Vuokran laskuttaminen tyttöystävältä
Tyttöystävä (24) suuttui kun sai selville, että omistan asunnon missä asumme. Olen siis laskuttanut häneltä vuokraa (todella edullista) koko sen ajan kun muutimme tähän edellisen vuokralaisen lähdettyä 6kk sitten.
Milloinkaan en kieltänyt asiaa, koska hän ei kysynyt siitä.
Hänen mielestään on epäreilua laskuttaa häntä, koska omistan asunnon. Vastikkeet kuitenkin juoksevat, joten en voi ilmaiseksikaan hänen antaa täällä asua. Jos hän ei halua maksaa vuokraa, niin asunto pitää vuokrata jollekin toiselle. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää? Miten esitän asian hänelle, niin että tajuaa?
Kommentit (110)
Paljonko edellinen vuokralainen maksoi ja paljon pyydät tyttöystävältä
Mikä on ollut vuokra? Paljonko on vastikkeet ja muut kulut? Ehkä voit tehdä hänelle laskelman.
Kun mieheni muutti aikoinaan asumaan kanssani omistamaani asuntoon, hän maksoi kulut kokonaan. Vastike oli suurin erä.
*buuaaahhaaa*
Oikein olet laskun lähettänyt? Miksi et olisi vain sanonut, että asumisen kulut puoliksi? Ja miksi olisit valehdellut, että olet vuokralla omistamassasi asunnossa?
Ei jatkoon. Kuka ihme haluaisi olla tuollaisessa suhteessa.
Miksi perit tyttöystävältäsi vuokraa? Vastike puoliksi olisi reilumpi.
Onhan se varmasti kivaa maksattaa oma lainansa ja kasvattaa omaa omaisuuttaan tyttöystävän kukkarosta.
Vuokratulo on veronalaista tuloa, joten olethan ilmoittanut tyttöystävän maksamat summat verottajalle?
Olisit ollut rehellinen ja pyytänyt tyttöystävää maksamaan asunnon kuluja, niin mitään draamaa ei olisi ollut.
Toivottavasti nainen älyää lähteä, olet valehtelija. Maksatat naisella täyshoidon ja perit vielä vuokraa.
Ei ihmekään, jos suuttui. Kyllä mäkin suuttuisin, jos kumppani valehtelisi. Vuokran maksu ehkä itselle outo ajatus. Itse vastaassa tilanteessa ajattelisin puolikkaan hoitovastikeen ja mahdollisen vesimaksun olevan sopiva summa, rahoitusvastiketta tai lainanlyhennyksiä ei tulisi toisen puolesta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perit tyttöystävältäsi vuokraa? Vastike puoliksi olisi reilumpi.
Niin, sehän on veronalaista vuokratuloa .
Jopa olis mies, ottaa seksit ja siivoukset ja tyttis vielä maksumieheksi koko ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut vuokra? Paljonko on vastikkeet ja muut kulut? Ehkä voit tehdä hänelle laskelman.
Kun mieheni muutti aikoinaan asumaan kanssani omistamaani asuntoon, hän maksoi kulut kokonaan. Vastike oli suurin erä.
Ei mun mielestä mene ihan oikein, mutta jos sinä kustansit jotain muuta. Eiköhän asumisen kulut laiteta puoliksi tai suhteessa henkilökohtaisiin tuloihin. Vai oliko hölmö mies, joka ryhtyi naisen lompakoksi.
Avio- ja avoparin keskinäiset asumiskulut eivät ole verottajan näkökulmasta vuokrakuluja missään tilanteessa. Mutta jos olet valehdellut että asutte vuokralla ja perinyt jotain keksimääsi vuokraa, silloin olet valehdellut.
Mutta trollihan tämä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä mene ihan oikein, mutta jos sinä kustansit jotain muuta. Eiköhän asumisen kulut laiteta puoliksi tai suhteessa henkilökohtaisiin tuloihin. Vai oliko hölmö mies, joka ryhtyi naisen lompakoksi.
Meni oikein. Vastike oli euroina 40 euroa ja minä olin opiskelija, mies kävi töissä. Olisiko pitänyt antaa asua 20 eurolla per kk?
Kuka maksaa vuokraa ilman vuokrakuitteja. Jos maksetaan puoliksi niin siltikin pitää nähdä tositteet mistä summasta maksaa puolet.
Älkää kukaan alkako pimeeksi vuokralaiseksi kenellekkään. Sitten vuokrasopimus jos peritään vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se varmasti kivaa maksattaa oma lainansa ja kasvattaa omaa omaisuuttaan tyttöystävän kukkarosta.
Ja näin..
Mies maksaa kaiken ensitreffeistä alkaen ja jos nainen on yyhhoo niin miehen kuuluu maksaa jatkossa myös näiden lasten kulut sillä kuuluuhan nyt ex miehenkin päästä kasvattamaan omaisuuttaan naisen uuden miesystävän kukkarosta..
Mikä vttu teitä naisia vaivaa?!?!??!
Vierailija kirjoitti:
Jopa olis mies, ottaa seksit ja siivoukset ja tyttis vielä maksumieheksi koko ilosta.
Näin..ja nainen ei saa seksiä, hän vain antaa sitä ja toisaalta eihän naiset kotonaan siivoa koskaan vaan jättää jälkensä miehen korjattavaksi. Naisen kuuluu saada olla ja elää kuin sika pellossa. 👍
MIten voi olla mahdollista, ettei tyttöystävä muka tiedä sinun olevan vuokranantaja? Trolli olet.