Nainen mitä mieltä olet miehestä joka kertoo olevansa kiltti?
Kommentit (186)
Liityn enemmistön joukkoon: jos mies kuvaa itseään kiltiksi, hän nimenomaan luultavimmin on kaikkea muuta. Internetistä olen oppinut, että kilttimiehet ovat naisia vihaavia katkeria marttyyreitä, jotka selittävät huonoa menestystään sillä että naiset haluavat mieluummin jännämiehen. Jos naiset eivät lämpene, se ei ole merkki kiltteydestä.
Ehkä vähän vastaava asia kuin joillain naisilla kuvitelma siitä että he ovat niin vahvoja ja kauniita, että miehet eivät siksi halua heitä. Varmasti jotkut miehet pelkäävät menestyneitä ja kauniita naisia, mutta omassa käytöksessä saattaa silti olla joku muu asia joka ei vetoa.
Ylipäätään minä en koskaan syty siitä että henkilö kuvailee omia positiivisia ominaisuuksiaan. Jos olet kiltti, niin huomaan sen siitä miten kohtelet muita ihmisiä ja eläimiä, jos olet vahva ja menestynyt, niin saavutuksesi puhuvat puolestaan. Jenkkityylinen itsekehu on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Iso turn off, jos pitää erikseen sanoa että olen hyvätapainen ja en hakkaa naisia se meinaa että olet vaimonhakkaaja. Asiallisten mukavien ihmisten ei tarvitse sanoa sitä, kun sen näkee sanomattakin.
Itse mietin, missä tilanteessa ihmisen ylipäänsä tarvitsee kertoa toiselle, että "olen sellainen ja tällainen". Itse en ainakaan ole koskaan tuntenut tarvetta tuohon, työhaastatteluissa on joskus joutunut tuollaisiin typeriin kysymyksiin vastaamaan.
En minä ainakaan korvaani lotkauta sillle, mitä ihmiset omasta luonteestaa kertovat. Ajattelen kuten Stalin sanoi, että älä kuuntele mitä vihollisesi suu puhuu, katso, mitä sen kädet tekevät.
Olen mies. Olen kiltti. Ystävällinen. Kohtelias. Toisin sanoen, olen kaikkea sitä, mitä vihaatte ja pelkäätte. Toivon myös vilpittömästi, etten ketään täällä kirjoittaneista koskaan missään yhteydessä tapaa. Ette yksinkertaisesti ansaitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Liityn enemmistön joukkoon: jos mies kuvaa itseään kiltiksi, hän nimenomaan luultavimmin on kaikkea muuta. Internetistä olen oppinut, että kilttimiehet ovat naisia vihaavia katkeria marttyyreitä, jotka selittävät huonoa menestystään sillä että naiset haluavat mieluummin jännämiehen. Jos naiset eivät lämpene, se ei ole merkki kiltteydestä.
Ehkä vähän vastaava asia kuin joillain naisilla kuvitelma siitä että he ovat niin vahvoja ja kauniita, että miehet eivät siksi halua heitä. Varmasti jotkut miehet pelkäävät menestyneitä ja kauniita naisia, mutta omassa käytöksessä saattaa silti olla joku muu asia joka ei vetoa.
Ylipäätään minä en koskaan syty siitä että henkilö kuvailee omia positiivisia ominaisuuksiaan. Jos olet kiltti, niin huomaan sen siitä miten kohtelet muita ihmisiä ja eläimiä, jos olet vahva ja menestynyt, niin saavutuksesi puhuvat puolestaan. Jenkkityylinen itsekehu on vastenmielistä.
Normaali suomalainen mies ei muuten missään olosuhteissa kuvaile luonnettaan kenellekään, oletteko huomanneet?
Itsellä nousisi kyllä niskakarvat pystyyn, jos toinen alkaisi luonnettaan minulle kuvailemaan. Helvettiäkö minua kiinnostaa hänen oma käsityksensä luonteestaan. Teen itse omat johtopäätökseni, kiitos vaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Olen kiltti. Ystävällinen. Kohtelias. Toisin sanoen, olen kaikkea sitä, mitä vihaatte ja pelkäätte. Toivon myös vilpittömästi, etten ketään täällä kirjoittaneista koskaan missään yhteydessä tapaa. Ette yksinkertaisesti ansaitse sitä.
Minäkään en toivo että tapaamme, sinä olet täynnä vihaa ja ylimielisyyttä. Et ole kiltti, esität sellaista koska olet liian arka olemaan oma itsesi. Oikein malliesimerkki "kiltistä".
Vierailija kirjoitti:
Voih kun minulla on niin umpijalot ajatukset ja tarkoitusperät, että kaikki te, jotka ette jaa yksipuolisia harhakuvitelmiani ja usko uskotteluani, ansaitsette pelkkää paskaa. T. Jalojorma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti on sama kuin nössö, nyhverö, uhriutuja, miksi naiset ei tykkää musta, munaton mies.
Oikeasti kilttiä ihmistä yleensä juuri solvataan tuollaisilla sanoilla. Koska on kiltti, hänet koetaan heikoksi. Jos sattuu vielä olemaan empaattinen ja muutenkin "herkkä", voi tuo jättää pysyvät traumat.
Kiltti ei ole millään tavalla heikompi kuin muut. Päin vastoin, moni kiltti ja empaattinen mies on sosiaalinen ja hyväitsetuntoinen vahva mies. Tällaiset ovat kilttejä, eivät katkeria, kuten heikot ja syrjäytyneet. Kiltti ja vahva kehuu muita, ja antaa tilaa muille. Kiltistä ihmisestä tulee usein ympäristönsä sosiaalinen johtaja.
Tämä. Oma mieheni on oikeasti kiltti, empaattinen, hyvä ja lempeä ihminen. Enpä tiedä ketään, joka saisi enemmän rispektiä ihan kaikilta, ja ketä kuunneltaisiin enemmän.
Olin ihan yllättynyt kun kuulin isänsä olevan sitä mieltä, että "nuoremmalla pojallakin on enemmän luonnetta kuin tuolla vanhemmalla". Hän kun on sovinistinen öyhöttäjä, ei ymmärrä poikiensa arvoa. Onneksi pojilla on siitä huolimatta rautainen itsetunto, ja kaikki muut sen arvon kyllä ymmärtävät. Myös naiset. Nuorempi sai melkein kepillä hätistellä innokkaimpia nuorena miehenä.
Kumpikaan näistä miehistä ei muuten kuvailisi itseään kiltiksi. Ne eivät kuvailisi itseään varmaan miksikään, koska kumpikin on niin vaatimaton eikä ilmeisesti ikinä ajattele itseään.
Voin kertoa, että me naiset TAPPELEMME noista oikeasti kilteistä miehistä. Tai ainakin tuosta lankomiehestäni käytiin aika kisa, itse olin niin nokkela että iskin oman mieheni niin nuorena ettei muut vielä tajunneet sen arvoa. Vielä 20 vuoden jälkeenkin kehun itseäni joka ikinen päivä siitä, miten fiksu sitä osasinkaan olla.
P.S. Kumpikaan noista veljeksistä ei roiku vauviksella. Mieheni tietää palstan olemassaolosta vain siksi, että olen kertonut sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kilttimies, en ole väkivaltainen enkä myöskään päihdeongelmainen. Olen ystävällinen,empaattinen ja avulias.
En kelpaa naisille koska naiset etsii hyvätuloisia pahiksia.
Paitsi että kiltit juuri ovat niitä hyvätuloisia. Kiltit käyvät koulunsa ja niistä tulee insinöörejä ja niitä kirurgilentäjiä. Pahikset ovat lähiöpubin luusereita, ei niillä mitään rahaa ole.
Kiltit ei ole hyvätuloisia. Työelämässä menestyy röyhkeät,voitontahtoiset ja ne jotka haluaa polkea muiden asioita. Kiltit ei menesty työelämässä.
Minä tiedätkö elän aika keskiluokkaisessa kuplassa, ja voin kertoa, että 90 % kuplan miehistä on kilttejä sanan perinteisessä merkityksessä.
Tietysti meillä voi olla eri käsitys työelämässä menestymisestä. Ehkä se on mielestäsi jotain muuta kuin mieleinen työ asiantuntijatehtävissä ja keskiluokkaisen elämän mahdollistavat tulot? (meidän kuplassa kukaan ei muuten kitise että rahat ei enää riitä mihinkään, kuten täällä palstalla.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en toivo että tapaamme, sinä olet täynnä vihaa ja ylimielisyyttä. Et ole kiltti, esität sellaista koska olet liian arka olemaan oma itsesi. Oikein malliesimerkki "kiltistä".
Toi niissä eniten haittaa, tyypit on täynnä vihaa ja katkeruutta, mutta ovat samalla arkoja ja pelokkaita. Jos heille antaisi ns tilaisuuden, rohkaistuisivat olemaan kuspäitä myös ihan päin naamaa, koska oikeasti ovat luonteeltaan tosi rumia.
Heikkous ja arkuus ei ole kiltteyttä, oikeasti kiltti ei ole kiltti siksi ettei uskalla sanoa todellista mielipidettään. Että sikäli se "jänniskin" on parempi, koska se sentään näyttää perseilynsä heti, tämä tyyppi pelokkuuttaan kerää kaunaa ja katkeruutta salaa.
Just se tyyppi, joka siinä kohtaa kun on 2 lasta ja talolaina julistaa, että "en mä sinua koskaan olisi edes halunutkaan", kun ei vaan uskaltanut sanoa suoraan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso turn off, jos pitää erikseen sanoa että olen hyvätapainen ja en hakkaa naisia se meinaa että olet vaimonhakkaaja. Asiallisten mukavien ihmisten ei tarvitse sanoa sitä, kun sen näkee sanomattakin.
Eli naiset ei halua sitä kilttiä miestä vaan juuri jännikset kiehtoo.
Höpö höpö. Oikeasti kiltti ei erikseen mainostele kiltteyttään, koska kiltteys on normaalia.
Pointti on, että sinä et ole normaali, koska teeskentelet kilttiä. Ja se on varoitusmerkki.
Tämä. Ne luulevat, että on jotain erikoista olla kiltti. Oikeasti väittäisin, että miehistä se normaalijakauman keskiosa on nimenomaan kilttejä. Nämä palstojen "kiltit miehet" on sitten niitä vasemman puolitason creepyjä, jotka eivät ole kilttiä nähneetkään.
Ainakin minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä on pohjimmiltaan tosi kilttejä. Niitä pahiksia, joista feministit tahtovat tehdä suuren numeron, on aivan häviävän pieni osa.
Tietyissä piireissä on toki tapana, että mies yrittää esittää jotain ihme kovista. Esim. appiukkoni uhoaa aina suureen ääneen, miten ei voi sietää koiria ja vouhottaa miten halveksii koiranomistajia. Sitten se antaa salaa meidän koiralle makkaraa ja jos kukaan ei ole näkemässä, lässyttää sille "no kyllä mää rahnutan kun sää niin kauniisti katsot". Samoin se äänekkäästi halveksii naisia, työttömiä, heikkoja ihmisiä jne, mutta kun ollaan mökillä, juoksee ottamaan minulta ämpärit käsistä "mene sä vaan lepäämään, ei sun tarvitse vettä kantaa kun on miehiäkin paikalla."
Ei pidä koskaan kuunnella, mitä ihmiset sanovat, vaan katsoa mitä ne tekevät. Ihmiset höpisevät mitä ihmeellisimpiä asioita, mitkä eivät kerro niiden sisimmästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti on sama kuin nössö, nyhverö, uhriutuja, miksi naiset ei tykkää musta, munaton mies.
Oikeasti kilttiä ihmistä yleensä juuri solvataan tuollaisilla sanoilla. Koska on kiltti, hänet koetaan heikoksi. Jos sattuu vielä olemaan empaattinen ja muutenkin "herkkä", voi tuo jättää pysyvät traumat.
Todellinen kiltteys miehessä vaatii mieheltä itseltään aivotyötä/oivallusta miksi se aito (ja vain aito!) kiltteys kannattaa aina, lujaa luonnetta, mistään merkityksettömien luuserien harhaluuloista piittaamattomuutta ja rautaista itsetuntoa, mutta silloin sivussa räksyttävien rakkien "kokemiset" menevät ohi, ja jättävät korkeintaan hetken säälin tai myötähäpeän.
Vain jos on riittävän hyvä itsetunto. M
Elämä vaatii ihan kaikilta hyvää itsetuntoa. Eikä sitä kenellekään aikuiselle kukaan muu rakenna.
sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet kilvan kertoo, miten miehet ovat väkivaltaisia ja hakkaavat naisia.
Joo, aikamoista misandriaa miehiltä. Ja nimeomaan komeita ja pitkiä miehiä kohtaan.
Kilttimies ei ole päässyt hyväveli-verkostoon ja siksi vihaa muita miehiä?
Aika harvoin meinaan IRL kuulee, että muut miehet inhoaisi tuohon tapaan toisia miehiä, varsinkaan ulkonäön suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan ne komeat ja menestyvät miehet ovat olleet niitä pahimpia kumppaneita ja Minulla on myös tavis miehiä kavereita ja ne ovat kilttejä. Esimerkiksi ystäväni ovat aika pinnallisia olleet ja niille pituus ja miehen ulkonäkö on aika iso juttu mutta ovat tulleet petetyksi monta kertaa ja miehet olleet myös väkivaltaisia. Itse kertovat että tekevät aina saman virheen ja tutustuvat vain niihin komeisiin miehiin ja olen kauhulla seurannut sitä. Olen jopa ehdottanut kadulla että menisivät jonkun tavallisen kanssa treffeille mutta eivät ole innostuneet.
On varmaan niitäkin, joilla on sekä ulkonäköä että empatiaa, mutta yhteiskunta (kuten suurin osa ihmisistä) suosii omaa etuaan ajavia k-päitä. Sellainen saa haluamansa. Tai on tarpeeksi röyhkeä (kuvaannollisesti tai kirjaimellisesti) puukottamaan muita selkään saadakseen haluamansa. Jostain syystä ihmiset haluavat
Haluaisitkohan perehtyä hieman tutkimustietoon, niin ei tarvitsisi niin kauheasti mutuilla?
Kannattaa lukea uusi suomalainen tietokirja testosteronista. Se kertoo, miten korkeat testotasot tekevät miehistä altruistisempia. Muunmuassa. Ja altrusimi on se ULTIMATE asemannäyttäjä, olen niin korkealla hierarkiassa, että voin antaa omastani muille.
Ja tutkitusti altruistiset miehet saa eniten pesää.
https://www.suomalainen.com/products/hyva-ja-paha-testosteroni
https://www.businessinsider.com/women-like-altruistic-men-more-sex-2016…
https://www.researchgate.net/figure/Altruism-significantly-increased-ma…
Miehet ovat oikeasti hiton hienoja otuksia, ja tekee pahaa lukea miten toiset miehet tällä palstalla dissaavat muita miehiä. Juuri tuolla ajattelumallilla, että miehen pitää olla k-pää pärjätäkseen, kun jokainen elämässä pärjänneitä tavannut ihan itsekin tietää, ettei se niin mene. Osa niistä toki voi olla mulkkuja, mutta suurin osa ei ole.
Ja tutkimus tukee tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kilttimies, en ole väkivaltainen enkä myöskään päihdeongelmainen. Olen ystävällinen,empaattinen ja avulias.
Paitsi että kiltit juuri ovat niitä hyvätuloisia. Kiltit käyvät koulunsa ja niistä tulee insinöörejä ja niitä kirurgilentäjiä. Pahikset ovat lähiöpubin luusereita, ei niillä mitään rahaa ole.
Kiltit ei ole hyvätuloisia. Työelämässä menestyy röyhkeät,voitontahtoiset ja ne jotka haluaa polkea muiden asioita. Kiltit ei menesty työelämässä.
Minä tiedätkö elän aika keskiluokkaisessa kuplassa, ja voin kertoa, että 90 % kuplan miehistä on kilttejä sanan perinteisessä merkityksessä.
Tietysti me
Työelämässä niillä vähän korkeammilla jakkaroilla joutuu tekemään aika tavalla yhteistyötä, joten mitkään tiejyrät ei kovin hyvin pärjää. Ainakaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Jo tästä lyhyestä viestistä haisee katkeruus kilometrien päähän. Et ole kiltti, olet katkeroitunut vässykkä joka luimistelee arkielämässä ja purkaa tästä syntyvän raivonsa netissä. Kannattaa opetella pitämään puoliaan, muuten muuttuu tällaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedätkö elän aika keskiluokkaisessa kuplassa, ja voin kertoa, että 90 % kuplan miehistä on kilttejä sanan
Näin, testohuuruiset työpaikat on kokolailla hävinnyt, nyt esimies on enemmän valmentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo tästä lyhyestä viestistä haisee katkeruus kilometrien päähän. Et ole kiltti, olet katkeroitunut vässykkä joka luimistelee arkielämässä ja purkaa tästä syntyvän raivonsa netissä. Kannattaa opetella pitämään puoliaan, muuten muuttuu tällaiseksi.
Näin. Pitää uskaltaa pitää puoliaan hyvällä tavalla, niin ei tarvitse kerätä katkeruutta ja luimistella ihmisten kanssa. Yleensä tämä luimistelu ja kauna näkyy niissä mikroilmeissä, tuntuu että tyypin kanssa on epämukava olla, vaikka ei tiedä (vielä) että miksi. Pitää muistaa että viestinnästä kehoa on 93% ja sanoja vain 7 %, eli enemmistö naisista kyllä tunnistaa luimistelijan ja salakaunaisen ihmisen, ja kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet kilvan kertoo, miten miehet ovat väkivaltaisia ja hakkaavat naisia.
Joo, aikamoista misandriaa miehiltä. Ja nimeomaan komeita ja pitkiä miehiä kohtaan.
Kilttimies ei ole päässyt hyväveli-verkostoon ja siksi vihaa muita miehiä?
Aika harvoin meinaan IRL kuulee, että muut miehet inhoaisi tuohon tapaan toisia miehiä, varsinkaan ulkonäön suhteen.
Tämä on muuten kiinnostava pointti. En ole muualla kuin tällä palstalla kuullut miesten haukkuvan muita miehiä kollektiivisesti. Ne voi inhota jotakuta henkilökohtaisesti, mutta eivät koskaan muita miehiä siksi, että nämä ovat pitkiä/komeita/sivareita/kapiaisia/younameit.
Kiltin miehen määritelmä lienee siis nykyään, että vihaa, halveksii ja pelkää paitsi naisia, myös muita miehiä? Kun naiset ei tule yrittämättä kotiin antamaan ja muut miehet saavat sitä pesää.
Näillä on kummallinen kognitiivinen dissonanssi, että he olisivat oikeasti niitä hyviä miehiä, mutta koska naiset ovat ihan paskoja,ne huolii vaan huonoja miehiä. Sitten kun huomautetaan, että suurin osa miehistä edelleen pariutuu, että onko 90 % miehistä sitten jänniksiä, pannaan sormet korviin ja lallatetaan.
Kognitiivisen dissonanssin luonteeseen kuuluu, että siitä pidetään kiinni, maksoi mitä maksoi, koska psyyke ei kestäisi todellisuuden kohtaamista. Tässä tapauksessa siis sen oman harhaisen minäkuvan myöntämistä.
Pystyn kyllä samaistumaan. Itselläni oli vääristynyt minäkuva 30-vuotiaaksi asti ja kun se särkyi, seurasi monen vuoden vakava masennus. (Luulin olevani tosi särmä rohkea uraohjusnainen. Bosslady-sanaa ei ollut silloin vielä keksitty, olisin varmaan omaksunut sen. Harrastin laskuvarjohyppyä hoitaakseni korkeanpaikankammoani, noin esimerkiksi. Valitettavasti en voi kertoa miten tarina päättyi ja kuka oikeasti olen, koska en tiedä sitä vielä.)
Mutta joo, on kova paikka tajuta että koko identiteetti on pelkkää valhetta. Mutta se tajuaminen on kuitenkin parempi kuin elää valheessa ikuisesti. Eikä se sähköhoitokaan kuulkaas niin kamalaa ole kuin kirjoissa väitetään. Että rohkeasti vaan tulta päin. Jos jää henkiin siitä valheellisen identiteetin murtumisesta, kaikki on sitten lopulta ihan oikei. Minäkin olen kovin onnellinen nyt, vaikka en tiedäkään kuka olen ja pelkään korkeiden paikkojen lisäksi vaatekaapin mörköä.
Sarjamurjaaja, raiskaava, tai pedofiili
Mistä lähtien kiltti on tarkoittanut hyväkäytöksistä ja kohteliasta? Eihän ne ole ollenkaan sama asia. Lapsesta puhuttaessa ehkä, mutta ei aikuisesta.