Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
1561/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä todella arveluttaisi, jos tyttäreni lähtisi tosi paljastavassa asussa kaupungin yöhön. Voihan sitä toivoa ja vaatiakin, ettei kukaan koskisi tai käyttäytyisi epäasiallisesti, jopa uhkaavasti. Se on ymmärrettävä ja aiheellinen toive. Mutta  realisti pitää olla, ei unelmoija tai idealisti, että pärjää. 

Ei auta. Oma parikymppinen tyttäreni pukeutuu aina pitkiin housuihin ja paitoihin, ja kaikki vaatteensa ovat löysää mallia. Hän on myös hyvin hoikka. Ei käytä meikkiä eikä tällää itseään, ei hae kontaktia katseella eikä muutenkaan.

Avainsana on nuori nainen. Jos olet nuori nainen, niin sinua häiriköidään. Minuakin häirittiin nuorena, loppui joskus siinä kun täytin 38. Enää ei häriköi kukaan, miehet katsovat vain ohi kuin en olisi olemassakaan, ja hyvä niin. Ehkäpä tähyilevät ohitseni näitä nuoria naisia häirittäviksi?

Mä ihmettelen kateellisena näitä joiden häirintä loppuu. Olen itse 40v. ylipainoinen ja ihan ikäiseni näköinen, silti ihan kadulla tulee häirintää edelleen. Ihan tavallisissa vaatteissa, ihan tavallisena päivänä, ihan tavallisten suomalaisten miesten taholta. Tässä itseasiassa ulkomaalaiset on kohteliaampiakin, pyytävät vain kahville ja uskovat kun sanon ei.

Vierailija
1562/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö ei ilman "testiä" kukaan tiennyt?

🤣

Niin. Idioluutio on joskus aika lähellä sortavia (tai sortuvia) rakenteita ja toistuvaa niillä uhriutumista. 

Pääasia että päästään syyttämään (miehiä). Se on koko homman suola. Ei ole liian vaikeaa tyhmällekään naiselle. Kaiken koetun kurjuuden voi surutta tuupata miesten niskaan ja sitten tuntea vain ylpeyttä "maailmanpelastamisesta". Miehethän olivat aina kuitenkin joka tilanteessa etuoikeutettuja joten ihan oikein heille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on loppuunkäsitelty. Tässä ei ollut muusta kyse kuin politiikasta.

Eli intersektionaalinen feminismi

Naisiin kohdistuvan ahdistelun ja väkivallan vastustaminen on kyllä sitä perinteistä feminismiä. Tämän vastustamisen vastustaminen on puolestaan persujen sovinistista maa han muut to politiikkaa.

Ahdistelun määrittely on hyvin subjektiivinen. Tai poliittinen.

Pelkän kosketuksen ei pitäisi olla vielä ahdistelua. Tässä jutussa se sitä on. Kaikki ihokontakti määritellään rajojen rikkomisena ja loukkaavana.

Jo terve järki huutaa että nyt on jokin pielessä jos ihokosketuksesta halutaan tehdä jotain näin likaista, iljettävää, uhkaavaa, satittavaa, pelottavaa tai muuten vain (naista) alentavaa. En naisena kert

Tuskin kukaan kiukuttelee kosketuksesta sinänsä, väkisinkin tanssilattialla koskee koko ajan johonkin. Nyt ikävänä koettiin seksuaalinen tai pakottava kosketus, ja se onkin sit eri asia. Käsi pepulla, tissillä, vetäminen ranteesta itseen päin, ne on ihan eri asioita kuin vain neutraali kosketus. 

Ei meidän naisten tai miesten tarvitse olla fe ministejä eikä so vistineja, ollaan ihan vain mukavia lähimmäisiä toisillemme!

Vierailija
1564/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei erota ulkomaailmaa omista kuvitelmistaan. 

Todellisuus: nainen menee baariin.

Kuvitelmat: nainen on alasti (oikeesti vaatteet päällä), naista on oikeus koskea (oikeesti häirintää, joka on rikos). 

Sitten vielä jengi puolustaa täällä näitä kuvitelmia, ihan kuin olisivat todellisuutta. 

Vierailija
1565/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä todella arveluttaisi, jos tyttäreni lähtisi tosi paljastavassa asussa kaupungin yöhön. Voihan sitä toivoa ja vaatiakin, ettei kukaan koskisi tai käyttäytyisi epäasiallisesti, jopa uhkaavasti. Se on ymmärrettävä ja aiheellinen toive. Mutta  realisti pitää olla, ei unelmoija tai idealisti, että pärjää. 

Ei auta. Oma parikymppinen tyttäreni pukeutuu aina pitkiin housuihin ja paitoihin, ja kaikki vaatteensa ovat löysää mallia. Hän on myös hyvin hoikka. Ei käytä meikkiä eikä tällää itseään, ei hae kontaktia katseella eikä muutenkaan.

Avainsana on nuori nainen. Jos olet nuori nainen, niin sinua häiriköidään. Minuakin häirittiin nuorena, loppui joskus siinä kun täytin 38. Enää ei häriköi kukaan, miehet katsovat vain ohi kuin en olisi olemassakaan, ja hyvä niin. Ehkäpä tähyilevät ohitse

Sekö on sinusta häirintää että pyytävät kahville? Vai niin. No nytpä tiedän tämänkin.

Vierailija
1566/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämän jutun pointti on se, että nuo ahdistelevat miehet tekisivät parannuksen, ja alkaisivat yhtäkkiä kohtelemaan kaikkia naisia kuin kukkaa kämmenellä, niin voin kertoa, ettei tule tapahtumaan. Jutussa myös mainittiin, että miesten pitäisi puuttua enemmän toisten miesten tekemisiin. Itse olen ollut tällainen toisia nuhteleva mies, esimerkiksi armeijassa puutuin jatkuvasti muiden irstaisiin ja halveksuviin kommentteihin naisten suhteen. Näiden toimieni johdosta minua pilkattiin päivittäin ja sain esimerkiksi palvelustovereiden tekemässä vertaisarvioinnissa nolla pistettä. Tämä saattoi osaltaan myös vaikuttaa siihen, että en haaveistani huolimatta päässyt etenemään armeijassa. Itse kestän aika hyvin muiden pilkkaa, mutta se otti kyllä todella koville, kun kaikki palvelustoverit vihaavat sinua. Moni pelokkaampi mies ei varmasti tämän takia puutu lainkaan, kun näkee naisten ahdistelua jossakin.

Vierailija
1567/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelmat: nainen on alasti (oikeesti vaatteet päällä), naista on oikeus koskea (oikeesti häirintää, joka on rikos). 

Sitten vielä jengi puolustaa täällä näitä kuvitelmia, ihan kuin olisivat todellisuutta. 

Kukaan järjissään oleva ei puolusta näitä kuvitelmia mutta kuvittelevathan naisetkin kaikenlaista järjetöntä miehistä, mitä uskottelevat täytenä totena.

Molemmat kyllä osaavat tämän hulluuden muodon.

Vierailija
1568/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1552 lisää, että luvaton käpälöinti ei tietenkään huvita.

Nämä kännisiin miesporukoihin  hakeutuvat, käpälöinnistä pöyristyvät vähäpukeiset naiset huvittavat.

Asia on vähän sama kuin inhoaisi koiranpaskaa, ja astuisi tahallaan paljain jaloin jokaiseen edessä olevaan läjään.

Vierailija
1569/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkö ei ilman "testiä" kukaan tiennyt?

🤣

Niin. Idioluutio on joskus aika lähellä sortavia (tai sortuvia) rakenteita ja toistuvaa niillä uhriutumista. 

Pääasia että päästään syyttämään (miehiä). Se on koko homman suola. Ei ole liian vaikeaa tyhmällekään naiselle. Kaiken koetun kurjuuden voi surutta tuupata miesten niskaan ja sitten tuntea vain ylpeyttä "maailmanpelastamisesta". Miehethän olivat aina kuitenkin joka tilanteessa etuoikeutettuja joten ihan oikein heille!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Struggle_session

Vierailija
1570/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttiketju kertoo samaa mitä tuo artikkelikin, eli että miten vähän naisten fyysiset rajat ja suostumus miehille merkitsee. 

Niinpä. Mutta silti kommentoijamiehet huutelee, että ei kaikki miehet, vaan ne jotka ahdistelee baarissa, että heitä on vaan vähän eikä saisi yleistää.

Mutta samaan aikaan hyväksyvät itse fyysisten rajojen rikkomiset ja syyttävät uhria. Ovat siis ihan yhtä paskoja kuin lääppijätkin.

Systeemissäsi ja koko artikkelissa on se ongelma ettei ne häiritsemistä harrastavat välitä pätkääkään kirjoitteluistasi tai tästä ketjusta. Eli kuten aina, syyllistäminen ja toimenpiteet ei kohdistu tekijään vaan koko muuhun ryhmäpopulaatioon.

Ihan sama ongelma sinänsä kaikissa alkoholirajoituksi

"Ne eivät kuitenkaan muutu jos asiasta vaietaan". Sehän se, kierretään kuin kissa kuumaa puuroa kenenkään ääneen sanomatta, mikä joukko miehiä on nykyään kyseessä, joten lääppikööt ja ahdistelkoon rauhassa. 

Vierailija
1571/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä. Mies vetää ykköset päälle ja menee baariin kaljalle. Nainen vetää päälle ykköset mutta ei mene baariin kaljalle vaan tekemään ihan mitä tahansa kukin pöljäke naisvihassaan haluaa ajatella hänen tekevän. Jotain moraalitonta ja lutkahtavaa joka tapauksessa. Voitaisiinko jo tulla 1970-luvulta tähän päivään?

Vierailija
1572/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on. 

Joidenkin mielestä kommenttisi on ehkä in keli mä inen tai äs ovi ni sti n en. He laittavat alapeukkuja, koska:

Pitäisi olla itsestään selvää, että naisella on oikeus liikkua kännisten miesten keskellä vaikka ilkosillaan, eikä kukaan saa koskea ilman lupaa.

Olen ihan samaa mieltä, pitäisi olla niin. Ei ole, enkä usko että koskaan olisi. Sori siitä.

Leimaannun todennäköisesti sukupuoleni petturiksi, kun sanon ettei itsellä ole koskaan ollut tarvetta tunkea kännisen mieslauman keskelle esim.  punaisessa minimekossa tissit paljaana - pöyristymään siitä että kukaan kännisistä miehistä ei kuuntele sanaa EI, vaan katsoo ja koskee.

Mua eniten ihmetytti toi "tissit paljaana", siis mistä tää assosiaatio tuli? Siis kun näkee naisen mekossa, niin heti tulee mielikuva siitä, että se on tissit paljaana ja tottakai sitä voi mennä kähmimään? Naisetkin aattelee näin?

Ei sitä turhaan rajoista opeteta. Suostumus on joillekin ihan outo käsite? Tän ketjun perusteella todella on.

Vierailija
1573/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitää mennä? Pi**a ja k**lia sieltä pikku tunneilla etsitään. Osa toivoo rukoillen että joku koskisi.

Saahan niitä etsiä, ja toivoa rukoilen että joku koskisi. Se on ihan inhimillistä. Jokainen haluaa kuitenkin pitää itsellään päätäntävallan siitä kuka koskee. 

Näihän sitä pitääkin toimia ja toimitaan. Mutta miksi siitä pitää lehtijuttu tehdä? 

Koska liian moni ei toimi näin.

Vierailija
1574/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämän jutun pointti on se, että nuo ahdistelevat miehet tekisivät parannuksen, ja alkaisivat yhtäkkiä kohtelemaan kaikkia naisia kuin kukkaa kämmenellä, niin voin kertoa, ettei tule tapahtumaan. Jutussa myös mainittiin, että miesten pitäisi puuttua enemmän toisten miesten tekemisiin. Itse olen ollut tällainen toisia nuhteleva mies, esimerkiksi armeijassa puutuin jatkuvasti muiden irstaisiin ja halveksuviin kommentteihin naisten suhteen. Näiden toimieni johdosta minua pilkattiin päivittäin ja sain esimerkiksi palvelustovereiden tekemässä vertaisarvioinnissa nolla pistettä. Tämä saattoi osaltaan myös vaikuttaa siihen, että en haaveistani huolimatta päässyt etenemään armeijassa. Itse kestän aika hyvin muiden pilkkaa, mutta se otti kyllä todella koville, kun kaikki palvelustoverit vihaavat sinua. Moni pelokkaampi mies ei varmasti tämän takia puutu lainkaan, kun näkee naisten ahdistelua jossakin.

Miehet kuulostavat qusipäiltä kaikkinensa. Eikö sinusta?

Vierailija
1575/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko pakko pukeutua lutkamaisesti ja lähteä soitellen sotaan asenteella liikenteeseen. On varmaan oikein tarkoituksenhakuisuudella keimailtu ja oikein kerjätty ongelmia. 

"Mutku mulla on oikeus pukeutua kun lu tka". Sitä saa mitä tilaa arvon naiset

Sinäkö määräät jumalana mikä kenenkin tilaus on? Mitä jos kukaan ei ahdistele vaikka on lutkavaatteissa? Saako silloinkin mitä tilaa?  On kyllä hyvin sumea tämä logiikka 😂

Miehet lukee näitä "tilauksia" ihan omien halujensa mukaan. Ei haluta ajatella, että naisella on ihan omat halut eikä kiinnosta mitkä ne naisten halut oikeesti on. Päinvastoin, suututaan kun nainen niistä ilmaisee. 

