Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja seksihalut

Vierailija
18.07.2024 |

Pystyisiköhän tästä puhumaan ihan rauhallisesti ja vaikka ihan naisten kesken? Tai voivat miehetkin osallistua, mutta kiinnostaisi kuulla toisten ikäisteni naisten ajatuksia ilman syyttelyitä tai trollausta. Olen itse 49 v ja vaihdevuodet ovat alkaneet. Minulla on hormonikorvaushoito, ja voin sen ansiosta ja muutenkin hyvin, olen hyvässä kunnossa ja pirteä. Seksi ei vaan kiinnosta. Olen miettinyt miten tästä eteenpäin, kun parisuhteessa se on ollut tärkeä osa aiemmin. Mietin että jos pakotan itseäni niin alanko vain inhota miestä? Miehen ehdottelut aiheuttavat välillä aika voimakastakin vastenmielisyyden tunnetta. Omasta puolesta voisin vähentää koko touhua, minullakin on haluja mutta ei sellaisia joihin se parisuhdeseksi vastaisi. Avoin suhde ei meille toimi, sitäkin on pohdittu. Miten te muut naiset teette tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se avoin suhdekaan kerran ei käy, ja puolisosi edelleen haluaa seksiä ja sinä et, niin en oikein näe muita järkeviä vaihtoehtoja kuin eroamisen. Elämää on kuitenkin edessä vielä kymmeniä vuosia; tuskinpa se puolisosi haluaa seksin lopettaa kokonaan loppuelämäkseen, jos se hänelle edelleen on tärkeää.

Surullista tämä nykymasilman seksikeskeisyys. Aivan niin kuin parisuhde olisi pelkkä seksiliitto? Omani on ainakin aika paljon enemmän.

Surullista tai ei, niin eipä se ole kovin kivasti tehty, että tuomitset kumppanisi loppuelämän selibaattiin, koska et itse halua enää seksiä.

Näin se nyt vaan avioliitossa menee. Sen pointti ei ole tehdä naisesta seksiorjaa omista haluistaan viis, vaan ylläpitää yhteiskuntajärjestystä niin, että vähän huonommatkin siittäjät saavat mahdollisuuden perheellistyä. Toki mies voi ottaa eron ja samalla pikajunan helvettiin, se ei ole naisen ongelma

Vierailija
62/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole vitsi, mutta olen miettinyt, auttaisiko sivusuhde tai ylipäätään vieraissa käynti. Saisiko testosteronia nostettua sillä tapaa luonnollisesti 

Kykenetkö siis kuitenkin kiihottumaan muista miehistä, vaikka kumppanisi ei enää sinua seksuaalisesti kiinnostakaan?

Jos et kykene, niin tuskinpa siitä vieraissa käymisestä olisi mitään hyötyä. 

Mutta jos kykenet, niin eroa. Mitä järkeä olla miehen kanssa jota et edes halua, jos kuitenkin tunnet vetoa muihin miehiin.

Luulen, että voisin jännityksen vuoksi kiinnostuakin vieraista miehistä. En tiedä varmaksi. 

Mulla on nyt taakkana mielessä kaikki ne seksikerrat jolloin suostuin, vaikka en halunnut, ja olen senkin takia solmussa. Ei pysty, ei kykene. Ajatuskin tekee pahaa :(

En ihmettele. Sinua on käytännössä raiskattu toistuvasti. Ja vielä kysyt, mikä miehessä ja seksussä inhottaa. Se mies ja sen teot tietenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se avoin suhdekaan kerran ei käy, ja puolisosi edelleen haluaa seksiä ja sinä et, niin en oikein näe muita järkeviä vaihtoehtoja kuin eroamisen. Elämää on kuitenkin edessä vielä kymmeniä vuosia; tuskinpa se puolisosi haluaa seksin lopettaa kokonaan loppuelämäkseen, jos se hänelle edelleen on tärkeää.

Surullista tämä nykymasilman seksikeskeisyys. Aivan niin kuin parisuhde olisi pelkkä seksiliitto? Omani on ainakin aika paljon enemmän.

No sehän on vapaaehtoista, ja jokainen saa järjestää elämänsä juuri niin kuin haluaa. Itse pidän seksistä, ja olen sillä tavalla onnekas, että minun elämääni mahtuu muutakin kuin yksi asia kerrallaan. Jos sinulle se, että harrastaa toisinaan seksiä, tarkoittaa, että parisuhde on pelkkä seksiliitto, niin sitten se sinun kohdallasi on niin. Itse en onneksi joud

Jos parisuhde loppuu seksin loppuessa niin kyseessä on seksiliitto. Ja suuri osa miehistä lähtee seksittömästä liitosta, nimittäen sitä "parisuhteen liimaksi". Spermahan on myös oikeasti vaarallista naiselle, sillä yksi sen tehtävä on laskea kehon immuunipuolustusta jotta siitos onnituisi. Tämä on yksi merkittävä syy siihen, miksi homoseksuaalit (bottomit) voivat niin huonosti

Mutta onneksi nykyään ei tarvitse enää olla seksiorja. Paitsi jotkut tantat ilmeisesti kuvittelevat vielä, että tarvitsee

Vierailija
64/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole sepsis kuolemia tutkittu kuppaus neulat ja kierukka haavat tai niskassa myrkkyneula jälki.Kissan kynnet.Marsun puremat.

Vierailija
65/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin erota. Ei omaa puolisoa voi tuomita elämään ilman seksiä sen takia että ei itse enää halua. 

Kaikki eivät halua erota ja lähteä seksiä hakemaan muualta. Jos ne tunteet, rakkaus, kiintymys, ystävyys ei silti katoa jos ei seksiä ole. Parisuhteissa ja elämässä on paljon muutakin kuin vain seksi. Iäkkäänä ei enää ole mitään helppoa löytää seksikumppania.

Kumppanin löytää missä iässä tahansa, tai ei löydä missään iässä. Se on omasta aktiivisuudesta ja luonteesta kiinni.

Jos sinä et halua seksiä, oma on asiasi, mutta sekin on oma asia jos seksin puute tai huonous vaivaa niin paljon että elämänlaatu kärsii.

Jokaisella on lupa parantaa elämäänsä. Kellään ei ole oikeutta pilata toisen elämää.

Vierailija
66/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi silti ajatella toisen puolesta mitä seksi merkitsee. Hän voi kaivata merkityksellistä, intiimiä ja hellää seksiä, mutta jos se ei ole mahdollista sinun kanssasi, pitäisikö hänen vain luopua toiveestaan?

Ja vaikka haluaisi jotain ihan muuta voitko kieltää sitä? Toki tuo voi olla yllätys/pettymyskin mitä toinen haluaa kun/jos on rehellinen. Pahempaa kain olisi silti teeskennellä jotain loppuun asti,elää jopa kaksoiselämää.

Näin kun miettii niin päästää toisen menemään. Avoimiin suhteisiin en itse suostuisi mutta olemme erilaisia tässäkin.

Vierailija
67/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te jotkut tässä kohtaa olette niin huolissanne miesten pärjäämisestä ja vastentahtoisesta selibaatista kun muuten ette piittaa tippaakaan miesten haluista ja tarpeista?

Eikö vastoin tahtoa ja kykyjä (siis naisten) suoritettu seksi ole tässä kohtaa ra iskaamista?

Vierailija
68/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja siihen liittyvä fyysinen läheisyys on minulle mielenterveyden kannalta välttämätön.

Kun näkee kommentteja, joissa inhotaan seksiä ja pidetään sitä turhana ja vastenmielisenä asiana, samaan hengenvetoon julistaen jotain uskonnollis-poliittista viha-agendaa, tuo käytös vain vahvistaa seksuaalisen tyydytyksen ja hyvän mielenterveyden välistä yhteyttä.

