Ulosottoon tuloverojen takia
Onko kukaan joutunut ulosottoon maksamattomien tuloverojen takia?
Ei vaan pysty maksamaan valtavia veroja, jos haluaa elää suht normaalisti, ja tuntuu tosi epäoikeudenmukaiselta laittaa kaikki vähänkin ylimääräiset menot pois, sellaiset mitkä työttömillekin kuitenkin annetaan. Tuntuu vain väärältä, kun tosiaan toimeentulotukikin olisi isompi kuin mitä meillä jää käteen töistä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku täällä myös ihan oikeasti, että meille ei pitäisikään jäädä mitään plussaa täyspäiväisistä töistä*verrattuna työttömien perheeseen??
Tämähän tietysti tiippuu ihan siitä, että kuinka taitavia ja ahkeria te yrityksessänne olette. Jos mitään ei jää, niin ette varmaan kovin taitavia ja ahkeria.
Verot ovat aivan ylisuuret. Eläisimme ihan normaalisti, jos ei tarvitsisi maksaa veroja muidenkin puolesta. Nähtäväksi jää saanko vielä merkinnänkin siitä, etten sitten pystynyt maksamaan veroja, joita joltain toiselta samanlaiselta ei edes ikinä vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis yrittäjä, joka joutuu itse huolehtimaan tuloverojen maksamisesta vai miten tuo tilanteesi on muutoin selitettävissä? - Itseäni tuntityöläisenä, nollatuntisopparilla lähinnä rasittaa työtuntien ennakointi. Olet tavallaan pienessä löyhässä hirressä kokoajan. Mutta en silti kadehdi heitä, jotka ovat "kokoaikaisia työttömiä"
No en minäkään kadehdi, enkä sellaiseksi halua enkä suostu, mutta miten voi saada enemmän kuin töissäkäymällä?
Miten voi saada niin - paljon - enemmän? Piti vielä kirjoittaa. Jos nyt maksaisin täysimääräistä yeliä, niin ero työttömän tukiin olisi hänen hyväkseen huomioiden vain laskurin ilmoittamat tuet toistakymmentä tonnia vuodessa.
Jep ilmeisesti meidän lapset lopettaa nyt sitten halvat harrastuksensa ja minä maksan sitten jatkossa enää ainoastaan muiden lasten harrastamisesta.
Mikä minimituki muka on 60000 vuodessa?
Mätkyt johtuvat siitä, että sinulla on liian pieni veroprosentti. Tai sitten et ilmoita vähennyksiä, jotka sinulle kuuluisivat.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun tulot on niin pienet, niin ei sulta kovin paljon mene tuloverojakaan
Mikä nyt on pientä. Yli 50t on ollut jo kaikki verot ja yelit yhteensä. Noin puolet tuloveroja. Mitä enemmän pitää kirjata miehen osuudeksi, sitä enemmän tietysti saadaan vielä maksaa.
Mihin teidän rahat sit menee, jos ei tuollaisilla tuloilla pärjää?
Voi ryhtyä työttömäksi niin ihanuus odottaa. Karessi voi tulla. D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuloverot pidätetään palkasta jo ennakkoon, joten kuvaamaasi asiaa ei tapahdu. Keksi parempia.
Ei välttämättä. Monena vuonna olen jo maksanut mätkyinä vasta suurimman osan veroja, mutta ne vaan kasvaa vuosi vuodelta ja lapset ja kaikki menot kasvaa. Samoin YELiä nostettiin ja on jo nyt aivan järkyttävä, vaikka vielä aikovat nostaa.
Olen kyllä tiennyt aina, että eletään köyhyysrajalla, mutta nyt kun otin selvää, mitä tt-laskuri meille lupaa, niin olen aivan tyrmistynyt, siitä miksi edes joudumme maksamaan mitään veroja, kun käteen jää paljon vähemmän, mitä kokoiselle perhe verottomasti yhteiskunnalta saa työttömänä.
Siitä sitten vaan hakemaan toimeentulotukea. Sitä kustannetaan verovaroilla myös sinulle, jos olet siihen oikeutettu (mitä luvalla sanoen epäilen).
Yrittäjälle tuo voi kyllä käydä, mitä on monen vaikea käsittää. Yrittäjän pitäisi pystyä hallitsemaan talouttaan ja arvioimaan itse verotustaan jatkuvasti ainakin vuoden eteenpäin, mikä on pienyrittäjillä, matalatuloisilla ja kausialoilla oikeasti aika vaikeaa. Jos esimerkiksi saa isomman toimeksiannon tilikauden lopuilla, ja tekee sitä varten suurempia hankintoja, sitä kaikkea ei voikaan vähentää verotuksessa kerralla. Lisäksi YEL-maksut ovat aika jäätäviä etenkin pienyrittäjillä verrattuna palkanmaksajien eläkemaksuihin, ja jos haluaa maksaa itselleen edes välttävää eläkettä ja sosiaaliturvaa, ne voivat olla pienyrittäjälle ihan tekemätön paikka.
Vierailija kirjoitti:
Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.
Ap haluaa vain savustaa teidät pois työpaikoiltanne työttömiksi ja sitten määräillä teidän puolestanne työpaikat ja ammatit. Vallanhaluinen psykopaatti, joka haluaa pompotella ihmisiä mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mätkyt johtuvat siitä, että sinulla on liian pieni veroprosentti. Tai sitten et ilmoita vähennyksiä, jotka sinulle kuuluisivat.
Kyllä ilmoitan.
Ei Suomessa ole mitään mainittavia vähennyksiä. Minusta minun ei tarvitsisi maksaa yhtään mitään, kun olen kuusi lasta synnyttänytkin, niin eikö se muka jo ole tarpeeksi? Kuulin, että esim. Australiassa meitä ei verotettaisi juuri sen takia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa vain savustaa teidät pois työpaikoiltanne työttömiksi ja sitten määräillä teidän puolestanne työpaikat ja ammatit. Vallanhaluinen psykopaatti, joka haluaa pompotella ihmisiä mielensä mukaan.
Provo se on.
Jätemaksu myöhästyi .laskussa luki, menee ulosottoon ilman eri ilmoitusta. Maksoin myöhässä 5€ lisä maksulla. Tuli toinen kirje ulosottovirastota kuitti 5€ maksusta. Tosi järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Mihin teidän rahat sit menee, jos ei tuollaisilla tuloilla pärjää?
Veroihin menee ylivoimaisesti eniten.
Mitä se sen jälkeen sulle kuuluu? Enkö sanonut, että Kelasta saa enemmän. Mitäs luulet, että vähimmäiselämiseen on laskettu?
Pitääkö mun tehdä sulle tiliä itse hankkimistani rahoista? Mihin sä käytät mun veroja? Eikö se ole oikeutetumpi kysymys.?
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko joku täällä myös ihan oikeasti, että meille ei pitäisikään jäädä mitään plussaa täyspäiväisistä töistä*verrattuna työttömien perheeseen??
Voiko joku olla tuota mieltä? Onko tämä nyt sitten oikein, että se tulovero onkin jopa työttömien hyväksi?
*(ja hei mun miehellä ei esimerkiksi ole ollut kuuteen vuoteen päivääkään kesälomaa tai mitään muutakaan lomaa ja työviikot on meillä molemmilla 40+, no miehellä enemmän, mutta yht. laskettuna yli 90tuntia/vko.., ehkä vähän vaikea laskea, kun minä voin tehdä työt kotona.)
Teidän yritystoiminta ei ole kannattavaa, jos tuolla työmäärällä saatte vain muutaman satasen tulot. Lopettakaa se ja etsikää tavallinen palkkatyö.
Ookko kärähtänyt pimeistä duuneista, ei kyllä muuten verot voi jäädä maksamatta jos rehellisessä töissä oot. Itse eikä työnantaja kun ei voi veroprossaa alentaa. Mätkyjä jos oot saanut, silloin olet tienannut rutosti enemmän ja jos et niitä oo maksanu, niin ulosotto kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-laskuri. Arvio perustoimeentulotuen määrästä lukee yläpuolella. Ilmeisesti sisältää toimeentulotukea, ehkä jotain asumistukea ja lapsilisät, en laskenut itse siihen mitään muuta päälle, vaan ymmärsin, että se on viimesijaista eli joku välttämätön minimi.
Ei mikään perhe saa toimeentulotukea 5000 euroa kuukaudessa. Lähelle tuota olevaan summaan pitää olla jo useampi vaikeavammainen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
En edes käsitä mitä tarkoitat. Niin järjetöntä mölinää.
Mutta toi kuvaa toi pompottelu kyllä sitä mitä mä kohtaan tältä isänmaaltani just nyt. Teen nimittäin selvästi jotain suuresti väärin Suomen valtion mielestä, koska kohtelee mua näin.
Yli 60t on laskurin ilmoittama minimituki. Pidätkö sitä paljona? Minä tiedän, että sen varmasti saisi erittäin helposti menemään, kun olen elänyt vuosia vähemmällä ja paljon on jäänyt saamatta ja velkaa (verovelkaakin) on vaan kertynyt.