Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja seksihalut

Vierailija
18.07.2024 |

Pystyisiköhän tästä puhumaan ihan rauhallisesti ja vaikka ihan naisten kesken? Tai voivat miehetkin osallistua, mutta kiinnostaisi kuulla toisten ikäisteni naisten ajatuksia ilman syyttelyitä tai trollausta. Olen itse 49 v ja vaihdevuodet ovat alkaneet. Minulla on hormonikorvaushoito, ja voin sen ansiosta ja muutenkin hyvin, olen hyvässä kunnossa ja pirteä. Seksi ei vaan kiinnosta. Olen miettinyt miten tästä eteenpäin, kun parisuhteessa se on ollut tärkeä osa aiemmin. Mietin että jos pakotan itseäni niin alanko vain inhota miestä? Miehen ehdottelut aiheuttavat välillä aika voimakastakin vastenmielisyyden tunnetta. Omasta puolesta voisin vähentää koko touhua, minullakin on haluja mutta ei sellaisia joihin se parisuhdeseksi vastaisi. Avoin suhde ei meille toimi, sitäkin on pohdittu. Miten te muut naiset teette tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuoden verran epäsäännöllinen kierto ja alkuvuodesta oli kahdet kuukautiset. Nyt edellisistä oli 4 kk ja olin varma, että ei niitä enää tule... no tuli :( Mutta seksihalut olleet siis valtavat - mutta kuten joku toinenkin kirjoitti, mulla on myös todella vahva libido.

Vierailija
22/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ap pyytää gynekologilta testosteronivoidetta. Se palauttaa menetetyt halut. Annostus on niin pieni (yleensä palauttaa testosteronitason kolmikymppisen naisen tasolle), ettei mitään miehistäviä vaikutuksia ole. Vaikuttaa myös yleisesti piristävästi olotilaan ja lihaksiin.

Tai sitten vaan hyväksyy sen, että vanhuksella ei kuulu olla sukuhormoneja, sillä lisääntymishommat ovat tehty. Mikä tässä on niin kamalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu se kiinnostus naiselta kokonaan. Harmi kun miehet ei aina tajua, niitä kun panettaa vielä 90v.

Taas ketjussa joku M13v, joka ei vielä ymmärrä edes oman sukupyäuolenda toimintaa. Odotahan, kun täytät 40v ja ei ota eteen. 

Vierailija
24/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tärkeä asia ja varmasti aiheuttaa pohdintaa ja keskusteluja parisuhteessa. 

Ei se ole sattumaa että moni eroaa tuossa kohdin. Naiselta loppuu halut, toisinaan mieheltä. 

Ihan reilua erota jos tarpeet ovat kovin eriparia. Nythän kiima ja ikääntyminen koetetaan epätoivoisesti yhdistää. Tällekö se elämä oikeasti perustuu?

Ei todellakaan. Maailmassa on myös ihmisiä, jotka elävät pitkälle toista sataa vuotiaiksi. Miettikää, se voi tarkoittaa naisen kohdalla jopa sataa vuotta ilman seksiä ja kiimaa. Naisia, jotka eivät koskaan harrasta velvollisuusseksiä tai mutiloi kehoaan ollakseen miehille parempia seksinukkeja vastoin omia vaistojaan ja biologiaansa

Hävettää länsimaalaisten naisten puolesta

Vierailija
25/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tuo vaihe vasta sitten kun kuukautiset loppuvat kokonaan? Mulla on esivaihdevuodet ja olen halukkaampi kuin moniin vuosiin, seksiä on vähintään 2-3 kertaa viikossa entisen yhden sijaan. Kuukautiskiertoni on pidentynyt mutta ei vielä loppunut kokonaan ja kärsin voimakkaasta yöhikoilusta eli kohti vaihdevuosia mennään kovaa vauhtia.