Ihminen on ruumiin ja mielen kokonaisuus. Kroppa ei voi hyvin tyhmän pään kanssa, eikä pää pysy kunnossa jos fyysisiä tarpeitaan  laiminlyö.

Vierailija
69/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi vaihdevuosien aikaan seksuaalinen kukoistus, olin sinkkuja löysin suhteita (pari kpl) joissa uskalsin olla rohkeammin kuin ennen ja kertoa avoimesti mitä haluan. Se rohkeus tuli ehkä iästä tyyliin now or never.

Minulla ei ole hormonikorvaishoitoa koska minulla on siihen liittyen terveydellinen rajoite. Liikuvoide ja satunnaisesti tyrniöljypohjainen kosteittava voide käytössä.

Nyt kun kuukautiset on ohi, orgasmit on valitettavasti muuttuneet vaimeammiksi, mutta kyllä niitä on. Ja koen seksuaalisuuteni kokonaisvaltaisemmin. Myös nyt uudessa suhteessa tulee uusia kivoja juttuja/ oivalluksia vastaan. Kukoistus jatkuu.

Näinkin voi käydä!

Vierailija
70/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisestä kiinni halut. Käytän hormoonikorvaushoitoa, seksiä 2-3 kertaa viikossa sekä itsetyydytystä  pari kertaa viikossa. Olen 55v. Fantasiat on tärkeät.

Vierailija
71/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole vitsi, mutta olen miettinyt, auttaisiko sivusuhde tai ylipäätään vieraissa käynti. Saisiko testosteronia nostettua sillä tapaa luonnollisesti 

Minulla auttaa ihan se, että saan muuten vaan vuorovaikuttaa uusien haluttavien miesten kanssa. Onneksi työ tarjoaa siihen mahdollisuden. Tekee aina enemmän mieli kun on saanut ihan vaan altistua jonkun uuden könsikkään feromoneille, vaikkei olisi edes puhunut sille. 

Nainen tarvitsee ympärilleen muitakin miehiä kuin sen oman. Hirvilehmät on samanlaisia, ne ei anna edes mahtisonnille jos alueella ei ole tarpeeksi muitakin sonneja, että saavat verrata. 

Vierailija
72/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedäthän että seksuaaliterapeutille voi mennä myös yksin?

Minusta kuulostaa, että sinun pitäisi käsitellä jonkun kanssa sitä, että avioliitossasi olet suostunut seksiin ilman omaa aitoa tahtoasi. 

Vierailija
73/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yli 50 ja kyllähän seksihalut ovat melkein kokonaan loppuneet. Tunto on kadonnut alapäästä. Kun mies sieltä sormeilee niin vois ihan yhtä hyvin kutitella vaikka päänahkaa, samalta tuntuu. Sama juttu tissien kanssa.

Surulliselta se tuntuu varsinkin kun on uusi parisuhdekin ihanan miehen kanssa. Mutta läheisyyttä ja kumppanuutta tarvitsen edelleen.

Mitä helvettiä, onko tuo normaalia että tunto katoaa alapäästä tuolla tavalla? Kuulostaa todella oudolta.

Onko asiantuntijoita paikalla?

Estrogeenin puute aiheuttaa genitaaliatrofian eli limakalvon surkastumisen, jossa ensin katoavat emättimen poimut ja myöhemmin emätin lyhenee. Tulehdusalttius, kivulloisuus ja virtsanpidätysongelmat lisääntyvät.

Paikallisestrogeeni estäisi pysyvän surkastuman. 

Vierailija
74/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi kuussa 60 vuotta. Mulla on aina ollut liialliset seksihalut. Nyt onneksi hieman tasoittuneet. Oman ikäinen vanha ukko ei kiihota pätkääkään, mutta nuoret miehet kyllä saa aikaan edelleen mielettömän halun ja kiiman. 

Vierailija
75/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te jotkut tässä kohtaa olette niin huolissanne miesten pärjäämisestä ja vastentahtoisesta selibaatista kun muuten ette piittaa tippaakaan miesten haluista ja tarpeista?

Eikö vastoin tahtoa ja kykyjä (siis naisten) suoritettu seksi ole tässä kohtaa ra iskaamista?

Ei. Jos nainen itse suostuu vaikkei huvitakaan. Logiikallasi jokainen prostituoitukin kohtaisi r:n joka asiakkaan kanssa.

Ja rakkaudesta antaminen, vaikkei itseä haluakaan, on sitten vielä ihan eri asia. 

Vierailija
76/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumppanin löytää missä iässä tahansa, tai ei löydä missään iässä. Se on omasta aktiivisuudesta ja luonteesta kiinni.

Jos sinä et halua seksiä, oma on asiasi, mutta sekin on oma asia jos seksin puute tai huonous vaivaa niin paljon että elämänlaatu kärsii.

Jokaisella on lupa parantaa elämäänsä. Kellään ei ole oikeutta pilata toisen elämää."

Jopas on helppoo.😲 Löytyy jos kelpaa kuka tahansa mutta joe ei sellaista halua. Pelkkään seksiin kyllästyy jos ei suhteesa mikään muu toimi eikä kemiat synkkaa. On tullut koettua kun nuorena oli muutama ihan pelkkä seksisuhde.

Vierailija
77/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Jos nainen itse suostuu vaikkei huvitakaan. Logiikallasi jokainen prostituoitukin kohtaisi r:n joka asiakkaan kanssa.

Ja rakkaudesta antaminen, vaikkei itseä haluakaan, on sitten vielä ihan eri asia. 

Tuo "rakkaudesta antaminen" onkin suuri virhe. Voi johtaa pahoihin emotionaalisiin tai seksuaalisiin lukkoihin.

Vierailija
78/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän ensi kuussa 60 vuotta. Mulla on aina ollut liialliset seksihalut. Nyt onneksi hieman tasoittuneet. Oman ikäinen vanha ukko ei kiihota pätkääkään, mutta nuoret miehet kyllä saa aikaan edelleen mielettömän halun ja kiiman. 

Täällä sama, paitsi, että vain pieni osa miehistä nykyään herättää haluja, mutta sitten kun ne heräävät niin...

N. 68 vuotta

Vierailija
79/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yli 50 ja kyllähän seksihalut ovat melkein kokonaan loppuneet. Tunto on kadonnut alapäästä. Kun mies sieltä sormeilee niin vois ihan yhtä hyvin kutitella vaikka päänahkaa, samalta tuntuu. Sama juttu tissien kanssa.

Surulliselta se tuntuu varsinkin kun on uusi parisuhdekin ihanan miehen kanssa. Mutta läheisyyttä ja kumppanuutta tarvitsen edelleen.

Mitä helvettiä, onko tuo normaalia että tunto katoaa alapäästä tuolla tavalla? Kuulostaa todella oudolta.

Onko asiantuntijoita paikalla?

Estrogeenin puute aiheuttaa genitaaliatrofian eli limakalvon surkastumisen, jossa ensin katoavat emättimen poimut ja myöhemmin emätin lyhenee. Tulehdusalttius, kivulloisuus ja virtsanpidätysongelmat lisääntyvät.

Paikallisestrogeeni estäisi pysyvän surkastuman. 

Joillekin aiheuttaa joillekin ei. En ole käyttänyt mitään korvaushoitoa , en sisäistä enkä ulkoista. Mitään ongelmia ei ole ja ikää jo 68 vuotta. Vaihdevuodet alkoivat ennen viittäkymmentä. 

Vierailija
80/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+ ja vaihdevuodet kai jo ohi melkein, ei kauheasti ole kyllä ollut mitään oireita.

Seksihalut kyllä ennallaan, p**ettaa ja kovasti, mutta ei ole sitä miestä. Eli ei käy tasan nämä jutut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä