Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla oloa, että omasta miehestä on vain haittaa perhe-elämän kannalta?

Vierailija
17.07.2024 |

Tämä ei koske nyt kaikki miehiä eikä ole yleistys, vaan ihan vain sitä omaa aviomiestä. Ja saa miehetkin vastata vaimostaan, jos tilanne on tuo. Mutta lapsia pitää olla, jotta liittyy aiheeseen. Eli että oma puoliso on sellainen, että hänestä ei ole mitään hyötyä vaan vain haittaa perhe-elämän kannalta. Puoliso sotkee enemmän kuin siivoaa, tuottaa pyykkiä enemmän kuin pyykkää, harvoinpa tiskejäkään viitsii hoitaa. Ei hoida lapsia tai lasten asioita juuri yhtään, mutta villitsee kyllä lapsia niin, että illat on ihan kamalia, mutta ei siis tietenkään osallistu lasten rauhoitteluun tai nukkumaan laittamiseen mitenkään. Kerrostalossa ei juuri korjattavaa ole eikä pihatöitäkään saati klapihommia, niin ei niissäkään ole hyödyksi. Ja tämän kaiken takia lähinnä vain ärsyttää nähdä hänet, kun tuntuu, että hänestä on vain haittaa. Kohtalotovereita?

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytöllä kahvipannun ympäristö on sotkuinen (kahvi kiehunut yli eikä tyttö ole puhdistanut pannua),

hän saa miehen, jonka suu on kuin navetan sontaikkuna.

Vierailija
222/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa siksi, että aikuisuuteen kuuluu tietty vastuunkantoomista ja perheen asioista, lasten tullessa moninkertaisesti. Suoraselkäisyyttä, moraalia ja arvoja voidaan myös tarkastella. Kunnioituksesta puolisoa kohtaan. Ihan kaikkien tavoitteena ei ole aina mennä kaikessa siitä, missä aita on matalin, onneksi. Laiskuus ja itsekkyys ovat tosiaan vältettäviä ominaisuuksia.

Ja tosiaan, ryhtiä naiset, ja ratkaisuja. Myrkyllistä mallia on turha antaa lapsille, he ansaitsevat parempaa, tavalla tai toisella. Niin tytöt kuin pojatkin.

---

Mies, joka on tottunut elämään naisen passattavana pikkulapsesta saakka, ei välttämättä edes osaa ajatella olevansa jotenkin vastuuton tai epäkunnioittava. Hän on kasvanut siihen malliin, että nainen hoitaa kotihommat ja mies hoitaa "miesten hommat". Hän edes tule ajatelleekin, että siinä olisi jotain väärää tai itsekästä. Varsinkaan, jos vaimo kiltisti alistuu eikä kerro, että tämä tuntuu väärältä ja terveessä suhteessa molemmat osallistuvat. Sama toki toisinkinpäin. On niitä naisiakin, jotka osaavat passuuttaa muita. Ja ihan kotoa opittu malli on sekin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne menisi kumppanini siihen pisteeseen, että hänen läsnäolonsa ärsyttää enemmän kuin ilahduttaa, niin se olisi selkeä eron paikka. Jos oleelliset suhdetarpeet eivät pitkäkestoisesti tyydyty, ne otetaan puheeksi. Jos toinen ei keskustelusta huolimatta ole valmis tulemaan vastaan ja miettimään sinunkin tarpeita suhteessa, eikä vain omiaan, se on ero.

Ei ole sellaista vaihtoehtoa minun kirjoissani vuonna 2024 olemassa, että jään "pakon vuoksi" suhteeseen jossa toinen osapuoli v*ituttaa ja käyttää minua hyväksi. Pakkaan kimpsut ja kampsut, otan lapset kainaloon ja sanon adios.

Mitä ne lapsetkaan siitä toimimattomasta ydinperheen kuvatuksesta muka hyötyvät, oppivat vaan dysfunktionaalisen perheen mallin jota sitten terapiassa joutuvat purkamaan jos itse haluavat terveen parisuhteen.

Vierailija
224/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se meidän pentujen isä on porsas, joten ei voi opettaa. Ei osaa itsekään. Lisäksi jostain syystä, jos sen putsauksen jättää väliin, niin pyykki ei tule puhtaaksi. Mutta kiitos sinullekin empatiasta ja kannustuksesta.

Jaa, sä olitkin se porsaan kanssa porsinut. Sori, luulin toiseksi. Sinun tapauksessasi kuormitus on ihan oma valintasi, koska joka päivä valitset elämän porsaan kanssa. Turha siitä on valittaa, kun voisit valita toisinkin.

Valitsen sen, että lapset voivat olla isänsä kanssa joka päivä. Pääsevät syliin kertomaan päivän juttujaan ja syömään yhdessä. Valitsen sen, että lasten isä voi mennä makaamaan trampalle ja katselemaan lasten temppuja. Asiat eivät ole mustavalkoisia, tai yksinkertaisia. En laita omaa etuani edelle, koska lapset ovat minulle tärkeimpiä. 

Ok.

Kahden kodin taktiikka se antaakin lapselle hyvän pohjan elämälle. Siihen lisäksi vielä ne äidin jännikset :D. Seuraukset eroamisen helppoudesta nähtävillä koulumaailmasta. Ps se lapsi ei siitä traumatisoidu jos isä ei kotitöihin osallistu tarpeeksi. Paljon tärkeämpää on nuo asiat mistä ylempänä puhuttiin, eli on läsnä, ottaa syliin ja kuuntelee.

Mut joo tottakai kannattaa ottaa ero hyvästä isästä (mutta huonosta taloudenpitäjästä) jos mammoilta kysytään.

Vierailija
225/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen mies ja onneksi tajusin erota enne kun lapsia tehtiin. Mies ei tehnyt kotitöitä omassakaan kotona vaan jatkuvasti oli tiskit tiskaamatta yli vuorokauden ja ne alkoi haisemaan. Sen takia en siellä viihtynyt ja  lopulta erosin.

Vierailija
226/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se meidän pentujen isä on porsas, joten ei voi opettaa. Ei osaa itsekään. Lisäksi jostain syystä, jos sen putsauksen jättää väliin, niin pyykki ei tule puhtaaksi. Mutta kiitos sinullekin empatiasta ja kannustuksesta.

Jaa, sä olitkin se porsaan kanssa porsinut. Sori, luulin toiseksi. Sinun tapauksessasi kuormitus on ihan oma valintasi, koska joka päivä valitset elämän porsaan kanssa. Turha siitä on valittaa, kun voisit valita toisinkin.

Valitsen sen, että lapset voivat olla isänsä kanssa joka päivä. Pääsevät syliin kertomaan päivän juttujaan ja syömään yhdessä. Valitsen sen, että lasten isä voi mennä makaamaan trampalle ja katselemaan lasten temppuja. Asiat eivät ole mustavalkoisia, tai yksinkertaisia. En laita omaa etuani edelle, koska lapset ovat minulle tärkeimpiä. 

Sä nimenomaan laitat nyt itsekkäästi oman etusi ensimmäiseksi. Sinä et halua erota, jostain syystä: kai se on helpompaa ja saathan marttyyrin kruunun. Joten sulle on ihan sama miten kieroutuneen kuvan lapsesi saavat parisuhteesta ja perheistä. Sä pilaat tuolla itsekkyydelläsi lastesi parisuhteet pahimmillaan loppuiäkseen, kun pojasta tulee samanlainen sika kuin isästään, ja tyttö joko oppii samanlaiseksi kynnysmatoksi tai irtisanoutuu kokonaan suhteista miesten kanssa. 

Onneksi olkoon, olet huono äiti. 

Vierailija
227/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon sellaisen näkökulman, että monet miehet saattavat teeskennellä vuosiakin toisenlaista kuin oikeasti ovat. Päästävät sitten sen todellisen persoonan esille kun homma on heidän mielestään ns. paketissa. Ja tuo, että henkilö muuttuu välinpitämättömäksi ja ei enää näe hyvää ympärillään on yleistä, voi johtua lihomisesta, masennuksesta, muista sairauksista jne.

Vierailija
228/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet haukkunut naisia jo valaiksi ja väittänyt minun olevan lapsi, miten meni noin niin kuin omasta mielestä? Aika lapsellista.

Et sinä anonyymilla palstalla voi tietää, kuka on minkäkin kommentin kirjoittanut. Kaikki eivät roiku täällä tuntitolkulla, vaikka sinä niin tekisit. Ja täällä on edelleenkin enemmän kuin yksi kirjoittaja sinun lisäksesi. Voit siis lopettaa tuon riehumisen. 

Öh, menit itse juuri samaan halpaan. Et ole kommentoinut minulle mitään aikaisemmin, että miten meni?

Vierailija
229/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet haukkunut naisia jo valaiksi ja väittänyt minun olevan lapsi, miten meni noin niin kuin omasta mielestä? Aika lapsellista.

Et sinä anonyymilla palstalla voi tietää, kuka on minkäkin kommentin kirjoittanut. Kaikki eivät roiku täällä tuntitolkulla, vaikka sinä niin tekisit. Ja täällä on edelleenkin enemmän kuin yksi kirjoittaja sinun lisäksesi. Voit siis lopettaa tuon riehumisen. 

Lapseni ovat jo aikuisia, joten voin roikkua täällä vaikka koko päivän, jos sattuu huvittamaan. Miesystävä on omassa kodissaan omissa puuhissaan, nähdään sitten illalla hyvän ruoan ( joka tilataan, en joudu tekemään) ja mahdollisesti seksin merkeissä. Ihan kiva. On muuten paras järjestely ikinä, molemmilla omat kodit. Pysyy suhdekin hyvänä, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään.

Vierailija
230/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisin, en iki kuuna päivänä muuttaisi enää kenenkään kanssa yhteen. Kaksi aviomiestä kokenut ja lopputulema surkea: ei nämä miehet ole olleet kiinnostuneita perhe-elämästä. Oletan, että harva mies aidosti on.

Omat kodit ja oma rauha. Ei enää kodin pitämistä muille kuin lapsilleni. Ei enää naama väärässä olevan katselua. Ei enää riitelyä rahasta ja kodin ylläpidosta, lastenhoidosta. 

Jos alakaisin seurustelemaan, tekisin selväksi, ettei suhde ole mikään sellainen, että tyyppi tulisi luokseni muutaman kerran viikossa, ensin syömään ja sitten peittoa heiluttelemaan. Ehei. Ruoanlaitot ja toisen luokse menemiset menisi tasan puoliksi, saisi mieskin siivota huushollinsa minun takiani, juoksennella kaupoissa ruokien perässä ja siivota sotkut ruoanlaiton jälkeen. Lisäksi keskustelu ja yhdessä tekeminen, esim yhteiset kävely/pyörälenkit, tapahtumissa käyminen, silloin tällöin matkustelu, ne olisi suhteen ydin ja päätekeminen.

Vierailija
231/232 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko se mies kuitenkin enemmän rahaa talouteen?

Hassua miten miehet luulee, että se isompi palkka ja raha heidän pankkitilillään jotenkin hyödyttää muita talouden asukkaita silloin kun he ei kuitenkaan osallistu talouden kuluihin niillä varoillaan sen enempää kuin toinenkaan. Ei edes maksa sitä lomailuaan toisen kustannuksella ja ilmaisella työpanoksella elämistä. Kun ei pese itse pyykkiää, ei tee ruokaa, ei siivoa,ei käy kaupassa, ei hae lapsia tarhasta, ei huolehdi lasten koulusta ja neuvoloista eikä terveydestä, harrastuksiin viemisestä/varusteista eikä yhtään mistään. Tuovat kotiin vain peniksen, itsensä, oman etuoikeutetun olemuksensa ja olettaa, että se kattaa kaiken, oikeuden rajattomiin palveluihin seksistä kodinhoitoon ja lasten kaitsemisen.

Juurikin tämä. Olettaisin että miehet on saaneet tämän mallin kotoaan. Äiti on tehnyt oman isänsä puolesta palljon ja isä on löhönnyt sohvalla.

Vierailija
232/232 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko se mies kuitenkin enemmän rahaa talouteen?

Hassua miten miehet luulee, että se isompi palkka ja raha heidän pankkitilillään jotenkin hyödyttää muita talouden asukkaita silloin kun he ei kuitenkaan osallistu talouden kuluihin niillä varoillaan sen enempää kuin toinenkaan. Ei edes maksa sitä lomailuaan toisen kustannuksella ja ilmaisella työpanoksella elämistä. Kun ei pese itse pyykkiää, ei tee ruokaa, ei siivoa,ei käy kaupassa, ei hae lapsia tarhasta, ei huolehdi lasten koulusta ja neuvoloista eikä terveydestä, harrastuksiin viemisestä/varusteista eikä yhtään mistään. Tuovat kotiin vain peniksen, itsensä, oman etuoikeutetun olemuksensa ja olettaa, että se kattaa kaiken, oikeuden rajattomiin palveluihin seksistä kodinhoitoon ja lasten kaitsemisen.

Juurikin tämä. Olettaisin että miehet on saaneet

Ei tämä nyt ihan niinkään mene, että minkä mallin lapsi saa kotoaan. Mieheni isä ei enää elä, mutta anoppini on usein sanonut minulle, että mieheni isä teki paljon ja koko ajan jotain kotona, kotitöitä ja muuta. Ja ihmetellyt ääneen miksi poikansa ei tee. Kun siis näkee meillä, että minä teen paljon kun poikansa ei tee juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä