Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaako isoäiti lasta halaamaan? ( Tästä juttu HS:ssä)

Vierailija
20.07.2024 |

Minusta oksettavaa. 

Kommentit (320)

Vierailija
281/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan kokenut, että halaaminen olisi tarve hellyyden omaan tarpeeseen. Ennemminkin sillä pystyy antamaan lapselle sitä, mitä oma äiti on kyvytyn antamaan ja edes hyväksymään.

Ei ole mummon asia tunkea vanhempien tontille. Se oma juba meni jo. Se on sitten oma moka jos ei tilaisuuttaan käyttänyt.

Vierailija
282/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohalaajamummot ei yleensä halaile omia aikuisia lapsiaankaan. Miksi yhtäkkiä lastenlasten pitäisi olla halattavana? Onko ne lastenlapset yhtäkkiä läheisempiä kuin omat lapset?

Tämä! Omaa lasta ei koskettu lapsena, nyt ihmetellään kun lapsenlapset eivät käskystä olekaan halailemassa ja muutenkin oletuksena on, että lapsenlapset ovat mummo tahdon alaisia. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä halaaminen sosiaalisena kontaktina hyväksymisen osoitus sille toiselle osapuolelle. Siitä pitää olla tyytyväinen, että edes halataan. Äidit nämä kaiken kieltävät.

Vierailija
284/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi kummuta noin kauhea tarve halata lasta? Oikein pitkiä halauksia.

Se on kaipuu rakkaiden perässä. Pitkät, hwllät halaukset. Rakkaus. 

Ne pitkät, hellät halaukset pitää mummon etsiä jostain muualta kuin lapsenlapsilta. 

Mikä motiivi sinulla puolestasi on ajaa tätä asiaasi, että mummojen ei tulisi halata lastenlapsiaan ollenkaan?

Onneksi olin lapsi 90-luvulla, joten isovanhempani eivät vielä tällaisista säännöistä tienneet, vaan halasivat minua kunnolla.

Missä sanoin, että ei ollenkaan? Jos lapsiki on halailun kannalla, niin siitä vaan. Mutta mummo ei voi vaatia, että lapsenlap

Pakkohali mummon kanssa on ikävä jouluperinne.

Vierailija
285/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihan pelottaa teidän tulevaisuutenne. Teistä tulee katkeria vanhuksia kun huomaatte, että papsenne ja lapsenlapsenne laittavat teidät vanhuutta viettämään yksin. Soaiaalisia palveluja ei ole tulevaisuudessa.

Vierailija
286/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi kummuta noin kauhea tarve halata lasta? Oikein pitkiä halauksia.

Se on kaipuu rakkaiden perässä. Pitkät, hwllät halaukset. Rakkaus. 

Ne pitkät, hellät halaukset pitää mummon etsiä jostain muualta kuin lapsenlapsilta. 

Mikä motiivi sinulla puolestasi on ajaa tätä asiaasi, että mummojen ei tulisi halata lastenlapsiaan ollenkaan?

Onneksi olin lapsi 90-luvulla, joten isovanhempani eivät vielä tällaisista säännöistä tienneet, vaan halasivat minua kunnolla.

Missä sanoin, että ei ollenkaan? Jos lapsiki on halailun kannalla, niin sii

Maistuiko mummon jouluruoka, entä joululahjat?

Vierailija
287/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohalaajamummot ei yleensä halaile omia aikuisia lapsiaankaan. Miksi yhtäkkiä lastenlasten pitäisi olla halattavana? Onko ne lastenlapset yhtäkkiä läheisempiä kuin omat lapset?

Tämä! Omaa lasta ei koskettu lapsena, nyt ihmetellään kun lapsenlapset eivät käskystä olekaan halailemassa ja muutenkin oletuksena on, että lapsenlapset ovat mummo tahdon alaisia. Sairasta.

Sama sairaus jatkuu sukupolvien myötä. Ei sitä tiukat ihmiset pysty katkaisemaan. No ehkä tulee ulkomailta miniä joka halaa ja pussaa jokaista kylään kutsuttua aivan luonnollisesti ja lapsia myös, jotka kokevat vapauden.

Vierailija
288/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta maistuiko mummon jouluruoka j miten sitten hyvästeltiin kotiin lähtiessä. Ovat paukkuen vai.

Vierailija
289/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaus jatkuu sukupolvien myötä. Ei sitä tiukat ihmiset pysty katkaisemaan. No ehkä tulee ulkomailta miniä joka halaa ja pussaa jokaista kylään kutsuttua aivan luonnollisesti ja lapsia myös, jotka kokevat vapauden.

Se sairaus katkeaa siihen kun lapsi vaatii kunnioittamaan rajojaan. Ja niitä kunnioitetaan.

Ja pakkohalaajamummot eivät saa enää tahtoaan läpi ja suku kannattele hänen kypsymätöntä tunnemaailmaansa.

Vierailija
290/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihana istua mummon vieressä ja kuunnella kun hän luki. Mummon ruoka oli taivaallista. Hän hemmotteli ja osti minulle kaikenlaista mikä minua miellytti. Äiti EI OLLUT mustasukkainen. Minä elin ihanaa elämää kun sain yöpyä ja matkustaa mummolaan osein ja olla kesällä myös siellä. Kiitos mummo, joka olit ihana.

Vierailija
291/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan kokenut, että halaaminen olisi tarve hellyyden omaan tarpeeseen. Ennemminkin sillä pystyy antamaan lapselle sitä, mitä oma äiti on kyvytyn antamaan ja edes hyväksymään.

Ei ole mummon asia tunkea vanhempien tontille. Se oma juba meni jo. Se on sitten oma moka jos ei tilaisuuttaan käyttänyt.

Ettekö koskaan mene mummon luo syömään? Ettekö koskaan käy mummon kanssa missään lasten jutuissa? Eikö mummo tule koskaan teille? Mummolla on hyvää aikaa kutsua lounaalle tai muuten vaan kylään.

Vierailija
292/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö koskaan mene mummon luo syömään? Ettekö koskaan käy mummon kanssa missään lasten jutuissa? Eikö mummo tule koskaan teille? Mummolla on hyvää aikaa kutsua lounaalle tai muuten vaan kylään.

Ei jos se mummo tunkee vanhemman tontille eikä tajua paikkaansa. Edelleenkään se mummo ei ole keskispiste jonka aikataulujen mukaan sukulaisperhe elää tai sen kuuluisi elää.

Hankkikoon elämän.

Vierailija
293/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jos se mummo tunkee vanhemman tontille eikä tajua paikkaansa. Edelleenkään se mummo ei ole keskispiste jonka aikataulujen mukaan sukulaisperhe elää tai sen kuuluisi elää.

Hankkikoon elämän.

Ohhoh mustasukkainen ja kateellinen henkilö joka kieltää lapsiltaankin ystävyyden. Tunneköyhä .

Vierailija
294/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jos se mummo tunkee vanhemman tontille eikä tajua paikkaansa. Edelleenkään se mummo ei ole keskispiste jonka aikataulujen mukaan sukulaisperhe elää tai sen kuu

Vastuuntuntoinen canhempi joka ei anna talloa itseään eikä lastaan. Joka katkaisee kierot sukurasitteet.

Vierailija
295/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea. Suomessa voi kasvaa täysi-ikäiseksi ilman että täytyy sanoa vieraalle aikuiselle sanaakaan. Meidän Eino-töllikki on niin ujo. Mutta se pelaa paljon pelejä ja oppii englantia.

Ei ole tervettä. Ei ole tervettä että lapsi kasvaa pelkäämään ihmiskontakteja. Ei se ole mitään fyysistä itsemääräämisoikeutta, se on ihmispelkoa ja junttiutta.

Komppaan tätä, ja olen itse ihmisiä karttava introvertti (tosin osittain tällaiseksi kasvanut todella pahan puhevian takia). Ei se ole tervettä.

No hei. Etsi raiskaaja niin saat tervettä kosketusta.

Etsi sinä kuule itse psykiatri, joka vääntää sinulle rautalangasta, mikä ero on mummon halauksella ja raiskauksella.

Turhaan vaivaudut. Täällä palstalla on lähinnä jotain antisosiaalisia psykopaatteja. 

Vierailija
296/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että mua olisi lapsena halattu. Ei tunnu nyt aikuisenakaan luontevalta.

Vierailija
297/320 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaamiseen pakottaminen vaikuttaa turmiolliseti koko elämään.

Vierailija
298/320 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että ettekö mene mummon kanssa minnekään lastenjuttuihin.

Täysin käsittämätön ajatus!

Vierailija
299/320 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea. Suomessa voi kasvaa täysi-ikäiseksi ilman että täytyy sanoa vieraalle aikuiselle sanaakaan. Meidän Eino-töllikki on niin ujo. Mutta se pelaa paljon pelejä ja oppii englantia.

Ei ole tervettä. Ei ole tervettä että lapsi kasvaa pelkäämään ihmiskontakteja. Ei se ole mitään fyysistä itsemääräämisoikeutta, se on ihmispelkoa ja junttiutta.

Komppaan tätä, ja olen itse ihmisiä karttava introvertti (tosin osittain tällaiseksi kasvanut todella pahan puhevian takia). Ei se ole tervettä.

No hei. Etsi raiskaaja niin saat tervettä kosketusta.

Etsi sinä kuule itse psykiatri, joka vääntää sinulle rautalangasta, mikä ero on mummon halauksella ja raiskauksella.

Juurihan väitit miten kaikki kosketus on niin ihanaa. 

Vierailija
300/320 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutetaanpa nyt taas, että kukaan tässä keskustelussa ei ole halaamista vastaan, vaan ainoastaan VÄKISIN halaamista vastaan. Opettelisitte lukemaan.

Normaalit mummot eivät halaile väkisin eikä heillä ole edes tarvetta sellaiseen, kun käyttäytyvät muutenkin normaalisti ja halailevat läheisiään silloin kun se on sopivaa kaikkien osapuolten mielestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän