Onko kellään muulla oloa, että omasta miehestä on vain haittaa perhe-elämän kannalta?
Tämä ei koske nyt kaikki miehiä eikä ole yleistys, vaan ihan vain sitä omaa aviomiestä. Ja saa miehetkin vastata vaimostaan, jos tilanne on tuo. Mutta lapsia pitää olla, jotta liittyy aiheeseen. Eli että oma puoliso on sellainen, että hänestä ei ole mitään hyötyä vaan vain haittaa perhe-elämän kannalta. Puoliso sotkee enemmän kuin siivoaa, tuottaa pyykkiä enemmän kuin pyykkää, harvoinpa tiskejäkään viitsii hoitaa. Ei hoida lapsia tai lasten asioita juuri yhtään, mutta villitsee kyllä lapsia niin, että illat on ihan kamalia, mutta ei siis tietenkään osallistu lasten rauhoitteluun tai nukkumaan laittamiseen mitenkään. Kerrostalossa ei juuri korjattavaa ole eikä pihatöitäkään saati klapihommia, niin ei niissäkään ole hyödyksi. Ja tämän kaiken takia lähinnä vain ärsyttää nähdä hänet, kun tuntuu, että hänestä on vain haittaa. Kohtalotovereita?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on tuollaisia kuin ap kuvaa ja niistä on haittaa. Helpottaa ihan hemmetisti kun ottaa eron. Työmäärä kotona vähenee heti.
suurin osa? monta kertaa ihmettelen millasissa piireissä ihmiset pyörii
Av-palstalla suurin osa=ne pari miestä, jotka itse olen kohdannut
ei se ole sitä että käydään puistossa. isät sielä useemmin koheltaa lapsienkaa ja luo muistoja
Niinkö? Miksiköhön tuossa minun kotini ikkunasta näkyvässä leikkipuistossa 99% lasten kanssa paikalla olevista on naisia?
Vierailija kirjoitti:
ei se ole sitä että käydään puistossa. isät sielä useemmin koheltaa lapsienkaa ja luo muistoja
Niinkö? Miksiköhön tuossa minun kotini ikkunasta näkyvässä leikkipuistossa 99% lasten kanssa paikalla olevista on naisia?
enhän mää siitä sanonu mitään. teit itte oman olkiukkos
Vierailija kirjoitti:
5-vuotiaskaan ei yletä ottamaan / näkemään kunnolla vaatteitaan pyykkinarulta. Eivät todella osaa vielä siinä vaiheessa viikata. :D Näkisitpä vain, miten tuon ikäinen "järjestelee" kaappinsa. Lisäksi meidän pesukone täytyy kyllä puhdistaa rätillä joka pesukerran jälkeen.
Mulla on 6- ja 8-vuotiaat lapset ja kumpikin osaa viikata vaatteeet ja viedä ne kaappiin. Lapsia pitää tietysti opettaa, että oppivat asioita, mutta ei viikkaaminen mitään rakettitiedettä ole. Mitä sä siellä pesukoneessa pyörität, jos se pitää jokaisen pesukerran jälkeen puhdistaa? Jos tarkoitat reunusten kuivaamista rätillä, se ei vie kuin puoli minuuttia.
Ihan tavallista pyykkiä pyöritän, mutta se "kaulus" on aika vaikea puhdistaa ja siihen kyllä menee enemmän kuin puoli minuuttia. Kukahan senkin viikamisen niille lapsille opastaisi? Olen niin kuormittunut, ettei ole juuri resursseja olla pienten perässä viikaushommissa. Yksinkertaisempaa hoitaa asia itse. Asiat kun eivät ole niin mustavalkoisia, mutta kiitos kuitenkin tuesta ja empatiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enhän mää siitä sanonu mitään. teit itte oman olkiukkos
Sanoithan. Ihan kirjaimellisesti sanoit, että isät ovat useammin leikkipuistoissa luomassa muistoja. Jännästi kuitenkin käytännössä ne ovat enimmäkseen naisia, jotka siellä puistossa ovat. Vai meinaatko, että isät luovat muistoja leikkipuistoissa olematta paikalla? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5-vuotiaskaan ei yletä ottamaan / näkemään kunnolla vaatteitaan pyykkinarulta. Eivät todella osaa vielä siinä vaiheessa viikata. :D Näkisitpä vain, miten tuon ikäinen "järjestelee" kaappinsa. Lisäksi meidän pesukone täytyy kyllä puhdistaa rätillä joka pesukerran jälkeen.
Mulla on 6- ja 8-vuotiaat lapset ja kumpikin osaa viikata vaatteeet ja viedä ne kaappiin. Lapsia pitää tietysti opettaa, että oppivat asioita, mutta ei viikkaaminen mitään rakettitiedettä ole. Mitä sä siellä pesukoneessa pyörität, jos se pitää jokaisen pesukerran jälkeen puhdistaa? Jos tarkoitat reunusten kuivaamista rätillä, se ei vie kuin puoli minuuttia.
Ihan tavallista pyykkiä pyöritän, mutta se "kaulus" on aika vaikea puhdistaa ja siihen kyllä menee enemmän kuin puoli minuuttia. Kukahan senkin viikamisen niille lapsille opastaisi? Olen niin kuormittunut, ettei ole j
Miksi se pitäisi joka kerta puhdistaa? Kai sitä nyt kuormittuu, jos tekee itselleen hommia, joita ei tarvitse tehdä jatkuvasti. Kyllä se pesukone pärjää ilman päivittäistä kuuramistakin. Aniharva kuuraa konettaan jatkuvasti ja silti heillä on ihan puhdasta pyykkiä. Ja kai niillä sun pennuillasi on isäkin, joka voi opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallista pyykkiä pyöritän, mutta se "kaulus" on aika vaikea puhdistaa ja siihen kyllä menee enemmän kuin puoli minuuttia. Kukahan senkin viikamisen niille lap
Se meidän pentujen isä on porsas, joten ei voi opettaa. Ei osaa itsekään. Lisäksi jostain syystä, jos sen putsauksen jättää väliin, niin pyykki ei tule puhtaaksi. Mutta kiitos sinullekin empatiasta ja kannustuksesta.
Se meidän pentujen isä on porsas, joten ei voi opettaa. Ei osaa itsekään. Lisäksi jostain syystä, jos sen putsauksen jättää väliin, niin pyykki ei tule puhtaaksi. Mutta kiitos sinullekin empatiasta ja kannustuksesta.
Jaa, sä olitkin se porsaan kanssa porsinut. Sori, luulin toiseksi. Sinun tapauksessasi kuormitus on ihan oma valintasi, koska joka päivä valitset elämän porsaan kanssa. Turha siitä on valittaa, kun voisit valita toisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta lähteä tuollaisiin suhteisiin alunperinkään jos ei olla sovittu reilut kulujen jakamiset ja muut toimintakuviot. Jos toinen muuttaa niitä yksipuolisesti omaksi edukseen niin silloin on hyvä syy erota.
Minkä takia joku on vapauttanut itsensä kokonaan lastensa kuluista eikä osallistu kotitöihin, en voi käsittää. Maksaen tasan tarkkaan vain omat kulunsa. Missä perheessä toinen lastensa vanhemmista voi noin elää. Ei sellaisen kanssa perusteta perhettä joka ei perheen kuluihin osallistu.
Vaikka puoliso olisi kotona niin ei se oikeuta ketään siltikään asumaan kuin hotellissa ellei siitä ole yhteisymmärryksessä sovittu kotona olon ajaksi.
Mun mies vapautti itsensä kotitöistä ja lastenhoidosta. Mä vapautin itseni kaikista asumieseen ja elämiseen liittyvistä kuluista. Mies ollut tästä maksuasiasta karheana jo kymmenkunta vuotta. Sanon aina asiaan, että alan maksamaan, kun hän alkaa oma-aloitteisesti hoitamaan kotitöitä ja lapsia. Ei ole vielä tapahtunut.
Täällä ei ymmärretä sitä, että perhetilanteet ovat moninaisia ja monimutkaisia. Koko tilannetta, mm. perhehistoriaa ei pysty avaamaan muutamalla lauseella, vaan vain pääkohdat. Sitten aletaan syyllistää ja haukkua, kun voitaisiin vaikka kannustaa ja olla empaattisia, mutta ei. Kaiken lisäksi perheettömät vastailevat täällä, kun pyydettiin perheellisiltä vastauksia, mutta tämähän onkin vauvapalsta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, sä olitkin se porsaan kanssa porsinut. Sori, luulin toiseksi. Sinun tapauksessasi kuormitus on ihan oma valintasi, koska joka päivä valitset elämän porsaan kanssa. Turha siitä on valittaa, kun voisit valita toisinkin.
Valitsen sen, että lapset voivat olla isänsä kanssa joka päivä. Pääsevät syliin kertomaan päivän juttujaan ja syömään yhdessä. Valitsen sen, että lasten isä voi mennä makaamaan trampalle ja katselemaan lasten temppuja. Asiat eivät ole mustavalkoisia, tai yksinkertaisia. En laita omaa etuani edelle, koska lapset ovat minulle tärkeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ymmärretä sitä, että perhetilanteet ovat moninaisia ja monimutkaisia. Koko tilannetta, mm. perhehistoriaa ei pysty avaamaan muutamalla lauseella, vaan vain pääkohdat. Sitten aletaan syyllistää ja haukkua, kun voitaisiin vaikka kannustaa ja olla empaattisia, mutta ei. Kaiken lisäksi perheettömät vastailevat täällä, kun pyydettiin perheellisiltä vastauksia, mutta tämähän onkin vauvapalsta.
Ikävää, ettet kestä totuutta. Mutta turhaan sinä muita syyllistät siitä, että olet ihan itse valinnut sen porsaan kanssa elämisen. Ei se empatialla ja kannustamisella muuksi muutu. Elämä on valintoja ja parisuhtessa ei ole mikään pakko olla. Etkä sinä voi julkisella keskustelupalstalla määritellä, kuka sinulle saa vastata ja kuka ei. Ethän edes tiedä, kenellä täällä on perhe ja kenellä ei. Täällä kuin voi esiintyä muunakin kuin omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen sen, että lapset voivat olla isänsä kanssa joka päivä. Pääsevät syliin kertomaan päivän juttujaan ja syömään yhdessä. Valitsen sen, että lasten isä voi mennä makaamaan trampalle ja katselemaan lasten temppuja. Asiat eivät ole mustavalkoisia, tai yksinkertaisia. En laita omaa etuani edelle, koska lapset ovat minulle tärkeimpiä.
Ok. Voihan sitä toki elämänsä marttyripiikanakin elää. Ihanan terve kuva tulee lapsille, kun äiti toimii palvelijana ja uhriutuu vauvapalstalla tajuamatta itsekään, miten sairas tuo kuvio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kivaa lällätellä? Mies on läsnä lastemme elämässä. On epäsiisti, itsekäs porsas, mutta lapsilleen hellä ja mukava. Joskus täytyy ajatella muitakin, eikä vain itseään. Minä teen sitä nyt, enkä toistaiseksi hajota meidän perhettämme ja järkytä lapsiamme. Lapset saavat olla joka päivä sekä isänsä, että äitinsä kanssa, vaikka elämämme ei olekaan täydellistä. Tässä ketjussa muutenkin tuntuu olevan vieras se ajatus, että lasten etu voitaisiin laittaa aikuisten edun edelle. Eroaminen ei todellakaan ole niin yksinkertaista, kun mukana ovat myös lapset.
Ymmärrän että ajattelet lasten etua. Kannattaa myös miettiä millaisen parisuhdemallin annat lapsillesi. Pojat oppivat että on ihan ok teettää kaikki kotityöt naisella, hänellehän ne oikeastaan kuuluukin ja tyttö oppii että jos hän ottaa itselleen puolison niin hänen rooli on hoitaa lapset ja tehdä kaikki kotityöt. Kummasti kotoa opitut mallit siirtyvät sitten omaan elämään ja parisuhteeseen. Muutenhan mikään ei selitä että tällaisia miehiä on niin paljon vielä 2020 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kotitöiden tekeminen estäisi sitä sikalapsimiestäsi pitämässä pikkuporsaitaan sylissä? Normaali isä pystyy hoitamaan sekä kotityöt että lasten kanssa olemisen. Porvoossa ilmeisesti mahdoton yhtälö.
Siis ei hyvää päivää! Vuokra ja ruoka maksetaan puoliksi, ap maksaa lasten tavarat yksin ja hoitaa lapset yksin. Onko se mies tosiaan lasten isä, kuulostaa että hän on ulkoistanut itsensä perhekuviosta kokonaan ja olette kämppiksiä??
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa ihmettelen. Joillain on sädekehä pään päällä ja ajattelevat, että kaikki on itsestä kiinni ja ihmisellä on kristallipallo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on tuollaisia kuin ap kuvaa ja niistä on haittaa. Helpottaa ihan hemmetisti kun ottaa eron. Työmäärä kotona vähenee heti.
suurin osa? monta kertaa ihmettelen millasissa piireissä ihmiset pyörii
Av-palstalla suurin osa=ne pari miestä, jotka itse olen kohdannut
Tutkimusten mukaan pienten lasten isät tekevät eniten ylitöitä. Mutta kyseessähän on varmasti pakottava tarve ansaita rahaa eikä suinkaan kotielämän ja kotitöiden pakoilu. Kummasti työpäivät päättyvät vasta kun lapset ovat menneet nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa ihmettelen. Joillain on sädekehä pään päällä ja ajattelevat, että kaikki on itsestä kiinni ja ihmisellä on kristallipallo.
Ei kaikki ole itsestä kiiinni. Mutta se on itsestä kiinni, jääkö epäterveeseen suhteeseen, jossa toinen porsastelee miten sattuu vai osaako asettaa rajat.