Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Vierailija kirjoitti:
Onko jutun tarkoitus kertoa, että:
MINÄ olen niin ihana, ettei kukaan pysty pitämään näppejään erossa. Katsokaa kaikki, kuinka ihana olen.
Minä sain sen käsityksen että jutun tarkoitus oli se että tanssilattia haisi pierulle.
Vierailija kirjoitti:
Tukholman yöhön seuraavaksi jos uskaltaa.
Tai Malmöön, mitä eräs toimittaja kutsui lähinnä lintukodoksi tepasteltuaan siellä päiväsaikaan muutama vuosi sitten. Eipä taida Malmö olla entisensä edes päiväsaikaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja 80-90 luvulla tuli liikuttua yöelämässä. En nähnyt tuollaista käytöstä. Ainut mitä kuulin oli, että yksi portsari käyttäytyi noin. Jokin on Suomessa muuttunut.
Ehkä kävimme eri baareissa, koska naispuoliset opiskelukaverit kyllä kertoivat joidenkin miesten harrastavan että esim. tanssilattialla tulivat toiseen ihan kiiinni koittaen tavallaa kuivahöylätä naista.
90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa miehillä oli tapana tunkea tanssilattialla käsi housuun ja sormi pim-ppiin lupia kyselemättä. Ts. raiskaus oli ihan normaali tapahtuma.
Sitten nämä miehet veivät sormensa muiden miesten haisteltaviksi. Ne aikansa alfat.
Valheet sen kuin sakenevat.
Kyl vaan vaikea on ihan uskoa. Varmaan kaikenlaista juttua porukka tulee kännissä heittämään, mutta eihän tollasta kähmintää missään irl näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja 80-90 luvulla tuli liikuttua yöelämässä. En nähnyt tuollaista käytöstä. Ainut mitä kuulin oli, että yksi portsari käyttäytyi noin. Jokin on Suomessa muuttunut.
Ehkä kävimme eri baareissa, koska naispuoliset opiskelukaverit kyllä kertoivat joidenkin miesten harrastavan että esim. tanssilattialla tulivat toiseen ihan kiiinni koittaen tavallaa kuivahöylätä naista.
Totta kai 80- ja 90-luvuillakin tapahtui kaikenlaista. Mielestäni ei kuitenkaan tuon jutun määrissä, vaan tyyliin 1 tai 2 ikävämpää lähestymistä per ilta. Tuossa puhuttiin kymmenistä lääppimisistä.
N55
Huomaa, että kirjoittaja kenelle vastasin sanoi ettei 80-90 luvuilla tapahtunut asiatonta käytöstä kuni yhden portsar
Pakko korjata, että ei onneksi aivan joka kerta. Eli 0-2 olisi ollut oikeampia.
Mutta, eräskin tisseihini baarissa tarrautuja on nykyisin vallan huippupaikoilla (sen verran ettei kuitenkaan pressamme), saisi hyvän parinkympin jutun Seiskaan jos olisin ikävä ihminen ;) Ymmärrän kuitenkin, että hän ei ole enää sama ihminen, vaan silloin oli nuori, ymmärtämätön ja ajattelematon, enkä traumatisoitunut tuosta kuitenkaan mitenkään.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa miehillä oli tapana tunkea tanssilattialla käsi housuun ja sormi pim-ppiin lupia kyselemättä. Ts. raiskaus oli ihan normaali tapahtuma.
Sitten nämä miehet veivät sormensa muiden miesten haisteltaviksi. Ne aikansa alfat.
Ai että oli ihan yleisenä tapana vai? Älä kehtaa valehdella noin räikeästi.
Aika käsittämätöntä kyllä, miten vähän arvoa ihmiset antavat toisen ihmisen oikeudelle fyysiseen koskemattomuuteen. Ilmeisesti sitten omalleenkin.
90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa helsinkiläismiehillä oli tapana piereskellä tanssilattialla ja naisilla kans. Eikä meno ole siitä miksikään muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyl vaan vaikea on ihan uskoa. Varmaan kaikenlaista juttua porukka tulee kännissä heittämään, mutta eihän tollasta kähmintää missään irl näe.
Joo, ei mua ainakaan kukaan ole kähminyt.
T: Jorma55
Vierailija kirjoitti:
Aika käsittämätöntä kyllä, miten vähän arvoa ihmiset antavat toisen ihmisen oikeudelle fyysiseen koskemattomuuteen. Ilmeisesti sitten omalleenkin.
Miehillä ei ole asiasta illuusiota, nyrkki mäjähtää naamaan hyvin helposti yöelämässä. Nainen on suojeltu sukupuoli jota kosketaan kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukholman yöhön seuraavaksi jos uskaltaa.
Tai Malmöön, mitä eräs toimittaja kutsui lähinnä lintukodoksi tepasteltuaan siellä päiväsaikaan muutama vuosi sitten. Eipä taida Malmö olla entisensä edes päiväsaikaan nykyään.
Se oli nolo!Kuvat otettu sunnuntaiaamuna kun kukaan ei ollut edes herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdisteltiin jo pikkutyttönä kasarilla yökerhossa.
T: lumihiutale 19v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole asiasta illuusiota, nyrkki mäjähtää naamaan hyvin helposti yöelämässä. Nainen on suojeltu sukupuoli jota kosketaan kevyesti.
Aikamoista sanoa noin, kun raisqauksen ja seksuaalisen ahdistelun uhrit ovat pääsääntöisesti naisia, juuri sukupuolensa vuoksi. Kyllä miehet osaavat myös naisia leipoa turpaan. Herrasmiesasetus on kovin monille jäänyt asentamatta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhmailua. Minulla on oikeus pukeutua miten haluan missä vain. No ei ole. Tilannetaju.
No missä ihmeessä sitä seksikästä bilemekkoa sitten käytetään ellei bileissä? Tilannetajua on se, ettei siinä samassa bilemekossa mennä töihin tai ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti ole koskaan esim nähnyt että tuntematon mies tunkeutuu vieraiden naisten pöytään eikä lähde pois vaikka nämä pyytävät? Minusta tuollainen oli ihan normimenoa ysärillä.
Useimmiten tarttuminen ja kopelointi on toki vaikeampi havaita. Mä istuin kerran looshissa kun vieressä istunut tuntematon mies työnsi kätensä reisieni väliin. Sitä ei tietenkään nähnyt kukaan muu. Myös tanssilattialla tapahtuvaa kopelointia on vaikea ulkopuolisten havaita, eiväthän he tiedä onko muut miten läheisissä väleissä keskenään.
Paljon oli kyllä myös ihan näkyvää ahdistelua, esim mua on esim tartuttu takaapäin rinnoista seistess
Totta osaksi tämäkin. Kävin paikallisen terassilla oluella jokunen aika sitten, missä yksi neito makoili penkillä pikkuhousut vilkkuen ja toinen naisryhmä kertoili kovaan ääneen seksistään ja siitä, että on tullut nusaistua kyseisenkin baarin vessassa.
Ei siinä mitään, mutta kertoo jotakin, millainen meno ja taso baarissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdisteltiin jo pikkutyttönä kasarilla yökerhossa.
T: lumihiutale 19v
Mitä saat tällaisesta vähättelystä? Kiellätkö asian siis kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti ole koskaan esim nähnyt että tuntematon mies tunkeutuu vieraiden naisten pöytään eikä lähde pois vaikka nämä pyytävät? Minusta tuollainen oli ihan normimenoa ysärillä.
Useimmiten tarttuminen ja kopelointi on toki vaikeampi havaita. Mä istuin kerran looshissa kun vieressä istunut tuntematon mies työnsi kätensä reisieni väliin. Sitä ei tietenkään nähnyt kukaan muu. Myös tanssilattialla tapahtuvaa kopelointia on vaikea ulkopuolisten havaita, eiväthän he tiedä onko muut miten läheisissä väleissä keskenään.
Paljon oli kyllä myös ihan näkyvää ahdistelua, esi
Mut jos vaikka joillain naisilla on ns. huonomoraalinen meno, niin oikeuttaako se käymään käsiksi noin vain? Eikö ammatihoratsujenkin kanssa tehdä yhteinen sopimus koskettamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä sontaa taas, leivotaan suomalaisista miehistä syyllisiä tämäkin ketju vahvistui feministien suomalaiseen mieheen kohdistuvaksi mollaamispropagandaksi. Kiitos ja kumarrus.
Feminismi täytyy tuhota.
Mitä tekemistä asialla on feminismin kanssa, jos osa ihmisistä ei osaa baarissa käyttäytyä? Olenko muka feministi, jos edellytän ihmisten noudattavan käytöstapoja ja lakia myös baarissa?
Kysymys on siitä, että mitään ahdistelijoita ei edes ole ollut, kerran niille ei voida osoittaa suoria tekijöitä on turha syytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon oli kyllä myös ihan näkyvää ahdistelua, esi
Totta osaksi tämäkin. Kävin paikallisen terassilla oluella jokunen aika sitten, missä yksi neito makoili penkillä pikkuhousut vilkkuen ja toinen naisryhmä kertoili kovaan ääneen seksistään ja siitä, että on tullut nusaistua kyseisenkin baarin vessassa.
Ei siinä mitään, mutta kertoo jotakin, millainen meno ja taso baarissa on.
Mutta ahdisteltiinko noita naisia? Minusta kuulostaa tosi hyvältä paikalta jos kukaan ei koske vaikka pikkuhousut vilkkuisi.
Joku muu jo sanoi että pahimmissa räkälöissä ahdistelua on vähiten koska ihmiset keskittyvät vaan juomaan. Omasta kokemuksesta uskon tuon. Mun ahdistelukokemukset on suurimmaksi osaksi keikoilta, yökerhoista ja sellaisista keskitason paikoista. Myös "hienoissa" ravintoloissa tuntuu olevan suurentunut riski törmätä ihmisiin jotka luulevat olevansa toisten yläpuolella ja omistavansa heidät.