Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakottaako isoäiti lasta halaamaan? ( Tästä juttu HS:ssä)

Vierailija
20.07.2024 |

Minusta oksettavaa. 

Kommentit (320)

Vierailija
221/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan tarvitsee kosketusta. Miten muka mummon halaaminen voisi olla niin vastenmielistä? Muistan itse vastustelleeni mummuni halaamista, mutta olin salaa tyytyväinen, että hän sen teki. Mummuni oli hyvin rakas.

Vierailija
222/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten ihmisten tunteiden kannattelu ei ole lapsen tehtävä. Miksi aikuisen itsekäs tunne menee mielestäsi Lapsen tunteiden edelle? Juuri tuollainen kasvatus tekee aikuisia, jotka ei osaa asettaa ihmissuhteissa terveitä rajoja. Riittää, että joku vetoaa pahaan mieleen, niin huono omatunto kolkuttaa ja ihminen toimii vastoin tahtoaan. Sekö on tavoite? 

Miksi ihmeessä kukaan haluaa halata ihmistä, joka ei halua halata? Osaatko selittää tämän pakkomielteisen väkisin halaamisen tarpeen?

Se on normaali siis ihan tavanomainen ja luonnollinen tapa kommunikoida.

Ai pakkomielteinen väkisin halaaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla useammassa maassa asuneena on luonnollista koskettaa toista ihmistä. Se on luonnollista. Olen tottunut koskettamaan ja jopa keskustellessa koskettamaan miellyttävässä keskustelussa kanssani olevaa henkilöä. Se on luonnolinen KEMIA ihmisten välillä. En ole koskaan kokenut, että koskettaminen olisi ollut epämiellyttävää.

Vanhemmat antavat lapsilleen tien sosiaaliseen elämään.

Niin. Vanhemmat. Ei pakkohalaava sukulainen.

Sua ei sitten varmaan raiskaaminenkaan haittaa. Kosketus kuin kosketus.

Kyllä jo vikaan mennyt tunne-elämä  jos  jo tervehtiessä kuvittelee raiskausta. Kylmä ihminen monesti.

Vierailija
224/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla useammassa maassa asuneena on luonnollista koskettaa toista ihmistä. Se on luonnollista. Olen tottunut koskettamaan ja jopa keskustellessa koskettamaan miellyttävässä keskustelussa kanssani olevaa henkilöä. Se on luonnolinen KEMIA ihmisten välillä. En ole koskaan kokenut, että koskettaminen olisi ollut epämiellyttävää.

Vanhemmat antavat lapsilleen tien sosiaaliseen elämään.

Niin. Vanhemmat. Ei pakkohalaava sukulainen.

Sua ei sitten varmaan raiskaaminenkaan haittaa. Kosketus kuin kosketus.

Kyllä jo vikaan mennyt tunne-elämä  jos  jo tervehtiessä kuvittelee raiskausta. Kylmä ihminen monesti.

Hänhän juuri kehui miten kaikki kosketukset ovat hänelle mieluisia.

Vierailija
225/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten ihmisten tunteiden kannattelu ei ole lapsen tehtävä. Miksi aikuisen itsekäs tunne menee mielestäsi Lapsen tunteiden edelle? Juuri tuollainen kasvatus tekee aikuisia, jotka ei osaa asettaa ihmissuhteissa terveitä rajoja. Riittää, että joku vetoaa pahaan mieleen, niin huono omatunto kolkuttaa ja ihminen toimii vastoin tahtoaan. Sekö on tavoite? 

Miksi ihmeessä kukaan haluaa halata ihmistä, joka ei halua halata? Osaatko selittää tämän pakkomielteisen väkisin halaamisen tarpeen?

Ai millaista halaamista tarkoitat? Lyhyt kosketus on nopea ja se osoittaa hyväksyntää.

Vierailija
226/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onselvää, että lapsen tunneköyhyys on vanhemmsita peräisin. Jos vanhemmat eivät halaa ja pusi lasta niin on railo ja kylmyys jo lapseen merkitty. Lapsi ei kykene esittämään tavanomaista tervehtimistä edes.

Eikös tässä nyt keskustella puhtaasti siitä, saako isovanhempi, tässä yhteydessä isoäiti, pakottaa lasta halaamaan itseään? 

Tunneköyhyys on määräävä tässä asiassa ja se opitaan vanhemmilta. Miten sitten itse tervehdit kun on äidistäsi kyse? Verrataan tunteistasi äitiisi.

Äitini on edesmennyt. T. Sama

Vierailija
227/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako minua halata vastentahtoisesti? En oikeastaan tiedä, kuka olisi niin vastenmielinen ihminen, jota en voisi halata. Mutta minut on kasvatettu rakkaudella perheessä, jossa halattiin paljon, juteltiin ja autettiin ja tuettiin. Ei ole vielä tullut vastaan tilannetta, missä tuon kokisin vastenmielisenä. Ehkä jos minut olisi r a i s- k a t t u tms, silloin. 

Miksi te muut koette halaamisen vastenmielisenä? Ihminenhän tarvitsee kosketusta.

En minäkään tiedä, kenen halaamisesta kieltäytyisin, ellei tosiaan olisi tehnyt jotain todella ikävää. Mikä teitä siinä halaamisessa on niin inhottaa, että haluatte kieltäytyä siitä? 

Näettekö mitään yhteyttä sillä, että Suomessa on selvästi enemmän masennusta ja itsemurhia kuin etelä-Euroopan tai latinalaisen Amerikan maissa, joissa kosketus, halaaminen, posk

Vai on halaaminen jo raiskaukseen yhdistetty. Nyt on kyllä suomalaiset tunteet kovilla. Niin on ihan totta, että ulkomailla ollaan MYÖS ja erityisesti perhepiirissä yhteenkuuluvia ja se on halaamista ja hyväksyntää. ei ole masentuneisuutta siinä määrin myöskään teinien keskuudessa kuten suomen maassa kun kotona ei hyväksytä kosketusta.

Vierailija
228/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai millaista halaamista tarkoitat? Lyhyt kosketus on nopea ja se osoittaa hyväksyntää.

Se että kunnioittaa lapsen rajoja on hyväksymistä.

pakkohalaaminrn nimenomaan viestii että lasta ei hyväksytä.

Vierailija
229/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan tarvitsee kosketusta. Miten muka mummon halaaminen voisi olla niin vastenmielistä? Muistan itse vastustelleeni mummuni halaamista, mutta olin salaa tyytyväinen, että hän sen teki. Mummuni oli hyvin rakas.

Ujosteilt varmaan. Minä tykkäsin istua kyhnyttää mummon vieressä, voi miten on ihanat muistot lapsuudesta.

Vierailija
230/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan pakkomielteistä väkisin halaamista. 

Vierailija
231/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on hyvin ahdistuneita kirjoittajia, jotka eivät kykene ymmärtämään miten tärkeää on kosketus.

Vierailija
232/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on hyvin ahdistuneita kirjoittajia, jotka eivät kykene ymmärtämään miten tärkeää on kosketus.

Pakkohalaaminen, raiskaus, lyönti kaikki kosketuksia samalla idealla.

Vierailija
233/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäiti ei automaattisesti ole lapselle tuttu ja turvallinen läheinen. Ja ettekö itse muista lapsuudesta kaikennäköisiä päällekäyviä sukulaisia juhlissa? Joista ei lapsena edes tiennyt, keitä he olivat, mutta oli pakko halata, kun vaadittiin. Inhottavaa se oli.

Läheistä sukulaista lapsi halaa ihan vapaaehtoisesti, ei tarvitse pakottaa.

Minä olen ratkaissut tämän niin, että kysyn lapselta haluaako antaa mummille/papalle/sedälle/kummille/tädille halin. Yleensä antaa, mutta jos ei anna, ei kukaan loukkaannu. Lapset 3v ja 2v. Se on se kysymyksen muotoilu, ei vaadita vaan jätetään pallo lapselle.

Seurustelu-uteluista en vielä tiedä, mutta muistan kyllä kun itseltä niitä kysyttiin, eikä se ole minusta mitään ahdistelua, vaikka voikin tuntua ujosta teini-ikäisestä ahdistavalta. On ihan normaalia kysellä miten menee, miten opiskelut menee, onko

Asiat on aikojen myötä kääntyneet ympäri. Ennen oli ihan tavallista että pikkulapsi sai paljon haleja ja ihasteluja kaikilta aikuisilta sukulaisilta.

Nykyään ihmiset "hajoaa" pienestä. "Voi kauheaa, se rikko mun rajoja kysymällä multa oonko mä löytänyt jo poikaystävän... mä oon siis niin rikki! Eixe tajuu et mä oon niinku poly, queer feministi ja aseksuaali lesbo, hei näixää mun alapäälävärin? vähänkö siisti. Mä aion tänään tehdä mun only fansiin jotain rohkeeta sadomasosettii niin mä saan pääni irti mun ääliöpapasta ja sen ahdistavista kyssäreistä..."

Vierailija
234/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onselvää, että lapsen tunneköyhyys on vanhemmsita peräisin. Jos vanhemmat eivät halaa ja pusi lasta niin on railo ja kylmyys jo lapseen merkitty. Lapsi ei kykene esittämään tavanomaista tervehtimistä edes.

Eikös tässä nyt keskustella puhtaasti siitä, saako isovanhempi, tässä yhteydessä isoäiti, pakottaa lasta halaamaan itseään? 

Tunneköyhyys on määräävä tässä asiassa ja se opitaan vanhemmilta. Miten sitten itse tervehdit kun on äidistäsi kyse? Verrataan tunteistasi äitiisi.

No mutta mummosta on kyse. Vai onko sittenkin mustasukkaisuus niehesi äitiin???

Vierailija
235/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mummosta on kyse. Vai onko sittenkin mustasukkaisuus niehesi äitiin???

Aivan samahan se on kuka se pakkohalaaja on. Yhtä törkeää yhtä kaikki.

eri

Vierailija
236/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai millaista halaamista tarkoitat? Lyhyt kosketus on nopea ja se osoittaa hyväksy

Mistä sinä pakkomielteen toteat. Sinun mielenlaatusi on vääristynyt.

Vierailija
237/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onnellinen isoäiti jonka lapsenlapset jokakerta kun nähdään juosten tulevat halaamaan. Tämä jatkukoon niin kauan kuin kukin heistä haluaa. Pakkoa ei ole

Vierailija
238/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kysyä haluaako lapsi ANTAA halin. Tasavertaisuus on kyseessä kun halataan ja silloin samalla tasolla, ei anneta eikä oteta.

Vierailija
239/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi kanssa halasi mun lasta, puristi vaan kovempaa kun lapsi huusi pää punaisena pois ja rimpuili hengen hädässä. Ihan taatusti oli vastenmielistä lapselle. Asiaan oli pakko puuttua varsin kovaäänisesti.

Ei pakkohalailulle. Ihan ehdoton ei. 

Vierailija
240/320 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä onnellinen isoäiti jonka lapsenlapset jokakerta kun nähdään juosten tulevat halaamaan. Tämä jatkukoon niin kauan kuin kukin heistä haluaa. Pakkoa ei ole

Näin on kun nuorten tunteet on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi