Opettavatko äidit tytöilleen ollenkaan, miten poikia pitäisi kohdella?
Tuntuu että tämän päivän teinitytöt ovat täysiä sikoja käytökseltään. Pojista tai heidän tunteistaan ei välitetä pätkääkään.
Kommentit (68)
Mitäköhän tämänkin ketjun aloittaja yrittää saavuttaa? Miksi vastaatte näihin selkeisiin mies/naisviha provoihin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kotoa tulee. Malli. Esimerkiksi meillä on käyttäydytty hyvin ja kunnioittavasti toista kohtaan aina. Vaikea kuvitella, että minuun ystävällisesti ja kunnioittavasti kohtelevan isän jälkeen tytär huolisi väkivaltaista sikaa miehekseen. Toistaiseksi kumpikin poikakaveri ollut kiltti, tasapainoinen, fiksun perheen poika. Vastaavasti myös se, miten minä käyttäydyn miestä kohtaan on mallina tytölle. En rääy, nimittele, komentele yms. Annan miehelle tilaa tehdä päätöksiä ja en kuvittele olevani aina oikeassa tai omistavani jonkun oikeuden päättää meillä joka asiasta.
Pojan kohdalla toivon vaikutuksen olevan samanlainen. On vaan aika nuori vielä, 8 vuotta siskoaan nuorempi.
Eli kohdelkaa puolisoa hyvin, niin siitä lapset saa mallia!
Nuo väkivaltaiset on kuule aika mallioppilaita alkuvaiheessa
Meillä kyllä isä on pojalle miehen malli. Häneltä poika on oppinut kunnioittamaan tyttöjä ja naisia samaan tapaan kuin poikia ja miehiäkin. Olemaan tunteva tunteensa avoimesti näyttävä ihminen.
Mutta kun hyvin usein on niin, että sitä isää ei maisemissa ole, tai malli on mikä on, mistä poika peilaa miehenä olemista? Ei äiti voi olla malli pojalle, äiti on äiti ja hoitaa äidin roolin. Pojat tarvitsevat täysjärkisen ja tunne-elämältään terveen miehen mallin elämäänsä. Meillä täällä Norjassa päiväkodeissa työskentelee myös miehiä, juuri siksi että he ovat mallli pienille pojille, tuovat puuttuvan isän mallia ja turvallisuutta.
Hyvä muistaa että myös tytöt tarvitsevat tervettä miehen mallia. Isä tai turvallinen läsnäoleva mies, olkoot sitten isä tai isoisä tai kuka tahansa muu lapseen, tyttöön tai poikaan sitoutuva antaa korvaamattoman paljon lapselle.
Minun isäni oli minulle malli siitä mitä mies voi parhaimmillaan olla. Äidin kautta opin sitten naiseutta ja mitä nainen voi parhaimmillaan olla. Sitä sitten omassa elämässäni yritän soveltaa siihen mitä minä olen.
Molempia vanhempia tai sukupuolia tarvitaan niin tytöille kuin pojillekin.
"Mallioppiminen on tärkeää lapsen ja nuoren kehitykselle. Suuri osa käyttäytymisestä opitaan juuri mallioppisen kautta. Mallioppimisessa henkilö tarkastelee, havainnoi, tekee päätelmiä ja arvioi toisten käyttäytymistä sekä jäljittelee hyvänä kokemaansa käyttäytymistä ja toimintatapoja. Mallioppimiseen kuuluu vahva samaistuminen myönteisesti koettuihin aikuisiin sekä toimiin. Sosiaalinen vuorovaikutus ja sosiaaliset toimintaympäristöt ovat mallioppimisessa keskeisessä roolissa. "
Ei ainakaan oma äitini opettanut. Olisin toivonut, että äiti olisi pikemminkin varoittanut miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti on pihtari niin tuleeko tyttärestä myös pihtari?
Pihtarit eivät ole äitejä, joten huolesi on turha.
Eivät. Siksi tytöt ovat täysiä sikoja
Eivät ja siksi yhä useampi poika ajautuu naisvihaan ja miesten välisiin suhteisiin
*toivotuksesi