Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ ikäiset: mitkä olivat parhaita valintoja elämässäsi?

Vierailija
19.07.2024 |

Minulla ne olivat:

1. Oikea puolisovalinta (elämä on ollut onnellista ja hyvää)

2. Päätös jäädä kotirouvaksi 45+ iässä (terveys, parisuhde ja ulkonäkö ovat säilyneet hyvinä)

3. Lapsiluku (äitiys alle 30v. ja ei liikaa lapsia liian pienillä ikäeroilla)

Raskaiden ihmisten jättäminen pois elämästä (2 kpl, toinen noista sukulainen)

Voit kertoa myös asioista, jotka olivat vääriä valintoja. Minulla sellainen ehkä oli se, että luotin liikaa työasiassa henkilöön, johon ei olisi kannattanut luottaa. Se viivästi omaa ammatillista kehitystä.

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette jättäytyneet pois työelämästä, millä elätte? Kysyn tätä ihan uteliaisuudesta, en moralisoidakseni. No judgement!

Olen perinyt vanhempani ja toisen puolen isovanhemmat. Työelämässä ollessa jäi jotain säästöön myös. 

Vierailija
142/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockalta irtisanoutuminen 50-vuotiaana tyhjän päälle työttömäksi. Nyt voin hyvin vaikka rahaa onkin toki vähemmän. Stocka muutti väkisin toimenkuvaa, vähensi tunteja, alensi palkkaa ja asiakkaat ja päälliköt olivat päivä päivältä ilkeämpiä.

Oman duunin kautta oli paljon yhteyksiä stockaan ja stockalaisiin, aika huono henki ja paljon pahaa oloa tuntui olevan, kova vaihtuvuus ja ylipäätään ihme sekoilua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputilin ottaminen vakiduunista ja heittäytyminen tyhjän päälle. Toki säästöjä oli kertynyt.

Vierailija
144/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä valintoja on ollut niin vähän, että luettelen vain niitä pieniä valintoja:

Kalaöljyn syöminen

Kuitua sisältävien ruokien syöminen oikeastaan teinistä asti

Liikunnan aloittaminen 40-vuotiaana

Huonoista valinnoista tulisi paaaaaaljon pidempi lista.

Vierailija
145/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu, atmeija, insinööri nuorena. Lapsi heti (22 v). Hyväpalkkaisiin Töihin ja töissä katkeamaton CV. 

Vierailija
146/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kouluttautuminen

- Ulkomaille muuttaminen

- Puoliso ja lapser

Vierailija
147/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette jättäytyneet pois työelämästä, millä elätte? Kysyn tätä ihan uteliaisuudesta, en moralisoidakseni. No judgement!

Työttömyyskorvauksella tietenkin.

Vierailija
148/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksella tietenkin.

Paljonko työttömyyskorvaus on? Siis pitkäaikaistyöttömän? 

Ketjun aiemmassa vaiheessa joku ansiosidonnaisella oleva mainitsi tuloikseen 800 e/kk. Se on todella vähän, vuokra nielaisee suurimman osan ainakin pk-seudulla.

Jos eläisin kesämökillä, missä ei ole kunnan vettä, yhtiövastiketta eikä isoa sähkölaskua. pärjäisin tuolla summalla, kaupungissa se olisi hyvin vaikeaa. Ap

Vierailija
149/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä valintoja on ollut niin vähän, että luettelen vain niitä pieniä valintoja:

Kalaöljyn syöminen

Kuitua sisältävien ruokien syöminen oikeastaan teinistä asti

Liikunnan aloittaminen 40-vuotiaana

Huonoista valinnoista tulisi paaaaaaljon pidempi lista.

Toisaalta voisi ajatella, että huonot valinnat ovat hyviä, koska niistä ottaa opikseen. Ilman huonoja valintoja emme olisi sitä mitä olemme. Ap

Vierailija
150/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerättyä riittävästi rohkeutta ryhtyäkseni itselliseksi äidiksi. Silloinen miesystäväni ei lopulta lapsia halunnut, itse olin aina halunnut äidiksi.

Aika ajoin tunnen suurta ylpeyttä tästä päätöksestä. Uskalsinpa heittäytyä, vaikka olen aina ollut varovainen ja harkitsevainen asioissani. Nyt elän omannäköistäni elämää jo ison lapseni kanssa, ja olen onnellinen pienestä perheestäni.

On syytäkin olla ylpeä! Ap

Vierailija
151/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ihana, rakas aviomieheni, jonka tapasin jo teini-ikäisenä.

2. Opiskelujen saattaminen päätökseen ja lapset heti sen jälkeen.

3. Muutto pois Suomesta ja jääminen kotirouvaksi.

Vierailija
152/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras päätös oli jättää lapset hankkimatta.

Huonoin päätös oli jäädä Suomeen.

Vierailija
153/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, lapset ja lapset. Luojalle kiitos, että ymmärsin tehdä lapsia. En nuorena edes tajunnut mikä mieletön rikkaus lapset ovat ja meinasin ohittaa koko jutun.

Lapset ovat ehdottomasti parasta mitä elämältä olen saanut.

Vierailija
154/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli en varmaan oikein pitänyt itseäni "lapsena" ts ryhmään "lapset" kuuluvana edes kun iän puolesta sellainen olin"'

Olit ehkä pikkuvanha kuten minäkin olin. Sillä erotuksella, että minua ei pidetty lapsena, vaikka olin sellainen eli minua kohdeltiin kuin miniaikuista monessa asiassa. Siksi kysyin tarkentavia kysymyksiä. 

Minusta lapset ovat siinä hauskoja, että heillä on niin paljon täysin omaa ajattelua ja päättelyä ennen kouluikää. Sen jälkeen heistä tulee "opetettuja". Ap

Vierailija
155/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. DI-tutkinnon suorittaminen

2. Ulkomailta saadun työtarjouksen hylkääminen ja sen sijaan avioituminen hyvän puolison kanssa. Oltu onnellisesti naimisissa 26-vuotta.

3. Päätös yrittää lapsia alle 30-vuotiaana. 3 lasta.

4. Kissan hankinta. Ihana muru.

5. Kesämökin osto, kun lapset olivat vielä pieniä. Ovat kiintyneitä paikkaan, ja vierailevat mielellään aikuistuttuaankin.

6. Terapian aloittaminen keski-iässä.

7. Lisäkouluttautuminen ja työpaikan vaihto haastavampaan. Koen mielekkyyttä ja olevani hyödyksi nykyisessä toimessa. Ansiot myös hyvät.

Vierailija
156/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kouluttautua sairaanhoitajaksi - rahaa tulee joka kuukausi

2. Muuttaa Helsinkiin lapista

3. Synnyttää lapsi

4. Hakea hyvää miestä niin kauan kauan kauan, että hyvä mies löytyi.

Vierailija
157/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset, lapset ja lapset. Luojalle kiitos, että ymmärsin tehdä lapsia. En nuorena edes tajunnut mikä mieletön rikkaus lapset ovat ja meinasin ohittaa koko jutun.

Lapset ovat ehdottomasti parasta mitä elämältä olen saanut.

Entä nyt aikuisena, miltä kannalta he ovat nyt parasta? 

Minunkin listallani oli lapset, koska kaikki on mennyt niin hyvin. Heidän kasvunsa seuraaminen on ollut hieno kokemus, mutta ristiriitaisempaa on sitten se, että omien tekemisten seuraamuksia pitää miettiä. Olinko riittävän hyvä äiti tulee mieleen välillä. Olen pyytänyt anteeksi ja pahoitellut sekä koettanut ajatella, ettei kukaan ole täydellinen. Jokainen myös kantaa perimässään asioita, joihin ei voi vaikuttaa ja elää muutenkin ihan omaa elämäänsä valintoineen. 

Myötätuntoni on niiden vanhempien puolella, joiden lapsilla on vaikea elämä, päihdehuurua tms. Vanhemmuus voi olla todella rankka rasti pahimmillaan. Ap 

Vierailija
158/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennun ottaminen kuusikymppisenä.

Vierailija
159/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 48-vuotias. Aina joskus näillä tällaisilla palstoilla on kirjoituksia, joissa ihmiset valittavat tylsää, elämätöntä elämäänsä.

Kun oikein mietin, en keksi mitään yksittäisä valintaa, mitä pitäisin parhaimpana. Ennemminkin se on pitkä sarja pieniä, merkityksellisiä valintoja läpi elämän.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olen todella paljon tarttunut tilaisuuksiin, mennyt ja tehnyt asioita, ollu rohkea, ollut selviytyjä, mennyt aina välillä läpi harmaan kiven, halunnut toteuttaa pienen pieniä unelmia ja niin myös tehnyt ja ollut vähän yllytyshullu.

Olen tähän mennessä elänyt todella tapahtumarikkaan, elämänmakuisen elämän, jossa myötä ja vastoinkäymisiä.

Jos kuolisin nyt, niin ainakaan elämätön elämä ei jäisi harmittamaan.

Nuoremmille antaisin neuvoksi: mene ja tee asioita! Uskalla!

Tulet tekemään paljon virheitä ja moni asia varmasti kaduttaa ja nolottaa jälkikäteen, mutta paljon enemmän hyvää saat kun uskallat elää!

Vierailija
160/200 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatähti 37-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi