Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin tänään uudet pussilakanat

muurahainen
29.04.2023 |

Ne kaikkein rumimmat ja masentavimman näköiset, koska sopivat budjettiini. En olisi niitäkään ostanut, mutta lakanoita vaihtaessa huomasin, että toinen pussilakanoistani oli revennyt vanhuuttaan.
Kaupan päälle löysin vielä kolmet pikkuhousut hintaan 4 euroa. Nyt pärjään taas (toivottavasti) puoli vuotta ilman vaatehankintoja.

Vielä pari vuotta opiskelijana sinnittelyä, sitten toivottavati työllistyn matalapalkkahommiin...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh 🙄

Vierailija
2/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tuli kyllä sinniteltyä pienillä rahoilla tyyliin yhdet farkut, pari puseroa vuodessa. Lakanat ja muut kodin jutut kotoa. Opiskelin 80l. Opintorahaa ei paljon saanut. Lainalla täytyi elää. Eka laina vuodeksi oli n. 7000 markkaa. Olin niin tarkka, että kevään koittaessa suurin osa rahoista oli jäljellä. Yksi tuttu kysyikin, miten on mahdollista, että Helsingissä ei kulu rahaa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana tuli kyllä sinniteltyä pienillä rahoilla tyyliin yhdet farkut, pari puseroa vuodessa. Lakanat ja muut kodin jutut kotoa. Opiskelin 80l. Opintorahaa ei paljon saanut. Lainalla täytyi elää. Eka laina vuodeksi oli n. 7000 markkaa. Olin niin tarkka, että kevään koittaessa suurin osa rahoista oli jäljellä. Yksi tuttu kysyikin, miten on mahdollista, että Helsingissä ei kulu rahaa ollenkaan.

Se on se lokkeilemisen taito 😅

Vierailija
4/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varsinkin vajaakuntoisena aikuisopiskelijana täytyy miettiä erittäin tarkkaan, mihin "tuhlaa". Ruoasta ja lääkkeistä olen jo tinkinyt, jotta on edes hieman puskuria pakollisia vaate/kodintarvikehankintoja varten. Minulla ei ole ketään, kuka "sponssaa".

Vierailija
5/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menin opiskelija poikani luo visiitille ruokakassin kanssa ja välillä annoin riihikuivaa, oli opintolaina.

Vierailija
6/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

riihi----kui----va on rahaa, sen   suri kävi 

Vierailija
7/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löysit edulliset pussilakanat? Tokmanni?

.

Ihan kaverin puolesta kyselen ...

Vierailija
8/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin Marimekon lakanat ja raybanin aurinkolasit tulevaa espanjan reissua varten

T. Toinen opiskelija, joka tekee opintojen ohella töitä eikä halua kituuttaa 😝 Melekonen haloo tästäkin varmaan syntyy. Tässä maassa kun tunnutaan ajattelevan, että opiskelijaelämän on pakko olla kituuttamista köyhänä.

Vierailija
9/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Rustassa oli alle kympin, klubijäsenyydellä.

Vierailija
10/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostin Marimekon lakanat ja raybanin aurinkolasit tulevaa espanjan reissua varten

T. Toinen opiskelija, joka tekee opintojen ohella töitä eikä halua kituuttaa 😝 Melekonen haloo tästäkin varmaan syntyy. Tässä maassa kun tunnutaan ajattelevan, että opiskelijaelämän on pakko olla kituuttamista köyhänä.

Hyvä sinulle :) itselläni kunto ei salli työtä opiskelujen lisäksi (työharjoittelu vie kaikki mehut). Pari vuotta enää, niin asiat menevät (toivottavasti) vähän parempaan suuntaan.

Vierailija
11/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Paljonko saa maksaa? Ikeasta löytyy montakin alle 20 eurolla ja halvimmat, tosin aika hirveältä näyttävät ovat alle 10 euroa.

https://www.ikea.com/fi/fi/search/?q=pussilakanasetti

Vierailija
12/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Paljonko saa maksaa? Ikeasta löytyy montakin alle 20 eurolla ja halvimmat, tosin aika hirveältä näyttävät ovat alle 10 euroa.

https://www.ikea.com/fi/fi/search/?q=pussilakanasetti

Ihan kelvolliselta jopa näyttävä on 15 euroa.

https://www.ikea.com/fi/fi/p/kritsuga-pussilakana-ja-tyynyliina-harmaa-…

Vierailija
13/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen surullisen pianomusiikin lukiessani. Olenko psykoosissa.

Vierailija
14/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työttömänä olen ostanut Hemtexin satiinipussilakanoita silloin kun niitä on ollut tarjouksessa tai alennuksessa. Normaalihinnoilla ovat kyllä naurettavan kalliita ja ei kai kukaan niitä normaalihinnoilla ostakaan.

Vierailija
15/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hurahtanut Yves Delormen ja Bassetin pussilakanoihin ja aluslakanoihin. Ovat kestäviä ja taattua laatua. Köyhällä ei ole varaa huonoihin ja lumppulakanoihin!

Vierailija
16/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä oon löytänyt joskus edullisesti uudenveroisia pussilakanoita tai jopa uusia pakkauksessa vielä.

Vierailija
17/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

apmuurahainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Rustassa oli alle kympin, klubijäsenyydellä.

Kirpparilta tai kierrätyksestä olisit varmaan löytänyt vieläkin edullisemmin.

Vierailija
18/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutteko te keharitsilmät auki.

Vierailija
19/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelin juuri eilen pussilakanoita kaappiin ja laskin, että meillä on noin 12 x2 pussilakanasettiä (miehelle ja minulle) ja perheen nuorisolle on ainakin 15 pussilakanasettiä. Voisin viedä vaikka 6-10 pussilakanaa äidilleni matonkuteiksi, sillä ne ovat ihan ehjiä ja nättejä myös räsymattojen raitoina. Osa on ollut käytössä jo vuosia, jopa 20 vuotta, mutta silti hyvälaatuisina ne ovat vieläkin oikein kelpo lakanat.

Ystävilläni on kuulema ihan sama vika, eli pyyhkeitä ja pussilakanoita löytyy liikaa. Kannattaisi kysellä siis tuttavilta, jos heillä on ylimääräisiä ehjiä lakanoita.

Vierailija
20/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hurahtanut Yves Delormen ja Bassetin pussilakanoihin ja aluslakanoihin. Ovat kestäviä ja taattua laatua. Köyhällä ei ole varaa huonoihin ja lumppulakanoihin!

Meinasitko, että joku tietää minkä hintaisia nuo ovat? :D Minä en ole ainakaan ikinä kuullutkaan tuollaisista, enkä jaksa katsoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan