Join kahvin seassa kolme päivää sitten viimeisessä päivässä ollutta maitoa. Siis 12.11. Onko odotettavissa
Kommentit (25)
Maidossa on parasta ennen -päiväys, eli sitä voi käyttää vielä päiväyksen jälkeenkin, jos se näyttää, maistuu ja tuoksuu normaalilta.
Väänteet ovat ainostaan odotettavissa sinun pääsi sisällä.
No jos se ei ollut kokkareista, ei kökkööntynyt kahvin sekaan eikä maistunut paskalta niin mitäpä luulet. Miten ihmisistä on tullut näin avuttomia..?
Tuskin edes vatsanväänteitä. On niin pieni määräkin että ei vaikuta
Poika söi muronsa tänään sellaisen maidon kanssa, jonka parasta ennen - päiväys oli 5.11.. Ei valittanut, että olisi ollut huonoksi mennyttä maitoa.
Pariin viikkoon noi nykyään kestää, en tiedä, miten maidonkäsittely on muuttunut, olisiko kauppojen kylmäketjut parempia, vielä 10v sitten maito saattoi olla hapanta jo ennen parasta ennen -päiväystä.
Tää on samaa sarjaa, kun joku luuli suunnilleen kuolevansa, kun leivänpala jota söi olikin hieman homeessa.
Hankkikaa elämä!
Kolme päivää "vanha" on yleensä vielä ok.
Näkeehän sen, jos kahviin laitettu maito on pilaantunutta.
Sitten jos se on piiminyttä, ummetus saattaa poistua nopeasti
Sen kyllä näkee, jos se olisi ollut pilaantunutta.
Tilaa helikopteriambulanssi tai kuolet tunnissa
Kyllä mädän maidon hajusta erottaa ja jos hajuaisti ei toimi, niin kuumaan kaadettaessa kyllä kokkaroituu, jos on pilaantunutta.
Itse käytän niin kauan, kun aistihavainnot ei kerro epäsopivaksi. Olen ihmetellyt, kun töissä useampi ihminen ei kertakaikkiaan "uskalla" maitoa käyttää, jos on parasta ennen- päivä mennyt tai jos on ollut auki liian monta päivää (ja se liian monta ei todellakaan ole montaakaan).
Jotkut vastaajat ovat täällä hyvin ylemmyydentuntoisia. Vauvapalstalla on hyvin eri-ikäisiä ihmisiä, ja asiat opitaan kysymisen tai kokemuksen kautta. Myös vanhemmat ihmiset ovat aikoinaan näin tehneet, vaikka eivät sitä ehkä muista.
Söin eilen pari päivää vanhoja kotletteja, joissa viimeinen käyttöpäivä. Kaikki hyvin.
Voi huoh teitä päiväyshulluja..... Elintarvikkeista pitäisi poistaa KAIKKI päiväysmerkinnät, niin oppisitte käyttämään ihan silmiänne ja nenäänne.
Vierailija kirjoitti:
Se maito ei kuulu sinulle vaan vasikalle. Juokaa siis tästä lähtien kauramaitoa
Kauramaito kahvissa on hampaille haitallista, varoitti hammaslääkäri lehdessä. Ennen kuin vaadit linkkiä niin minua ei kiinnosta etsiä sinulle tietoa vaan voit tehdä sen itse jos asia kiinnostaa.
Odotettavissa on KUOLEMA. Ennemmin tai myöhemmin.
Tuskin