Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50+ ikäiset: mitkä olivat parhaita valintoja elämässäsi?

Vierailija
19.07.2024 |

Minulla ne olivat:

1. Oikea puolisovalinta (elämä on ollut onnellista ja hyvää)

2. Päätös jäädä kotirouvaksi 45+ iässä (terveys, parisuhde ja ulkonäkö ovat säilyneet hyvinä)

3. Lapsiluku (äitiys alle 30v. ja ei liikaa lapsia liian pienillä ikäeroilla)

Raskaiden ihmisten jättäminen pois elämästä (2 kpl, toinen noista sukulainen)

Voit kertoa myös asioista, jotka olivat vääriä valintoja. Minulla sellainen ehkä oli se, että luotin liikaa työasiassa henkilöön, johon ei olisi kannattanut luottaa. Se viivästi omaa ammatillista kehitystä.

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se ammatillinen kehitys on kotirouvana ollessa? Siivoojana kehittymistä?

Tarkoitin aikaa, jolloin olin töissä. Tämähän on retrospektiivinen katsaus ;)  Tosin teen kyllä töitä hiukan vieläkin, harrastukseksi. En vain pyri enää mihinkään erityisesti. Ap

Tuolla kotirouvaksi jäämisellä on kyllä vaikutusta eläkkeen karttumiseen. Jos asiaa tarkastelee uudelleen eläkeiän koittaessa, niin voi olla toinen ääni kellossa. 

Eläkeikä koittaa minulla reilun vuoden kuluttua. Minulla on privaatisti maksettu eläke, joka on jo tällä hetkellä huomattavasti suurempi kuin keskivertosuomalaisen eläke. Ei kotirouvan tarvitse olla tyhmä, vaan pitää hoitaa asiansa ajoissa kuntoon.

Miten olette hoitaneet tuon eläkkeen käytännössä?

Itse olen maksanut yrittäjäeläkettä melkein koko työurani, joka siis jatkunut nykyisten tulojeni mukaan, tänä vuonna ansaitsin 25 000 e, viime vuonna kymppitonnin enemmän. Ap

Vierailija
182/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23-vuotiaana aiemmat valinnat:

1. Estot vanhempiin (isä sairastunut Jehovan todistajuudesta ja äiti persoonallisuushäiriöinen)

2. Toipuminen anoreksiasta ja sen jälkeen hyvät elämäntavat: sopivasti liikuntaa, laadukasta ruokaa ja pyrkimys onneen

3. Hakeutuminen korkeakouluun (tulevaisuudessa todennäköisesti siis korkeampi palkka)

4. Päätin, että seuraavan puolison on oltava ihana ja hyvä, ennenkuin koskaan rakastun uudestaan, sitä odotellessa<3

5. Hengellisyys: ei enään eksistentiaalista tuskaa, kun voi luottaa universumin rakkauteen ja siihen että kaikki asiat lopulta tapahtui suurempaa hyvää varten

Todella karua, kun joutuu katkaisemaan suhteet vanhempiin. Mutta sekin voi olla välttämätöntä. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi toivottelen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kutsut itseäsi kotirouvaksi, kun et kerran sitä ole. 

Vierailija
184/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kutsut itseäsi kotirouvaksi, kun et kerran sitä ole. 

Miksi en olisi? Käsittääkseni kotirouvan yleisin konsepti on, että heillä on samanaikaisesti pienimuotoista yritystoimintaa. Ap

Vierailija
185/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttautuminen alalle, joka kiinnostaa itseä. Lapsettomuus. Omien arvojen mukaan eläminen. Ei avioliittoa. Läheisten kanssa ajan viettäminen. Itsensä kehittäminen. Myötätunnon osoittaminen. Lukeminen. Liikunta.

Vierailija
186/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en tehnyt lapsia, opiskelin alaa joka oikeasti kiinnosti (vaikka päädyinkin eri alalle), puoliso joka löytyi aikuisiällä, aloin säästää ja sijoittaa 30v joten jäin pois töistä 50v:nä. 

Vierailija
187/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttautuminen alalle, joka kiinnostaa itseä. Lapsettomuus. Omien arvojen mukaan eläminen. Ei avioliittoa. Läheisten kanssa ajan viettäminen. Itsensä kehittäminen. Myötätunnon osoittaminen. Lukeminen. Liikunta.

Tää vois olla mun kirjoittama 😊

Vierailija
188/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin johtaa suomea kulisseista "Matriarkaattisin ottein", sormettelee Markukselle eturauhasorgasmeja ja saa siemensyåksyjä Markuksen hanuriin sträppäristään!

Vierailija
189/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi miten hieno lista. Sopii hyvin pitkälti siihen millaiset arvot itselläni on ja miten olen elänyt. En ole koskaan ollut ns. uraihminen kuten melkein kaikki tuntemani pl. oma mies. Ap 

Vierailija
190/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin johtaa suomea kulisseista "Matriarkaattisin ottein", sormettelee Markukselle eturauhasorgasmeja ja saa siemensyåksyjä Markuksen hanuriin sträppäristään!

En kuulu kyseisen leidin ihailijakerhoon kyllä. Ap

Vierailija
191/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, pojukolosi tulee kuulumaan Sanna Marinin omistukseen!

Vierailija
192/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se ammatillinen kehitys on kotirouvana ollessa? Siivoojana kehittymistä?

Tarkoitin aikaa, jolloin olin töissä. Tämähän on retrospektiivinen katsaus ;)  Tosin teen kyllä töitä hiukan vieläkin, harrastukseksi. En vain pyri enää mihinkään erityisesti. Ap

Tuolla kotirouvaksi jäämisellä on kyllä vaikutusta eläkkeen karttumiseen. Jos asiaa tarkastelee uudelleen eläkeiän koittaessa, niin voi olla toinen ääni kellossa. 

Eläkeikä koittaa minulla reilun vuoden kuluttua. Minulla on privaatisti maksettu eläke, joka on jo tällä hetkellä huomattavasti suurempi kuin keskivertosuomalaisen eläke. Ei kotirouvan tarvitse olla tyhmä, vaan pitää hoitaa asiansa ajoissa kuntoon.

Tuo nyt meni vähän hassusti eli siis viimeksi toimitetussa verotuksessa (ei tänä vuonna) tulot olivat xxxx, viime viikolla tuli juuri siitä postia. Ap

Vierailija
193/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset.

Mitä kadun? Ettei enempää lapsia, olisi voinnut tehdä muutaman lisää...

Vierailija
194/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapset vakaan puolison kanssa

2. Valinta vai tuuria: harkinta asuntoa ostaessa, asunnon osto ja myöhemmin myynti sopivassa suhdanteessa

3. Terveydestä huolehtiminen ( ei kuitenkaan fanaattisesti) säännöllinen liikunta, terveet elintavat 

4. Kouluttautuminen + jatkokoulutukset itseä kiinnostavalla alalla

Vierailija
195/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, pojukolosi tulee kuulumaan Sanna Marinin omistukseen!

Onneksi vain sun fantasioissasi, tähän ketjuun hän ei ainakaan tuo klikkauksia.

Sannan biksut ja poikaystävät edelleen kiinnostavat riittävän montaa ihmisistä, että hänen tekemisistään kirjoitellaan mediassa. Hänen olisi syytä keksiä jotain järkevää tekemistä kuten kouluttautuminen ja substanssin hankkiminen, jos hän aikoo säilyttää maineensa poliitikkona tai jonakin ammatti-ihmisenä turhan julkkiksen sijasta.

Minusta hän ei ole milloinkaan tehnyt tai sanonut mitään merkittävää. Hän on kaunis poliitikoksi ja erittäin populistinen, sillä reseptillä on päästy tuohon asti. Ap

Vierailija
196/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras oli mennä naimisiin ensimmäisen poikaystävän kanssa 19 vuotiaana. seurusteltiin siis 7 luokasta lähtien. sain jäädä kotiäidiksi ja kun kakarat häipyi maailmalle, jäin kotivaimoksi. voi siis sanoa, että helppoa ja antoisaa on ollut minun elämä ja on sitä hautaan saakka, kun vasta silloin loppuu ukon vastuu minusta. aina naurattaa nämä "metatöistä" uikuttavat hienohelmat ja herkkähipiät. mikään ei ole helpompaa, kuin pitää koti siistinä ja ukkoa hyvänä. mies tarvitsee niin vähän, että ei ole ongelmaa pitää sitä tyytyväisenä. someko sekoitti naisten pienet päänupit vai mistä alkoi se mieten vihaus muoti? 

Vierailija
197/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paras oli mennä naimisiin ensimmäisen poikaystävän kanssa 19 vuotiaana. seurusteltiin siis 7 luokasta lähtien. sain jäädä kotiäidiksi ja kun kakarat häipyi maailmalle, jäin kotivaimoksi. voi siis sanoa, että helppoa ja antoisaa on ollut minun elämä ja on sitä hautaan saakka, kun vasta silloin loppuu ukon vastuu minusta. aina naurattaa nämä "metatöistä" uikuttavat hienohelmat ja herkkähipiät. mikään ei ole helpompaa, kuin pitää koti siistinä ja ukkoa hyvänä. mies tarvitsee niin vähän, että ei ole ongelmaa pitää sitä tyytyväisenä. someko sekoitti naisten pienet päänupit vai mistä alkoi se mieten vihaus muoti? 

Kotityöt muuttuvat metatöiksi varmaan siinä vaiheessa, kun molemmat tekevät töissä ja eletään ruuhkavuosia. Omalla kohdalla kotiin jääminen (tai ikä?) on tuonut kotiin sotkua eikä suinkaan tehostettua siivousta, mies ei ole koskaan siivonnut kotona, koska hän ei osaa eli meillä on tietty työnjako ollut aina. Metatyöt ovat hyvää kuntoilua ja meditaatiota, jos koti on oikeasti siisti.

Siitä olen tavallaan samaa mieltä, että mies tarvitsee aika vähän ollakseen tyytyväinen. Mutta sitten ei mikään riitä, jos ei hän ei oikeasti rakasta vaimoaan, jonka ajoittainen oikuttelukin on silloin vain suloista. Kamala klisee, mutta kyllä mä olen elämänkokemukseni myötä sitä mieltä, että miehet keskimäärin ovat yksinkertaisempia ja suoraviivaisempia kuin naiset. Ja siksi miehet niin ihania ovatkin, ylivoimainen enemmistö ja varsinkin suomalaismiehet. Ei täällä käytännössä edes mitään machoilua ole. Sellainen on marginaalien marginaalia. Ap

Vierailija
198/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, alan vaihto 40+ ikäisenä ja muutto isommalle paikkakunnalle työn perässä. 

Paljon hyviä kommentteja ketjusta on vielä kommentoimattakin kuten tämä. Elämänmuutokset ovat usein virkistäviä, paikan vaihtaminen muuttaa myös näkökulmia asioihin väistämättä. Kirjoitin johonkin toiseen ketjuun tänään jo sen, että moni mielenterveysongelma johtuu siitä, että perspektiivi on liian kapea. Vahingossa kuvitellaan, että tämä paikkakunta, nämä ihmiset, työpaikka, ammatti jne. on kaikki.

Muutokset vaativat aina rohkeutta eikä kaikilla ole rohkeutta ja voimia muutokseen eikä ketään, joka auttaisi saamaan uusia näkökulmia. Hienoa, että sulla oli noita, osa tai kaikki. Ap

Vierailija
199/200 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniksi ryhtyminen yli nelikymppisenä. Näytän paljon ikäistäni nuoremmalta, ja olo sen mukainen. 

Valittaen joudun toteamaan, että teillä vegaaneilla on vähän havainnointiharhaa tuon oman ulkonäön suhteen...

Ulkonäköön liittyvät asiat taitavat olla eniten kiinni geeneistä, mutta kyllä kasvissyönti on aika iso terveysteko. En löydä tuota vegaaniksi ryhtyneen kommenttia ketjusta, mutta vastaan siihen tässä, että itselläni kävi niin päin, että 40+ aloin syödä kalaa ja vähän sitä aiemmin luomulihaa ja riistaa. En ole katunut, koska se avartaa syömisen maailmaa aika paljon, vaikka en vieläkään pysty suoriutumaan suositellusta kalan määrästä. Kasvisten suuri määrä ruokavaliossa on kiistämättä isoimpia terveystekoja mitä ihminen voi tehdä. Ap

Vierailija
200/200 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeus elää omannäköistä elämää muita ihmisiä arvostaen. Kyky olla onnellinen arjen pienistä iloista ja asioista eikä haikailla jotain muuta ja kaukaista kuuta. 

Kauniisti ilmaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme