Olympialaiset 2024 OFFICIAL
Kommentit (10479)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aika kullannut muistot vai näytettiinkö joskus aikoinaan kenttälajitkin jokseenkin kunnolla? Muistelen että lapsena olen perheeni kanssa seurannut nimenomaan seiväshyppyä, kuulantyöntöä ja keihäänheittoa. Juoksut ei niinkään kiinnostaneet ja isä sanoi aina, että kee ne ri voittaa :D:D
En voi uskoa että meillä olisi silloin istuttu kolmea tuntia katsomassa juoksijoiden vilkutuksia.
Ei ole kullannut. Kyllä kenttälajeja näytettiin paljon enemmän. Kehäskisakin joskus alusta loppuun pienin juoksujen lähtö- ja maaliintulopätkien katkaisemana.
Ja se riittäisi edelleen että finaalijuoksuissa olisi se esittely ja startti ja sitten vika kierros / maalisuora ja maaliintulo. Jälkeenpäin voisi sitten näyttää jos siinä juoksun aikana on jotain kompuroitu tai vastaavaa, mutta tämä jolkottaminen jonossa kierros toisensa jälkeen on ihan turhaa lähetysajan haaskaamista.
Noista alkueristä ei tarvitsisi edes näyttää kaikkia. Ei ainakaan suorana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon Nathalien sijoitus mikä tahansa, on hän raikas tuulahdus suomalaisten urheilijoiden joukossa.
Uskoo itseensä
"On kovia juoksijoita, mutta minäkin olen kova."
Self-help oppaissa puhutaan paljon höpöjä, mutta ohjeet sisäisestä puheesta eivät ole ihan tuulesta temmattuja. Siinä on iso ero lähdetkö suoritukseen aseteella "minäkin olen kova" vai "katsotaan nyt mihin taso riittää". Jälkimmäisessä ollaan jo valmiiksi osittain luovutettu.
Sisäinen puhe on psykologian perusjuttuja.
Tekniikka on käytössä myös olympiajoukkueessa:
Tiesitkö tätä psykologista kikkaa? Olympiaratsastaja Veera Manninen hyödyntää sisäistä puhetta
Upea Nathalie. Vielä ei paukut riittäneet. Moni muukin hyytyi.
Onko nyt jo mitalit jaettu Suomelle?
Ei minusta Nathalie hyytynyt, hyvin veti.
Suomalaisjuoksija oli taas hyvissä tarkkailuasemissa joukon hännillä.
Naisten kellistely ja irvistely kentällä taas kuvissa, missä seiväsmiehet?
NÄIN! Tätä tarkoitin sillä, että lähdetään tosissaan mukaan. Vaikka Nathalie ei ollut edes lähellä kärkeä, silti juoksi tosissaan loppuun saakka ja otti vielä yhden juoksijan pois kuleksimasta loppusuoralla. Tätä on se kunnianhimo.
Upea Nathalie. Kaikki peliin maaliviivalle asti.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisjuoksija oli taas hyvissä tarkkailuasemissa joukon hännillä.
Ei mennyt taaskaan hyvin...
Se Italian nainen veti tosi kovan kirin loppuun ja tuli neljänneksi, voi olla seuraava Euroopan mestari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon Nathalien sijoitus mikä tahansa, on hän raikas tuulahdus suomalaisten urheilijoiden joukossa.
Uskoo itseensä
"On kovia juoksijoita, mutta minäkin olen kova."
Self-help oppaissa puhutaan paljon höpöjä, mutta ohjeet sisäisestä puheesta eivät ole ihan tuulesta temmattuja. Siinä on iso ero lähdetkö suoritukseen aseteella "minäkin olen kova" vai "katsotaan nyt mihin taso riittää". Jälkimmäisessä ollaan jo valmiiksi osittain luovutettu.
Sisäinen puhe on psykologian perusjuttuja.
Tekniikka on käytössä myös olympiajoukkueessa:
Tiesitkö tätä psykologista kikkaa? Olympiaratsastaja Veera Manninen hyödyntää sisäistä puhetta
Haastattelujen perusteella aika harvalla on käytössä oikeanlainen sisäinen puhe. Paria poikkeusta lukuun ottamatta, lausunnot ovat aina tuota "katsotaan nyt" tai "yritän parhaani" jne. jne. Eli ei puhuta itselle tai toimittajalle menestyspuhetta.
No just, nytkö sitten onkin yhtäkkiä jo seiväsmitalistitkin selvillä vaikka ei edes ole näytetty edes ratkaisuhetkiä ja kreikkalainen pronssilla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä Duplantis ei ole kylläkään mikään ihme komistus. Pakko todeta, kun täällä hänen peräänsä niin kuolataan. Hyväkroppainen mies tietty eikä mikään rumilus, mutta ei kyllä erityisen komea. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etten pitäisi hänestä persoonana. Mukavalta ja rennolta tapaukselta vaikuttaa eikä mitenkään ylimielisen oloinen.
Kiva myös, että panosti ruotsin opiskeluun ja osaakin sitä nykyään suht hyvin.
Minä katsoin Mondosta dokumentin Born to fly ja ihastuin. Maanläheinen, symppis tyyppi, sopii paremmin Ruotsia edustamaan eikä ole ylimielinen jenkki niinkuin esim. Noah Lyles.
Vierailija kirjoitti:
Toiset lähtee olympialaisiin menestystä hakemaan, suomalaiset lähtee nauttimaan kokemuksesta ja pitämään hauskaa.
Ja itkemään.
Vierailija kirjoitti:
No just, nytkö sitten onkin yhtäkkiä jo seiväsmitalistitkin selvillä vaikka ei edes ole näytetty edes ratkaisuhetkiä ja kreikkalainen pronssilla.
Juuri taisi ruotsalainen ratkaista pelin. Kendricks pudotti ja hänen pitää päästä jo 605 ja Mondon pudottaa siitä
Sillä raitasen veikkaamalla ajalla olisi tainnut tulla pistesija.
Vähemmän yllättäen vaaleat jäävät kuin kärpänen liimaan, kun tummat tytöt ryhtyvät tosissaan juoksemaan.