljon teidän perheenne on käyttänyt verovaroin tuotettuja palveluja. Plus saatte aika paljon lapsilisiä joka kuukausi.
Lasketko maksetut ja käytetyt verot minulle minusta vai mun lapsista? Jokainen lapsi saa samat palvelut.
Teinkö siis sinusta jotakin väärin? Sainko jotakin liikaa?
Enkö voisi saada myös jonkin joukkoliikenne-edun sitten, vai mikä sun ideologiassa antaa mulle mitään?
Kyllähän se niin on, että noin 100 000 euron bruttotuloista jää sen verran vähän nettoa, että 8 hengen elättäminen on vaikeaa. Joku sanoikin, että ap:n perhe voi hyvin olla oikeutettu toimeentulotukeen. Ongelma on kai tuskastuneisuus siitä, että lopullisen verotuksen vaatima summa on niin suuri, että se uhkaa mennä ulosottoon. Inhimillisesti on ymmärrettävää, että tilanne tuntuu kohtuuttomalta juuri jos ajattelee, että jotkut muut saavat vastaavan tai korkeamman rahasumman tekemättä lainkaan työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketko maksetut ja käytetyt verot minulle minusta vai mun lapsista? Jokainen lapsi saa samat palvelut.
Teinkö siis sinusta jotakin väärin? Sainko jotakin liikaa?
Enkö voisi saada myös jonkin joukkoliikenne-edun sitten, vai
Niin saa, kuten myös toimeentulotuessa on kaikille samat säännöt. En ymmärrä mitä sinä skitsoat.
aika sekavaa sepustusta ei veroja voi mennä enempää kuin on tienattu. luokitteleeko ap lasten teon yritys toiminnaksi.