Itsellä ei edes kuukautisten loppumiseen halut vähentyneet, päinvastoin. En käyttänyt mitään korvaushoitoja, en ole kärsinyt kuivuudesta ja vieläkin halut syttyvät pelkästä ajatuksesta. Olen nyt 68 vuotias ja esivaihdevuodet alkoivat alle viiskymppisenä. Ja en ole trolli, incel enkä miespuolinen. Minulla on koko ikäni ollut erittäin vahva libido, joskus jopa olen kärsinyt siitä.

Olen 60v ja käytän hormonikorvaushoitoa erittäin voimakkaiden kuumien aaltojen vuoksi, jotka vaikuttivat nukkumiseen. (Tuleville neuvojille tiedoksi: Olen hyvin hoikka aktiiviurheilija ja tarkalla ruokavaliolla). Minulla on ollut myös erittäin korkea libido koko ikäni ja vaihdevuodet eivät siihen vaikuttaneet mitenkään. Onneksi on nuorempi puoliso.

Vierailija
26/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 47 ja ainakin esivaihdevuodet jo kovasti, kierto mitä sattuu. Hormonikorvausta ei ole, kun voin muuten erinomaisesti.

Seksi kiinnostaa nykyään toooosi harvoin. Miehellä taas on joku uusi kukoistus, ja sen tekee mieli kaiken aikaa.

Olen ratkaissut itse ongelman sillä, että en harrasta seksiä, vaan rakastelen. Eli se, mitä teemme, on minun osaltani rakkauden teko miestäni kohtaan. Minun ei tarvitse nauttia siitä seksuaalisessa mielessä, vaan nautin siitä, että annan hyvää oloa rakastamalleni ihmiselle.

Olen myös selittänyt tämän miehelleni, että nautin tätä nykyä eri tavalla, ja että se on ok.

Minulla on kyllä ollut nuoresta saakka se asenne, että seksi on vähän kuin treeni. Siinä mielessä, että vaikka alkuun ei huvittaisi yhtään, jälkeenpäin ei kyllä ikinä kaduta.

Yleensä se rakastelu on kyllä minullekin hyvin miellyttävä kokemus, vaikka se varsinainen seksuaalinen mielihyvä onkin aika vähäistä. Saan siitä jotain muuta, ja rentoudun kovasti kyllä.

Vierailija
27/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonitasapaino saattaa heitellä pitkäänkin, joten mikään olotila ei välttämättä ole vielä lopullinen.

Muutoksia tapahtuu, mutta niinhän elämässä muutenkin - ei kaikki muutkaan asiat ole samoin kuin parikymppisenä. Ehkä voi suhtautua avoimesti ja etsivästikin, kenties halut ei ole loppuneet ihan kokonaan vaan ovat radikaalisti muuttuneet.

Jos on rakkautta ja muuten hyvä yhdessä, suu auki ja juttelemaan.

Vierailija
28/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 47 ja ainakin esivaihdevuodet jo kovasti, kierto mitä sattuu. Hormonikorvausta ei ole, kun voin muuten erinomaisesti.

Seksi kiinnostaa nykyään toooosi harvoin. Miehellä taas on joku uusi kukoistus, ja sen tekee mieli kaiken aikaa.

Olen ratkaissut itse ongelman sillä, että en harrasta seksiä, vaan rakastelen. Eli se, mitä teemme, on minun osaltani rakkauden teko miestäni kohtaan. Minun ei tarvitse nauttia siitä seksuaalisessa mielessä, vaan nautin siitä, että annan hyvää oloa rakastamalleni ihmiselle.

Olen myös selittänyt tämän miehelleni, että nautin tätä nykyä eri tavalla, ja että se on ok.

Minulla on kyllä ollut nuoresta saakka se asenne, että seksi on vähän kuin treeni. Siinä mielessä, että vaikka alkuun ei huvittaisi yhtään, jälkeenpäin ei kyllä ikinä kaduta.

Yleensä se rakastelu on kyllä minullekin hyvin miellyttävä kokemus, vaikka se varsinainen seksuaalinen mielihyvä onkin ai

Meillä on sama. Olen järkeillyt, että altistun seksin aikana niin paljon miehen mielihyvähormoneille, että se on luultavasti minullekin terveellistä. Ja kosketteluhan on aina terveellistä muutenkin. Miellyttävä siis.

Tietenkään en tee mitään, mikä tuntuisi vastenmieliseltä, esim. en pahemmin anna enää miehen nuolla. Se on aina ollut siihen kovin innokas, mutta minusta se on aina ollut jokseenkin pitkästyttävää, ja nykyään en pidä siitä ollenkaan.

Fellaatio on myös aina vaihtoehto. Se on itselle niin kovin pieni vaiva ja toinen tulee niin onnelliseksi. Ja huomaan, että nautin edelleen siitä jonkinasteisesta vallantunteesta, minkä siinä saa.

Meillä on aina ollut aika pikapanopainotteinen seksielämä, jos mies tykkäisi jostain pitkistä sessioista, niihin en kyllä rupeaisi edes rakkaudesta.

Vierailija
29/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus seksistä miehesi kanssa aiheuttaa sinulle vastenmielisyyden tunteita, niin älä harrasta seksiä. Siitä ei seuraa mitään hyvää. 

Jos miehesi haluaa kuitenkin että hänellä on vielä seksielämä, niin hänen pitää tehdä ratkaisuja: hänen pitää joko jättää sinut, tai yrittää neuvotella kanssasi jonkinlainen lupa hakea seksiä muualta. 

Paras skenaario olisi tietenkin se, että myös miehesi seksihalut loppuisivat, jolloin mitään ongelmaa ei enää olisi.

Vierailija
30/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää kun ei ole oikein mitään seksi haluja, ainakaan sellaisia jotka sisältäisivät mieheni.

Olen noita "rakkauden tekoja" tehnyt niin pitkään tässä 20v aikana, että sekään ei enää onnistu. 

Vierailija
31/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tuo vaihe vasta sitten kun kuukautiset loppuvat kokonaan? Mulla on esivaihdevuodet ja olen halukkaampi kuin moniin vuosiin, seksiä on vähintään 2-3 kertaa viikossa entisen yhden sijaan. Kuukautiskiertoni on pidentynyt mutta ei vielä loppunut kokonaan ja kärsin voimakkaasta yöhikoilusta eli kohti vaihdevuosia mennään kovaa vauhtia.

Itsellä ei edes kuukautisten loppumiseen halut vähentyneet, päinvastoin. En käyttänyt mitään korvaushoitoja, en ole kärsinyt kuivuudesta ja vieläkin halut syttyvät pelkästä ajatuksesta. Olen nyt 68 vuotias ja esivaihdevuodet alkoivat alle viiskymppisenä. Ja en ole trolli, incel enkä miespuolinen. Minulla on koko ikäni ollut erittäin vahva libido, joskus jopa olen kärsinyt siitä.

Olen 60v ja käytän hormonikorvaushoitoa erittäin voimakkaiden kuumien aaltojen vuoksi, jot

Olen todennut tässä, että sen miehen pitää olla aika paljon nuorempi. Jo kuuskymppisillä äijillä alkaa olemaan potenssivaikeuksia. Just olin lyhyessä suhteessa kaksikymmentä vuotta nuoremman kanssa. Suhde loppui minun toimestani, ei kaatunut seksiin. Tosin enemmänkin olisin voinut harrastaa, mutta kuten sanottu, muut syyt johtivat eroon.

Vierailija
32/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yli 50 ja kyllähän seksihalut ovat melkein kokonaan loppuneet. Tunto on kadonnut alapäästä. Kun mies sieltä sormeilee niin vois ihan yhtä hyvin kutitella vaikka päänahkaa, samalta tuntuu. Sama juttu tissien kanssa.

Surulliselta se tuntuu varsinkin kun on uusi parisuhdekin ihanan miehen kanssa. Mutta läheisyyttä ja kumppanuutta tarvitsen edelleen.

Vierailija
33/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää kun ei ole oikein mitään seksi haluja, ainakaan sellaisia jotka sisältäisivät mieheni.

