Mikä pakkomielle nykyihmisellä on SYÖDÄ koko ajan?
Koko ajan pitää mussuttaa jotain "snackseja", välipalapatukoita, suklaapatukkaa, voileipää, wrappia tai sipsiä. Tämä siis kaikkien aterioiden lisäksi.
70-80-luvulla oli vielä aivan normaalia että ihminen söi lähinnä aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä. Iltapalaa eivät kaikki syöneet tai se oli joku yksittäinen paahtoleipä juustoviipaleella tai puuro.
Ja se kyllä näkyy ihmisten vyötäröillä ja leuoissa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku ei pysty elokuviinkaan menemään ellei ole jotain purtavaa, en ymmärrä tätä.
Kyllä pitää pari tuntia pärjätä ilman mussutusta.
Kun elokuvissa ei saa näprätä kännykällä niin se näpräämisen tarve siirtyy syömiseen. Mielihyvän tekemistä.
No mitä jos katsois sitä elokuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sitä, miten jollain voi olla noin suuri pakkomielle kytätä ja analysoida toisten ruokia. Et taida olla kovinkaan tyytyväinen ihminen itseesi? Kukaan, jolla on terve suhtautuminen ruokaan ja itseensä, ei mieti toisen syömisiä. Olet siis sairastuttanut itsesi. Kipinä kapin itsetuntoa etsimään.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotku ei pysty elokuviinkaan menemään ellei ole jotain purtavaa, en ymmärrä tätä.
Kun elokuvissa ei saa näprätä kännykällä niin se näpräämisen tarve siirtyy syömiseen. Mielihyvän tekemistä.
Se elokuva on täys paska. Sinne mennään vaan kaveriseuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Elintarviketeollisuuden markkinoinnin seurauksia, sekä myös seurausta siitä että THL on opettanut kaikille että mukamas sokeripolttoisena eläminen - pakko syödä 2-3 tunnin välein - on ainoa oikea tapa elää. Ja siitä kiittää myös lääketeollisuus, eritoten diabetesteollisuus.
Rasvapolttoisena - luurankolihaksisto opetettu käyttämään energiaksi vapaita rasvahappoja, ketoneja, pyruvaattia, maitohappoa jne. sillä mitokondrioille ne ovat itse asiassa helpompia polttoaineita kuin glukoosi - säästyvät vähät syödyt hiilihydraatit aivoille ja hemoglobiinille ja verensokeri pysyy tasaisena vaikka ruokaväli olisi 8 tuntia.
Minun aamuni alkaa kermakahvilla ja ensimmäinen näläntunne, aika heikko vieläpä, tulee vasta sitten 4-5 tuntia heräämisen jälkeen, jolloin syön päivän pienimmän aterian. Illalla sitten päivän suurin ateria ja joskus, mutta ei joka päivä, pikkuinen välipala myöhemmin illalla.
A
Et ole kuullut sellaisesta asiasta kuin lihasten kasvatus??
Moni saa mielihyvää pelkästä ruuasta, toisin sanoen sokerista ja rasvasta. Porkkanoita ei kukaan koskaan puputa.
Ei aampalaa, vain kahvi ja lasi vettä. Lounas klo 11.00, iltapala klo 18.00.
188/ 81kg/ 53v
Itsekin ihmettteln noita välipaloja.Mihin niitä tarvitaan? Jos syö neljä kertaa päivässä normaalin aterian ei tule edes nälkä. Monilla on nälän ja kylläisyyden tunne hukassa. Syödään vaikka nälkää ei tunneta, huvikseen ja kun tekee mieli. Koko ajan pitää käden tehdä liikettä kohti suuta.
Ja miksi se pitää olla jotain suklaapatukkaa ja viineriä ja munkkia ja sokerisia herkkuja? Jos oikeasti tarvitsee jotain niin hedelmä ajaa sen asian. Tai vaikka sitten näkkileivän siivu levitettä päällä, tomaattia ja kurkkua. "Mutta kun se ei ole "hyvää" - lue makeaa ja sokerista.
Itselläni on neljä ateriaa päivässä. Voin joskus syödä jäätelön herkuksi kun on kuuma, mutta se ei ole mikään välipala jota täytyy joka päivä mässyttää. Ihminen saa kaiken tarvtisemansa normaalista kotiruoasta. Sairaudesta toipuva voi tarvita toipumisen alussa lisäenergiaa, itse sain ravintojuomaa sairaalassa kun olin ollut isossa operaatiossa. Sitäkin vain parina kolmena ensimmäisenä päivänä.
Kaapeissa pitää olla sipsiä ja popcornia ja muuta naposteltavaa mikä on täysin turhaa ja on juuri sitä painoa kerrryttävää.
Olen sitä ikäluokkaa joka ei oppinut tähän napostelu- ja mässäyskulttuuriin. Karkkia syötiin kun saatiin, ei jokapäivä eikä säkkikaupalla. Karamelliaski oli jo ilon aihe. Limsoja ei juotu kuin todella harvoin eikä kaivattu. Se mitä pullaa syötiin niin viikonloppuisin tavallista vehnäpullaa leivottiin tai korvapuustia mutta niitä ei mässätty koko viikkoa.
Kaiken yltäkylläisyys sokaisee. Pitää saada enemmän. Suhteellisuuden taju syömisen kanssa on kadotetttu.
Koska syöminen on yksi elämän parhaista asioista.
N45 164/55
Vierailija kirjoitti:
Koska syöminen on yksi elämän parhaista asioista.
N45 164/55
Syön siis itse jatkuvasti, 4 kertaa päivässä on minimi.
Outo kysymys. Eivät kaikki syö "koko ajan". Jos joku syö, on hänen asiansa. Mun on pakko syödä aamulla ja päivällä. Tai yleensä ajoissa. En voi illalla alkaa puputtaa ja leikkiä nesteillä, neste ei heti imeydy makuuasennossa. Silloin pitäisi teoriassa olla myöhäisempi rytmi, jos syö tai juo eri aikaan. Lisäksi tulee kipuja lihaksiin jos en keski-iässä ajoissa juo ja syö, ne kivut eivät ole leikki. Voi tulla migreenikin. Verensokeria ylläpidettävä, tasaisena. En syö koko ajan kuitenkaan. Syönyt ehkä liian vähän toisinaan ravintoaineita, niitä pitäisi lisätä. Rahasta joskus kiinni ollut. Ehkä joku rasvainensokerinen lihottaa jotkut, mutta eihän niitä ole pakko ottaa, harvemmin tai kohtuus. -Nuorena saattoi olla syömättä enemmän, mutta silloin oli jo anoreksian partalla ja oli kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Moni saa mielihyvää pelkästä ruuasta, toisin sanoen sokerista ja rasvasta. Porkkanoita ei kukaan koskaan puputa.
Tottakai saa, etenkin kun niiden rasvan, sokerin ja suolan suhteet on juurikin oikeanlaiset. Golden ratio, bliss point.
Miksi tämän tyyppisissä keskusteluissa AINA käytetään syömisestä ilmaisua "mussuttaa"?!
"Itse syön tällä ja tällä aikataululla, muut mussuttavat ihan vääriin aikoihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan on monilla, kun on addiktoitunut käsillä näpertelee. Psyykkeestä kiinni. Toiset vaan kaipaa sitä lisätekemistä elokuvan katselemisen seuraksi.
Katsotaanhan sitä samanaikaisesti elokuvaakin samalla, kun syödään.
Ei se syöminen olisi ongelma jos ihmiset liikkuisivat eivätkä istuisi työpöydän ääressä tai autossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän tyyppisissä keskusteluissa AINA käytetään syömisestä ilmaisua "mussuttaa"?!
"Itse syön tällä ja tällä aikataululla, muut mussuttavat ihan vääriin aikoihin".
Koska yksi ja sama ihminen tekee ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ateriaväli on 5-6h
Toisille on, toisille ei. Jos mieheni tai poikani pitäisi noin pitkät välit, kumpikin olisi huonovointinen.
Ruoka on kulttuuria, sivistystä ja elämän suurimpia nautintoja seksin lisäksi.
PS
Veikkaan että ap:lle tuo jälkimmäinenkin on tuntematon asia.
Vierailija kirjoitti:
🍿🐹🍿🐹🍿🐹🍿🐹🍿🐹 📺
Vierailija kirjoitti:
Ei se syöminen olisi ongelma jos ihmiset liikkuisivat eivätkä istuisi työpöydän ääressä tai autossa.
Työpöydän ääressä on nykyisin pakko istua koko työpäivän, työt alkavat kohta kaikki olla sellaisia.
Mikjä pakkomielle AP:lla on miettiä muiden syömisiä koko ajan?