Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosottoon tuloverojen takia

Vierailija
20.07.2024 |

Onko kukaan joutunut ulosottoon maksamattomien tuloverojen takia? 

Ei vaan pysty maksamaan valtavia veroja, jos haluaa elää suht normaalisti, ja tuntuu tosi epäoikeudenmukaiselta laittaa kaikki vähänkin ylimääräiset menot pois, sellaiset mitkä työttömillekin kuitenkin annetaan. Tuntuu vain väärältä, kun tosiaan toimeentulotukikin olisi isompi kuin mitä meillä jää käteen töistä. 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätkyt johtuvat siitä, että sinulla on liian pieni veroprosentti. Tai sitten et ilmoita vähennyksiä, jotka sinulle kuuluisivat.

Ihan sama maksanko ajoissa vai jäljessä, ei se verotuksen määrä siitä pienene, että olisin saanut käännettyä maksut etukäteisiksi. 

Vierailija
42/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti asut vuokralla, etkä omista mitään muutakaan, kun kadehdit toimeentulotuella eläviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista joskus markka-aikaan yksi yrittäjä päästi jotain 120 000 mk ulosottoon, haki pankista lainan firmaansa vastaan ja maksoi uloston pois. Tässä oli iso kuva niin, että veroja ei voinut maksaa ennen kuin edellinen laina oli kuitattu. Uutta lainaa heti perään ja sitten maksoi. 

Vierailija
44/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ryhtyä työttömäksi niin ihanuus odottaa. Karessi voi tulla.                                                                                        D

Niin rahaa näköjään saa, mutta yksityisyys menee ja kaikki itsekunnioitus. Ei ole sen arvoista. Väärin tämä silti on. 

Vierailija
45/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti asut vuokralla, etkä omista mitään muutakaan, kun kadehdit toimeentulotuella eläviä?

Millä mä omistaisin? Muthan on ryöstetty. Enkä ole missään sanonut kadehtivani, vaan mä sanoin että tää on epäoikeudenmukaista ja väärin meitä kohtaan. 

Vierailija
46/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuloverot pidätetään palkasta jo ennakkoon, joten kuvaamaasi asiaa ei tapahdu. Keksi parempia.

Ei välttämättä. Monena vuonna olen jo maksanut mätkyinä vasta suurimman osan veroja, mutta ne vaan kasvaa vuosi vuodelta ja lapset ja kaikki menot kasvaa. Samoin YELiä nostettiin ja on jo nyt aivan järkyttävä, vaikka vielä aikovat nostaa. 

Olen kyllä tiennyt aina, että eletään köyhyysrajalla, mutta nyt kun otin selvää, mitä tt-laskuri meille lupaa, niin olen aivan tyrmistynyt, siitä miksi edes joudumme maksamaan mitään veroja, kun käteen jää paljon vähemmän, mitä kokoiselle perhe verottomasti yhteiskunnalta saa työttömänä. 

Siitä sitten vaan hakemaan toimeentulotukea. Sitä kustannetaan verovaroilla myös sinulle, jos olet siihen oikeutettu (mitä luval

Oletpas reilu kaveri. En ole sulle enkä kenellekään mitään velkaa siitä, että teen töitä, elätän itseäni ja perhettäni. Mitä mä olen sulta silloin ottanut? 

Vierailija
47/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mätkyt johtuvat siitä, että sinulla on liian pieni veroprosentti. Tai sitten et ilmoita vähennyksiä, jotka sinulle kuuluisivat.

Kyllä ilmoitan.

Ei Suomessa ole mitään mainittavia vähennyksiä. Minusta minun ei tarvitsisi maksaa yhtään mitään, kun olen kuusi lasta synnyttänytkin, niin eikö se muka jo ole tarpeeksi? Kuulin, että esim. Australiassa meitä ei verotettaisi juuri sen takia ollenkaan. 

Minäpä olen synnyttänyt 7 lasta. 3 vielä alaikäisiä, 4 asuu meidän kanssa. Ikinä ei olla toimeentuloa saatu. Haettiin sitä silloin, kun puolisoni oli lomautettuna. Silloin saatiin hetken aikaa asumistukea. Käytettävissä olevat rahat (mukaan luettuna lapsilisät) n. 4000 euroa kuukaudessa. Asumistukea ei saada, eikä lukiolainen saa opintotukea, koska meillä on "niin hyvät tulot". Ei tässä leveästi eletä, kun kaksi autoa pitää kuitenkin olla, jotta töihin päästään.

Tiedän kyllä konstin, jolla saisimme kupattua yhteiskunnalta enemmän tukia. Mutta me emme elä täällä rahan takia. Nykyisillä tuloilla pärjäämme, vaikka emme leveästi eläkään.

Vierailija
48/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi lopettaa firma ja alkaa vaikka työttömäksi. Firmasi ei vaikuta järkevältä bisnekseltä, kun sillä ei elätä itseään säällisesti.

Vierailija
49/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko joku täällä myös ihan oikeasti, että meille ei pitäisikään jäädä mitään plussaa täyspäiväisistä töistä*verrattuna työttömien perheeseen?? 

Voiko joku olla tuota mieltä? Onko tämä nyt sitten oikein, että se tulovero onkin jopa työttömien hyväksi? 

*(ja hei mun miehellä ei esimerkiksi ole ollut kuuteen vuoteen päivääkään kesälomaa tai mitään muutakaan lomaa ja työviikot on meillä molemmilla 40+, no miehellä enemmän, mutta yht. laskettuna yli 90tuntia/vko.., ehkä vähän vaikea laskea, kun minä voin tehdä työt kotona.)

Teidän yritystoiminta ei ole kannattavaa, jos tuolla työmäärällä saatte vain muutaman satasen tulot. Lopettakaa se ja etsikää tavallinen palkkatyö.

Ei tule palkkatyöstä näin paljoa. Tulot menisivät puoleen. 

Vierailija
50/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä minimituki muka on 60000 vuodessa?

Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.

Jos minimituet olisivat 60 000/vuodessa, kuukaudessa olisi sitten 5000e. Sehän on huikea summa. Minimituki siis????

Vierailija
51/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikevaihtonne olisi perusasia tietää, jotta tuota asiaa voisi mitenkään ulkopuolinen arvioida. Ymmärrän kyllä tuon pointtisi, mutta vastaavaa valittaa toki moni muukin työllinen suhteuttaessaan työnsä vaivoja ja tulojaan siihen, mitä ajattelee vain tukien ja etuuksien varassa elävien saavan. Ja kyllä, maksamattomat ennakkoverot ja YEL-maksut ovat ulosotossa monella yrittäjällä. Hanki hyvä kirjanpitäjä, joka pitää asiat ajan tasalla koko verovuoden ajan ja asioikaa verottajan kanssa aktiivisesti pitkin vuotta.

Vierailija
52/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista, että Supo olisi aiheuttanut toiminnallaan kansalaisilleen ulosoton ja työttömyyden?  Onko silloin siis köyhyys ja työttömyys omaa syytä, onko? 

Vierailija
53/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.

Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.

No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista. 

Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi? 

Vierailija
54/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin työtulosta verot maksetaan, vaikka on myös monta lasta.

Vierailija
55/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä, AP, sitten käytät meidän perheen maksamia veroja?

Vierailija
56/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin teidän rahat sit menee, jos ei tuollaisilla tuloilla pärjää?

Veroihin menee ylivoimaisesti eniten. 

Mitä se sen jälkeen sulle kuuluu? Enkö sanonut, että Kelasta saa enemmän. Mitäs luulet, että vähimmäiselämiseen on laskettu? 

Pitääkö mun tehdä sulle tiliä itse hankkimistani rahoista? Mihin sä käytät mun veroja? Eikö se ole oikeutetumpi kysymys.? 

Lapset käyvät koulua, joskus käytetään terveydenhuoltoa, tieverkkos käytetään, mitä näitä verovaroilla tuotettuja palveluja nyt on. Tukia en saa.

Jos kelasta saa enemmän kuin tulosi on nyt, niin sitten varmaan olet myös oikeutettu niihin tukiin. Että sen kun haet.

Vierailija
57/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lopettaa firma ja alkaa vaikka työttömäksi. Firmasi ei vaikuta järkevältä bisnekseltä, kun sillä ei elätä itseään säällisesti.

Meinaat, että mieluummin lähden kerjäämään?

Firma on kuitenkin hyvä ja toimiva ja työ pääosin palkitsevaa, mutta nämä verot. 

Miten voi verot olla kaikista suurin menoerä? Vielä lapsiperheessä, missä tänkin maan tulevaisuus on kiinni? 

Vierailija
58/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilmoitan.

Ei Suomessa ole mitään mainittavia vähennyksiä. Minusta minun ei tarvitsisi maksaa yhtään mitään, kun olen kuusi lasta synnyttänytkin, niin eikö se muka jo ole tarpeeksi? Kuulin, että esim. Australiassa meitä ei verotettaisi juuri sen takia ollenkaan. 

Minäpä olen synnyttänyt 7 lasta. 3 vielä alaikäisiä, 4 asuu meidän kanssa. Ikinä ei olla toimeentuloa saatu. Haettiin sitä silloin, kun puolisoni oli lomautettuna. Silloin saatiin hetken aikaa asumistukea. Käytettävissä olevat rahat (mukaan luettuna lapsilisät) n. 4000 euroa kuukaudessa. Asumistukea ei saada, eikä lukiolainen saa opintotukea, koska meillä on "niin hyvät tulot". Ei tässä leveäst

Kiva, että teillä on lapsia. Lapset on rikkautta kuitenkin. Tämä vaan tuntuu epäreilulta ja tosi kovalta, enkä tiedä kuka siitä voi rehellisesti olla eri mieltä. Kai tässä on jotain vihamielisyyttä, mitä en oikeasti usko meidän mitenkään ansainneen. 

Elä ja anna muidenkin elää. 

Vierailija
59/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minimituet olisivat 60 000/vuodessa, kuukaudessa olisi sitten 5000e. Sehän on huikea summa. Minimituki siis???

Niin lapsiperhehän voi hyvin kierrättää kaiken. Meilläkin syö esikoinen ensin, sitten muut syö samat ruoat uudestaan, vuoroissa nukutaan ja pestään hampaat ja kas näin mitään ei kulu enempää kuin yhdenkään lapsen perheissä. 

🤦🏼

Vierailija
60/101 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.

No voit ihan vapaasti syöttää sinne samat tiedot kuin minä. 6 lasta, 7-15 vuotiaita. Kaksi aikuista. 

Vuokra, pk-seutu, melko vähän terkkari ja lääkekuluja. Muutamat silmälasit. Mitä itse saat tulokseksi? 

Sain 4800 euroa, kun laitoin teille vuokraksi huimat 1500 euroa. En laittanut lapsille tuloja, mutta kohtahan he alkavat saada opintotukea ja kesätyötuloja. Tt-tuki pienenee tuosta parin vuoden kuluttua.