Olen noita "rakkauden tekoja" tehnyt niin pitkään tässä 20v aikana, että sekään ei enää onnistu. 

Lupa on mennä vieraisiin

Vierailija
34/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se avoin suhdekaan kerran ei käy, ja puolisosi edelleen haluaa seksiä ja sinä et, niin en oikein näe muita järkeviä vaihtoehtoja kuin eroamisen. Elämää on kuitenkin edessä vielä kymmeniä vuosia; tuskinpa se puolisosi haluaa seksin lopettaa kokonaan loppuelämäkseen, jos se hänelle edelleen on tärkeää.

Vierailija
35/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ima kokemus

- esivaihdevuosi-iässä n. 40v eteenpäin halut olivat korkeammalla kuin ennen

- nyt olen 52v eikä juurikasn kiinnosta enää. Ehkä kerran kuussa olisi sopiva tahti?

- kuukautiseni eivät ole loppuneet, vain väli on pidentynyt

- ero ei ole vaihtoehto vaan täytyy tehdä kompromisseja ja sopeutua uuteen elmänvaiheeseen. Mielestäni ei ole reilua mennä vain jomman kumman ehdoilla.

Vierailija
36/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ongelma on tuo, niin ehkä voisit hakea yksityiseltä sellaisen lääkärin joka ymmärtää naisten vaihdevuosien hormonikorvaushoidon päälle ja hän määräisi pienen määrän testosteroiinia, sen on todettu naisilla nostavan paitsi mielialaa ja vireyttä niin myös seksuaalisia haluja. Jos sillä sitten sinne asti kunnes miestäkin lakkaa kiinnostamasta?

Vierailija
37/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ei ja sehän tässä ottaa melkein eniten päähän, että olen aiemmin ollut varsin hyvällä libidolla varustettu koko nuoruus-/aikuisikäni. Luin jutun testosteronia määräävästä gynestä ja hän totesi, että sellaisilla naisilla asia yleensä korostuukin ja sellaisia vastaanotolle hakeutuu.

Luulen, että kaikki gynet eivät todellakaan ole halukkaita testoa määräämään ja se tuli siitä jutustakin ilmi. Kaiken lisäksi oma gyne muutti pois ja viimeksi käyttämälleni en kyllä halua avautumaan, oli tosi hätäinen muutoinkin. 

Vierailija
38/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yli 50 ja kyllähän seksihalut ovat melkein kokonaan loppuneet. Tunto on kadonnut alapäästä. Kun mies sieltä sormeilee niin vois ihan yhtä hyvin kutitella vaikka päänahkaa, samalta tuntuu. Sama juttu tissien kanssa.

Surulliselta se tuntuu varsinkin kun on uusi parisuhdekin ihanan miehen kanssa. Mutta läheisyyttä ja kumppanuutta tarvitsen edelleen.

Mitä helvettiä, onko tuo normaalia että tunto katoaa alapäästä tuolla tavalla? Kuulostaa todella oudolta.

Onko asiantuntijoita paikalla?

Vierailija
39/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se avoin suhdekaan kerran ei käy, ja puolisosi edelleen haluaa seksiä ja sinä et, niin en oikein näe muita järkeviä vaihtoehtoja kuin eroamisen. Elämää on kuitenkin edessä vielä kymmeniä vuosia; tuskinpa se puolisosi haluaa seksin lopettaa kokonaan loppuelämäkseen, jos se hänelle edelleen on tärkeää.

Samaa mieltä. Ei tuossa tilanteessa auta muu kuin erota. Ei omaa puolisoa voi tuomita elämään ilman seksiä sen takia että ei itse enää halua. 

Vierailija
40/105 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä, onko tuo normaalia että tunto katoaa alapäästä tuolla tavalla? Kuulostaa todella oudolta.

Onko asiantuntijoita paikalla?

Jos ei kiihotu niin ei ala veri virrata vaikka kuinka hinkkaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi