Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanon ei ja älä koske, mutta se ei mene perille Nuori naistoimittaja lähti punaisessa mekossa yksin Helsingin yöhön

Vierailija
18.07.2024 |

Sekä minuun että valokuvaaja Valliin koskettiin vähän väliä, usein vielä kieltojen jälkeenkin, yhteensä ainakin parikymmentä kertaa. Ensimmäinen ei tai älä koske meni perille vain harvoin. Kun se lopulta meni, jotkut miehet suuttuivat.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010511203.html

Kommentit (2882)

Vierailija
541/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo haalanneet eri paikkoja läpi, kunnes löysivät paikan, jossa saivat tuntea ahdistelua ja kokea lääppimistä? Paikka muistutti kuvauksesta päätellen Belórfin Dubaita.

Vierailija
542/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan purematta nielisi tämän jutun väitteitä. Tai sitten Helsingissä on täysin lapasesta lähtenyt ahdistelukulttuuri, josta en ole itse muualla asuneena ollut tietoinen. Itse en ole koskaan nähnyt yöelämässä, että yksin tai kaksin liikkuvaa naiskaksikkoa ahdisteltaisiin noin räikeästi ja monta kertaa yhden illan aikana.

Onkohan tässä omalla käytöksellä tahallaan provosoitu vääränlaista huomiota halutun jutun toivossa, tai sitten yksinkertaisesti liioiteltu sattuneita tilanteita.

Maailmassa on täysin lapasesta lähtenyt ahdistelukulttuuri. Täällä miehet lähettävät munakuviaan lapsille ja kiristävät niiltä alastonkuvia. Miten on vaikea uskoa yöelämässä sattuvan vaikka mitä?

Tässä tietoa poliisin tietoon tulleista seksuaalisen ahdistelun keisseistä. Tämä on jäävuoren huippu.

Poliisin tietoon tulleiden seksuaalirikosten määrä oli selvässä kasvussa vuonna 2023. Seksuaalirikoksia ilmoitettiin ennakkotietojen mukaan kaikkiaan 7 100, mikä on 1 600 enemmän kuin edellisvuonna. Tietoon tulleiden seksuaalirikosten määrä kasvoi 29,6 %. Uusi seksuaalirikoslaki tuli voimaan vuoden 2023 alusta ja muutti seksuaalirikosten nimikkeitä ja perusteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on. 

Lähetäänkö nyt sille linjalle, että känni ja läppä vapauttaa kaikesta vastuusta? Että humalatila on niin kuin irrallinen osa ihmistä, ja muuten ei olisi tehnyt samoja asioita? Itse en usko näin vaan, että kyseinen ihminen olisi tehnyt samoin alkoholista riippumatta

Älä jaksa. Meillä on lukemattomia rikoksiakin tehty humalapäissä, selvinpäin harvemmin. Alkoholin vaikutus aivoihin/käyttäytymiseen on ihan tutkittu juttu. 

-Juodessamme illan aikana verenkierrossa olevan alkoholin määrä kasvaa, mikä johtaa reaktioaikojen hidastumiseen, POISTAA ESTOJA  ja HEIKENTÄÄ HARKINTAKYKYÄ. 

-ohis 

Vierailija
544/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa. 

Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin. 

Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimennessä ahtaassa paikassa. 

Te häiriintyneet miesten puolustelijat ja naisten s

Hyvin kirjoitettu. On aika lopettaa uhrien elämän rajoittaminen ja kohdistaa rajoitukset tekijöihin. 

Vierailija
545/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomimiesten naisviha senkun rehottaa 🤢🤮 

Jep. Nämä on niitä suuria naisten ja lasten suojelijoita ja puolustajia 🙄. Sallikaa mun nauraa.

Mihin te voimaantuneet naiset nyt yhtäkkiä puolustelijoita tarvitsette? Eihän miehiä teidän mukaanne tarvita mihinkään.

Vierailija
546/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi menee niuhottamaan sexibileisiin ja valittaa vielä lehdessä. 

Vierailija
547/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tässä ole mitään uutta. Ei se siitä muutu, ei kannata kännisten miesten kanssa olla tekemisissä , ei ne osaa hillitä itseään, niin se vain on. 

Väitätte naisten olevan susia mutta miesten annatte käydä päälle ja syytätte kokijaa? Kuka on SUSI? Hauskaa miten te akatkin palvotte tätä sairasta ja väkivaltaista sukupuolta viimeiseen hengenvetoon asti. Onko mies vähän dramaattinen SUSI?

Jos nainen sekoilee, yleistätte kaikki naiset susiksi mutta miehen sekoilu on kokijan vika. Miksette selitä naistenkin sekoilua kiusatun viaksi, häh?

Tämän takia en ole miesten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
548/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nämä on niitä suuria naisten ja lasten suojelijoita ja puolustajia 🙄. Sallikaa mun nauraa.

Mihin te voimaantuneet naiset nyt yhtäkkiä puolustelijoita tarvitsette? Eihän miehiä teidän mukaanne tarvita mihinkään.

Emme totisesti teitä tarvitsekaan. Lopettakaa keuliminen lasten ja naisten suojelemisella, kun te olette se joista on meille vaaraa.

Vierailija
549/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko näin vaan, että kyseinen ihminen olisi tehnyt samoin alkoholista riippumatta

Minä taas uskon että humalatila tuo ne alkukantaiset halut pintaan mitä selvin päin joutuu hillitä, eikä moni todellakaan selvin päin tekisi/sanoisi samaa mitä humalassa.

Vierailija
550/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan purematta nielisi tämän jutun väitteitä. Tai sitten Helsingissä on täysin lapasesta lähtenyt ahdistelukulttuuri, josta en ole itse muualla asuneena ollut tietoinen. Itse en ole koskaan nähnyt yöelämässä, että yksin tai kaksin liikkuvaa naiskaksikkoa ahdisteltaisiin noin räikeästi ja monta kertaa yhden illan aikana.

Onkohan tässä omalla käytöksellä tahallaan provosoitu vääränlaista huomiota halutun jutun toivossa, tai sitten yksinkertaisesti liioiteltu sattuneita tilanteita.

Maailmassa on täysin lapasesta lähtenyt ahdistelukulttuuri. Täällä miehet lähettävät munakuviaan lapsille ja kiristävät niiltä alastonkuvia. Miten on vaikea uskoa yöelämässä sattuvan vaikka mitä?

Tässä tietoa poliisin tietoon tulleista seksuaalisen ahdistelun keisseistä. Tämä on jäävuoren huippu.

Poliisin

Mutta kuinka MONI tuota tekee? Ai mut sehän oli tässä merkityksetöntä. Pääasia että saadaan ääntä ja meteliä mahdollisimman sietämättömälle tasolle.

Että näyttääkin ihan kuin vahingossa siltä että kaikki miehet ovat syyllistyneitä tähän, tuohon ja siihen. Eivätkä naisoletetut koskaan yhtään mihinkään. Silloin menee oikein.

Vierailija
551/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jutusta jäi epäselväksi se pierunhajun alkulähde. Että oliko siellä nyt piereskellyt joku tanssimaan tullut nainen vai se junttieinari joka kähmi toimittajaa? Vai onko se pierunhaju joku muotihaju jota on suitsutettu sinne?

Vierailija
552/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei ole se känni eikä ne vaatteet. Olen jo vanhempi nainen, mutta nuorena tyttönä, kun kuljin vaikkapa college päällä koiraa taluttamassa, sain lukemattomia ikäviä törkeyksiä kuunnella, ja olen joutunut lukemattomia kertoja kourituksi ollessani alaikäinen lapsi. Ja joo, todella monet miehet, ihan tavalliset. En tiedä, ovatko kaikki miehet kourineet naisia, mutta mielestäni hyvinkin mahdollisesti suurin osa. 

Itselläni tämä alkoi kun olin 12-13 (eli vielä ihan pieni lapsi) ja rintani alkoivat erottua kunnolla. Tekijöitä oli omista luokkakavereista aikuisiin miehiin. 

Kyse ei ole huomiosta eikä se imartele. Se on väkivaltaa, jota valtava osa miehistä käyttää erityisesti nuoria naisia kohtaan. Sitä on huutelu lapselle kadulla, että onpas tytöllä terhakat tissit. Tai kouraisu ohimennessä ahtaassa paikassa. 

Te häiriintyneet miesten puolustelijat ja naisten s

Ei tässä kukaan puolustele kenenkään huonoa käytöstä. Mutta kun se ei oikein valitettavasti riitä pistämään mattia telkien taa, tai julkisen lynkkauksen kohteeksi, että maija kertoo matin koskettaneen hänen alaselkäänsä baaritiskillä.

Jos tuota ei ymmärrä niin kuuluu ilmiselvästi niihin kaakattaviin juorukerhoihin, jotka ilomielin levittävät eteenpäin pahansuopia juttuja, joita eivät ole millään lailla koettaneet varmistaa todeksi.

Juuri luimme Aamulehden palkitusta pitkän linjan toimittajasta joka keksi juttunsa vuosikymmenien ajan ja häntä puolustaneesta Ylen päätoimittajasta, joka on sitä mieltä, että fiktio kuuluu myös uutismaisiin juttuihin ja varsinkin reportaaseihin. Mutta nyt meidän pitäisi uskoa, että suomalaismiehet ovat ahdistelevia juntteja, tai sellaisten puolustelijoita, koska sinä ja toimittajaharjoittelija niin sanotte?

Vierailija
553/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö kyseessä eräs keskustan "menomesta", johon kehyskunnista ja maaseutukaupungeista paikalliset "herrasmiehet" saapuvat "radalle" isolle kirkolle? Ko paikan asiakaskuntahan koostuu pääasiassa varhaiskeski- ja keski-ikäisistä. Alkoholinkäyttö on humalahakuista, kuten heidän nuoruudessaan. Ja kyseessä on se sukupolvi, joka ei ehtinyt lukea metootansa kovin tarkkaan, vaan lähempi tuttavuus vastakkaisen sukupuolen kanssa toteutui live-elämässä ennen tinder-aikakautta.

Olen samaa mieltä, ihan hirveä paikka.

Väittäisin kuitenkin, että kyseessä on valikoitunut joukko, joka koostuu lähinnä työläisistä ja alemmasta keskiluokasta. 

En yleistäisi sen vuoksi kovin laajasti käytöstä suomalaisiin miehiin.

Vierailija
554/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme totisesti teitä tarvitsekaan. Lopettakaa keuliminen lasten ja naisten suojelemisella, kun te olette se joista on meille vaaraa.

Miksi tuota teidän uskontoanne nimitettiinkään?

Vierailija
555/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetäänkö nyt sille linjalle, että känni ja läppä vapauttaa kaikesta vastuusta? Että humalatila on niin kuin irrallinen osa ihmistä, ja muuten ei olisi tehnyt samoja asioita? Itse en usko näin vaan, että kyseinen ihminen olisi tehnyt samoin alkoholista riippumatta

Älä jaksa. Meillä on lukemattomia rikoksiakin tehty humalapäissä, selvinpäin harvemmin. Alkoholin vaikutus aivoihin/käyttäytymiseen on ihan tutkittu juttu. 

-Juodessamme illan aikana verenkierrossa olevan alkoholin määrä kasvaa, mikä johtaa reaktioaikojen hidastumiseen, POISTAA ESTOJA  ja HEIKENTÄÄ HARKINTAKYKYÄ. 

Heh, lueppas tuo tekstis vielä kerran uusiksi. Yksi kohta nimittäin oli, että poistaa estoja. Tuskimpa kukaan niitä tekoja olis tehnyt ellei siellä olisi ollut tarvetta taustalle, olkoonkin sitten niin, että tämän tarpeen mukaan ei ole aiemmin toimittu. Vai yritätkö nyt vain puollustella omaa ahdisteluasi, ja laittaa sitä alkoholin syyksi😁

Vierailija
556/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö toimittelijanaiset lukeneet uutisia keväällä, kun poliisi meillä kehotti naisia ottamaan miehen turvaksi ulos lähtiessään. En uskalla lähteä Helsingissä kauppaan enää illalla🤨

Vierailija
557/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki selkeät kähmijät (niitä on joka baarissa) pitäisi heittää ulos ja antaa porttikielto. Rauhoittaisi myös piiloisemmin kähmiviä.

Vierailija
558/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätte naisten olevan susia mutta miesten annatte käydä päälle ja syytätte kokijaa? Kuka on SUSI? Hauskaa miten te akatkin palvotte tätä sairasta ja väkivaltaista sukupuolta viimeiseen hengenvetoon asti. Onko mies vähän dramaattinen SUSI?

Jos nainen sekoilee, yleistätte kaikki naiset susiksi mutta miehen sekoilu on kokijan vika. Miksette selitä naistenkin sekoilua kiusatun viaksi, häh?

Tämän takia en ole miesten kanssa missään tekemisissä.

Tämä edustaa just hyvin sitä maailmaa mihin halutaan.

Vierailija
559/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaan niin vaikea ymmärtää, miksi osa miehistä ei tuomitse miesten tekemää ahdistelua vaan uhriutuu ja väittää sitä miesvihaksi. Mä tuomitsen täysin naisten tekemän ahdistelun, koska se on väärin ja vaikuttaa myös mun maineeseen naisena. Kuvittelisi, että myös miesten tekemän ahdistelun tuomitseminen olisi mielekästä niille miehille jotka eivät ahdistele, koska ahdistelun vähentyminen olisi eduksi heillekin. Mutta onko se niin, että ahdistelua puolustelevat ne miehet, jotka ahdistelevat itse?

Vierailija
560/2882 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuliminen? Minä en ole sinua totisesti tulossa puolustamaan  joten mistä helvetistä olet saanut päähäsi että keulin muka puolustaakseni sinua? Ja voin taata että minusta ei ole sinulle ,eikä kenellekään naisille ja lapsille mitään vaaraa. Ihme paskanjauhaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi