Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
1081/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori naistoimittaja haluaa nähdä itsensä haluttavampana kuin on. Miehet kinuavat vain puhdasta seksiä, ja kun tuollainen itseänsä esiin tuova tyrkky vamppaa baarissa himot katossa, ei ihme jos miehillä herää kiinnostusta seksiin.

Muuten oivat inseliselitykset, mutta myös shortseihin ja t-paitaan pukeutunut, töitään tekemässä ollut kameranainen joutui myös ahdistelun kohteeksi.

Vierailija
1082/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea pitkää ketjua, mutta juttua lukiessani mietin, että jokin on muuttunut. Oli hyvin harvinaista, että minua olisi ahdisteltu nuorena, aivan muutamia yksittäisiä tapauksia. Mutta oma tytär parikymppisenä valitti, että häntä häiritään.

On ilmeisesti tapahtunut jonkinlainen takaisku tässä asiassa. Tapahtumapaikka on sekä mulla että tyttärelläni sama kuin toimittajalla.

Naisvihamielisten aatteiden leviäminen on johtanut tähän?

Mä olen myös keski-ikäinen nainen ja metoon aikaan keskustelin ystävieni kanssa ahdistelusta. Olin sitä mieltä ettei mua ole koskaan ahdisteltu. Samanikäiseltä ystävältäni lensi suu auki, ja hän muistutti mua kaikista kerroista kun olemme olleet yhdessä baarissa ja niin mua kuin häntäkin on kourittu, takerruttu ki

Mitäs jos miehiä olisi pyydetty viettämään siellä vähemmän aikaa, jos ne kerran aiheutti häiriötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt en ymmärtänyt. Ajatteletko, että ahdistelun tuomitseminen on yksi osa tuota epäkohtien esiin kaivelemista ja niiden suurentelua? Mulla on erilainen kokemus, se ahdistelu oikeasti oli tosi ikävä osa nuoruutta jo tuolloin, ja sillä on ollut ikäviä vaikutuksia myös myöhempään elämään että ahdistelua katsottiin aikoinaan läpi sormien ja pidettiin lähestulkoon normaalina. En tiedä ollenkaan, miten nykynuorisoa auttaisi jos tuo suhtautuminen ahdisteluun olisi vielä nykyäänkin tavallista kaiken muun kuormituksen lisäksi."

Sinun kaltaisia ei ollut prosentuaalisesti merkittävästi. Suurempi osa ei ottanut tuota niin vakavasti. Eikä muitakaan vastaavia asioita. Tuolloin elämästä tuli mukavampaa. Kuten suurella osalla oli, toisin kuin nykyään.

Tästä on lainaukset jo tippunut, mutta niinhän alunperin sanoin, etten minäkään ottanut tuota vakavasti. En edes osannut ajatella sitä ahdisteluna, se oli vain inhottava varjopuoli jota piti sietää. Sietämisen vaatimus ei kuitenkaan tehnyt elämästä mukavampaa, päinvastoin. Nykyään on siinä suhteessa helpompaa, ainakin toivottavasti. Oli tosi kiva huomata vastikään kaverini kanssa baarissa käydessä, että tarjoilija poisti hyvin nopeasti ja oma-aloitteisesti pöytäämme ängenneen nousuhumalaisen miehen joka ei meidän poistumispyyntöjä uskonut. Samalla muistin hyvin ajat nuoruudessa kun sai itsekseen selvitä jos pöytään änkesi joku vanha hourio koko illaksi eikä keskustelusta kavereiden tai mukavien poikien kanssa tullut mitään. Monet kerrat joutui lähtemään baarista pois tuollaisen takia. Ahdistelua ei otettu vakavasti, mutta se ei tehnyt elämästä mukavampaa vaan epämukavampaa niille jotka olivat ahdistelun kohteina. 

Mutta tässä taitaa olla nyt se, että sinä et pidä ahdistelua negatiivisena asiana ja kuvittelet että aikoinaan eivät muutkaan pitäneet, kun siitä ei nostettu äläkkää. Itse väitän että suurin osa oli juurikin mun kaltaisia, joiden mielestä elämä olisi ollut huomattavasti mukavampaa ilman tuota ilmiötä baareissa.

Vierailija
1084/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintoisa ketju. Lopputulema on se, että feminismille on edelleen tarvetta. Kiitos muistutuksesta, miehet! Koettakaahan olla nätisti.

Lopputuloksena toteamme, että uhriutuvan feminismin aika on ohi ja voimme jatkaa tasa-arvon parissa.

Vierailija
1085/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintoisa ketju. Lopputulema on se, että feminismille on edelleen tarvetta. Kiitos muistutuksesta, miehet! Koettakaahan olla nätisti.

Ja mitähän tämän päivän feminismi saa asiassa aikaan, missä ei suinkaan tuomita kaikkien miesten ahdistelua, vaan päinvastoin hyssytellään, väheksytään, jopa kielletään ulkomaalaisten suuri osuus ahdisteluissa/seksuaalirikoksissa.

Edes poliisin tilastot eivät saa feministejä heräämään, joten ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
1086/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän tämän päivän feminismi saa asiassa aikaan, missä ei suinkaan tuomita kaikkien miesten ahdistelua, vaan päinvastoin hyssytellään, väheksytään, jopa kielletään ulkomaalaisten suuri osuus ahdisteluissa/seksuaalirikoksissa.

Edes poliisin tilastot eivät saa feministejä heräämään, joten ihan yhtä tyhjän kanssa. 

On esim. uudistettu Marinin kaudella seksuaalirikoslainsäädäntö, joka koskee ihan kaikenvärisiä rikollisia.

Vierailija
1087/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt en ymmärtänyt. Ajatteletko, että ahdistelun tuomitseminen on yksi osa tuota epäkohtien esiin kaivelemista ja niiden suurentelua? Mulla on erilainen kokemus, se ahdistelu oikeasti oli tosi ikävä osa nuoruutta jo tuolloin, ja sillä on ollut ikäviä vaikutuksia myös myöhempään elämään että ahdistelua katsottiin aikoinaan läpi sormien ja pidettiin lähestulkoon normaalina. En tiedä ollenkaan, miten nykynuorisoa auttaisi jos tuo suhtautuminen ahdisteluun olisi vielä nykyäänkin tavallista kaiken muun kuormituksen lisäksi."

Sinun kaltaisia ei ollut prosentuaalisesti merkittävästi. Suurempi osa ei ottanut tuota niin vakavasti. Eikä muitakaan vastaavia asioita. Tuolloin elämästä tuli mukavampaa. Kuten suurella osalla oli, toisin kuin nykyään.

Elämä on toivottavasti vähemmän mukavaa ahdistelijoille. Ainakaan ei voi luottaa enää siihen, että uhrit ovat hilja

Varmaan 85% nuorista voi paremmin kuin nykyaikana. Sinä voit haukkua heitä vaikka ahdistelijoiksi.

Vierailija
1088/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytännössä iso ero, puhutaanko helsinkiläismiehistä vai helsinkiläisistä. Lukekaa ns. rivien välistä!

Vierailija
1089/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori naistoimittaja haluaa nähdä itsensä haluttavampana kuin on. Miehet kinuavat vain puhdasta seksiä, ja kun tuollainen itseänsä esiin tuova tyrkky vamppaa baarissa himot katossa, ei ihme jos miehillä herää kiinnostusta seksiin.

Muuten oivat inseliselitykset, mutta myös shortseihin ja t-paitaan pukeutunut, töitään tekemässä ollut kameranainen joutui myös ahdistelun kohteeksi.

Aikamoinen ääliö pitää olla, että lähestyy naista jolla kamera käsissään, vai onko kuvat otettu puhelimella? 

Vierailija
1090/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli veitikkamaista käytöstä miehiltä.

Miltäköhän heistä tuntuisi, jos baarien naisasiakkaat olisivat heitä 10-20 cm pidempiä, kymmeniä kiloja painavampia ja kädet kävisivät miesten vartalolla koko ajan siellä sun täällä?

Minne on jäänyt vanha kunnon sääntö "katsoa saa, vaan ei koskea"?

Vierailija
1091/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimies! VAROITUS! Älä lähesty tai puhuttele viihteellä skandinaavin näköistä naista, ennenkuin varmistat, ettei se ole suomalainen. Ketjun perusteella suomalainen nainen ei halua sinua hauskanpitoa pilaamaan. Ymmärrän jo, että monet miehet haluaa ja hakeekin ulkomaalta vaimon. Kannustan siihen, melkosilta korpuilta suominaiset vaikuttaa. Hyi hel*etti, jos tuota kotkotusta pitäisi vielä kotonakin kuunnella.

Vierailija
1092/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On esim. uudistettu Marinin kaudella seksuaalirikoslainsäädäntö, joka koskee ihan kaikenvärisiä rikollisia.

Minä puhuin aidasta, sinä aidan seipäistä. En yllättynyt. 

Vierailija
1093/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle. 

Jutussa kerrottiin totuus miten miehet käyttäytyvät, mikä siitä tekee miesvihan. Jotkut vaan toivovat, että saisivat jatkaa naisten ahdisteluja ja naisten pitäisi olla hiljaa jopa tyytyväisiä huomiosta. Kyllä on vielä tosi pitkä matka ennenkuin viesti menee perille ja miehet alkavat käyttäytymään sivistyneesti.

Vierailija
1094/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttikö ollenkaan burkhaa ja liikkuiko uksin?

Vierailija
1095/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli veitikkamaista käytöstä miehiltä.

Miltäköhän heistä tuntuisi, jos baarien naisasiakkaat olisivat heitä 10-20 cm pidempiä, kymmeniä kiloja painavampia ja kädet kävisivät miesten vartalolla koko ajan siellä sun täällä?

Minne on jäänyt vanha kunnon sääntö "katsoa saa, vaan ei koskea"?

Usko pois, tuotakin tapahtuu. 

-ravintola-alalla 

Vierailija
1096/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin aidasta, sinä aidan seipäistä. En yllättynyt. 

Ei vaan minä puhun aidasta ja sinä yhdestä seipäästä. Koska se yhdestä seipäästä puhuminen palvelee sua mutta koko aidan kunnostaminen palvelee tyttöjä ja naisia.

Vierailija
1097/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun ydinsanoma on tuttu jo vuodesta 2015: kyllähän suomalaisetkin.

Vierailija
1098/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaisi käydä, jos komea hoikan lihaksikas nuori miestoimittaja tekisi kierroksen mummotunnelissa? Kunnioittaisivatko leidit kehollisia rajoja ja itsemääräämisoikeutta?

Vierailija
1099/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun myötä ulkomaiset naiset ovat kaunistuneet.  =D

Vierailija
1100/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmissa kulttuureissa ei naista päästettäisi ilman miestä minnekään. Eikä varsinkaan noin houkuttelevassa asussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä