Opettavatko äidit tytöilleen ollenkaan, miten poikia pitäisi kohdella?
Tuntuu että tämän päivän teinitytöt ovat täysiä sikoja käytökseltään. Pojista tai heidän tunteistaan ei välitetä pätkääkään.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyttöjen vastuulla miltä pojista tuntuu.
No tässähän se oppi on kiteytettynä.
Itse äitinä opetan, että kaikkia tulee rakastaa niinkuin lähimmäisiä kuuluu rakastaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo koetti opettaa poikaa että jos joku tyttö tulee pyytämään vanhojen tanssiin pariksi niin pitää suostua ettei tytölle tule paha mieli. Minä ilmoitin suoraan mummolle että pojan ei tarvi suostua ellei itse halua. Toki kieltäytyminen pitää sanoa asiallisesti.
On ihan hyvä kummankin sukupuolen osata kysyä nätisti ja tarvittaessa kieltäytyä nätisti. Tai suostua. Ja puhua muille ihmisille kunnioittavasti oli ne samaa tai eri sukupuolta. Paitsi jos toiset kourii, puhuu rumasti ym niin silloin saa kyllä sanoa takaisin rumasti.
Mun mielestä ei ole mitään syytä kieltäytyä "nätisti".
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu puhua nätisti.
Isompi ongelma on jatkuva miesten ja poikien demonisointi. Tytöille jo varhain opetetaan kuinka naisia on syrjitty historiassa ja kuinka miehet ovat sikoja joita tulee pelätä. Lopulta tytöt alkavat kohdella poikia esimerkin mukaan ja sitten ihmetellään miksi meillä on naisia vihaavia inceleitä internetin palstat täynnä. Hyvä tasapaino siinä miten tytöt ja pojat kohtelivat toisiaan oli siinä 2000-luvun alussa. Naisten ja tyttöjen ahdistelua tai syrjintää ei hyväksytty, mutta samalla miehiä kohdeltiin ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
On jos ne käyttäytyy inhottavasti niitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Isompi ongelma on jatkuva miesten ja poikien demonisointi. Tytöille jo varhain opetetaan kuinka naisia on syrjitty historiassa ja kuinka miehet ovat sikoja joita tulee pelätä. Lopulta tytöt alkavat kohdella poikia esimerkin mukaan ja sitten ihmetellään miksi meillä on naisia vihaavia inceleitä internetin palstat täynnä. Hyvä tasapaino siinä miten tytöt ja pojat kohtelivat toisiaan oli siinä 2000-luvun alussa. Naisten ja tyttöjen ahdistelua tai syrjintää ei hyväksytty, mutta samalla miehiä kohdeltiin ihmisinä.
Kuka vanhempi tekee näin? Itse en ainakaan tiedä tai tunne ketään, ja aika paljon tyttöjen vanhempia tunnen.
Eipä juuri. Hyvin kyllä osataan opettaa minkälaista kohtelua mieheltä pitää odottaa yms yms...
Isiongelmaiset tunnistaa hyvin juuri siitä kamalasta prinsessa-asenteesta.
Eikös pojat ole ihmisiä? Eikö niitä tule kohdella kuten ketä tahansa kanssaihmistä? Vai mitä erityistä pitäisi opettaa ihan siksi, että ovat juurikin poikia?
Äitien mielipide miten poikia pitäisi kohdella eroaa aika lailla siitä miten pojat haluaisivat itseään kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ollut aika outo äiti, jos olisin selittänyt tyttärelleni, kuinka kauheita miehet ovat ja vieressä olisi seissyt kaksi poikaani. Nyt järkeä noihin juttuihin taas.
Vierailija kirjoitti:
Erään koulun rehtori sanoi minulle kerran tupakkahuoneessa varsinkin koulun pojista että hyvä ope niille on kuin heittäisi helmiä sioille. Siis jotain ihan hirveetä. Minä panisin pystyyn erikseen poika- ja tyttöluokat enkä enää vertaisi poikia ja tyttöjä vaan molemmat vain omina ryhminää.
Eräs ope sanoi, että kun nyt näkee kun tämä oppilasmateriaali on niin hurjasti huonontunut / heikentynyt vuosikymmenien ajan.
mita sina sanoa
Vierailija kirjoitti:
Eikä poikien miltä tytöistä tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vanhempi tekee näin? Itse en ainakaan tiedä tai tunne ketään, ja aika paljon tyttöjen vanhempia tunnen.
Yllättävän moni äiti tekee noin tiedostamattaan mollaamalla erityisesti isää, joka on muka laiska, saamaton ja tunteeton.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt kohtelevat nykypäivänä poikia törkeästi. Siksi pojat ovatkin alkaneet yhä enemmän turvautua toisiinsa ja poikarakkauteen.
Mitä tarkoitat törkeällä kohtelulla? Kyselee lapseton, joka ei tiedä nykynuorten elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo koetti opettaa poikaa että jos joku tyttö tulee pyytämään vanhojen tanssiin pariksi niin pitää suostua ettei tytölle tule paha mieli. Minä ilmoitin suoraan mummolle että pojan ei tarvi suostua ellei itse halua. Toki kieltäytyminen pitää sanoa asiallisesti.
On ihan hyvä kummankin sukupuolen osata kysyä nätisti ja tarvittaessa kieltäytyä nätisti. Tai suostua. Ja puhua muille ihmisille kunnioittavasti oli ne samaa tai eri sukupuolta. Paitsi jos toiset kourii, puhuu rumasti ym niin silloin saa kyllä sanoa takaisin rumasti.
Ei mitään rumasti sanomisia vaan suoraan rikosilmoitus. Jos seurauksia ei tule, miehet eivät opi
Vierailija kirjoitti:
Mua ei opetettu. En osannut olla miesten kanssa ennen kuin +23-vuotiaana. Siis en osannut jutella niille tms. Mutta ei kai sitä voi opettaa, itse on elämässä opeteltava asiat.
Telkussa oli ajat sitten sketsi, jossa tyttö tuli maha pystyssä kotiin ja vanhemmat järkyttyivät pahasti. Tyttö tuumasi kaikessa rauhassa, että tehän käskitte olla kunnolla poikien kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Opettavatko äidit pojilleen, miten tyttöjen seurassa ja kylässä käyttäydytään? Meillä on alakouluikäisiä tyttöjä ja kaveripiiriin kuuluu poikiakin. Pojat ovat todella villejä. Syövät omin luvin kaapeista ruokaa, rymyävät niin että huonekalut kaatuilee ja yksi pomppi tahallaan trampoliinin verkot rikki. Kännyköissään näillä on jokaisella p.hub kuvia ja yksi laulelee omista vehkeistään. Vanhemmat eivät varmaan ikinä uskoisi. Tytöt muodostavat ihan omat mielipiteensä näistä, eikä heitä oikein voi siitä syyttää.
Onko niitä poikia pakko päästää sisälle tai edes teidän tontille. Kieltäkää tytöiltänne kys. poikien kanssa yhteydenpito kokonaan. Näin toimittiin minun nuoruudessa ja voin kertoa, että meidän ruokakaapeille eivät menneet kuin perheenjäsenet eikä kotona riehunut kukaan. Nuo pojat ovat niitä, jotka ensimmäisinä juovat aivonsa pellolle alkoholilla, eivätkä kaikki elä aikuisuuteen asti.
Eivät opeta ja siksi pojat kärsivät ja katkeroituvat
Meillä serkukset ovat olleet paljon kasvuiässä toistensa kanssa tekemisissä. Porukassa on tyttöjä ja poikia. Hyvin ovat oppineet, että ei ole väliä sukupuolella, yhdessä voidaan viettää aikaa ja kunnolla pitää käyttäytyä. Seurustelusuhteet eivät eroa muista ihmissuhteista, kunnolla pitää käyttäytyä.