Miehen joka viikkoinen juominen
Vuosia takana 5, lapsi, oktalo, kaikki pitäisi olla hyvin? Mieheni(27) juo jokaikinen viikonloppu, vapaat, pyhät, juhlat. Siis aina. Perus viikonloppuna menee koppa helposti. Tätä on jatkunut jo muutaman (2-3) vuoden, ja alkaa itsellä menemään usko tähän tilanteeseen. Tyhjiä lupauksia varmasti monia kymmeniä, mutta ei ymmärrystä. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa, mutta aina hän kääntää tilanteen niin että minä olen tässä se paha. Jeesustelen, en ymmärrä, olen väärässä, mitä viellä? Ahdistukseni kasvaa jo keskiviikon korvilla, ja itkunsekainen pelko alkaa. Hän ei suostu myöntämään ongelmaa, hänen mielestään tämä on vain normaalia suomalaisuutta, kyllähän näin kaikki tekee. Miehen vanhemmat ovat samanlaisia, aina viinilasi kädessä, joten sieltäkään ei apua saa.
Olen hukassa. Onko tässä tilanteessa enää muuta vaihtoehtoa kuin ero?
Kommentit (137)
Pelkästään se, että joudut stressaamaan maha kipeänä viitenä päivänä seitsemästä, on tarpeeksi hyvä syy eroon. Ei noin kuulu elää. Mies ei muutu, koska ei näe siihen mitään syytä, ja on tämän sinulle selvästi sanonut. Usko häntä, hän on rehellinen.
Nyt kun eroat, sulla on vuoden päästä elämä kasassa ja pääset eteenpäin.
Jos taas jäät, kärsit kaikki tulevatkin vuodet, kunnes nelikymppisenä pääsi hajoaa lopullisesti, ja sitten ero on vielä tuskallisempaa, koska sinua kaduttaa kaikki ne pilatut vuodet.
Selvähän se, että sinä olet se paha, kun yrität estellä miestä viettämästä aikaa rakkaansa parissa. Sinun syysi se on, kun mies juo. Olet niin hankala, että ei sinua selvin päin kestä. Kun sitten teet oman ratkaisusi ja mies jää yksin, hän juo ja edelleen syy on sinun: juo siksi, kun sinä jätit.
Tee sinä oma valintasi sen mukaan, mikä on sinulle ja lapsellesi paras.
Kun sinä teet oman ratkaisusi ja ilmoitat miehelle, että et enää katso juomista yhtään kertaa, on pienenpieni mahdollisuus siihen, että mies lopettaa juomisen, ainakin vähäksi aikaa.
Miehet juo nuorena paljon. Saattaa loppua 40-50v tai sitten ei. Hanki vanhempi mies, niin näet millainen siitä tulee.
Oletko valmis jäämään koko loppuelämäsi toiseksi alkoholille? Miten naurettavalta koko asia kuulostaakaan niin siinä käy. Ette voi suunnitella mitään yhteistä tekemistä viikonlopuille, koska jos mies pitkän taistelun jälkeen suostuukin, niin tekee sen koko ajan odottaen että pääsee sinusta ja lapsesta eroon ja aidon rakkautensa seuraan. Itse odotin 20 vuotta että mies lopettaisi juomisen, se olin hukkaan heitettyä aikaa. Älä tee samaa virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet juo nuorena paljon. Saattaa loppua 40-50v tai sitten ei. Hanki vanhempi mies, niin näet millainen siitä tulee.
Miksi tätä on alapeukutettu? Harva alle 35v on rauhoittunut, on kiva juoda kaljaa ja tehdä kivoja asioita. Harva tuon ikäinen jaksaa olla selvinpäin.
Okei, hän kaljoittelee, miten se vaikeuttaa elämäänne?
Mitä tuommoisesta pikku tissuttelusta? Ei käy baarissa eikä huorissa, eikä ole edes väkivaltainen. Hyvä mies se on.
Älä anna enää myöden, on vain 2 vaihtoehtoa joko miehesi juomisen lopetus tai ero. Jos miehesi ei pysty olemaan juomatta hän on alkoholisti ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että yhdenkään lapsen ei ole hyvä varttua perheessä jossa vanhemmalla on alkoholiongelma.
Erosin tuollaisesta. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna enää myöden, on vain 2 vaihtoehtoa joko miehesi juomisen lopetus tai ero. Jos miehesi ei pysty olemaan juomatta hän on alkoholisti ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että yhdenkään lapsen ei ole hyvä varttua perheessä jossa vanhemmalla on alkoholiongelma.
En vähättele ongelmaa, mutta eikö oikea alkoholisti juo arki-iltaisinkin? Viikonlopputissuttelu on varmasti rasittavaa, kun se vaikuttaa koko perheen toimintaan. Itsekästä, mutta ei mielestäni alkoholismia.
Näille joiden mukaan tuo on ok eikä vaikuta elämään niin
- luuletteko että se on toiselle mukavaa hoitaa koko viikonloppu lasta pääosin yksin koska ei humalaista/krapulaisia voi jättää lasta hoitamaan
- luuletteko että on mukava viettää aikaa humalassa olevan puolison kanssa ja kuunnella humalaisten jankkaamista. Jos mielestänne on niin menkää kapakkaan selvinpäin juttelemaan humalaisten kanssa. Ja parasta on se että jos vaikka sovit jotain sen humalaisen kanssa niin seuraavana päivänä se on unohdettu
- humalassa ihminen on erilainen, lapselle se voi olla pelottavaa ja aikuisellekin ätsryttävää. Ainakaan minä en valinnut miestä sen perusteella millainen on humalassa koska olen aina arvostanut niitä jotka ei juurikaan juo alkoholia.
- on todella raskasta kun huomaa että toinen haluaa vain päästä korkkaamaan ensimmäisen. Meilläkin mies laittaa saunan yhä aikaisemmin lämpenemään. Jos on jotain estettä sille niin ei valita mutta on niin pettynyt ja valmiina heti sytyttämään tulet kun vaan mahdollista että pääsee saunakaljan pariin vaikka muuten ei juokkaan. Meillä muuten saunotaan nykyään usein.
Perusviikonloppu on yhdyssana.
Jokaviikkoinen on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta tuollaisen kanssa ei tehdä mitään yhdessä. Paljon lupauksia/suunnitelmis kännipäiten, turhia sellaisia. Ensimmäinen asia matkoilla, etsitään lähin paikka mistä saa alkoa. Krapulassa viikonloput. Ketään ei halua kutsu kylään, kun toinen tissuttelee. Se on kuule ihan p...aa elämää, etenkin lasten kanssa.
Oletko ihan id...tti????
Vierailija kirjoitti:
Ryyppämisen ja absolutismin välillä on monta ihan hyvää vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Näille joiden mukaan tuo on ok eikä vaikuta elämään niin
- luuletteko että se on toiselle mukavaa hoitaa koko viikonloppu lasta pääosin yksin koska ei humalaista/krapulaisia voi jättää lasta hoitamaan
- luuletteko että on mukava viettää aikaa humalassa olevan puolison kanssa ja kuunnella humalaisten jankkaamista. Jos mielestänne on niin menkää kapakkaan selvinpäin juttelemaan humalaisten kanssa. Ja parasta on se että jos vaikka sovit jotain sen humalaisen kanssa niin seuraavana päivänä se on unohdettu
- humalassa ihminen on erilainen, lapselle se voi olla pelottavaa ja aikuisellekin ätsryttävää. Ainakaan minä en valinnut miestä sen perusteella millainen on humalassa koska olen aina arvostanut niitä jotka ei juurikaan juo alkoholia.
- on todella raskasta kun huomaa että toinen haluaa vain päästä korkkaamaan ensimmäisen. Meilläkin mies laittaa saunan yhä aikaisemmin lämpenemään. Jos on jotain estettä sille
Miksi teit lapsen tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Harva alle 35v on rauhoittunut, on kiva juoda kaljaa ja tehdä kivoja asioita. Harva tuon ikäinen jaksaa olla selvinpäin.
En todellakaan juonut edes opiskelkuaikoina, saati sen jälkeen, joka viikko. En lähellekään. Toiset vain ovat alkkiksia ja toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta tuollaisen kanssa ei tehdä mitään yhdessä. Paljon lupauksia/suunnitelmis kännipäiten, turhia sellaisia. Ensimmäinen asia matkoilla, etsitään lähin paikka mistä saa alkoa. Krapulassa viikonloput. Ketään ei halua kutsu kylään, kun toinen tissuttelee. Se on kuule ihan p...aa elämää, etenkin lasten kanssa.
Oletko ihan id...tti????
Ehkäpä näissä asioissa on aste-eroja. Ei tissuttelijalla todennäköisesti ole mitään krapuloita, eikä sellaista, että se tissuttelukoko elämäämäärittelisi
Juominen tulee vain lisääntymään, valitettavasti. Jäin tuollaiseen liittoon, lapset jo aikuisia eli vuosikymmenien kokemus. Ei väkivaltaa tms. Paljon on hyvääkin ollut, mutta totta tuo, mitä joku sanoi, alkoholi on rakkaus nro 1. Voimia sinulle.
Olen pahoillani. Meillä tuo päättyi eroon, mikä oli lopulta, peloistani huolimatta, suuri helpotus ja minun pelastukseni. Hae itsellesi keskusteluapua. Se selkiyttää ajatuksiasi ja saat tarvitsemaasi tukea.