Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön
Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.
Kommentit (2882)
Se kähmiminen on rikos. Jos poliisi olisi ollut paikalla jokainen kähmijä olisi saanut sakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon kuinka hyvänsä mutta tuollainen tanssilattialla piereskeleminen ei kuulu sivistyneen ihmisen touhuihin. Sairasta ja barbaarimaista käytöstä! Jos perse laulaa jatkuvasti niin joku sikala on parempi paikka viettää aikaa.
Osoitat syrjintää ihmisiä kohtaan jotka kärsivät suolistosairauksista
Menkööt sairaalaan jos sairaita ovat. Ei kukaan muukaan lähde yökerhoon paskomaan housuunsa.
Joko voi lähteä kuule vaikka avannepussin kanssa eikä sinulla ole siihen mitään sananvaltaa😁
Jos joku tykkää käpälöidä avannepusseja, hän tekee sen. Sananvaltaa tai ei.
Siis joku juntti pyörii yökerhoissa piereskelemässä ja hipelöimässä avannepusseja? Ja sitten vielä selittelee käytöstään suolistosairaudella?
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on.
Tämä ei pidä paikkansa. Olen mies, olen ollut useamman kerran elämässäni aivan räkäkännissä, enkä kertaakaan ole mennyt lääppimään tuntemattomia naisia. Tuttujakin vain silloin kun se on ollut molemminpuolista.
Käytöstapojen puute ei mene "kännin piikkiin". Eikä oikeastaan yhtään mikään oma-aloitteinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa.
Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin.
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimennessä ahtaassa paikassa.
Turha selitellä. Kyllä te miehet tiedätte, että ahdistelette. Ihan varmasti te jokainen tiedätte, miten siitä luokan isorintaisesta tytöstä puhuttiin, ja miten sitä kourittiin. Ihan sataprosenttisen varma olen, että jokainen mies on nähnyt seksuaalista väkivaltaa, ainakin 80-90-luvun Suomessa. Kysymys on vain siitä, miten siihen suhtaudutte. Onko se rikos, vai onko se läppä. Ja onko se niin, että kun tyttö on mennyt kasvattamaan ne isot rinnat, niin sehän tarkoittaa, että se haluaa, että sille huudellaan ja kouritaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa.
Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin.
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimenness
Lisää:
Vuonna 2023 seksuaalista häirintää 8. ja 9. luokkalaisista tytöistä koki puhelimen tai Internetin välityksellä 38 % ja pojista 9 %, julkisessa tilassa 22 % tytöistä ja 5 % pojista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä naisena lähteä heteropaikkoihin jos ei pidä miesten lääppimisistä eikä sovistosista ehdotuksista.
Mtä varten yrittäjä niitä paikkoja pitää? Lääppijöitä vartenko?
Nehän sitä rahaa tuovat kun eniten juovatkin. Joku yhden drinksun ja jääveden ostanut tanssahtelija nyt ei kauheasti yrittäjää rikastuta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi menee niuhottamaan sexibileisiin ja valittaa vielä lehdessä.
Palstamiehelle tavallinen yökerho = seksibileet ja käsiksi käyminen = juttelua. Kommenteista näkee hyvin, että ei ole rajat hallussa tai niistä ei välitetä.
Miehiä vie vaihtelevasti ego, muna tai muut halut. Muulla ei ole väliä. Sen näkee täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi menee niuhottamaan sexibileisiin ja valittaa vielä lehdessä.
Palstamiehelle tavallinen yökerho = seksibileet ja käsiksi käyminen = juttelua. Kommenteista näkee hyvin, että ei ole rajat hallussa tai niistä ei välitetä.
Miehiä vie vaihtelevasti ego, muna tai muut halut. Muulla ei ole väliä. Sen näkee täälläkin.
Ja palstanaisia vie patologinen valehteluntarve. Vähintäänkin ylenpalttinen asioiden liioittelu.
"Juuri luimme Aamulehden palkitusta pitkän linjan toimittajasta joka keksi juttunsa vuosikymmenien ajan ja häntä puolustaneesta Ylen päätoimittajasta, joka on sitä mieltä, että fiktio kuuluu myös uutismaisiin juttuihin ja varsinkin reportaaseihin. Mutta nyt meidän pitäisi uskoa, että suomalaismiehet ovat ahdistelevia juntteja, tai sellaisten puolustelijoita, koska sinä ja toimittajaharjoittelija niin sanotte?"
Ketkä sinä ja toimittajaharjoittelija? Kyllä KAIKKI naiset Suomessa ovat joutuneet ahdistelujen kohteeksi. Olen asunut ulkomailla (Euroopassa) ja matkustellut varsin paljon, eikä missään ole ahdisteltu yhtä paljon kuin Suomessa paitsi Lähi-Idän maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Hesari ei koskaan laita sexyä miestä tekemään tuota testiä yhtä sexyssä asussa?
Jep. Moniko känniläinen keski-iköinen rouva ehdottelisi epäsopivaa?
Mutta sitä ei ikinä testata.
Olisikin HS:ltä oiva veto julkaista seuraavaksi juttu, jossa on tehty sama testi miestoimittajan tai sopivan koehenkilön tekemänä. Sittenhän se nähtäisiin, ahdistellaanko myös miehiä ja jos ahdistellaan, onko ahdistelua yhtä paljon.
Itse työskentelen ravintola-alalla ja tullut nähtyä yhtä ja toista. Naiset tietyn juomarajan ylittyessä eivät todellakaan ole mitään siveyden sipuleita, vaan käydään estojen hävitessä lääppimään ja kourimaan miehiä yhtä lailla.
Pieni ero on siinä, että nämä naiset
Tärkeä puheenvuoro. Jostain syystä keskustelua hallitsevat jopa 1800-lukulaiset käsitykset naisista ja miehistä. Joissa nainen on passiivinen heikko uhri ja miehet jakautuvat ritarillisiin sankareihin ja ääliöihin.
Tämä käsitys elämästä ei enää ole tosi. Eikä ole ollut tosi esimerkiksi populaarikulttuurissakaan yleisesti enää moniin vuosikymmeniin.
Joten onko moni elänyt ns. kiven alla vai onko kokemus nykyelämästä vain pieni jostain syystä.
Suurin osa eukoista tykkää pienestä yllätyskourinnasta, vaikka muodon vuoksi kieltääkin.
HSn jutun ja tämän keskusteluketjun perusteella nähtävästi naisten maailman polttavimpia ongelmia on Hgin keskustan baarissa tai yökerhossa juhlivan hyvännäköisen keskiluokkaisen nuoren naisen kehollaan tuntemat epätoivotut hipaisut ei-toivotuilta miehiltä. Siis se, kun ei saa juhlia "turvatussa tilassa" juuri niin kuin itse haluaa ja itsestä hyvältä tuntuu vailla näitä häiritsijöitä. Ilmakin on huonoa. Hyi olkoon! Ja mitäänhän ei naisen itse pidä asialle tehdä, saati varsinkaan noista tiloista siirtyä johonkin, jossa häiriköitä ei ole. Sehän olisi naisten oikeuksien polkemista! Koska miehet ovat sikoja, vain sikojen pitää muuttua ja miehet ovat kollektiivisessa vastuussa sikailun lopettamisesta.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos ja kun naisten polttava ongelma ja siihen tarjottu ongelmanratkaisu on tätä tasoa, naisten asiat ovat Suomessa sittenkin aika hyvin, jos eivät peräti erinomaisesti. Kun ongelmat alkavat olla oikeita ongelmia, kyllä ihmiset haluavat silloin niihin itsekin vaikuttaa myös omalla käyttäytymisellään. Silloin siihen alkaa olla jo pikku pakkokin.
Normaali nainen ei pukeudu ilotytöksi ja mene johonkin ekstaasi huuruiseen yökerhoon junttien sekaan.
Vierailija kirjoitti:
"Juuri luimme Aamulehden palkitusta pitkän linjan toimittajasta joka keksi juttunsa vuosikymmenien ajan ja häntä puolustaneesta Ylen päätoimittajasta, joka on sitä mieltä, että fiktio kuuluu myös uutismaisiin juttuihin ja varsinkin reportaaseihin. Mutta nyt meidän pitäisi uskoa, että suomalaismiehet ovat ahdistelevia juntteja, tai sellaisten puolustelijoita, koska sinä ja toimittajaharjoittelija niin sanotte?"
Ketkä sinä ja toimittajaharjoittelija? Kyllä KAIKKI naiset Suomessa ovat joutuneet ahdistelujen kohteeksi. Olen asunut ulkomailla (Euroopassa) ja matkustellut varsin paljon, eikä missään ole ahdisteltu yhtä paljon kuin Suomessa paitsi Lähi-Idän maissa.
Mitä jos lopettaisit valehtelemisen? Että oikein kaikki ovat joutuneet? Haista nyt jo pitkä paska tuon paskanjauhuusi kanssa. Toinen vaihtoehto tietysti että olet harhainen hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpa
Näinpä. Kyse on laajasta, pahiten lapsiin kohdistuvasta väkivallasta (myös toimittaja jutussa kertoo ahdistelun olleen vielä pahempaa kun hän oli lapsi) ja vain todella häiriintynyt ihminen on sitä mieltä, että asiasta ei pitäisi puhua, ja puuttua näihin rikoksiin.
Ja jos nyt joku mies ahdistuu, niin mitäpä jos nyt päätät, ettet ikinä enää koske naiseen ilman lupaa, etkä kommentoi naisten ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisit valehtelemisen? Että oikein kaikki ovat joutuneet? Haista nyt jo pitkä paska tuon paskanjauhuusi kanssa. Toinen vaihtoehto tietysti että olet harhainen hull
Täältä taisi löytyä ahdistelija. Munat pois ja linnaan. Olet idiootti, jos et tiedä, mitä tytöt joutuvat kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimenness
"Ihan sataprosenttisen varma olen, että jokainen mies on nähnyt seksuaalista väkivaltaa, ainakin 80-90-luvun Suomessa. "
Näin naisena joka oli lapsi vielä 80-luvulla ja teini 90-luvulla ihmetyttää eniten yksi asia tämän päivän Suomessa. Tasa-arvosta ja korrektista käytöksestä sukupuolten välillä puhutaan koko ajan enemmän ja enemmän. On tullut suostumusperuste seksuaalirikoksia koskevaa lakiin. Normaalit nuoret miehet ovat äärimmäisen varovaisia, jopa niin varovaisia, että seurustelusuhteita muodostuu aina harvemmin ja sinkkuja on koko ajan suurempi osuus lisääntymisikäisestä väestöstä.
Kuitenkin, jos minä kerron, että joukko arabeja kävi kourimaan minua tanssilattialla, saan vastalauseiden vyöryn tai ainakin monta negatiivista reaktiota kommenttiini. Miksi? Osaisiko joku tyhjentävästi selittää? On nimittäin toistunut tämä sama reaktio jo useammassa aiheeseen liittyvässä keskustelussa. Kuitenkin kun ns tyttöporukassa keskustellaan aiheesta joko nykyisessä kotikaupungissani, tai käydessäni aiemmassa, kaikki tunnistavat tämän ilmiön hyvin tyypilllisenä.
Miksei tehnyt rikosilmoitusta? Tulee perättömän metoon maku, kun ei ole tehty ilmoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuori hyvännäköinen mies lähtisi viettämään iltaa seksikkäissä, tyylikkäissä ja istuvissa housuissa ja kauluspaidassa, niin veikkaan, että aika montaa naista saisi hätistellä pois.
Ei mua haittaa hätistellä miehiä pois. Tämä, mikäli 1) eivät koske ja 2) uskovat kerrasta.
Se, mikä haittaa on se, että käydään kiinni tai jäädän jankkaamaan, eikä uskota, kun sanotaan, ettei kiinnosta.
Kouluterveyskyselystä:
Perusopetuksen 4. ja 5. luokan tytöt (13 %) kokivat poikia (9 %) yleisemmin seksuaalista kommentointia, ehdottelua, viestittelyä tai kuvamateriaalin näyttämistä vuoden aikana. Häiritsevää seksuaalista ahdistelua ja ehdottelua oli kokenut lähes puolet (4549 %) 8. ja 9. luokkalaisista sekä lukion ja ammatillisten oppilaitosten opiskelijatytöistä ja 812 % samanikäisistä pojista. Näissä ikäryhmissä seksuaalisesta häirinnästä kyselyssä kertoneiden tyttöjen osuus on kasvanut vuodesta 2019, jolloin häirintää oli kokenut noin joka kolmas ja sen jälkeen toteutetuissa kyselyissä lähes puolet tytöistä.
Eivätkö nämä tiedot ahdistelun yleisyydestä LAPSIIN kohdistuen pistä yhtään miettimään miesten käytöstä?