Inhoan syvästi porukat-sanaa kun ihmisee puhuvat lapsuuden perheestään
Kommentit (109)
Porukat on porukoita.Mihin porukkaan kuulut.
Porukoista nyt sentään tajuaa että puhutaan vanhemmista. Enemmän minua ärsyttää kaveri-sanan käyttö myös sellaisen henkilön kohdalla jonka kanssa ollaan intiimissä suhteessa. Ei tiedä välillä kenestä puhutaan kun puhutaan kaverista.
"Joku arvelee, että vain maalaiset käyttävät sanaa porukat vanhemmistaan. Slangisanakirjan mukaan ilmausta on käytetty Helsingissä jo 1970-luvulla: Porukat himas käy hermoon."
Mitenkäs olisi jos sanoisit näkeväsi sukulaisia ?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen pitäisi olla? Poppooko? Tuohon verrattuna porukat -termi on paljon parempi ja ihan söpö ilmaus.
Miten olisi ihan VANHEMMAT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen pitäisi olla? Poppooko? Tuohon verrattuna porukat -termi on paljon parempi ja ihan söpö ilmaus.
Miten olisi ihan VANHEMMAT
Kuulostaa kauheen viralliselta.
Puhun porukoista.
"Äiti ja isä" ei ole vaihtoehto, koska on isäpuoli. Myöskään "vanhemmat" ei kuulosta luontevalta.
Hyvin olen tullut ymmärretyksi. Onneksi ilmaisuja on useita, niin jokainen voi valita parhaaksi katsomansa.
Vierailija kirjoitti:
Porukoista nyt sentään tajuaa että puhutaan vanhemmista. Enemmän minua ärsyttää kaveri-sanan käyttö myös sellaisen henkilön kohdalla jonka kanssa ollaan intiimissä suhteessa. Ei tiedä välillä kenestä puhutaan kun puhutaan kaverista.
Olen ymmärtänyt, että tuo seurustelukumppanin kutsuminen kaveriksi on vanhemman väen juttu. Itselleni se on ollut vieras, ja hämmennyin kuullessani sen ensimmäistä kertaa. En sitten tiedä onko termi tullut takaisin yleisempään käyttöön vai elääkö se edelleen murteissa.
Hesassahan väännetään aivan ihme kieltä muutenkin ja tämä yksi normaali sana niin kovin raastaa sielua!