Opettavatko äidit tytöilleen ollenkaan, miten poikia pitäisi kohdella?
Tuntuu että tämän päivän teinitytöt ovat täysiä sikoja käytökseltään. Pojista tai heidän tunteistaan ei välitetä pätkääkään.
Kommentit (68)
Olen opettanut parhaani mukaisesti mutta tyttö ei oikein osaa arvostaa niitä hyviä ihmisiä, on hieman itserakas, ilkeäkin välillä eikä pidä siitä että häntä ohjataan sekä opastetaan. Tietää kyllä miten kuuluisi käyttäytyä mutta loukkaantuu herkästi kaikesta. Hakee tukea mielummin isältänsä joka on samanlainen ja lisäksi isä tuputtaa huonoja käytösmallejansa sekä nauraa kaikelle. Tähän tuettiin myös lastensuojelussa eikä minun annettu enää auttaa tyttöä. Harmillista sillä huonompaan suuntaan on mennyt ja tehnyt huonoja valintoja tämän seurauksena. Jumalan siunausta heille elämiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma on jatkuva miesten ja poikien demonisointi. Tytöille jo varhain opetetaan kuinka naisia on syrjitty historiassa ja kuinka miehet ovat sikoja joita tulee pelätä. Lopulta tytöt alkavat kohdella poikia esimerkin mukaan ja sitten ihmetellään miksi meillä on naisia vihaavia inceleitä internetin palstat täynnä. Hyvä tasapaino siinä miten tytöt ja pojat kohtelivat toisiaan oli siinä 2000-luvun alussa. Naisten ja tyttöjen ahdistelua tai syrjintää ei hyväksytty, mutta samalla miehiä kohdeltiin ihmisinä.
Kuka vanhempi tekee näin? Itse en ainakaan tiedä tai tunne ketään, ja aika paljon tyttöjen vanhempia tunnen.
Some ja media osallistuvat myös lapsen kasvattamiseen.
Lasta voi opettaa myös sosiaalisen median käyttämisessä ja yleisessä kommunikaatiossa. Valitettavan usein he haluavat salassa käyttäytyä ikävällä tavalla. Kannattaa opettaa lapselle elämästä ja siitäkin puolesta että ihan kaikkea ei kannata sokeasti uskoa mitä näkee tai kuulee mutta ei kannata kieltää niitä tosiasioitakaan olemasta. Jos nuori saa ahdistusta yhteiskunnallisista asioista niin muistakaa tukea lasta puhumalla asioista, opettamalla niistä ja tietenkin kuuntelemalla nuorta kaikissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyttöjen vastuulla miltä pojista tuntuu.
Silloin se on jos on itse osallinen pojan huonoon oloon. Molemminpuolinen arvostus on tärkeä kuten kaikissa ihmissuhteissa.
Opetetaan että kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Kertoisiko arvon ap vihdoin, mikä on oikea tapa kohdella poikia? Eikö ihan tavallinen ihmilllisyys riitä?
Jos äiti on pihtari niin tuleeko tyttärestä myös pihtari?
Ystävällisyys voi kohtua kuolemaksi tai seksuaaliseksi väkivallaksi joten ei kannata olla ystävällinen muuta kuin silloin kun tietää olevansa turvassa ja silloinkin vähän katsoo kenelle puhuu. Ainakin minun poikani tajuaa, että kun kyseessä on toisen henki ja hänen hetkellinen mielipaha niin se hänen hetkellinen mielipahansa ei merkkaa mitään sen rinnalla, että toinen pitää turvallisuudestaan huolen. Se ei ole henkilökohtaista vaan välttämätöntä sille naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyys voi kohtua kuolemaksi tai seksuaaliseksi väkivallaksi joten ei kannata olla ystävällinen muuta kuin silloin kun tietää olevansa turvassa ja silloinkin vähän katsoo kenelle puhuu. Ainakin minun poikani tajuaa, että kun kyseessä on toisen henki ja hänen hetkellinen mielipaha niin se hänen hetkellinen mielipahansa ei merkkaa mitään sen rinnalla, että toinen pitää turvallisuudestaan huolen. Se ei ole henkilökohtaista vaan välttämätöntä sille naiselle.
Kannattaa olla kohtelias ja ystävällinen mutta ei kannata mielistellä tai antaa ymmärtää flirttailullansa mitään. Fiksut naiset ovat hyväkäytöksisiä ja ymmärtävät mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Opettakaa vaaroista ja terveestä itsearvostuksesta sekä itsepuolustuksesta. Koskaan ei tarvitse suostua mihinkään siksi että kelpaisi tai riittäisi jollekin.
En muista mitään muuta keskustelua kuin että koskaan ikinä milloinkaan ei pelata useamman tyypin kanssa samaan aikaan :D Pitää olla selkärankaa sen verran että ei sorru moiseen halpamaisuuteen. Pätee tietysti kummin päin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule.
Eli kyllä antaa jos on äitiinsä tullut, ja suorastaan vonkaa jos on isäänsä tullut.
Valitettavasti opettavat. On tutkittu, että jo päiväkodissa hoitajat odottavat tytöiltä suurempaa itsenäisyyttä ja omatoimisuutta, kun poikia autetaan ja hyväksytään se, että "pojat on poikia".
Nähtävästi tämä johtaa siihen, että pikkuprinssit myöhemminkin odottavat, että tyttöjen ja naisten pääasiallinen tehtävä on tehdä heidän elämänsä miellyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
En muista mitään muuta keskustelua kuin että koskaan ikinä milloinkaan ei pelata useamman tyypin kanssa samaan aikaan :D Pitää olla selkärankaa sen verran että ei sorru moiseen halpamaisuuteen. Pätee tietysti kummin päin vain.
Tämä on hyvä ajatus. Tätä voi pohtia myös siltä kantilta että pitäisikö itse tälläisestä kohtelusta? Säästyy monelta mielipahalta kun on rehellinen eikä halua tarkoituksella loukata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma on jatkuva miesten ja poikien demonisointi. Tytöille jo varhain opetetaan kuinka naisia on syrjitty historiassa ja kuinka miehet ovat sikoja joita tulee pelätä. Lopulta tytöt alkavat kohdella poikia esimerkin mukaan ja sitten ihmetellään miksi meillä on naisia vihaavia inceleitä internetin palstat täynnä. Hyvä tasapaino siinä miten tytöt ja pojat kohtelivat toisiaan oli siinä 2000-luvun alussa. Naisten ja tyttöjen ahdistelua tai syrjintää ei hyväksytty, mutta samalla miehiä kohdeltiin ihmisinä.
Kyllä hyväksyttiin ahdistelu, se on edelleen suomimiesten maantapa iästä riippumatta.
Moni mies nimenomaan valitsee sen naisen, joka on sika käytökseltään. Hyväkäytöksinen, kiltti naapurintyttö ei herätä kiinnostusta. Miehet saa sitä mitä valitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään koulun rehtori sanoi minulle kerran tupakkahuoneessa varsinkin koulun pojista että hyvä ope niille on kuin heittäisi helmiä sioille. Siis jotain ihan hirveetä. Minä panisin pystyyn erikseen poika- ja tyttöluokat enkä enää vertaisi poikia ja tyttöjä vaan molemmat vain omina ryhminää.
Eräs ope sanoi, että kun nyt näkee kun tämä oppilasmateriaali on niin hurjasti huonontunut / heikentynyt vuosikymmenien ajan.
mita sina sanoa
Erään ison eteläsuomalaisen kaupungin opetusviraston henkilösuhdenainen sanoi, että kunnioittavaa suhtautumista toiseen ihmiseen ei voi olla lähtökohtaisesti, vaan kunnioitus tulee ansaita. Kun en tuntenut häntä ennestään enkä ollut aikaisemmin tekemisissä, olisin siis voinut kohdella häntä kunnioittamatta hänen ihmisyyttään, kun hän tuntemattomana ei vielä ollut voinut hankkia silmissäni mitään kunnioitusta. Hän tuli ratkomaan kouluun sitä, kun opettaja töni toista opettajaa ja lausui tosiaan nuo kuolemattomat sanat. Itse kyllä olisin sitä mieltä, että eläimiäkin tulee kunnioittaa, kuten kaikkea elollista, myös toista opettajaa, etenkin oppilaita ja jopa opetusviraston kunniatonta henkilökuntaa. Uskon, että tähän suhtautumistapaan perustui suosioni ja helppous toimia opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kohtelias ja ystävällinen mutta ei kannata mielistellä tai antaa ymmärtää flirttailullansa mitään. Fiksut naiset ovat hyväkäytöksisiä ja ymmärtävät mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Opettakaa vaaroista ja terveestä itsearvostuksesta sekä itsepuolustuksesta. Koskaan ei tarvitse suostua mihinkään siksi että kelpaisi tai riittäisi jollekin.
Miehet ymmärtää pelkän "hyvää päivää " sanomisen jo lupaukseksi seksistä, joten se on ihan sama miten nainen kuvittelee kontrolloivansa miehen ajattelua ja ymmärrystä. Nainen ei siihen ikinä pysty. Ja on täysin väärin jatkaa tätä keskustelua sukupolvesta toiseen, että naisilla olisi jokin maaginen kyky hillitä miesten käytöstä kun ei tässä ole edes saatu vielä itseään miesten silmissä ihmiseksi eikä edes lääketiedettä tutkimaan naisen kehoa niin että saataisiin oikeat diagnoosit ja lääkitykset jotka sopii naisille, ei toteudu tasa-arvo viel eikä mikään. Älkää valehdelko nuorille naisille, että he kontrolloi täällä yhtään mitään, he saa asioita jos miehiä se huvittaa hyväksyä. Me ei olla vieläkään tehty mitään sellaista liikettä, että se tosiasia olisi muuttunut. Opettakaa ymmärtämään vaara, tarkkailemaan ympäristöään ja katsomaan kenen sallii ottaa kontaktia, se saattaa säästää hengen. Minun poika saa tulla vaikka parkuen kotiin, kunhan tyttäresi pääsee turvallisesti kotiinsa. Sen verran yritän olla pettymys niille ettei ne inise terapian tarvetta kun joku sanoo ei, ja kuvittele että heillä on sukupuolensa vuoksi oikeus toisen aikaan ja kehoon silloin kun heitä se huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kohtelias ja ystävällinen mutta ei kannata mielistellä tai antaa ymmärtää flirttailullansa mitään. Fiksut naiset ovat hyväkäytöksisiä ja ymmärtävät mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Opettakaa vaaroista ja terveestä itsearvostuksesta sekä itsepuolustuksesta. Koskaan ei tarvitse suostua mihinkään siksi että kelpaisi tai riittäisi jollekin.<
Hyvin käsitit pointin. Jos mies ymmärtää sinun "hyvää päivää" toivotuksestasi flirttailuna niin sinunhan tulee korjata asia tarpeen niin vaatiessa. Vastuunotto on ykkösasia. Tiedän mistä puhun, olen oppinut iha itse. Flirttailen avoimesti koska nautin elämästä, en siis ole liehittelemässä ihmisiä vaan tämä tarkoittaa sitä että olen iloinen ja kohtelias kun kuljen. En todellakaan muutu vain siksi että on mahdollisuus siihen että joku ymmärtää minut väärin. Kyllä, joskus joku saattaa katsoa minua paheksuen mutta en välitä sellaisesta enkä myöskään sellaisenkaan takia osoita mieltäni kenellekään. Tietäjät tietävät. Ylimielisyys ja ilkeys eivät sovi ainakaan minulle mutta eivät ne sinällään minua haittaa joten olkaa jokainen mitä haluatte olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää opettaa, että miehiä tulee pelätä. Viimeaikaisten rikosten valossa se on taas nähty miten totta se on naisten/ tyttöjen raiskaaminen ja kuristaminen). Me naiset joudumme elämään tuon pelon valossa koko elämämme.
Some ja media osallistuvat myös lapsen kasvattamiseen.