Jos työpaikkasi on aiheuttanut sinulle ahdistusta tai masennusta, miksi otit loparit etkä jäänyt sairauslomalle?
Anteeksi mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta olen aina miettinyt tätä, ja asia tuli esiin toisessa ketjussa. En ole koskaan ottanut lopareita mistään, mutta eikö siitä seuraa karenssi? Tuntuisi aika epäoikeudenmukaiselta kärsiä itse taloudellisesti sen vuoksi, että työpaikka on kamala.
Kommentit (46)
Olen töissä puhelinseksilinjalla, eikä siinä hommassa ole palkallisia lomia. Lomaa saa kyllä pitää niin paljon kuin haluaa, mutta se on sitten pois seuraavan kuukauden ruokarahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vain turhanpäiväinen idiootti sanoo ittensä irti, jos ei ole saatu töitä muualta.
Minä sanoin, koska esimiehen kiusanteko ei sairauslomien jälkeen loppunut vaan päinvastoin yltyi. Soitti ja uhkaili puhelimitse lomilla ja sairauslomillakin ja työpaikalla sätti suotta muiden edessä ja teki työteosta todella vaikeaa. Lopulta piti pyytää jo työsuojeluviranomaiset työpaikalle. Irtisanouduin enkä saanut karenssia koska oli ilmiselvää että työtekoani vaikeutettiin ja mentiin henkilökohtaisuuksiin. Harmitti, sillä pidin todella paljon työstäni. Sain pian uuden työn eikä ongelmia ole enää ollut.
Itse kyllästyin tehtaan akkojen selän takana juoruamiseen ja muiden haukkumiseen.Toimitusjohtajan kieroiluun ja osaamattomuuten.Tuli jostain metallifirmasta ompelualalle.Töiden jakamiseen tasapuolisesti.Eräät saivat paremmat hommat kun jaksoivat kitistä ja valittaa.Jäin työttömäksi ja jonkun ajan päästä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain turhanpäiväinen idiootti sanoo ittensä irti, jos ei ole saatu töitä muualta.
Minä sanoin, koska esimiehen kiusanteko ei sairauslomien jälkeen loppunut vaan päinvastoin yltyi. Soitti ja uhkaili puhelimitse lomilla ja sairauslomillakin ja työpaikalla sätti suotta muiden edessä ja teki työteosta todella vaikeaa. Lopulta piti pyytää jo työsuojeluviranomaiset työpaikalle. Irtisanouduin enkä saanut karenssia koska oli ilmiselvää että työtekoani vaikeutettiin ja mentiin henkilökohtaisuuksiin. Harmitti, sillä pidin todella paljon työstäni. Sain pian uuden työn eikä ongelmia ole enää ollut.
Taisit itse mokailla rankasti. Luulitko että työsuojeluviranomaiset parantaa tilannetta? Hah.
En jaksanut aiheuttaa niille syrjijöille taloudellista haittaa. Pääsin pian paremmille palkoille ja alan huipulle XD
Varmasti kova kynnys hakea saikkua. Ainakin itse miettisin, kehtaanko ja onko tilanne edes tarpeeksi vakava.