Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
701/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö kyseessä eräs keskustan "menomesta", johon kehyskunnista ja maaseutukaupungeista paikalliset "herrasmiehet" saapuvat "radalle" isolle kirkolle? Ko paikan asiakaskuntahan koostuu pääasiassa varhaiskeski- ja keski-ikäisistä. Alkoholinkäyttö on humalahakuista, kuten heidän nuoruudessaan. Ja kyseessä on se sukupolvi, joka ei ehtinyt lukea metootansa kovin tarkkaan, vaan lähempi tuttavuus vastakkaisen sukupuolen kanssa toteutui live-elämässä ennen tinder-aikakautta.

Olen samaa mieltä, ihan hirveä paikka.

Väittäisin kuitenkin, että kyseessä on valikoitunut joukko, joka koostuu lähinnä työläisistä ja alemmasta keskiluokasta. 

En yleistäisi sen vuoksi kovin laajasti käytöstä suomalaisiin miehiin.

Mikä mesta siis? Rymy-Eetu? Zetor? 

Vierailija
702/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sinusta tulee mieleen kansanedustaja Vornanen. Häntäkin pelottaa Helsingin huvipaikoissa niin paljon, että ase taskussa kuljeksii.

Totta, ase oli varmaan pakkien varalta mukana. Joskus eräs mies kähmi reittäni, ja sanoin että hän selviää nyt varoituksella mutta että joku toinen nainen voisi samassa tilanteessa vetää kuonoon. Hänen vastauksensa yllätti minut täysin: hän totesi harrastaneensa nuorempana kamppailulajeja.  Hienoa, että mies on valmistautunut puolustautumaan fyysisesti ahdistelemiaan naisia vastaan. :D Mitä helkkaria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hesari ei koskaan laita sexyä miestä tekemään tuota testiä yhtä sexyssä asussa?

Jep. Moniko känniläinen keski-iköinen rouva ehdottelisi epäsopivaa?

Mutta sitä ei ikinä testata.

Olisikin HS:ltä oiva veto julkaista seuraavaksi juttu, jossa on tehty sama testi miestoimittajan tai sopivan koehenkilön tekemänä. Sittenhän se nähtäisiin, ahdistellaanko myös miehiä ja jos ahdistellaan, onko ahdistelua yhtä paljon.

Itse työskentelen ravintola-alalla ja tullut nähtyä yhtä ja toista. Naiset tietyn juomarajan ylittyessä eivät todellakaan ole mitään siveyden sipuleita, vaan käydään estojen hävitessä lääppimään ja kourimaan miehiä yhtä lailla.&n

Koko feminismin kulmakivi ja kantava voima on se että nainen on aina uhri.

Mitä hyvää tallaisesta ideologiasta voi seurata jokainen pohtikoon tykönään. 

Vierailija
704/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei minuakaan ulkomaalaiset ole ahdistelleet. Ihan kotimaista aineista ovat olleet kaikki. Ja mitä väliä sillä etnisyydellä edes on? Miksi se pitää tähän keskusteluun vetää mukaan? Miehiä hekin ovat."

Kyllä minusta tähän keskusteluun kuuluu myös tekijöiden etninen tausta, koska tässä keskustelussa naiset yrittävät velvoittaa muita miehiä puuttumaan heihin kohdistuvaan ahdisteluun. Naiset niitä Lähi-idän ahdistelijoita ovat tänne itse halunneet, kun sekä some- että äänestyskäyttäytymistä katsotaan. 

Jutussa ainakin miesten repliikit kuulosti hyvin suomalaisilta. Ja en itsekkään ymmärrä, miksi koko ajan urputetaan ulkomaalaisista, koska niistä yleensä pääsee helpommin eroon kuin suomalaisesta lääppijästä. Ja molempia löytyy. 

Vierailija
705/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdisteluista en tiedä kun en ole itse moisia ikinä havainnut mutta tuollaista paskallehaisemista tanssilattialla en ymmärrä lainkaan. Kuka juntti siellä pieree tanssiessaan?

Tanssilattiahan on vallan oiva paikka pierrä. Musiikin melu peittää pierun äänen ja siellä on paljon ihmisiä, joten ei tiedä kuka sen pierun päästi.

Vierailija
706/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä tosi tekaistulta tarinalta. Minun tai kavereiden tyttöystäviin ei olla koskettu kertaakaan yhtä lukuun ottamatta joka puristi kaverin tyttöystävän persettä ohi kävellessään alhaisen tason baarissa ja olen kummiskin jo yli 30. Ollaan oltu ties kuin monet kerrat liikenteessä yössä ja naisilla monesti kauniit puvut/mekot. Vaikuttaa vain että toimittaja on feministi ja yllyttää mies vihaa muille feministeille.

Oletko kysynyt tyttöystäviltänne, millaista kohtelua he saavat keskenään tai yksin ollessaan? 

Tai saivat sinkkuina.

Vierailija
707/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ei ole olemassa mitään sosiaalista mieskollektiivia.  Naisilla on sosiaalinen kollektiivi, naiset vahtivat toistensa tekemisiä.  Miehet eivät.

Onko naiset nykyään näin autuaan tietämättömiä biologian vaikutuksesta miesten sosiaaliseen elämään?"

Kokemus esimerkiksi sosiaalisesta mediasta saa minut kyllä esittämään eriävän mielipiteen. Mitä muutakaan se on, kuin toisten tekemisten vahtimista, jos eriävän mielipiteen esittävää miestä haukutaan valkoritariksi, betaksi, simpiksi, homoksi yms? Siinähän häpäisemällä pyritään saamaan ihminen ruotuun.

On kyllä aika beta käytöstä välittää siitä mitä muut ajattelevat

Mikään yhteisö tai yhteiskunta ei toimi, jos kukaan ei välitä siitä, mitä muut ajattelee. 

Vierailija
708/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyis pois baarista. Baariin lähdetään tekemään lähempää tuttavuutta vastakkaiseen sukupuoleen. Siihen kuuluu juttelu ja koskettelu. Hapannaamat voivat painua luostariin.

SUOSTUMUKSELLINEN koskettelu. Neuroepätyypillisenä voisit mennä terapiaan tai hankkia itsellesi holhoojan.

Vierailija
709/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"normimenona"

Onko normaalielämä (=normien mukaisuus) kuitenkaan sama asia kuin hyvä tai paras mahdollinen elämä?

Vierailija
710/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle. 

Eri aiheista vihan lietsominen tuntuu olevan HS:n liiketoimintamalli nykyisin. Onneksin on helppo kieltäytyä lehdenmyyjille. 

Vai onko Helsinki sitten vain sellainen persreikä, jossa ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Vähän kuin kulttuuriala.

yksi feissari tyrkytti kadulla hesaria ja tututumistarjousta. Sanoin, että en lue vassarilehtiä. Siitäs sai kynäniska!

Vähän luulen, että et oo kyllä peruskoulun jälkeen paljon mitään lukenut🤭

jotain kuitenkin

-TkT

"Mestarin" manifesteja veikkaan, niin on ainakin muutaman tuhman sanan oppinut, millä kutsuu sellaisia ihmisiä joista ei tykkää

Vierailija
711/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksikäs muikkeli menee yöklubiin vartalonmyötäisessä punaisessa mekossa ja aamuyöllä pahimmat örveltäjät lääppii. Tästä tehty reportaasi suurimpaan päivälehteen.

Ei vttu

Miksi yrität normalisoida ja vähätellä ahdistelua? Ei ole todellakaan hyväksyttävää, että tuollaista pidetään ihan normimenona baarissa. Ei ole mitään normimenoa ja tästä pitää puhua juuri tuon takia, että sun kaltaistenkin silmät avautuu.

Lukematta artikkelia, veikkaan että ovat kiertäneet ison joukon baareja, jotta ovat saaneet tarvittavat lääppimiskokemukset maksimoitua. Sitten voikin uhriutua. Helsingin yössä on löytynyt lähes 20 lääppiää. Tämä on yhteiskunnallisesti suuri ongelma. Todennäkösesti toimittaja on kohdannut yli 2000 miestä, jotka eivät ole lääppineet.

Vierailija
712/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa. 

Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin. 

Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpa

Kyse on intersektionaalisista uhripositioista.  Täysin sairas aate. 

Vierailija
713/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä todella arveluttaisi, jos tyttäreni lähtisi tosi paljastavassa asussa kaupungin yöhön. Voihan sitä toivoa ja vaatiakin, ettei kukaan koskisi tai käyttäytyisi epäasiallisesti, jopa uhkaavasti. Se on ymmärrettävä ja aiheellinen toive. Mutta  realisti pitää olla, ei unelmoija tai idealisti, että pärjää. 

No jutun kuvaaja oli hyvin epäpaljastavassa asussa ja silti häntäkin kähmittiin illan aikana lukuisia kertoja, miten menikään sinulta ohi?

Haluat jostain syystä syyllistää uhria ja jättää tekijät kähminnän syiden selvittelyn ulkopuolelle. Miksi miehet kähmitte tuntemattomia yöelämässä?

Luitko edes juttua? Kuvaaja oli shortseissa ja t-paidassa, ei missään "epäpaljastavassa asussa". Hänestä ei ollut kuvaa, ainoastaan mainittu nuo vaatekappaleet. Ns. "toimittaja" oli alas uurretussa, erittäin tiukassa punaisessa mekossa täydessä tällingissä. Täysiä syöttejähän nämä.

Toisin kuin toimittaja yrittää väittää, nämä hänen ahdistelunsa eivät ole tuttuja "lähes kaikille naisille". Ainoastaan hänen itsensä kaltaisille.

Vierailija
714/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Taas miesvihaa Hesarissa. Täytyypä laittaa taas tilaus tauolle. 

Eri aiheista vihan lietsominen tuntuu olevan HS:n liiketoimintamalli nykyisin. Onneksin on helppo kieltäytyä lehdenmyyjille. 

Vai onko Helsinki sitten vain sellainen persreikä, jossa ihmiset eivät osaa käyttäytyä. Vähän kuin kulttuuriala.

yksi feissari tyrkytti kadulla hesaria ja tututumistarjousta. Sanoin, että en lue vassarilehtiä. Siitäs sai kynäniska!

Vähän luulen, että et oo kyllä peruskoulun jälkeen paljon mitään lukenut🤭

jotain kuitenkin

-TkT

"Mestarin" manifesteja veikkaa

onneksi te vasemmistolaiset kutsutte oikeistolaisia aina kunnioittavin termein :D

Vierailija
715/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Hesari ei koskaan laita sexyä miestä tekemään tuota testiä yhtä sexyssä asussa?

Jep. Moniko känniläinen keski-iköinen rouva ehdottelisi epäsopivaa?

Mutta sitä ei ikinä testata.

Olisikin HS:ltä oiva veto julkaista seuraavaksi juttu, jossa on tehty sama testi miestoimittajan tai sopivan koehenkilön tekemänä. Sittenhän se nähtäisiin, ahdistellaanko myös miehiä ja jos ahdistellaan, onko ahdistelua yhtä paljon.

Itse työskentelen ravintola-alalla ja tullut nähtyä yhtä ja toista. Naiset tietyn juomarajan ylittyessä eivät todellakaan ole mitään siveyden sipuleita, vaan käydään estojen hävitessä

Koko feminismin kulmakivi ja kantava voima on se että nainen on aina uhri.

Mitä hyvää tallaisesta ideologiasta voi seurata jokainen pohtikoon tykönään. 

Ihan samaa kahtiajakavan syyllistävää ehdottomuutta tuokin artikkeli oli kuten muukin moskovan hybridikoneesta putkahtanut idea suomen medialle. 

Vierailija
716/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku täällä, että jos naisella on punainen mekko, niin miehet ei voi omille vieteilleen mitään?  Mielestäni se ei mene noin. Vaan se lääppijä katsoo olevansa oikeutettu lääppimään. Mies ottaa ja nainen antaa-asenteella. Mies haluaa alistaa naista sillä lääppimisellä. Ei se mitään himoa ole vaan valtaa. 

Vierailija
717/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ei mua kourittu nuorena vaikka olin ihan nätti ja liikuin paljon Helsingin yössä. Nykyään miehet on varmaan paljon varovaisempiakin kuin silloin.

Mikset usko? Ei sun oma kokemus nollaa kaikkien muiden miljoonien naisten kokemusta.

Siitä olen samaa mieltä, että luulisi miesten olevan nykyään varovaisempia ja tajuavan tuollaisen käytöksen olevan väärin.

Ai nyt tässä ketjussa on jo miljoonien naisten kokemus?;

Joo sori, mun moka. Oli väärin olettaa, että olisit lukenut elämäsi aikana jotain muutakin kuin vain tämän yhden ketjun ja mahdollisesti seiskaa.

Vierailija
718/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi osa miehistä ei tuomitse miesten tekemää ahdistelua vaan uhriutuu ja väittää sitä miesvihaksi. Mä tuomitsen täysin naisten tekemän ahdistelun, koska se on väärin ja vaikuttaa myös mun maineeseen naisena. Kuvittelisi, että myös miesten tekemän ahdistelun tuomitseminen olisi mielekästä niille miehille jotka eivät ahdistele, koska ahdistelun vähentyminen olisi eduksi heillekin. Mutta onko se niin, että ahdistelua puolustelevat ne miehet, jotka ahdistelevat itse?

Puolustelijat ovat juuri niitä, jotka itsekin ahdistelevat tai luulevat, että heidän tekojaan pidetään ahdisteluna.

Me miehet, jotka emme ahdistele (ainakaan emme tahallamme), tuomitsemme ahdistelun. Mutta tuomitseminen jossain netissä ei auta mitään, koska nuo ahd

Oletko ajatellut sellaista että puolustaisit itse itseäsi? Onko koskaan juolahtanut sellainen mieleen?

Etenkin kun niitä "miehiä" ei enää tarvittu mihinkään.

Vierailija
719/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on. 

Kautta aikain miehet koskettelevat baareissa ja yökerhoissa salaa kuvitellen, ettei kohde tiedä kuka koski. Jo 70-luvulla, jos ei lähtenyt tanssimaan, sai kuulla olevansa lumppu ja kaikki mahdolliset halventavat nimitykset, miehet oikeasti suuttuivat ja olivat melko pelottavia. Nämä olivat itseäni huomattavasti vanhempia miehiä.

Nuorisomestoissa sen sijaan kannatti aina lähteä tanssimaan, muuten hakijat eivät uskaltaneet hakea pelätessään pakkeja. Kukaan ikätovereista ei lääppinyt eikä ehdotellut sopimattomia. Ne naiset olivat pikkukaupungissa jo poikien tiedossa, ketkä lähtivät diskosta kämpille. Me pelkästään tanssimaan lähteneet saimme tanssia sydämemme kyllyydestä ja tutustua uusiin miehiin sekä ehkä ihastuakin. Moni rakkaustarina sai alkunsa siellä. Oi niitä rauhallisia ja muita kunnioittavia aikoja!

Vierailija
720/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ei mua kourittu nuorena vaikka olin ihan nätti ja liikuin paljon Helsingin yössä. Nykyään miehet on varmaan paljon varovaisempiakin kuin silloin.

Mikset usko? Ei sun oma kokemus nollaa kaikkien muiden miljoonien naisten kokemusta.

Siitä olen samaa mieltä, että luulisi miesten olevan nykyään varovaisempia ja tajuavan tuollaisen käytöksen olevan väärin.

Väitätkö että Metoolla ei ollut mitään positiivista vaikutusta? Pelkkää kouhkaamista ja välistä dramaattisia ylilyöntejä?

En väitä enkä niin väittänyt.