Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sunnuntailisien poisto, hyvä vai huono?

Vierailija
18.07.2024 |

Millaisia ajatuksia herättää kokoomuksen ja perussuomalaisten kirjaukset ja ajatukset sunnuntailisien poistosta? Vihreät ovat myös joskus ehdottaneet samaa. Sunnuntailisien poisto lisäisi palvelujen saatavuutta sunnuntaisin ja täten piristäisi valtion taloutta, kuten Riikka Purrakin kirjoitti. 

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sitä paikallista sopimista, kun Juhannusaattona väännetään puhelimessa korvauksesta. Esimies tekee itse tai maksaa kiltisti mitä työntekijä pyytää. 

Tai ulkomaalainen, opiskelija tms tulee tekemään ja sä voit nauttia työttömyydestä!

Oma kokemus on noista ulkomaalaista ettei homma toimi. Eivät osaa kieltä eikä työkulttuuria, ovat hitaita, työmoraali huoh. 

Oma kokemukseni on, että ulkomaalaistaustaiset tekevät töitä todella kovasti, eivätkä tunne omia oikeuksiaan, vaan tulevat esimerkiksi sairaina töihin ja tartuttavat sitten muut samalla. No toki tää on se tulevaisuus muutoinkin, kun kokoomus ja persut tekivät ensimmäisen saikkupäivän palkattomaksi. Itse menen ainakin jatkossa sitten sairaana töihin, jos vaan pystyssä pysyn ja tartutan myös muut. Siinähän sitten firma makselee ylityökorvauksia, kun pitää saada sairastuneiden tilalle korvaavia työntekijöitä. Ai niin, mutta eiköhän kokoomuksen ja persujen aikana poisteta ylitöistä maksettavat korvauksetkin xD

Vierailija
82/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä tyllisyys konsti,jos käytetään oikein.Nimittäin siihen joudutan palkkaamaan  lisää työntekijöitä.Koska viikolopputöihinkin joutuvat usen vikkotöiden lisäksi samat tai sama yksilö,käy muuten todella raskaksi ,kun ei lepojaksoja välillä.Niihin  myös lähes pakotetaan lähtemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot, ei valtion pidä määrätä työmarkkina-asioita, siksi laki sunnuntain tuplapalkasta pitää poistaa.

Vierailija
84/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten sitä paikallista sopimista, kun Juhannusaattona väännetään puhelimessa korvauksesta. Esimies tekee itse tai maksaa kiltisti mitä työntekijä pyytää. 

Niinpä. Kukaan ei ole tulossa sunnuntaille töihin. Esimies soittelee paniikissa kaikki läpi ja päätyy tarjoamaan jokaiselle 150e/tunti. Ja taas säästettiin.

Vierailija
85/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin tässäkin ketjussa on jo tullut ilmi, niin ei järkevät työnantajat ole itsekään halukkaita poistamaan lisiä. Sillä se johtaisi hyvien työntekijöiden poislähtöön. Sitä kautta koko toiminta ajautuu hankaluuksiin. 

Vierailija
86/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan 24/7 yhteiskunta,niin sitten myös virastojen pitää olla aina auki.

Vierailija
87/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ulkomaalainen, opiskelija tms tulee tekemään ja sä voit nauttia työttömyydestä!

Oma kokemus on noista ulkomaalaista ettei homma toimi. Eivät osaa kieltä eikä työkulttuuria, ovat hitaita, työmoraali huoh. 

Oma kokemukseni on, että ulkomaalaistaustaiset tekevät töitä todella kovasti, eivätkä tunne omia oikeuksiaan, vaan tulevat esimerkiksi sairaina töihin ja tartuttavat sitten muut samalla. No toki tää on se tulevaisuus muutoinkin, kun kokoomus ja persut tekivät ensimmäisen saikkupäivän palkattomaksi. Itse menen ainakin jatkossa sitten sairaana töihin

Jos ulkomaalainen tarvitsee työpaikan oleskelulupaan Suomessa niin silloin ovat ahkeria. Kun saavat Suomen kansalaisuuden niin työnteko loppuu.

Vierailija
88/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat voivat olla sunnuntaisin ja pyhinä sekä öisin kiinni, mutta sairaalat pelastuslaitokset ja poliisit eivät. Heitä kohtaan ajatuskin törkeä!!

Kiinni eivät voi olla myöskään vuoropäiväkodit , vanhusten ja vammaistenhoitolaitokset. 

Ei myöskään hengityshalvaus tai saattohoito osastot....

Lastensuojelu ei voi olla kiinni.

Ruumiita ei myöskään voi kotona säilyttää viikonloppua. 

Pitkä lista ...

Vierailija
89/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistettakoon muilta, paitsi elintärkeää töitä tekeviltä.

Määrittele elintärkeä työ? Jos työ ei ole sellaista, että siellä olisi ihan pakko olla sunnuntaisin, niin muuttakoot sitten ihan normaaliksi arkityöksi. Vai eikö ne tehtaiden johtajat halua? 

Näin varmaan tapahtuisi ihan automaattisesti. Ihan siksi, että eihän kukaan enää suostuisi tulemaan viikonloppuisin töihin jos lisät poistettaisiin.  Elintärkeä työ tarkoittaa kriittistä infraa, sairaanhoitoa, vanhusten hoivaa, poliisia, lasten päivähoitoa ja laitoskeittiöiden toimintaa joiltain osin jne. Jos kaupat, hotellit, julkinen liikenne, ravintolat, elokuvateatterit ja muu viihde, kampaamot ja muut palvelualat halutaan pitää toiminnassa myös viikonloppuisin, niin tottakai työntekijöille pitää maksaa. Jos ei käy, niin nämä eivät stten ole viikonloppuisin saatavilla. Yksinkertaista.

Vierailija
90/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa vaan sunnuntailisät, mutta minua on turha odotella sunnuntaina sitten töihinkään. Sitä lakkoa jatkan ja kannatan. Ei haittaisi vaikka olisikin kaikki paikat sunnuntaina kiinni. 

Jos kieltäydyt työnteosta niin saat potkut.

Vierailija
91/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että ulkomaalaistaustaiset tekevät töitä todella kovasti, eivätkä tunne omia oikeuksiaan, vaan tulevat esimerkiksi sairaina töihin ja tartuttavat sitten muut samalla. No toki tää on se tulevaisuus muutoinkin, kun kokoomus ja persut tekivät ensimmäisen saikkupäivän palkattomaksi.

Ei lopu työnteko kansalaisuuteen, koska pitää tienata eläkerahat lyhyemmän työuran aikana. Yhden kanssa juuri tutkittiin tätä aihetta. 

Vierailija
92/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistakaa vaan sunnuntailisät, mutta minua on turha odotella sunnuntaina sitten töihinkään. Sitä lakkoa jatkan ja kannatan. Ei haittaisi vaikka olisikin kaikki paikat sunnuntaina kiinni. 

Mä ainakaan en saa potkuja. Mun työssä työntekijä merkitsee pari viikkoa-kuukquden eteenpäin miten on käytettävissä ja sitten laitan vaan estot kaikille pyhäpäiville  ettei mulle tule vuoroja . Hyvin yksinkertaista t: eri 

Vierailija
93/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taphdu, koska niin moni (lähes kaikki) jouduttaisiin irtisanomaan. Ei onnistu käytännössä. Harvassa on ne, jotka suostuisivat tekemään peruspalkalla viikonlopputöitä. Sekin vielä, että moni vuorotyö on lähtökohtaisesti niin huonosti palkattua, että jos lisät jää pois, on käytännössä aivan sama jättäytyä sitten työttömäksi. Raha on ainoa syy useimmille tehdä töitä viikonloppuisin kun muu perhe on vapaalla. Jos perheen/ ystävien kanssa menetettyä yhteistä aikaa ei rahalla korvata, valitsee lähes jokainen sitten sen vapaa-ajan. 

Vierailija
94/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijänä mua on aina ärsyttänyt sunnuntailisän idea. Sunnuntaivuoroista kisaa nämä 20v tytöt ja pojat, että kuka saa. Se työ mitä teen tiistaina on aivan saman arvoista, mutta en elämäntilanteen takia voi ottaa jatkuvasti vkl vuoroja. 

Vierailija
95/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain röyhkeämmäksi käy tämä EK.

Vierailija
96/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten kun on perustulopohjalla.

Vierailija
97/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan tapauksessa säästyisi kansalaisten rahat.

Ravintolat olisivat auki sunnuntaisin, kun olisi varaa pitää auki.

Toki vasemmistohegemonia vastustaa kaikkia järkijuttuja ideologisista syistä.

Vierailija
98/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijänä mua on aina ärsyttänyt sunnuntailisän idea. Sunnuntaivuoroista kisaa nämä 20v tytöt ja pojat, että kuka saa. Se työ mitä teen tiistaina on aivan saman arvoista, mutta en elämäntilanteen takia voi ottaa jatkuvasti vkl vuoroja. 

Siinäpä se! Kaikilla ei ole mahdollista tehdä vkl vuoroja. 

Eiköhän suoda niille kunnon korvaus siitä, että tekevät niidenkin vuorot, jotka ei pysty.

Vierailija
99/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kertoo ettei tekisi töitä jos niin ja näin. Asiaa kun työntekijä ei voi työnantajalle sanella, päinvastoin. Työnantaja määrää milloin olet töissä. Jos et silloin olr töissä, tulee kenkää ja pääsee nauttimaan työttömien hyppyyttämisestä. Kovin on suuren puheet ja naama levällään uhotaan isoja, mutta totuus on että tämä bää bää kansa taipuu ihan mihin tahansa. Niin nähty kymmenissä työpaikoissa kuinka suuta soitetaan mutta mitään ei asioiden eteen tehdä.

Voi kyllä saada mielenkiintoisia tilanteita, että työntekijä tekee ensin hyvin koko vuoden. Sitten jouluna onkin sairaana.

Varsinkin työvoimapulasta kärsivillä aloilla, kun uuden työpaikan löytää helposti.

Vierailija
100/194 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa sallitaan yrittäjien pitää ovet auki sunnuntaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme