Vuokran laskuttaminen tyttöystävältä
Tyttöystävä (24) suuttui kun sai selville, että omistan asunnon missä asumme. Olen siis laskuttanut häneltä vuokraa (todella edullista) koko sen ajan kun muutimme tähän edellisen vuokralaisen lähdettyä 6kk sitten.
Milloinkaan en kieltänyt asiaa, koska hän ei kysynyt siitä.
Hänen mielestään on epäreilua laskuttaa häntä, koska omistan asunnon. Vastikkeet kuitenkin juoksevat, joten en voi ilmaiseksikaan hänen antaa täällä asua. Jos hän ei halua maksaa vuokraa, niin asunto pitää vuokrata jollekin toiselle. Mielestäni tämä on ihan ymmärrettävää? Miten esitän asian hänelle, niin että tajuaa?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voit olettaa saavasi 24 vuotiaalta naiselta jolla on kolme lasta kolmen hänelle tuntemattomaksi jääneiden miesten kanssa?
Missä niin luki? Vttttu teitä inkkeliöyhöjä :D
Kyllä vuokaa pitää maksaa normin verran eli 400 euroa jos asuu vaikka 60 neliön asunnosta niin sen pitää maksaa siitä 30 neliöstä 400 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on taipumusta maksattaa palveluistaan. Tämä kannattaa aina lähtökohtaisesti muistaa ja ymmärtää.
Älä käytä prostituoitujen palveluita, niin voit saada muitakin kokemuksia. Ai niin, eihän se ole mahdollista palstapellelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voit olettaa saavasi 24 vuotiaalta naiselta jolla on kolme lasta kolmen hänelle tuntemattomaksi jääneiden miesten kanssa?
Ja nuhruisessa asussaan hän kai muistutti enemmän huøraa 🎶
Håårieahan me kaikki naiset teikäläisten mielestä olemme oli asu mikä vain. Suomalaiset miehet, te varsinaiset kultakimpaleet.
Aivan. Ei varmaan ole ihan penaalin terävin kynä, jos ei tähän mennessä ole huomannut, että olet vuokranantaja, joten tuskin asia on mitenkään ymmärrettävästi selitettävissä.
Ihan hauska ja kivan omaperäinen versio näihin tämän aiheen ketjuihin - usein ovat aika samanlaisia, mutta tässä oli sentään vaivauduttu keksimään hulvattomampi tilanne.
Miksi ihmeessä vastike pitäisi jakaa puoliksi? Vaikka tyttöystävä maksaisi sen kokonaan, olisi se todella pieni korvaus asumisesta.
esim. omassa asunnossani markkinavuokra olisi 1200 €, vastike on 270 €. Periaatteessa naisen osuus tässä asunnossa asumisesta olisi 600 €. Jos selviää 270 € vastikkeella vuokran sijasta, on tämäkin jo enemmän kuin reilu diili. Äly hoi äjä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratulo on veronalaista tuloa, joten olethan ilmoittanut tyttöystävän maksamat summat verottajalle?
Olisit ollut rehellinen ja pyytänyt tyttöystävää maksamaan asunnon kuluja, niin mitään draamaa ei olisi ollut.
Vuokratulosta pääomaveroprosentti 30%
50% vastikkeesta, vedestä ja sähköstä on reilu.
Miksi salasit sen, että omistat asunnon? Tämähän se sun ongelmasi on, minkä takia tyttö on vihainen. Että pimitit tahallasi tän asian.
Itse maksat asuntoasi nimiisi eli kartutat omaisuuttasi. Jos maksettavana on lisäksi vastike, kuulostaisi reilulta, että maksaisitte sen puoliksi. Itse en kehtaisi tehdä rahaa kumppanin kustannuksella, siis tulonsiirtoa kumppanilta.
Jos kyse on siitä että sulla oli aiemmin joku vuokralainen toisessa huoneessa, ja heivasit sen tytön tilalta pois, niin sitten sun olisi pitänyt selittää asia tytölle etukäteen. Että sun on pakko pitää vuokralaista, ja että jos tyttö muuttaa sisään, niin tämä on summa. Läpinäkyvyys on tärkeää. Mulla tulisi susta olo, että koitat saada taloudellista etua ja olet itsekäs ja pihi. Ongelma on sun salailu ja nyt se näyttää ahneudelta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi salasit sen, että omistat asunnon? Tämähän se sun ongelmasi on, minkä takia tyttö on vihainen. Että pimitit tahallasi tän asian.
Itse maksat asuntoasi nimiisi eli kartutat omaisuuttasi. Jos maksettavana on lisäksi vastike, kuulostaisi reilulta, että maksaisitte sen puoliksi. Itse en kehtaisi tehdä rahaa kumppanin kustannuksella, siis tulonsiirtoa kumppanilta.
Jos kyse on siitä että sulla oli aiemmin joku vuokralainen toisessa huoneessa, ja heivasit sen tytön tilalta pois, niin sitten sun olisi pitänyt selittää asia tytölle etukäteen. Että sun on pakko pitää vuokralaista, ja että jos tyttö muuttaa sisään, niin tämä on summa. Läpinäkyvyys on tärkeää. Mulla tulisi susta olo, että koitat saada taloudellista etua ja olet itsekäs ja pihi. Ongelma on sun salailu ja nyt se näyttää ahneudelta.
eli asunnon omistaja kantaa omistamisen riskit, maksaa korkokulut, remonttikulut jne. ja toinen loisii jollain vastikkeen puolikkaalla (100€?) puolikas markkinahintaisesta vuokrasta olisi kohtuullinen.
Hölmöläinen. Jos tyttöystävä ei maksa osaa vuokrasta, sitten pitää koko asunto vuokrata jollekin toiselle. Missä sinä sitten asut?
Reilua olisi asumisen kuluista puolet. Sinä itse hoidat lainan ja korot.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vastike pitäisi jakaa puoliksi? Vaikka tyttöystävä maksaisi sen kokonaan, olisi se todella pieni korvaus asumisesta.
esim. omassa asunnossani markkinavuokra olisi 1200 €, vastike on 270 €. Periaatteessa naisen osuus tässä asunnossa asumisesta olisi 600 €. Jos selviää 270 € vastikkeella vuokran sijasta, on tämäkin jo enemmän kuin reilu diili. Äly hoi äjä jätä.
Niin, siis onko sulla tilanteessa jossa ei ole tyttöystävää, toi asunto vuokrattuna? Vai tuleeko "vuokraustarve" vain silloin kun tyttö tulossa asuntoon? Tästähän sen näkee, että koitatko hyötyä seurustelukumppanista taloudellisesti, vai onko sulla oikeasti asumissuunnitelmana vuokrata asunto pois.
Itse omistan asunnon, enkä lähtisi seurustelukumppanilta asuntoa vuokraamaan missään nimessä. Kokisin sen riistoksi. Ellei siis kyse siitä että asuntoon tulemiseni takia sieltä on poistetaan maksava vuokralainen ja mitään muita taloudellisia vaihtoehtoja ei kumppanilla tai minulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin luki? Vttttu teitä inkkeliöyhöjä :D
Oos nyt hiljaa siinä yyhhoo. Mene tekemään lapsilles taas jotain hyvää perunasta. 🥔
Vierailija kirjoitti:
Jopa olis mies, ottaa seksit ja siivoukset ja tyttis vielä maksumieheksi koko ilosta.
Seksit ja siivoukset?? Miten niin? Miksi oletat ettei poika siivoa?
Vierailija kirjoitti:
Jopa olis mies, ottaa seksit ja siivoukset ja tyttis vielä maksumieheksi koko ilosta.
Nykyajan tosimies :D kehtaakohan katsoa itseään edes peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli asunnon omistaja kantaa omistamisen riskit, maksaa korkokulut, remonttikulut jne. ja toinen loisii jollain vastikkeen puolikkaalla (100€?) puolikas markkinahintaisesta vuokrasta olisi kohtuullinen.
Korko on osa sun omaisuuden kartuttamista, mitä jatkuvasti teet tässä tilanteessa, ja omistamisen riski kuuluu siihen myös. Olen itsekin asunnon omistaja. Jos asumisesta aiheutuu remontteja, kuulostaisi reilulta maksaa ne puoliksi. (Tosin esim. linjasaneeraus tietenkin menisi vain omistajan pussista.) Vakuutus kuuluu asumiskuluihin ja olisi reilua puolittaa.
Kuulostaa, että järkevintä olisi että ap vuokraisi asuntonsa pois, ja sitten vuokraisi tyttöystävän kanssa yhteisen asunnon pisteestä nolla. Silloin ei tulisi näitä ongelmia. Veikkaan, että ap:lle se ei käy, koska hänen päämääränsä on kartuttaa omaa varallisuuttaan keinolla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokratulo on veronalaista tuloa, joten olethan ilmoittanut tyttöystävän maksamat summat verottajalle?
Olisit ollut rehellinen ja pyytänyt tyttöystävää maksamaan asunnon kuluja, niin mitään draamaa ei olisi ollut.
Vuokratulosta pääomaveroprosentti 30%
Tuo 30% kannattaa lisätä suoraan naisen maksamaan vuokraan. Näin minä olen tehnyt. Eli vuokrasumma + vero 30% ja alv 25,5% siihen päälle.
Ei, vaan se mies tarjoaa huonoa seksiä.