Kyllä se nainen oppii sanomaan kyllä halutessaan, jos ein sanomisen jälkeen homma loppuu miehen puolelta. Olet käsittänyt jotain pahasti väärin jos olet siinän luulossa että juuri sinun on koskettava väkisin kaikkia naisia vaikka he kieltävät, sillä muuten joku nainen voi jäädä ilman kosketustasi jos hänen einsä tarkoittaakin kyllä.

Vierailija
1576/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1552 lisää, että luvaton käpälöinti ei tietenkään huvita.

Nämä kännisiin miesporukoihin  hakeutuvat, käpälöinnistä pöyristyvät vähäpukeiset naiset huvittavat.

Asia on vähän sama kuin inhoaisi koiranpaskaa, ja astuisi tahallaan paljain jaloin jokaiseen edessä olevaan läjään.

Me inhotaan koiranpaskaa. Siksi koiranpaskalle on säännöt ja rajat. Paskat tulee kerätä ja viedä roskiin, ei jättää tien varsille haisemaan. 

Jos jossain koiranomistajat jättäis jätökset tien varteen, niin siitäkin vois tehdä jutun ja paheksua. Ja miettiä mitä tehdä, jotta ne tietyn alueen koiranulkoiluttajat keräis niitä jätöksiä niin kuin pitää. 

Tässä ollaan nyt siinä, että osa miehistä on kännissä niitä koiranpaskaläjiä tien laidassa. Paskat ei kuulu tien laitaan, joten joko keräät ne pois tai olet pitämättä koiraa. 

Vierailija
1577/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marxisti riidankylväjä. Punasika. 

Vierailija
1578/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on. 

Joidenkin mielestä kommenttisi on ehkä in keli mä inen tai äs ovi ni sti n en. He laittavat alapeukkuja, koska:

Pitäisi olla itsestään selvää, että naisella on oikeus liikkua kännisten miesten keskellä vaikka ilkosillaan, eikä kukaan saa koskea ilman lupaa.

Olen ihan samaa mieltä, pitäisi olla niin. Ei ole, enkä usko että koskaan olisi. Sori siitä.

Leimaannun todennäköisesti sukupuoleni petturiksi, kun sanon ettei itsellä ole koskaan ollut tarvetta tunkea kännisen mieslauman keskelle esim.  punaisessa minimekossa tissit paljaana - pöyristymään siitä että kukaan kännisistä miehistä ei kuuntele sanaa EI, vaan katsoo ja koskee.

Mua ihmetyttää, miten monet puhuu tästä "alasti" tai "tissit paljaana" kun naisella on ihan normaalit vaatteet päällä. Ei ymmärretä oikeesti rajojen päälle. Hyväksytään, että naisten rajoja ei kunnioiteta. Mikä jutussakin tuotiin esiin. 

Asiat muuttuu sillä, että ongelmista puhutaan. Sanotaan, että ei, ei käy näin. Se mitä muuta tarvitaan kun sanominen on hyvä kysymys sekin. Mutta sanomisesta se lähtee. Osa miehistä ottaa onkeensa. 

Itehän oon sitä mieltä, että ei pitäis olla kännissä, jos menee kyky kunnioittaa toisten rajoja. Ihan samalla tavalla koskee miesten välistä väkivaltaa kuin naisten rajojakin. 

Siirtelevät maalitolppia oman agendansa mukaan.

Vierailija
1579/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut myös halveksuntaa naisilta, kun he ovat kuulleet, että olen puuttunut miesten ahdistelevaan toimintaan. Naiset ovat pitäneet minua idioottina muiden moralisoijana, jonka pitäisi antaa kaikkien miesten olla sellaisia kuin he ovat. Ei kannata siis lähteä naisia puolustamaan sen takia, että saisi heiltä jotakin kiitosta. Naiset osaavat olla myös todella ilkeitä niin halutessaan. Kannattaa muistaa, että Jeffrey Epsteiniäkin puolusti kaikista eniten juuri eräs nainen.  

Vierailija
1580/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ei oo heleppoo tuo naistenkaan elämä.

Tästä alkaa toisen kunnioitus, siitä kun yrittää asettua edes hetkeksi toisen saappaisiin!

Ei varmasti ole helppoa miestenkään elämä, ja tämä empatia on mielestäni yksi tärkeimmistä asioista maailmassa, suosittelen kaikille <3

onnellinen rouva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi