Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko arkullesi kuusi mieskantajaa?

Vierailija
18.07.2024 |

Sitten, kun kuolen, voi olla vaikea löytää kantajat. Jospa pari vävyä saisin, niin siinä olisi ainakin osa. 

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla MIESkantajia?

t. nainen, joka on toiminut kantajana useammissakin hautajaisissa

Oliko kaikki muutkin naisia? Harvalla naisella on tarpeeksi voimia kantaa arkkua tai uskallusta olla avoimen haudan vierellä

Minä olen pukenut äitini arkkuun, ei pelottanut. Mikä ihme siinä ruumiissa opelottaisi?  Pidin äitiä kädestä kiinni n. Pitkään sen jälkeen kun hengitys lakkasi. 

Puhut eri asiasta. Tarkoitin, että naiset pelkäävät arkkua kantaessaan tippuvansa kuoppaan. siksi jätetään miehille. Lisäksi noin puolella naisista ei ole voimia kantaa arkkua.

Voi jösses mikä urpo, Mistä ol

Minua pelotti Marko Ahtisaaren puolesta, kun hän liukasteli isänsä tulevalla haudalla. 

Vierailija
102/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuhkauksenkin kohdalla kantajat tarvitaan jos esimerkiksi siunataan ennen sitä. Esimerkiksi isäni hautajaisissa siunaus tapahtui kirkossa, mistä kantajat kantoi arkun alttarilta ulkona odottavaan autoon.

Minua ei siunata ollenkaan. Ensin tuhkaukseen ja sitten tuhkat järveen.

Isäni tuhkattiin myös ensin ja sitten hänen tuhkansa siunattiin ja haudattiin hautausmaalle. 

Tuhkauurna vastaanottaessa pitää olla tiedossa mihin tuhka viedään, siis luvalliseen paikkaan, ei minne tahansa.

Niin??? Väitinkö että ne heitetään kompostiin tai valetaan koruiksi? 

Jörn Donnerin leski vei osan kompostiin ja siitä häly nousi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin laiha, että neljä riittää

Vierailija
104/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa, mies, neljä veljeä. Ja saattaa sitten olla yksi vävykin. Eiköhän noista löydy. Ja olen sanonut että jos ei löydy niin voi kantaa vaikka traktorilla trukkipiikeissä. Minua ei haittaa.

Vierailija
105/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jää hautaamatta sen takia, ettei löydy kuutta kantajaa omasta takaa. Yksinäiset vanhuksetkin ilman sukulaisia päätyy kyllä sinne maan poveen.

Vierailija
106/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on merellä vain tietty paikka johon uurnan voi ja saa tyhjentää.

Vierailija
107/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja lisää tulee. En luultavasti vielä tunne kantajiani, vaikka oon viisikymppinen. Ellei mitään odottamatonta tapahdu, elän todennäköisesti vanhaksi. Sukua katsoen voi olettaa näin, mutta koskaanhan ei tiedä.

Oon aina ollut ihminen jolle moni tuntee olevansa kiitollisuudenvelassa, vaikka ne on olleet ihan pikkujuttuja millä oon muita auttanut. Mutta tunnen esim monta alle parikymppistä joukkueurheilijaa ja partiopoikaa niin hyvin, että varmasti tulisivat kantamaan.

Ei sillä, saa mua naisetkin kantaa.

Vierailija
108/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pojat 2 kpl (17 ja 19), mieheni, veljeni, siskon mies ja isäni. 

Vierailija
109/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy.

Vierailija
110/119 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy ainuttakaan kantajaa. Toisaalta olenkin päättänyt lähteä täältä niin, ettei arkkua saati hautajaisia tarvita.

Vierailija
111/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun murheeni. Seurakunta järjestää kyllä kantajia, ja oletettavasti myös muihin hautajaisiin.

Krematorioon ei tarvita kantajia.

Vierailija
112/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti EI!

Vierailija
113/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen määrännyt, että naiset kantavat.

Vierailija
114/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä hautajaisia, uskonnoton lempo kun kerran olen. Krematorioon ja nimettömänä yhteistuhkausalueelle. Ei kuolemiseen mitään seremonioita tarvita.

Vierailija
115/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää elää 100-vuotiaaksi, ei osaa sanoa vielä missä kunnossa mies, 2 poikaa ja pojanpoika ovat. Miniät ovat vahvoja tyttöjä, kyllä hekin jaksaa kantaa. Pojanpoika ei kanna, jos lähtöni tulee muutaman vuoden sisään. Pojantyttäret saattavat myös kasvaa kantamaan mua.

Yksi miespuolinen serkku löytyy vielä, mutta kuntonsa alkaa asettaa vaakalaudalle tuollaiset kantamiset. Viime hautajaisissa oli vähällä kaatua ja ajattelin, pitääkö mun syöksähtää hihnaan kiinni. Ei hän sitten kaatunut kunnolla enkä tarttunut hihnaan.

Muut sukulaiset ovat enimmäkseen vanhempia kuin minä eivätkä kanna enää. Miehen sukulaisissa on enemmän miehiä joten he voi auttaa, jos tarve tulee.

Vierailija
116/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Minut tuhkataan

Vierailija
117/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi löytyvän, 4 veljeä, oma poika, kummipoika. Miehestäni ei olisi kantamaan arkkuani. 

Osa veljistäni on minua paljon vanhempia. Jos vaikka 20 v päästä kuolisin, ehkä 1 veljistä olisi kantamassa, 3 omaa poikaa ja toivottavasti 2-3 vävyä, kummipoikakin toivottavasti olisi kantamassa.

Ja on kait meillä miespuolisia ystäviäkin, jotka vois kantaa. Eihän niiden tarvitse olla välttämättä miehiä.

Vierailija
118/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan minut saa tuhkata, mutta karateseurastamme varmaan tulisi minun arkunkantajat. 

Vierailija
119/119 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolen nyt, niin on. Jos kuolen 9-kymppisenä, niin voi olla vaikea löytää. Arkun voi siirtää kärryilläkin, niin on tehty, jos saattoväestä ei löydy kantajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä