Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen joka viikkoinen juominen

Vierailija
19.07.2024 |

Vuosia takana 5, lapsi, oktalo, kaikki pitäisi olla hyvin? Mieheni(27) juo jokaikinen viikonloppu, vapaat, pyhät, juhlat. Siis aina. Perus viikonloppuna menee koppa helposti. Tätä on jatkunut jo muutaman (2-3) vuoden, ja alkaa itsellä menemään usko tähän tilanteeseen. Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo keskiviikon korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa. 

Olen hukassa. Onko tässä tilanteessa enää muuta vaihtoehtoa kuin ero?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän kännissä ilkeä, väkivaltainen, pettääkö? Jos ei, niin mitä väliä. Kitiset tyhjästä. Harmiton juopottelu on harmitonta ja sinä ylikonrolloiva nalkuttaja jos haluat sen kieltää. 

Buuhuu. Kuka haluaa deekun kumppaniksi samaan sänkyyn haisemaan joka ikinen viikonloppu? Kaikki romanttinen toiminta suhteessa loppuu siihen kun mies alkaa käyttäytyä kuin sika. Sitten ihmetellään kun ero tuli puskista.

Vierailija
42/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän kännissä ilkeä, väkivaltainen, pettääkö? Jos ei, niin mitä väliä. Kitiset tyhjästä. Harmiton juopottelu on harmitonta ja sinä ylikonrolloiva nalkuttaja jos haluat sen kieltää. 

Ei se ole enää harmitonta siinä vaiheessa, kun juoppo pilaa muun perheen elämän. Juoppo itse voi hakea eroa ja keskittyä rakkaaseen harrastukseensa. Noin ei ikinä tapahdu, miksiköhän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, hän kaljoittelee, miten se vaikeuttaa elämäänne?

Olen eri. Mutta tuollaisen kanssa ei tehdä mitään yhdessä. Paljon lupauksia/suunnitelmis kännipäiten, turhia sellaisia. Ensimmäinen asia matkoilla, etsitään lähin paikka mistä saa alkoa. Krapulassa viikonloput. Ketään ei halua kutsu kylään, kun toinen tissuttelee. Se on kuule ihan p...aa elämää, etenkin lasten kanssa.

Oletko ihan id...tti????

Ehkäpä näissä asioissa on aste-eroja. Ei tissuttelijalla todennäköisesti ole mitään krapuloita, eikä sellaista, että se tissuttelukoko elämäämäärittelisi

No kun ei se tissuttelija edes itse huomaa sitä, mutta ympärillä olevat kyllä huomaavat että tissuttelu menee kännäämiseksi. 

eräs tuttu on mielestään tissuttelija, kun on aivan selvästi alkoholista vakavasti riippuvainen juoppolalli. Ja miksi juopot aina selittelevät että minä vain tissuttelen? Miksi eivät pysty sitten olemaan ilman sitä tissuttelua?

Vierailija
44/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne siis oli meilläkin ( lapsi, talo) ja mies väitti että juo muutkin miehet. Asia kehittyi kuitenkin pikkuhiljaa sellaiseksi ettei mitään yhteistä perhe-elämää ollutkaan, kun mies vain juopotteli ja minä huolehdin lapsesta ja talosta täyspäiväisen työn lisäksi. Ja miehestäkin periaatteessa. Käytännössä tuntui siltä, että minulla oli kaksi lasta (eikä lapsi ja puolisoa rinnallani.)

Eron jälkeen yksinhuoltajana elämä oli helpompaa kuin tuossa liitossa. Sitten löytyi ihana mies, joka ei ole absolutisti, mutta osaa käyttää alkoholia fiksusti. Jolle muut asiat elämässä ovat tärkeämpiä kuin alkoholi 

Vierailija
45/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on 100% alkoholisti.

Vähän niinkuin yksi tuttavani oli metamfetamiinin satunnainen viihdekäyttäjä omasta mielestään, kun oli vuoden ajan käyttänyt joka ikinen viikonloppu. Eihän hän arkena käyttänyt! Ja aina oli joku syy miksi juuri tänäkin viikonloppuna piti käyttää ja hän missään nimessä ei ollut huumekoukussa.

Vierailija
46/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni tätä pskaa isältäni jo lapsuudessa, kun äidin kanssa riiteli ryyppäämisestään. Juuri tuota sössötystä, ettei muka ole ilkeä eikä väkivaltainen eikä petä. Niinpä niin, kyllä hän aika ilkeä oli ja itsekäs alkoholisti, joka ei välittänyt meistä lapsista ollenkaan, äiti teki kaiken yksin. Nykyään on reilu 60-vuotias rapajuoppo yksinäisyydessään. 

Vierailija
47/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on 100% alkoholisti.

Vähän niinkuin yksi tuttavani oli metamfetamiinin satunnainen viihdekäyttäjä omasta mielestään, kun oli vuoden ajan käyttänyt joka ikinen viikonloppu. Eihän hän arkena käyttänyt! Ja aina oli joku syy miksi juuri tänäkin viikonloppuna piti käyttää ja hän missään nimessä ei ollut huumekoukussa.

Eikö se juonut?

Vierailija
48/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, hän kaljoittelee, miten se vaikeuttaa elämäänne?

Olen eri. Mutta tuollaisen kanssa ei tehdä mitään yhdessä. Paljon lupauksia/suunnitelmis kännipäiten, turhia sellaisia. Ensimmäinen asia matkoilla, etsitään lähin paikka mistä saa alkoa. Krapulassa viikonloput. Ketään ei halua kutsu kylään, kun toinen tissuttelee. Se on kuule ihan p...aa elämää, etenkin lasten kanssa.

Oletko ihan id...tti????

Ehkäpä näissä asioissa on aste-eroja. Ei tissuttelijalla todennäköisesti ole mitään krapuloita, eikä sellaista, että se tissuttelukoko elämäämäärittelisi

No kun ei se tissuttelija edes itse huomaa sitä, mutta ympärillä olevat kyllä huomaavat että tissuttelu menee kännäämiseksi. 

er

Juuri näin. Kyllä juoppo vähättelee aina ja näkee kaiken vain oman navan ympärillä. Enhän minä, ihan pari vaan, en ole väkivaltainen, mitä pieni pörrö haittaa jne. Kyllä se haittaa, kun perheessä on lapsia ja puoliso, joka elää normaalia elämää eikä ole samanlainen juoppo.

Vierailija
49/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde mahdollisimman pian. Itse lähin vasta 33 vuotiaana, 5 vuotta yhtä kärsimystä, koska tilanne meni yhä pahemmaksi enkä osannut lähteä vaan kestin kaiken rakkauden nimessä. 

Jos lähdet ajoissa 1) lopetat samalla mahdollistamisen ja 2) miehesi ehkä herää ja lopettaa juomisen, jos ei ole vielä totaalisesti alkoholisoitunut. Kannattaa olla asumuserossa pari vuotta jotta näkee onko mies kykeneväinen elämään ilman alkoholia. 

Ja luultavasti ei ole vaan löytää heti rinnalleen uuden naisen, joka huolehtii ja antaa hänen juopotella. Yleensä tällaiset miehet eivät halua ottaa vastuutta elämästään tai lähimmäisistään. Puhun kokemuksesta. 

Vierailija
50/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni tätä pskaa isältäni jo lapsuudessa, kun äidin kanssa riiteli ryyppäämisestään. Juuri tuota sössötystä, ettei muka ole ilkeä eikä väkivaltainen eikä petä. Niinpä niin, kyllä hän aika ilkeä oli ja itsekäs alkoholisti, joka ei välittänyt meistä lapsista ollenkaan, äiti teki kaiken yksin. Nykyään on reilu 60-vuotias rapajuoppo yksinäisyydessään. 

Ap:n mies ei ole isäsi. Iät eivät täsmää.

Vierailija
51/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin nuorena juo noin paljon, on ennustettavissa alkoholin käyttöön liittyvä kuolema.

Vierailija
52/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut kotoa hyvän mallin tuohon juomiseen?

Vierailija
53/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies ei ole isäsi. Iät eivät täsmää.

Heh. Ei, mutta tuolla menolla on samanlainen tulevaisuus edessä.

Vierailija
54/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloituksessa mainittu omakotitalo liittyy asiaan? Kun on omakotitalo ja lapsi niin ei ole syytä juoda?

päihderiippuvaiselle on yks hiton hailee vaikka asuisi palatsissa. Alkoholismi ei katso yhteiskuntaluokkaa. Alkkiksia löytyy niin lääkäreistä kuin papeistakin.

neuvoni on: lähde menemään. Joko mies siitä tajuaa tai sitten ei..

Vierailija
55/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa sellainen suhde jossa ihan erilaiset juomatavat. Kärsii se juovakin alituisesta nalkuttamisesta ja kyttäämisestä lopulta alkaen juomaan pelkästään vitutukseen.

Muuttakaa erilleen ennen kuin hermot menee jommallakummalla tai kummallakin. Lapset kärsivät kamalasta ilmpiiristä.

Jos ei eroa niin ainakin toinen pääsii ryypiskelemään omaan rauhaansa ja oloihinsa.

Vierailija
56/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aloituksessa mainittu omakotitalo liittyy asiaan? Kun on omakotitalo ja lapsi niin ei ole syytä juoda?

päihderiippuvaiselle on yks hiton hailee vaikka asuisi palatsissa. Alkoholismi ei katso yhteiskuntaluokkaa. Alkkiksia löytyy niin lääkäreistä kuin papeistakin.

neuvoni on: lähde menemään. Joko mies siitä tajuaa tai sitten ei..

Ehkä ap yritti sillä kertoa, että elämän pitäisi olla mallillaan eikä enää mitään keskenkasvuista bilettämistä.

Ja kyllä, alkoholismi ei todellakaan katso yhteiskuntaluokkaa.

Vierailija
57/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä, ihan pari vaan, en ole väkivaltainen, mitä pieni pörrö haittaa jne. Kyllä se haittaa, kun perheessä on lapsia ja puoliso, joka elää normaalia elämää eikä ole samanlainen juoppo.

Niin mitä se siis haittaa? Täällä kiimaiset antialkosaarnaajat messuavat siitä kuinka alkoholin tissuttelu itsessään olisi jokin suuri haitta ja ongelma. Miksi? Miksi teitä haittaa toisen rentoutuminen jos siitä ei koidu haittoja itsellenne? Alkoholista ja varsinkin alkoholismista kyllä monesti koituu pahojakin haittoja, mutta ne johtuvat seurauksista, ei alkoholista itsestään. Jos niitä haittaseurauksia ei ole, miksi kitisette ja kontrolloitte?

Alkoholikin on osa normaalia elämää.

Vierailija
58/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlainen mies ja ero siitä tuli. Lupailin ja lupailin mutta sairaushan tuo on ja jos ei itse tee asialle jotain ei se tule muuttumaan. En osaa sanoa miksi join niin, että se aiheutti perheelle pahaa koska en olisi halunnut aiheuttaa mitään pahaa.

Vierailija
59/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin nuorena juo noin paljon, on ennustettavissa alkoholin käyttöön liittyvä kuolema.

No höpö höpö. Voi olla vaikka täysin raitis vuoden kuluttua.  

Vierailija
60/137 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kamat ja juokse. Pelasta itsesi ja lapsesi. Miehesi ei tule ikinä muuttumaan. Ihminen voi muuttua vain jos itse kovasti haluaa.