Nainen mitä mieltä olet miehestä joka kertoo olevansa kiltti?
Kommentit (186)
Juoksen ja lujaa.
Kokemusta miehistä jotka mainostaa ja väittää olevansa kilttejä ja kun saavat nalkkiin paljastavat todelliset karvansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut luulevat kiltteyden olevan hyvä ominaisuus?
Se, että alistuu, ei osaa pitää puoliaan, on heikko, pyrkii miellyttämään muita, tekee mitä käsketään? Miten nämä ominaisuudet tekisivät toisesta hyvän puolison?
Miehet, haluaisitteko kiltin naisen?
Ystävällisyys sen sijaan on hyvä ominaisuus ihmisessä. Rehellisyys. Avuliaisuus. Oikeudenmukaisuus. Empaattisuus. Noilla ominaisuuksilla puolisokin löytyy helposti, vaikka niitä ei mainostaisikaan.
Kyllä, monet miehet haluavat kiltin naisen. Helppo alistaa ja helppo käyttää hyväkseen.
Olen ajan myötä oppinut että kiltteys tarkoittaa käytännössä usein omien tarpeiden tukahduttamista, miellyttämisenhalua, suorapuheisuuden ja avoimuuden puutetta ja nöyristelevää tahdottomuutta, mahdollisesti välttelevää tai epävakaata kiintymyssuhdemallia. Oli kyseessä sitten "kiltti tyttö", "kiltti mies" tai "kiltti lapsi". En pidä kiltteydestä, koska kiltti ihminen on joko vallankäytöllä nujerrettu uhri tai vastuuta pakoileva keskenkasvuiseksi jäänyt vässykkä, joka jättää aikuistelun sille kumppanille.
Hyväntahtoinen, huomaavainen, ystävällinen... nämä on sitten eri asia.
Miksi kukaan SANOISI olevansa? Kiltti mies on hyvä, mutta epäilyttävää jos sellaista pitää sanoa... Hälytyskellot soi myös, jos sanoo olevansa upea, mahtava, täydellinen tai uskomattoman tavoiteltava.
Hyvä mies on paras, ja se näkyy ja tuntuu ilman sanomista <3
Minä olin näitä kiltiksi kasvatettuja ja luulin pitkään oikeasti olevani hyvä ja mukava ihminen. Laitoinhan aina muiden tarpeet omieni edelle ja tein kaikkeni muiden eteen.
Vasta keski-ikäisenä olen kunnolla tajunnut etten ollut millään lailla hyvä ihminen. Olin alistuva, yritin miellyttää muita ja olin rajaton. En tehnyt hyvää, koska olin hyvä, vaan koska itsetuntoni oli murskattu täydellisesti enkä kokenut olevani arvokas. En tästä syystä osannut vetää rajojani enkä pitää puoliani.
Herätys todellisuuteen oli karu. Suren sitä mitä minulle on tehty lapsena ja suren menetettyjä vuosikymmeniä.
Mutta minä kasvan ja opin koko ajan. En enää ikinä kuvailisi itseäni kiltiksi enkä halua sellainen ollakaan. Haluan olla vahva, reilu, oikeudenmukainen, luotettava, hyvinvoiva. Otan elämäni takaisin askel kerrallaan.
Voi itku:( miten voi joku ymmärtää luetun noin väärin?