Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
1381/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on niin, että kaikkein eniten sitä on tullut ahdistelluksi noin 14-20 vuoden iässä. En käynyt baareissa enkä pukeutunut mitenkään paljastavasti, mutta silti. Perään on huudeltu, vartaloa lääpitty (ennen kaikkea verbaalisesti, mutta myös kourittu ja mm. heitetty lasi maitoa päin naamaa ja kerrottu kuinka kiihotti) ja omia fantasioita kerrottu ääneen (mitä minulle voisi tehdä). Vanhoista päiväkirjoista lukenut aika karmivaa settiä, muuten olisin ehkä jo unohtanutkin näin +40-vuotiaana. En ole noin härskiä ahdistelua kokenut vanhemmalla iällä kuin mitä 90-luvun päiväkirjat järkytyksekseni ovat muistuttaneet ihan tavan tallaajien aka ohikulkijoiden tuolloin tehneen. JA MINÄ OLIN LAPSI! No, ehkä nuoruus takasi puolustuskyvyttömyyden. Noita ahdistelijoita olen kuvannut mm. 'vanhoina ukkoina' - eivät siis olleet ikäisiäni 'rakkaudesta se hevonenkin potkii, pojat on poikia'-tapauksia. Yök. 

Olisi paikallaan laittaa näihin -jatkuvasti ahdisteltu lapsesta asti- paikkakunta tai edes missä päin Suomea tällaista tapahtuu. Itse isosta kaupungista (Tampere) eikä minulle tai jo aikuisille tyttärelleni ole osunut kohdalle tällaista käytöstä lapsena/teininä/nuorena. 

Vierailija
1382/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja 80-90 luvulla tuli liikuttua yöelämässä. En nähnyt tuollaista käytöstä. Ainut mitä kuulin oli, että yksi portsari käyttäytyi noin. Jokin on Suomessa muuttunut.

Etkö oikeasti ole koskaan esim nähnyt että tuntematon mies tunkeutuu vieraiden naisten pöytään eikä lähde pois vaikka nämä pyytävät? Minusta tuollainen oli ihan normimenoa ysärillä.

Useimmiten tarttuminen ja kopelointi on toki vaikeampi havaita. Mä istuin kerran looshissa kun vieressä istunut tuntematon mies työnsi kätensä reisieni väliin. Sitä ei tietenkään nähnyt kukaan muu. Myös tanssilattialla tapahtuvaa kopelointia on vaikea ulkopuolisten havaita, eiväthän he tiedä onko muut miten läheisissä väleissä keskenään.

Paljon oli kyllä myös ihan näkyvää ahdistelua, esim mua on esim tartuttu takaapäin rinnoista seistessäni baaritiskillä. Kymmenet ihmiset näkivät tuon

No kenties kaikki eivät käy sellaisissa alemman tason kapakoissa missä sinä käyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ei kannata lähteä yksin baariin punaisessa mekossa. Se on vissi. 

Minusta tuo juttu oli tulella leikkimistä. Baarissa ollaan humalassa pienessä tilassa ja haetaan seuraa. Mitä muuta voi odottaa kuin käpälöimistä? Varsinkin kun mekko on avonainen.

Miehillä sama juttu. Kyllä naiset tulee lääppimään komeita miehiä. 

Olisin huolestunut, jos kyse olisi päiväsaikaan ja vaikka tavaratalosta. 

Tämä

Ole vain huolestunut. Suuri osa esim. teinitytöistä kokee ahdistelua päiväsaikaan tavaratalossa tai julkisissa liikennevälineissä.

Ja sulla on pistää tutkittua tilastotietoa tähän?

Linkki kiitos!

Millainen vulva

Voi voi. Kyllä on militanttivassujen konstit epätoivoisia. Hyvä että tämäkin alkaa yhä enemmän tulla näkyviin.

Vierailija
1384/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja 80-90 luvulla tuli liikuttua yöelämässä. En nähnyt tuollaista käytöstä. Ainut mitä kuulin oli, että yksi portsari käyttäytyi noin. Jokin on Suomessa muuttunut.

Näinpä, paljon rauhallisempaa oli omina nuoruusaikoina.

Tästä kannattaisi tehdä ihan sosiologinen tutkimus, mutta itse veikkaan ainakin poken käytön lisääntymistä ja sen raaistumista. Toinen asia on lisääntynyt sitoutumaton seksi. Koska se on niin normalisoitunutta ja oletusarvoista, miksei saman tien aloittaisi aktia jo baarissa kenen kanssa vain.

N55

Suostumuksellinen sitoutumaton seksi on normalisoitu, ahdisteluun suhtautuminen on jyrkentynyt. Kaikille tämä ei vaan mene jakeluun.

Vierailija
1385/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua lähenneltiin koulumatkalla ja kirjastossa.  Vanhempani olivat opettaneet, että aikuisia totellaan ja kunniotetaan. En osannut pitää puoliani. Omat tyttäreni opetan toisin. Jos kosket heihin, saat tuntea seuraamukset."

90% varsinkin sensaatiohakuisimmista "tositarinoista" someketjuissa on keksitty kirjoitushetkellä. 

Vierailija
1386/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sanonut arabiaksi

Vierailija
1387/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kävimme eri baareissa, koska naispuoliset opiskelukaverit kyllä kertoivat joidenkin miesten harrastavan että esim. tanssilattialla tulivat toiseen ihan kiiinni koittaen tavallaa kuivahöylätä naista.

Totta kai 80- ja 90-luvuillakin tapahtui kaikenlaista. Mielestäni ei kuitenkaan tuon jutun määrissä, vaan tyyliin 1 tai 2  ikävämpää lähestymistä per ilta. Tuossa puhuttiin kymmenistä lääppimisistä.

N55

Vierailija
1388/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuntuvatkin olevan tälle sokeita. Se, ettet sinä ole kiinnittänyt huomiota ei tarkoita ettei sitä ole tapahtunut.

Toki ahtaalla tanssilattialla paha sanoa mitä muut tekevät. Ahtaassa tilassa tapahtuvan koskettelun takia esim. Tokiossa on metrossa omat vaunut naisille, joihin ruuhka-aikoina on miehiltä pääsy kielletty. 

Vierailija
1389/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla puhe siitä mistä puute.

Vierailija
1390/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on niin, että kaikkein eniten sitä on tullut ahdistelluksi noin 14-20 vuoden iässä. En käynyt baareissa enkä pukeutunut mitenkään paljastavasti, mutta silti. Perään on huudeltu, vartaloa lääpitty (ennen kaikkea verbaalisesti, mutta myös kourittu ja mm. heitetty lasi maitoa päin naamaa ja kerrottu kuinka kiihotti) ja omia fantasioita kerrottu ääneen (mitä minulle voisi tehdä). Vanhoista päiväkirjoista lukenut aika karmivaa settiä, muuten olisin ehkä jo unohtanutkin näin +40-vuotiaana. En ole noin härskiä ahdistelua kokenut vanhemmalla iällä kuin mitä 90-luvun päiväkirjat järkytyksekseni ovat muistuttaneet ihan tavan tallaajien aka ohikulkijoiden tuolloin tehneen. JA MINÄ OLIN LAPSI! No, ehkä nuoruus takasi puolustuskyvyttömyyden. Noita ahdistelijoita olen kuvannut mm. 'vanhoina ukkoina' - eivät siis olleet ikäisiäni 'rakkaudesta se hevonenkin potkii, pojat on poikia'-tapauksia. Yö

Alaikäisenä kirjastossa ja koulumatkalla ahdisteltu asui Lahdessa. Ja tekijät ihan kantasuomalaisia keski-ikäisiä miehiä. Minä alakoululainen.

Vierailija
1391/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti ole koskaan esim nähnyt että tuntematon mies tunkeutuu vieraiden naisten pöytään eikä lähde pois vaikka nämä pyytävät? Minusta tuollainen oli ihan normimenoa ysärillä.

Useimmiten tarttuminen ja kopelointi on toki vaikeampi havaita. Mä istuin kerran looshissa kun vieressä istunut tuntematon mies työnsi kätensä reisieni väliin. Sitä ei tietenkään nähnyt kukaan muu. Myös tanssilattialla tapahtuvaa kopelointia on vaikea ulkopuolisten havaita, eiväthän he tiedä onko muut miten läheisissä väleissä keskenään.

Paljon oli kyllä myös ihan näkyvää ahdistelua, esim mua on esim tartuttu takaapäin rinnoista seistessäni baaritiskillä. Kymmenet ihmiset näkivät tuon

Onneksi olen aina käynyt vain pahimmissa räkälöissä. Niissä keskitytään juomaan eikä naiset kiinnosta pätkääkään.  Ainoat ahdistelut ovat kohdistuneet minuun milloin minkäkin huolestuneen yliempaattisen naisen toimesta hänen nähdessään potentiaalisen pelastusprojektin.

Vierailija
1392/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kävimme eri baareissa, koska naispuoliset opiskelukaverit kyllä kertoivat joidenkin miesten harrastavan että esim. tanssilattialla tulivat toiseen ihan kiiinni koittaen tavallaa kuivahöylätä naista.

Totta kai 80- ja 90-luvuillakin tapahtui kaikenlaista. Mielestäni ei kuitenkaan tuon jutun määrissä, vaan tyyliin 1 tai 2  ikävämpää lähestymistä per ilta. Tuossa puhuttiin kymmenistä lääppimisistä.

N55

Huomaa, että kirjoittaja kenelle vastasin sanoi ettei 80-90 luvuilla tapahtunut asiatonta käytöstä kuni yhden portsarin toimesta. Siitäkin on jo pitkä matka jos sinulle tapahtui 1-2 kertaa joka baarikeikka.

Vierailija
1393/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, paljon rauhallisempaa oli omina nuoruusaikoina.

Tästä kannattaisi tehdä ihan sosiologinen tutkimus, mutta itse veikkaan ainakin poken käytön lisääntymistä ja sen raaistumista. Toinen asia on lisääntynyt sitoutumaton seksi. Koska se on niin normalisoitunutta ja oletusarvoista, miksei saman tien aloittaisi aktia jo baarissa kenen kanssa vain.

N55

Suostumuksellinen sitoutumaton seksi on normalisoitu, ahdisteluun suhtautuminen on jyrkentynyt. Kaikille tämä ei vaan mene jakeluun.

Ai miestenkin suhtautuminen ahdisteluun on sinusta jyrkentynyt? Veikkaisin että vain naisten... 

Vierailija
1394/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli tämän lähtemisen tarkoitus? Miksi lähteä yksin yöhön?

Kysytkö tuota myös miehiltä?

Ai niin, tietysti sen takia, kun siellä oli miehiä.

Vierailija
1395/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että Helsinki on tuollainen paikka? Ahdistellaan naisia ja lapsia ja piereskellään yökerhoissa.

Vierailija
1396/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua lähenneltiin koulumatkalla ja kirjastossa.  Vanhempani olivat opettaneet, että aikuisia totellaan ja kunniotetaan. En osannut pitää puoliani. Omat tyttäreni opetan toisin. Jos kosket heihin, saat tuntea seuraamukset."

90% varsinkin sensaatiohakuisimmista "tositarinoista" someketjuissa on keksitty kirjoitushetkellä. 

Ei tämä ole sensaationhakuisuutta. Ihan tyttöjen normielämää jo kasarilla. En tiedä yhtäkään ikäistäni naista, jota ei olisi ahdisteltu useita kertoja. Sellaisiakin naisia varmasti on. Me olemme eläneet ihan tavallista menevää elämää: liikuttu, juhlittu, matkustettu, pidetty hauskaa. Se lienee myös naisten oikeus.

Vierailija
1397/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista nykyään kun alaikäiset pikkutytötkään ei saa olla yökerhossa rauhassa ilman että joku tulee kourimaan ja piereskelemään.

Vierailija
1398/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole sensaationhakuisuutta. Ihan tyttöjen normielämää jo kasarilla. En tiedä yhtäkään ikäistäni naista, jota ei olisi ahdisteltu useita kertoja. Sellaisiakin naisia varmasti on. Me olemme eläneet ihan tavallista menevää elämää: liikuttu, juhlittu, matkustettu, pidetty hauskaa. Se lienee myös naisten oikeus.

Jos viettää örveltäjäelämää siihen kuuluu örvellyselämän ikävätkin puolet. Tasoistenne seassa olette pyörineet.

Vierailija
1399/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jutun tarkoitus kertoa, että:

MINÄ olen niin ihana, ettei kukaan pysty pitämään näppejään erossa. Katsokaa kaikki, kuinka ihana olen. 

Vierailija
1400/2882 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuntuvatkin olevan tälle sokeita. Se, ettet sinä ole kiinnittänyt huomiota ei tarkoita ettei sitä ole tapahtunut.

Toki loistavaa, jos et itse ole ahdistellut ketään.

Naisetkin ovat tälle ilmiölle aika sokeita elleivät satu olemaan koulutettuja tiettyyn suuntaan.

Edelleen elämässä on kaikenlaista epämukavaa ja epätäydellistä (esimerkkeinä sairastelu, tahaton työttömyys, synnytyskivut, ihmisten petollisuus, dumpatuksi tulo mistä syystä tahansa jne jne) mutta suurin osa ihmisistä on tähän asti todennut että hyvät puolet kuitenkin voittavat huonot.

Toisessa sukupuolessa, työssä, lasten teossa, elämässä yleensä. Mutta nythän halutaan selvästi kaiken jopa väkisellä kaivetun paskan tuhoavan kaiken sen koetun, tietoisesti rakennetun,ylläpidetyn ja vaalitun hyvän mitä meillä on.

Vasemmiston motto onkin: paska voittakoon! Ahdistelijat, tulkaa tänne, me odotamme täällä teitä jo! No, missä viipyilette?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän